handdator

Visa fullständig version : Tetratrysal


sibbemannen
2006-02-05, 09:19
Tja!
Har precis börjat käka tetratrysal mot akne! tänkte höra lite om ni har några erfarenheter av detta.

Har haft akne i 4-5 månader, den är mestadels på hakan och kinderna, inte alls på bröst och kanske nån finne på ryggen. Började en månad sen med vitamin b5 som har funkat jättebra och jag ska fortsätta med det men tänkte krydda till med lite medicin oxå för bästa effekt. Nån som har erfarenheter av det här?

/Sibbe

mathor
2006-02-05, 10:21
Ja, sola inte under kur.

mystic[-_-]
2006-02-05, 10:29
Det funkar bra om man inte har mycket acne

Jarod
2006-02-05, 10:35
Min syrra käkar det och det funkar helt ok... Tog ett par veckor innan det började ge resultat.

sibbemannen
2006-02-11, 09:23
blev din syrra av med all akne eller? jag har redan märkt förbättring, bara använt det i en vecka.

qubie
2006-02-11, 09:52
Hur länge har du använt Vitamin B5, använder du tabletter eller pulver? Hur är resultaten du fått? Hur är behandlingen med Tetrarysal?

sibbemannen
2006-02-11, 09:54
Har använt vitamin b i cirkus i en månad, har sett stora framsteg men ändå var det så mycket akne kvar så det var läge att söka hjälp. Har använt tetralysalen i en vecka ungefär, bölderna har minskat kraftigt, funkar bra verkar det som, men fortfarande långt kvar...

Använde b5 i tablett form käkade 6-7 gram om dagen...

Styrkebyggare
2006-02-11, 09:55
Ett ex till mig käkade Tetralysal mot acneliknande utslag. När hon nämnde att hon hade käkat detta antibiotikum dagligen i ett och ett halvt år, samt använt dalacinstift så blev jag rätt ifrågasättande (milt uttryckt) om detta verkligen var rätt väg att gå.
På min inrådan så började vi undersöka om hon var överkänslig mot vissa livsmedel. Mycket riktigt så var hon laktosintolerant, varvid hon fick dessa utslag. Efter att ha dragit ner på laktosintaget så försvann följaktligen utslagen utan hjälp från antibiotika.

Skulle därför vilja uppmana trådförfattaren att kolla upp eventuell överkänslighet mot vissa livsmedel om besvären skulle kvarstå. Att knapra Tetralysal i all evighet är en icke hälsosam lösning, utan man bör då fokusera på att finna orsaken istället för att enbart behandla symptomen. Det sistnämnda är dock tyvärr alltför vanligt i läkarvärlden...skit i vad det kommer ifrån, och skriv ut lite (eller mycket) antibiotika så löser det sig nog.

RassK
2006-02-11, 10:08
Fullständig effekt för mig nåddes efter en månads regelbundet bruk
Då blev jag nöjd och slutade... Sen fick jag finnar igen :cry:

sibbemannen
2006-02-11, 11:56
men hur tog ni reda på va hon var allergisk mot? och varför slutade du rask efter en månad? varför fortsatte du inte? jag tror att min akne beror på mina hormoner helt enkelt men vad vet jag. Jag vet bara att det blivit bättre sen jag började käka tetralysal...

skeletron
2006-02-11, 12:13
För mig tog det 2 månader ungefär för att jag skulle märka någon större skillnad, i början blev det snarare värre. Nu efter min kur på et halvår/år så har jag iinte en finne kvar, det har alltså inte kommit tillbaka. Om de skulle våga gör det nu... så bränner jag bort dem med eldkastare *grr*

kneger
2006-02-11, 12:55
men hur tog ni reda på va hon var allergisk mot? och varför slutade du rask efter en månad? varför fortsatte du inte? jag tror att min akne beror på mina hormoner helt enkelt men vad vet jag. Jag vet bara att det blivit bättre sen jag började käka tetralysal...

Jag va på zonterapi tror jag det hette i onsdes för att kolla om det va fel på något organ eftersom jag också har acne, han kännde på fötterna och sånt och kom fram till att alla mina organ funkar perfekt!
Han sa att det är något som fattas, det är något som måste fixas inneifrån, vad det va kunde han icke säga, men han rådde mig att gå till en homeopat i ystad som skulle vara väldigt bra!

bor du i skåne kan du få nummer av mig om du är intresserad så du kan boka tid. Killen som gav zonterapin var väldigt duktig och erfaren, han har hjälpt mina syskon många gånger med olika saker!

