handdator

Visa fullständig version : klockan är 16 och det är lördag..


myggan
2006-02-04, 16:14
ja vad gör man egentligen på en lördag så här på eftermiddagen.

Nu ligger jag i soffan begraven i täcke och en kopp tv och plitar lite på nya laptopen. Skall slå på nån film nu tänkte jag eventuellt.

Är det ens tänkt att man skall göra något seriöst så här på en lördag?
Skall jag ha dåligt samvete och ta fram dammsugaren eller skall jag istället gå och göra några såna där goa smörgåskex till filmen *rolleyes*

Jag känner mig omotiverat fet, hjälp mig *cry*

Vad gör ni ?

Jishuku
2006-02-04, 16:17
en kopp tv

Vad gör ni ?

Hur kan du rymma en TV i en kopp? :D

Anyway, jag har bara varit vaken i en timme, ska snart äta "frukost". So I'm no better than you. Lördag är Lördag. Bara schlappa blire nog.. likadant imorrn.

Fatalist
2006-02-04, 16:19
Städat! Eller hjälpt min underbart söta flickvän iaf.

Gör detsamma mygge, här är det skinande rent :smokin:

Fartman
2006-02-04, 16:20
kände typ liknande för en stund sen, men nu ska jag fara och plåga ryggen istället

Ironbabe
2006-02-04, 16:22
Syr kuddar..Trodde inte jag hade "sånt" i mig men ibland överraskar man sig själv *screwy*

myggan
2006-02-04, 16:23
Städat! Eller hjälpt min underbart söta flickvän iaf.

Gör detsamma mygge, här är det skinande rent :smokin:

har du skaffat tjej ?!! bicepsmått ? :)

egge
2006-02-04, 16:24
Skolarbete om självmord. Du borde testa. :thumbup:

Überbiffen
2006-02-04, 16:30
Vad gör ni ?
Har nyss varit på systemet och jack n jones.. ska käka lite.. ta en dusch och börja grogga. Fest ikväll.

Lasse Kongo
2006-02-04, 16:32
Vill jag tipsa om ett fränt spel som kommer framöver, Dead Rising.

http://games.teamxbox.com/xbox-360/1169/Dead-Rising/#movies

Checka in filmerna, ser ut att kunna ge många trevliga timmar av meningslöst blodigt våld!

OJ!

Vafan detta blev som fan!

Skulle ju skapa en ny tråd he he :em:

christian
2006-02-04, 16:34
Precis kommit hem från undervisning. IT-säkerhet och Computer Forencis är rätt intressant, faktiskt.

Ikväll blir det middag hos farsan.

myggan
2006-02-04, 16:44
nu har jag faktiskt ryckt tag i mig själv och slått på en film :)

narnia blev det, känns bra.

Yes
2006-02-04, 16:48
Skall slå på nån film nu
Shit, först läste jag "skall slå min fru nu". Jag behöver nog äta något... :D

Vesseldahl
2006-02-04, 16:49
Vad gör ni ?

Jag kollar Handbolls-EM på TV 4+.

Snart avkast semifinal Spanien - Danmark. Det kan bli häftigt!

hum
2006-02-04, 16:51
Jag äter mat. Tvingar i mig en äcklig sås av kvarg, (för mycket) salladskrydda och vatten.

Sen ska jag nog spela tvspel. Det är så jävla kallt ute.

m0gh
2006-02-04, 16:53
< förkyld och försöker underhålla mig själv med datorn. Lirar Guild wars och Cod2 ~~ Ska dra och käka middag nu dock och hoppas på att jag blir frisk så jag kan träna :D

King Grub
2006-02-04, 16:59
Jag skall se klart dagens avsnitt av Battlestar Galactica innan jag går ner och tränar (för andra gången i dag).

Kaboffastar
2006-02-04, 17:01
Städat! Eller hjälpt min underbart söta flickvän iaf.

Gör detsamma mygge, här är det skinande rent :smokin:

bild ! ;D

Metal_boy_
2006-02-04, 17:05
Jag skall se klart dagens avsnitt av Battlestar Galactica innan jag går ner och tränar (för andra gången i dag).


Fasen, har du inget fruntimmer längre eller? :)

Goddaniel
2006-02-04, 17:56
Ja, vad gör man?
Jag är sjuk och vattnet har varit avstängt sen imorse.

Catstyle
2006-02-04, 18:02
Vaknade för några timmar sen, ska iväg och lira snart.

Helena B
2006-02-04, 18:07
Tvättat, dammsugit, skurat badrummet och spisen, sorterat, varit på Lidl & Willys. Har ca 1 h kvar på sorteringen, tar en liten paus nu. Det har varit så fint väder idag att jag önskade att jag hade varit ute och åkt skidor hela dagen. Men drömma kan man.

