handdator

Visa fullständig version : Fredsamiralen - slutetappen


FredsAmiralen
2006-02-04, 12:25
Har nu tappat så mycket som 20 kg. Dagsvikten är ca 85 kg, har dock gått upp en del vätska sedan jag börjat ta kreatin för ett par veckor sen.

85 kg:

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:26
rygg

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:27
Lite lår

tigerofsweden
2006-02-04, 12:27
Riktigt jävla starkt jobbat mannen :thumbup:

Du får säga till när du är på viktoriahallen så man får träffa deffkungen :)

raZmus
2006-02-04, 12:28
Var finns förebilder?

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:29
Tack kompis! Jo lätt... nu ser det ganska dött ut de närmaste dagarna dock, ska jobba natt så blir inte mkt ork till träna. Sen är det superbowl på söndag :D

Lallle
2006-02-04, 12:29
Måste vara soft att gått ner så mycket. Nu är det bara å börja bygga rejält då =)

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:30
Var finns förebilder?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50629

tigerofsweden
2006-02-04, 12:30
Tack kompis! Jo lätt... nu ser det ganska dött ut de närmaste dagarna dock, ska jobba natt så blir inte mkt ork till träna. Sen är det superbowl på söndag :D

Vad är planerna nu amiralen? Du sätter punkt för deffen nu eller?
Och en fråga till, hur lång är du?

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:31
Måste vara soft att gått ner så mycket. Nu är det bara å börja bygga rejält då =)

Folk tycker det men jag vill deffa ner mig ordentligt först. Kanske är dumt eftersom jag inte har någon massa men känns ändå som att jag måste, tar bara några veckor till. Sen ska jag ge järnet!

FredsAmiralen
2006-02-04, 12:34
Vad är planerna nu amiralen? Du sätter punkt för deffen nu eller?
Och en fråga till, hur lång är du?

Några kilo till får det bli... men max en månad till. Jag är 193 lång.

Rock'nRoll
2006-02-04, 12:35
Shiiit! Rutorna har äntligen tittat fram! Stark jobbat!

Genesis
2006-02-04, 14:36
Respect mannen! Ös på med muskelmassa nu. :D

Sheogorath
2006-02-04, 15:34
Grymt! Starkt jobbat :thumbup:! All heder åt detta! Det är sådant här som ska slängas i ansiktet på tjockisar som försöker och inte lyckas :D.

oksiv1
2006-02-04, 18:15
Fan vad härligt jobbat.
Sådant här spär på min redan höga ambition om att bli hård!!! *yourock* :thumbup:

larre
2006-02-04, 21:16
Riktigt snyggt jobbat! Du ska ha heder för det där.

SuperJohan
2006-02-04, 22:15
Riktigt stor skillnad *yourock*

FredsAmiralen
2006-02-05, 15:29
Grymt! Starkt jobbat :thumbup:! All heder åt detta! Det är sådant här som ska slängas i ansiktet på tjockisar som försöker och inte lyckas :D.

Hahaha... tackar, det var precis min tanke. Va med hjälp av sånna här trådar som jag insåg att det var möjligt att gå ner när jag började.

Genesis: Påstår du att jag är klen? :D det kommer... ska starta en bygga upp tråd om någon månad :thumbup:

oksiv1: Kul att höra, sånt stärker min motivation också!

Tack alla för stöd och motivation!

Fatalist
2006-02-05, 18:47
Nu är du deffblind! Du har inget att plocka bort, förutom muskler!

Förövrigt jävligt bra jobbat :thumbup:

reinholdsson
2006-02-05, 18:55
Jvälar vad bra jobbat. Du lär vara stolt över vad du åstadkommit.

Jay-Z
2006-02-05, 18:55
Det är sådant här som ska slängas i ansiktet på tjockisar som försöker och inte lyckas :D.

Det är faktiskt inte så lätt. :em: ,


Fredis: Riktigt bra gjort! :thumbup:

FredsAmiralen
2006-02-06, 22:19
Nu är du deffblind! Du har inget att plocka bort, förutom muskler!