Bland annat hade min ena bror problem med magen och sånt, han gick till zonterapi och fick reda på att han var alergisk mot mjölkprodukter!

skeletron
2006-02-11, 12:58
För mig tog det 2 månader ungefär för att jag skulle märka någon större skillnad, i början blev det snarare värre. Nu efter min kur på et halvår/år så har jag iinte en finne kvar, det har alltså inte kommit tillbaka. Om de skulle våga gör det nu... så bränner jag bort dem med eldkastare *grr*

Edit: Hade ganska kraftig akne

sgtbarnes
2006-02-11, 13:02
Edit: Hade ganska kraftig akne

kunde du träna samtidigt som du behandlades?

skeletron
2006-02-11, 13:13
Ja, det var inga problem...

sibbemannen
2006-02-11, 15:07
hur kraftig akne hade du? på ryggen , bröstet? eller bara i ansiktet? Hade du bölder liknande grejer oxå?

Fangface
2006-02-12, 01:50
Käkade det för nå´t år sedan. Funkade skitbra. Hade EN finne på hela behandlingen, men när jag slutade blev det inte bra.... :cryout:
Men det är ju individuellt, så jag hoppas det funkar på dig.

Achryl
2006-02-12, 01:57
Kör också med skiten vi kan ju starta en klubb "Tetralyzzal roxx" så fattar P.A.L att dom ska passa sig. Har väl kört i det en månad snart och det blir väl bättre. Tänk på att man inte får dricka mjölk i samband med tabletterna (då kalciumet bryter ner det eller nåt)

sibbemannen
2006-03-01, 19:16
har kört tetralysal i en månad nu och det har blivit märkbart bättre, men det är fortfarande åt helvete för mycket, finnarna försvinner inte direkt utan allt har dämpats kan man säga... kan tillägga att jag har jävligt mycke akne på hakan och kinderna men inget på bröst och rygg.... vad tror ni, hur lång tid kommer det att ta innan skiten försvinner??

Callister
2006-03-01, 19:20
Det hjälper nog inte men jag höll på med en jävla massa grejjer förut för att få bort finnarna. Sedan slutade jag med dem för det var jobbigt och då försvann de. I mitt fall så ville huden inte ha massa onaturligt tjafs. ;)
Okej då det var som bäst om jag använde mer sällan.
Kristaltvål varje vecka. Spritlösning var tredje dag. :)

sibbemannen
2006-03-01, 19:25
vad höll du på med för grejer för att få bort finnarna? och hur länge använde du tetralysal?

Callister
2006-03-01, 19:28
vad höll du på med för grejer för att få bort finnarna? och hur länge använde du tetralysal?
Aha nej jag använde det inte det. :) Jag fixade ett set med lite fina grejjer. Tolsom. Spritlösning, kristaltvål, fuktande gel, skyddlager.

mathor
2006-03-01, 19:31
Jag va på zonterapi tror jag det hette i onsdes för att kolla om det va fel på något organ eftersom jag också har acne, han kännde på fötterna och sånt och kom fram till att alla mina organ funkar perfekt!
Han sa att det är något som fattas, det är något som måste fixas inneifrån, vad det va kunde han icke säga, men han rådde mig att gå till en homeopat i ystad som skulle vara väldigt bra!

bor du i skåne kan du få nummer av mig om du är intresserad så du kan boka tid. Killen som gav zonterapin var väldigt duktig och erfaren, han har hjälpt mina syskon många gånger med olika saker!

Bland annat hade min ena bror problem med magen och sånt, han gick till zonterapi och fick reda på att han var alergisk mot mjölkprodukter!



Hahahaha, roligaste inlägget på länge. För jag hoppas verkligen att du skämtar.

sibbemannen
2006-03-05, 16:40
Nån som har fått tillbaka sin akne efter en avslutad tetralysal kur? Känner mig jävligt orolig för det alltså

sibbemannen
2006-03-12, 13:34
Tja, har använt tetralysal i över en månad nu, en månad och en vecka typ, det har blivit bättre men finnarna har inte försvunnit utan dom har mer dämpats , blivit mindre... Skumt som fan, nån som känner igen sig?är helt röd på kinderna och på hackan för att jag har massa små finnar. Jag har inga finnar med var i utan bara små infektioner eller vad man ska kalla det, nån som känner igen sig i samma situation?

sunkan
2006-03-12, 13:40
Hahahaha, roligaste inlägget på länge. För jag hoppas verkligen att du skämtar.

Det gör han nog inte nej. Vissa tror på zonterapi å vissa inte.

Nalfaren
2006-03-12, 16:49
vart hittar man Tetratrysal,
är det receptbelagt? Apoteket?