handdator

Visa fullständig version : Fett i samband med träning


Nadja
2006-02-04, 16:36
Har läst att jag bör undvika större fettintag på morgonen och i "samband" med träning. Att efter-träningsmålet ska innehålla minimalt med fett, är jag med på. Men hur är det med måltiden innan träning? Jag brukar nämligen käka middag ca 16.30 och sedan börja träna ca 1-1.5 timma senare (ibland börjar passet med styrka, oftast dock med cardio..). Är det "dåligt" att ex äta nötter, avokado etc vid middagen de dagar då träningen kommer så snart efter?

Nadja

Clyde
2006-02-04, 16:51
Nej det är ingen fara. Snarare tvärtom, utan fett blir inte måltiden komplett och ska du köra tex konditionsträning så är risken tom större att du minskar fettförbränningen om du undviker fett.

Snake
2006-02-04, 16:53
Fett saktar ner magsäckstömningen så i samband med träning bör man hålla ner fettintaget, då vill man ju att näringen ska ut i kroppen så fort som möjligt.

King Grub
2006-02-04, 16:54
Men hur är det med måltiden innan träning? Jag brukar nämligen käka middag ca 16.30 och sedan börja träna ca 1-1.5 timma senare (ibland börjar passet med styrka, oftast dock med cardio..). Är det "dåligt" att ex äta nötter, avokado etc vid middagen de dagar då träningen kommer så snart efter?

Nadja

Det har ingen negativ inverkan på passet.

Nadja
2006-02-06, 18:29
Det var ju lite olika budskap från olika herrar :D

jag fortsätter äta mina oljor och nötter innan passet (o förlitar mig därmed till King Grub)

Thanx!

Nadja.