Förövrigt jävligt bra jobbat :thumbup:

Haha... tack Fatalist! Känns ändå som jag vill plocka lite till. Tror bildera har lite fördelaktigt ljus. Finns fortfarande en del fett kring bröst och midja. Kanske handlar om 2-3 kg... men jag vill ha bort det. Fast det kanske inte blir mkt bättre än såhär innan jag lägger på mig mer muskler... det är svårt o säga, men jag tycker mig se skillnader varje dag - det går fort nu, o det handlar ju bara om ett par veckor.

tigerofsweden
2006-02-06, 22:21
Haha... tack Fatalist! Känns ändå som jag vill plocka lite till. Tror bildera har lite fördelaktigt ljus. Finns fortfarande en del fett kring bröst och midja. Kanske handlar om 2-3 kg... men jag vill ha bort det. Fast det kanske inte blir mkt bättre än såhär innan jag lägger på mig mer muskler... det är svårt o säga, men jag tycker mig se skillnader varje dag - det går fort nu, o det handlar ju bara om ett par veckor.

Hur har ditt upplägg sett ut den senaste tiden? Vad är ditt vinnande koncept så att säga? :)

oksiv1
2006-02-06, 22:37
Hur har ditt upplägg sett ut den senaste tiden? Vad är ditt vinnande koncept så att säga? :)

Är också nyfiken!

Myran
2006-02-06, 22:45
Är det inte lätt hänt att man oroar sig för att öka sin vikt efter deff ?

FredsAmiralen
2006-02-06, 23:09
Hur har ditt upplägg sett ut den senaste tiden? Vad är ditt vinnande koncept så att säga? :)

Ja, om jag visste det hade jag varit en rik man :D

Några tips:

* Bokför, bokför, bokför. Att bokföra vad man har tränat, hur bra man har ätit (ur närings- och calminus-synpunkt), vikt och diverse mått och att ta bilder hjälper en enormt vad det gäller att lära sig vad som funkar för en själv. Jag har bokfört en hel del under de senaste månaderna och det har verkligen satt ordentlig fart på allt. Framförallt är det enklare att ha koll på hur man har skött sig.

* Ge inte upp, ge mer istället. Många gånger under det senaste året har jag känt att det varit jävligt jobbigt och att det stått stilla o inte funkat. Men jag har aldrig gett upp för det. Jag har testat nya saker. Ofta lagt på några extra kol och vips så har det börjat rulla på igen. Det gäller att ha tålamod. Deffa tar tid, åtminstonde första gången man gör det.

* Maten är viktigare än kardio. Kardio är väldigt bra och det ska inte stickas under stolen med. Men har man ingen koll på kosten kan kardion komma att göra en väldigt marginell skillnad för ens viktminskning.

* Att hitta substitut. När jag va mindre fick jag ofta höra att man inte skulle äta ditten eller datten. Men vad hjälpte det när det inte fanns några allternativ. Det är jätteviktigt att fokusera på vad man kan äta. Det finns så himla mycket som är gott och nyttigt. Se till o fyll skafferiet med sådant så kommer det bli lättare när du blir sugen på något.

* Något som man får kämpa emot många gånger är hungern. Jag trodde länge att det var farligt att va hungrig så jag käkade något litet så fort det började ta emot, vilket inte precis gjorde några underverk för deffen. Faktum är att det inte är så farligt att vara hungrig, det är mest jobbigt. Man kan dock trycka i sig saker för att fylla magen utan att tillföra allt för mycket energi. Tex sallad, paprika, tomater och gurka brukar funka bra till det.

FredsAmiralen
2006-02-06, 23:14
Är det inte lätt hänt att man oroar sig för att öka sin vikt efter deff ?

För min del (som vägde ca 20 kg för mycket) handlade det inte bara om att gå ner i vikt, utan även om att byta livsstil. Jag har hela tiden strävat efter att tappa mer och på så vis har jag även lärt mig mer. Jag kommer aldrig misshandla min kropp med onyttigheter igen som jag gjorde när jag var mindre.

Boven
2006-02-07, 09:13
Nu är du deffblind! Du har inget att plocka bort, förutom muskler!

