handdator

Visa fullständig version : Brun utan sol


larre
2006-02-04, 21:26
Ville ställa några frågor om detta, ville inte våldta den andra tråden så jag skapar denna..

Får man fetare hy och då även mer acne av denna produkt?
Hur länge sitter färgen i?
Ska man "applicera" det som handkräm?
Går det bra att ha i ansiktet, speciellt med åtanke på acne?

Helena B
2006-02-04, 21:45
Ville ställa några frågor om detta, ville inte våldta den andra tråden så jag skapar denna..

Får man fetare hy och då även mer acne av denna produkt?
Hur länge sitter färgen i?
Ska man "applicera" det som handkräm?
Går det bra att ha i ansiktet, speciellt med åtanke på acne?

Använd en bus utan olja så ska det inte vara några problem.
Beror på vilken produkt du använder.
Ja fast blanda ut bus med lotion och använd ansiktsvatten efteråt.
Finns bus som är menade att ha i ansiktet och bus för resten av kroppen.

kneger
2006-02-04, 23:12
Använd en bus utan olja så ska det inte vara några problem.
Beror på vilken produkt du använder.
Ja fast blanda ut bus med lotion och använd ansiktsvatten efteråt.
Finns bus som är menade att ha i ansiktet och bus för resten av kroppen.

låter så busigt med bus :D

solljus är bra för huden eller hur? Därför blir t.ex acne bättre på sommaren. är solarium och brun utan sol också bra? kan tänka mig solarium men vet inte om brun utan sol

Helena B
2006-02-04, 23:28
låter så busigt med bus :D

solljus är bra för huden eller hur? Därför blir t.ex acne bättre på sommaren. är solarium och brun utan sol också bra? kan tänka mig solarium men vet inte om brun utan sol

Om man har acneproblem så ska man helst undvika feta produkter i ansiktet.

Metal_boy_
2006-02-04, 23:56
Fy satan vilket krångel. Det kanske finns bra grejer eller så är jag handikappad. Lyckades se ut som en fläckig jävla Bregott-kossa som inte kunde visa mig på dagarna.

zoltan_hellhound
2006-02-04, 23:58
Andvänd Bus på tryckspray flaska så slipper du se ut som en ko

Helena B
2006-02-05, 00:17
Fy satan vilket krångel. Det kanske finns bra grejer eller så är jag handikappad. Lyckades se ut som en fläckig jävla Bregott-kossa som inte kunde visa mig på dagarna.

Du ska blanda ut bus med hudlotion och använda ansiktsvatten efteråt så slipper du se ut som en kossa :D

Metal_boy_
2006-02-05, 00:27
Du ska blanda ut bus med hudlotion och använda ansiktsvatten efteråt så slipper du se ut som en kossa :D


Nej, jag är hårdrockare.

zoltan_hellhound
2006-02-05, 00:39
Nej, jag är hårdrockare.

Heheeh Right on :hbang:

Ungtuppen
2006-02-05, 01:13
Hmm, det finns ju brunkräm också. Alltså en kräm som e brun helt enkelt... Eh som man smetar på så man blir brunare. Hur är det med detta? Är det lika bra eller?

porja
2006-02-05, 01:20
är det inte kemikalier i de här sprayen o krämen.... och stoppar de inte huden att andas......ellerhur.....

Nismo
2006-02-05, 01:30
är det inte kemikalier i de här sprayen o krämen.... och stoppar de inte huden att andas......ellerhur.....
Jag har aldrig fått några finnar av brun utan sol, jag tar i ansiktet ibland.
Smeta in facet mha foundationsvamp så blir det lättare att få det jämnt.

Metal_boy_
2006-02-05, 01:51
Rull utan stol då? Finns det inte nått som heter det? Går kanske att köpa på Ö&B??

Sniggel
2006-02-05, 04:16
Nej, jag är hårdrockare.
Ska inte hårdrockare sky produkter såsom BUS och vara likbleka i ansiktet? :hbang:

Ungtuppen
2006-02-05, 14:38
Hmm, det finns ju brunkräm också. Alltså en kräm som e brun helt enkelt... Eh som man smetar på så man blir brunare. Hur är det med detta? Är det lika bra eller?

Ingen som har svar på min fråga? *grr*

Metal_boy_
2006-02-05, 14:42
Ingen som har svar på min fråga? *grr*


Syftar du på smink?

Trident
2006-02-05, 14:49
Nja, inte lika bra egentligen..

Kladdar ner och färgar om du har vit t-shirt på dig t ex.
Mer sminkvarning på sådana produkter (fast dem är nog ämnade för män?)

Ungtuppen
2006-02-05, 14:56
Syftar du på smink?

Klassas det som smink? Varför klassas inte BUS som smink då för?

Njae jag undrade bara om det var någon större skillnad på dessa, jag antar att brunkräm försvinner mycket lättare...

Diana
2006-02-05, 15:31
magictan :love:

om man vill slippa den fläckiga jävla Bregott-kosse-looken :thumbup: :D

Metal_boy_
2006-02-05, 16:00
Klassas det som smink? Varför klassas inte BUS som smink då för?

Njae jag undrade bara om det var någon större skillnad på dessa, jag antar att brunkräm försvinner mycket lättare...


Ja brunkräm klassas väl som smink. Jag vet inte om Bajs utan brun gör det också, ingen aning. Fråga damerna :)

Juliette
2006-02-05, 16:53
Klassas det som smink? Varför klassas inte BUS som smink då för?

Njae jag undrade bara om det var någon större skillnad på dessa, jag antar att brunkräm försvinner mycket lättare...
Brunkräm är en brunfärgad kräm som du har i ansiktet (smink) när du tvättar bort den försvinner färgen eftersom krämen tvättas bort.

Brun utan sol-kräm färgar in pigmentet i yttersta hudlagret, och resultatet syns efter ett par timmar. Färgen sitter i ett par dagar. Du kan inte tvätta bort färgen utan den lossnar när hudcellerna lossnar, därför lossnar den lättare om du är väldigt torr i ansiktet. Själva färgen är ibland helt ofärgad som du smörjer in dig med och då kan det vara svårt att få det jämnt och man blir fläckig. Sen kan det vara så att huden suger upp färgen ojämt (torra partier tex suger upp mer kräm) och då blir man flammig av den orsaken.

Kan tilläga att jag i princip nästan alltid får acne av BUS produkter, trots att jag tar en oljefri produkt. (och vet att många andra får det med) Men det är olika från person till person, så man får helt enkelt testa sig fram.

pecson
2006-02-05, 20:34
jag hade nåt som hette turbotan. Det blev jag jävligt brun av. Finnarna syntes knappt och de försvann efter ett tag. Färgen satt i i en vecka. Ja tog inget mer sen för jag blev så trött på frågor om jag hade varit utomlands.