handdator

Visa fullständig version : Spel som hänger sig


grisbil3n
2006-02-05, 00:12
När jag ska lira icewind dale så hänger sig skiten efter 15 minuter i snitt. Det funkade fint förra veckan men nu jävlar. Kommer inte upp något felmeddelande bara ett störigt ljud. Är det nå skit som blir för varmt i datorn kanske? Har inte testat att installera om men det kanske hjälper : >

Nån som har nåt tips sådär på rak arm?

Kwon
2006-02-05, 00:57
Trodde det var Hangman du snackade om! :D

Nä, testa uppgradera BIOS! WinFlash.

Nyaste drivrutiner till grafikkortet!

grisbil3n
2006-02-05, 01:32
Trodde det var Hangman du snackade om! :D

Nä, testa uppgradera BIOS! WinFlash.

Nyaste drivrutiner till grafikkortet!

Aight, tackar.

grisbil3n
2006-02-05, 01:52
hur uppdaterar man bios? :P

Fettecke
2006-02-05, 01:54
hur uppdaterar man bios? :P
läs instruktionerna till de ny drivisarna som du laddade ner från XXX:s hemsida

grisbil3n
2006-02-05, 02:06
läs instruktionerna till de ny drivisarna som du laddade ner från XXX:s hemsida

Vilka då? Till moderkortet?

Konvex
2006-02-05, 02:09
Vilka då? Till moderkortet?

Kika in på officiella hemsidan till moderkortet efter ett flashprogram, brukar vara ganska enkelt oftast.

grisbil3n
2006-02-05, 02:39
Kamrat Fettecke rädde mig att starta om datorn direkt när skiten hängde sig o kolla temperaturen, det gjorde jag, cpu låg på omkring 80 grader, är inte de rätt mycket? Grafikkortet vete fan däremot...

Jishuku
2006-02-05, 02:44
Låter som den går varm enligt mig.. varit med om det där tidigare.. värt å fixa innan nåt går sönder kanske?
Jag är ingen expert, kan ju va nå annat men det är min erfarenhet iaf.

grisbil3n
2006-02-05, 02:45
Har inga chassifläktar dessutom, antar att det bidrar en hel del. Ska man ställa datorn jämte fönstret kanske? Har det lilla sidofönstret öppet nämligem..

Kwon
2006-02-05, 02:48
Hade ett liknande problem där jag drog ut en av hårddiskarna så att mitt nätagg skulle palla med! Det fungerade!

Ett alternativ är att skaffa nyare och bättre nätagg! :)

Ny fläkt med mer kraft kan vara ett alternativ åsse.

Metal_boy_
2006-02-05, 03:11
Trodde det var Hangman du snackade om! :D

Nä, testa uppgradera BIOS! WinFlash.

Nyaste drivrutiner till grafikkortet!


Hangman? Är det nått spel eller? En välutrustad Pacman?

aliquis
2006-02-05, 03:26
80 grader låter högt, beror visserligen på cpu, hur länge har du haft datorn? (tänker på att det har uppståt nyss), stoppat i några nya grejer? Kan ju kanske vara så enkelt som massa damm? Eller dålig kontakt mellan fläns o cpu eller något. Du kan ju alltid skaffa en fetare kylare hur som helst.

grisbil3n
2006-02-05, 03:50
80 grader låter högt, beror visserligen på cpu, hur länge har du haft datorn? (tänker på att det har uppståt nyss), stoppat i några nya grejer? Kan ju kanske vara så enkelt som massa damm? Eller dålig kontakt mellan fläns o cpu eller något. Du kan ju alltid skaffa en fetare kylare hur som helst.

Den är hyffsat asgammal, har använts i 3-4 år tror ja. Inte stoppat i nåt nytt, dammsanerade lite i förrgår.

Tack för alla svar.

mangemani
2006-02-05, 04:04
min spel hänger sej inte,utav dom gör så att datorn helt plötsligt bara slås av.
tex om jag lirar ett online spel,då kan datorn helt plötsligt slås av mitt under striderna,och man loggas ej ut ur spelet utan när man väl har startat datorn igen och startat spelet på nytt,så har man garanterat dött=/..flera 1000 EXP åt helvete,dvs flera timmars arbete åt skogen....fattar inte varför datorn håller på såhär,den har aldrig betet sej så här tidigare.