The_RobRoy
2006-02-04, 18:11
postat nya bilder, varit och tränat, lagat mat och diskar nu, snart kommer kompisarna över så ska vi se King Kong på projektorn :)

Edit: glömde att jag har en kladdkaka som väntar :eating:

hio
2006-02-04, 18:22
Skriva en uppsats om ett besök på en begravningsbyrå, hehe. Sen blir det att plöja några avsnitt av Lost om inte något roligare kommer upp.

zanzi
2006-02-04, 18:37
Har legat och solat under större delen av dagen med katten liggandes bredvid och "Death Cab For Cutie" på stereon. Riktigt skönt att blunda och inbilla sig att det är sommar. :)
Sen har jag kollat på Battlestar Galactica (ett sämre avsnitt!), Mythbusters och snart en film (MirrorMask). Ska först skära upp en till liten bit av räktårtan och sen sätta på filmen.
En riktigt skön, lugn dag med andra ord. Precis vad jag behövde innan projektinlämningen på måndag!

The_RobRoy
2006-02-04, 18:38
Har legat och solat under större delen av dagen med katten liggandes bredvid och "Death Cab For Cutie" på stereon. Riktigt skönt att blunda och inbilla sig att det är sommar. :)
Sen har jag kollat på Battlestar Galactica (ett sämre avsnitt!), Mythbusters och snart en film (MirrorMask). Ska först skära upp en till liten bit av räktårtan och sen sätta på filmen.
En riktigt skön, lugn dag med andra ord. Precis vad jag behövde innan projektinlämningen på måndag!

säg till om filmen va bra sen

zanzi
2006-02-04, 19:09
säg till om filmen va bra sen
Will do. Har höga förväntningar på filmen så jag hoppas den är bra nu!

Fatalist
2006-02-04, 19:57
har du skaffat tjej ?!! bicepsmått ? :)

Ja tyvärr... se vad som har händer med mig när jag inte tränar?!?!?!


Hehe, Hon vägrar låta mig mäta. Våldsamt motstånd. Tippar 26-28. Hon är rätt vältränad, klarade 61 armhävningar på 1.5 minut :hbang:

hobbitar
2006-02-04, 20:08
Jag skall se klart dagens avsnitt av Battlestar Galactica innan jag går ner och tränar (för andra gången i dag).

I bland önskar man att man vore singel, kunna götta sig med film och träna när man vill, läsa Allt om Vetenskap, surfa på nätet natten lång, köpa en samling filmer och glo igenom, läsa kurser, spara pengar mer effektivt(mer mat och kosttillskott), sova när man vill, gå upp när man vill, umgås mer med kompisar, spela mer x-box/playstation, läsa böcker om näringslära/romaner m.m....

Yankeee
2006-02-04, 20:10
I bland önskar man att man vore singel, kunna götta sig med film och träna när man vill, läsa Allt om Vetenskap, surfa på nätet natten lång, köpa en samling filmer och glo igenom, läsa kurser, spara pengar mer effektivt(mer mat och kosttillskott), sova när man vill, gå upp när man vill, umgås mer med kompisar, spela mer x-box/playstation, läsa böcker om näringslära/romaner m.m....

Vad väntar du på?

bluelight
2006-02-04, 20:19
I bland önskar man att man vore singel, kunna götta sig med film och träna när man vill, läsa Allt om Vetenskap, surfa på nätet natten lång, köpa en samling filmer och glo igenom, läsa kurser, spara pengar mer effektivt(mer mat och kosttillskott), sova när man vill, gå upp när man vill, umgås mer med kompisar, spela mer x-box/playstation, läsa böcker om näringslära/romaner m.m....

Det äger! :hbang:

King Grub
2006-02-04, 20:27
Fasen, har du inget fruntimmer längre eller? :)

Vad säger att hon inte gillar SF och tränar?

Trident
2006-02-04, 20:35
Skitdag..Campushallen stänger ju fan 1600 på lördagar, upptäckte det en timme innan på hemsidan. *suck*


Gick ut och sprang i innerstaden 30 min istället..Iallfafall något.. *rolleyes*

qubie
2006-02-04, 20:37
Läser på kolo, flashback och spelar poker på expekt, ska duscha snart och sen slå på Troja

myggan
2006-02-04, 20:40
Vad säger att hon inte gillar SF och tränar?

har hon en syster ? *cry*

Helena B
2006-02-04, 20:42
I bland önskar man att man vore singel, kunna götta sig med film och träna när man vill, läsa Allt om Vetenskap, surfa på nätet natten lång, köpa en samling filmer och glo igenom, läsa kurser, spara pengar mer effektivt(mer mat och kosttillskott), sova när man vill, gå upp när man vill, umgås mer med kompisar, spela mer x-box/playstation, läsa böcker om näringslära/romaner m.m....

Okej att man ska ta hänsyn till sin partner. Men du kan fortfarande göra allt det där, eller?

The_RobRoy
2006-02-05, 00:50
King Kong va grymt snyggt gjord, en film som verkligen gör att det va värt varenda krona att köpa projektor, subwoofer och 5 surroundhögtalare, när King kong frustar och hela rummet får ett dovt muller :bow:

Tyvärr va filmen alldelles för seg :(

zoltan_hellhound
2006-02-05, 00:52
King Kong va grymt snyggt gjord, en film som verkligen gör att det va värt varenda krona att köpa projektor, subwoofer och 5 surroundhögtalare, när King kong frustar och hela rummet får ett dovt muller :bow:

Tyvärr va filmen alldelles för seg :(
Jag misstänker att kingkong tar aas eller hur se bara på vilken tjurnacke han har

The_RobRoy
2006-02-05, 00:57
Jag misstänker att kingkong tar aas eller hur se bara på vilken tjurnacke han har

asså jag sa det i filmen, biceps släpar som fan på han..

