handdator

Visa fullständig version : Är kreatin lämpligt för mig?


Skrollovicz
2006-02-04, 15:23
Jag har tränat seriöst i några år. Kosten är på plats och allt känns stabilt. Dock så har jag lite bekymmer nu. Jag väger 88 kg (är 1, 90 lång) men jag vill upp på 95 kg. Jag har stått och stampat på samma vikt nu i typ ett halvår trots att jag tränar hårt och varierat.. Jag vill söka nya effektivare vägar till viktuppgång och undrar: Är kreatin lämpligt för mig? *screwy*

Tacksam för svar.
MVH

Davil
2006-02-04, 15:26
Jag har tränat seriöst i några år. Kosten är på plats och allt känns stabilt. Dock så har jag lite bekymmer nu. Jag väger 88 kg (är 1, 90 lång) men jag vill upp på 95 kg. Jag har stått och stampat på samma vikt nu i typ ett halvår trots att jag tränar hårt och varierat.. Jag vill söka nya effektivare vägar till viktuppgång och undrar: Är kreatin lämpligt för mig? *screwy*

Tacksam för svar.
MVH
Om du står och stampar på samma vikt så ligger du i balans mellan kalori in minus kaloriförbränningen. Du behöver få i dig fler kalorier helt enkelt.

Skrollovicz
2006-02-04, 16:02
Jo men om jag inte vill äta mer än jag gör nu då? kan jag gå upp några kilo med ett kreatintillskott?

Catstyle
2006-02-04, 16:06
Kan du säkert men det är ju i vatten du går upp, inte fett eller muskler.

Yes
2006-02-04, 16:13
Kreatin tillsammans med mycket vatten och druvsocker borde väl vara utmärkt till att börja med iaf? Säg att du får i dig 400kcal extra per dag, samtidigt som vattnet och sockret ger bättre effekt åt kreatinet.

aliquis
2006-02-04, 16:19
Som sagt, kreatinet binder vätska och det är ju den vätskan som gör att man går upp i början, sedan ökar det väl styrkan något vilket eventuellt ger bättre möjligheter till tillväxt, men sålänge du inte äter mer kommer du ju inte öka så mycket mer.

Jorgen
2006-02-04, 17:13
Jo men om jag inte vill äta mer än jag gör nu då?
Varför skulle du inte vilja det då?

m0gh
2006-02-05, 13:58
Varför skulle du inte vilja det då?
Precis ;p

Räknar du med att gå upp i vikt och lägga på dig massa mer muskler om du inte _vill_ äta mer? *screwy*