Rock'nRoll
2006-02-05, 00:58
Vid 16:00 tittar man på fotboll och tar det lungt!

aliquis
2006-02-05, 02:01
Hände inte ett skit idag heller, försökt snacka med folk och höra om de vill leka med mig, men som vanligt ingen som vill.

Winnie och trinity besvärar sig inte ens med att svara, som vanligt. Förstår inte ens varför jag ringer egentligen, men vad fan skall man göra då?

Min syster är alltid upptagen.

Tossan svarade inte framåt kvällen, hon skulle ju spela tvspel med mig :/

Akira säger aldrig till om han gör något längre.

rE^d glömde jag kolla med :/

Jag behöver ha en vän.

aliquis
2006-02-05, 02:03
Visst ja, NEAH ville inte leka med mig heller, frågat honom massa med ggr men oftast svarar han inte ens.

raZmus
2006-02-05, 03:59
Satt med XML från 12-22, sedan blev det Gamecube för hela slanten. Nu ska jag sova.

Jag är bäst på Mario Kart.

Yes
2006-02-05, 04:12
Jag behöver ha en vän.
Du kan få mina(okej, förutom typ två stycken...), så slipper jag bli besviken på hur dumma i huvudet dom egentligen är...

:(

Fatalist
2006-02-05, 04:14
bild ! ;D

ge mig en kamera så ;)

zanzi
2006-02-05, 10:13
säg till om filmen va bra sen

*uppdate*

Så otroligt läckert! Hela filmen var som ett stort visuellt smorgasbord (amerikansk dialekt på 'smorgasbord' :D) fylld med fantastiska djur, varelser och... flygande böcker.
Handlingen var däremot lite mindre välgjord. Var som om huvudpersonerna stod still medans handlingen kom ikapp dom istället för tvärtom.
Helt plötsligt hade dom kommit fram till det stora tornet som öppenbara sig från ingenstans, enbart för att skjuta vidare på storyn men vad gjorde det när nästa scen fylldes med fantastiska gorilla/pingviner som försökte låta bli att säga något annat än "Bob".
Fantasyn och det visuella blev alltså som ett lasso som drog vidare på handlingen och fyllde tomrummen men njuter man av animeringarna så har väl detta mindre negativ påverkan på filmen.

Hoppas nu på att filmen kommer gå på bio här i Sverige (peppar peppar). Kan tänka mig att filmen blir några ggr. bättre på stora vita duken!

Du ska få en länk också till McKean's hemsida (filmens regissör) där det finns ett antal bilder (bla.) från filmen: The Art Of Dave McKean (http://www.bulletsofautumn.com/mckean-art/mirrormask.html)

The_RobRoy
2006-02-05, 10:32
Tack zanzi, nja vettefasen, sånna filmer är inte riktigt min grej, typ tim burtons big fish eller kalle och chokladfabriken, inte riktigt sånt jag gillar, får se om man tjikar på den

raZmus
2006-02-05, 10:40
Skönt att ingen satt sig emot mig som Mario Kart-mästaren, det vore en lustighet!
http://www.maxoegames.com/mariokart/images/renders/mariokart_render_champion_mini.jpg

The_RobRoy
2006-02-05, 11:11
Skönt att ingen satt sig emot mig som Mario Kart-mästaren, det vore en lustighet!
http://www.maxoegames.com/mariokart/images/renders/mariokart_render_champion_mini.jpg

lillebrorsan ligger på typ 40e plats i världen på tid på första mariokart banan, tror min tid platsade in på 94 plats lr nått sånt

Här är första gången han får en bra tid, han har slipat det ytterligare nu

http://liuhem.wasadata.net/robroy/kart.JPG

zanzi
2006-02-05, 11:46
Tack zanzi, nja vettefasen, sånna filmer är inte riktigt min grej, typ tim burtons big fish eller kalle och chokladfabriken, inte riktigt sånt jag gillar, får se om man tjikar på den

He he det gör du nog rätt i. Ser att den inte fått särskilt bra betyg: Rotten Tomatoes - MirrorMask (http://www.rottentomatoes.com/m/mirrormask/)

raZmus
2006-02-05, 11:51
lillebrorsan ligger på typ 40e plats i världen på tid på första mariokart banan, tror min tid platsade in på 94 plats lr nått sånt

Här är första gången han får en bra tid, han har slipat det ytterligare nu

http://liuhem.wasadata.net/robroy/kart.JPG

Just nu lirar jag bara Double Dash. Men på 16-bitarsversionen var jag ganska oslagbar på MC4 (Mario Circuit 4). Jag nötte den banan, till förbannelse. Enligt en världsrekordsida låg jag, på den tiden, näst bäst till i världen på den banan, med den föraren. :cool:


Nu blev jag riktigt sugen...