Förövrigt jävligt bra jobbat :thumbup:

Vad är det med dig egentligen...? Jag tycker inte han är speciellt hård. Han skulle nog kunna gå ner 5 kg utan problem, och då är han i ok form men inte hård. Men det är ju onödigt att gå ner till någonting man inte kan hålla om man nu inte ska tävla. Var är ärligheten på detta forum?

Mvh Boven

Löjtnant Blank
2006-02-07, 10:14
Var är ärligheten på detta forum?

På samma ställe som din känsla för takt.

Löjtnant Blank
2006-02-07, 10:14
Bra jobbat! Verkligen imponerande!

raZmus
2006-02-07, 10:22
På samma ställe som din känsla för takt.

:thumbup:

Jag tycker inte det finns någon anledning att deffa mer direkt. Dags att börja gå upp i vikt igen! Det är bara mina 4 korvören. Starkt jobbat! Nu blir det roligt att börja bygga på riktigt, om du nu vill det! Keep it up!

z_bumbi
2006-02-07, 11:58
Haha... tack Fatalist! Känns ändå som jag vill plocka lite till. Tror bildera har lite fördelaktigt ljus. Finns fortfarande en del fett kring bröst och midja. Kanske handlar om 2-3 kg... men jag vill ha bort det.

Det är du som bestämmer om du vill fortsätta ett tag till eller om du vill avbryta men det kan vara läge att fundera på om det är bilderna som är så bra eller om det är du som kanske ser saker som inte finns i spegeln?

Bra viktminskning är det i alla fall som helst.

sgtbarnes
2006-02-07, 12:17
Riktigt bra minskning, mycket lyckad deff. :hbang:

hur har du upplevt deffningen?

Metal_boy_
2006-02-07, 16:35
På samma ställe som din känsla för takt.


Haha, Wtf!? :laugh: :)

Boven
2006-02-07, 17:22
På samma ställe som din känsla för takt.

Jag tycker att personer som säger att det är INGENTING kvar när det tydligt finns att plocka av saknar känsla för takt. För här är väl inte Viktväktarnas forum för viktnergång? Det är väl ett forum där folk strävar efter att se vältränade ut eller dylikt! Då måste man ju utgå från det. Att då säga att det inte finns nått fett kvar när man ser att personen som exempel innehar "lovehandles", det är ju bara att göra personen en björntjänst. Så kontentan av detta är att man inte ska överdriva åt nått håll, för jag tror personen i fråga vill veta sanningen och inget annat. För det skulle jag vilja veta iaf.

Sen vill jag bara tillägga att jag inte på något vis vill säga att det inte är bra gjort att gå ner så mycket, utan tvärt om att det är jätte bra gjort! Ser bättre ut nu än innan. Sen anser jag att det skulle se ännu bättre ut om han gick ner typ 4-5 kg till. Då skulle rutorna poppa fram, och det är ju aldrig fel!

mvh Boven

hultman
2006-02-07, 20:07
I'm with stupid -------^

Kaboffastar
2006-02-07, 20:38
Jag tycker att personer som säger att det är INGENTING kvar när det tydligt finns att plocka av saknar känsla för takt. För här är väl inte Viktväktarnas forum för viktnergång? Det är väl ett forum där folk strävar efter att se vältränade ut eller dylikt! Då måste man ju utgå från det. Att då säga att det inte finns nått fett kvar när man ser att personen som exempel innehar "lovehandles", det är ju bara att göra personen en björntjänst. Så kontentan av detta är att man inte ska överdriva åt nått håll, för jag tror personen i fråga vill veta sanningen och inget annat. För det skulle jag vilja veta iaf.

Sen vill jag bara tillägga att jag inte på något vis vill säga att det inte är bra gjort att gå ner så mycket, utan tvärt om att det är jätte bra gjort! Ser bättre ut nu än innan. Sen anser jag att det skulle se ännu bättre ut om han gick ner typ 4-5 kg till. Då skulle rutorna poppa fram, och det är ju aldrig fel!

mvh Boven

Nej det är inget viktväktarforum men det är samtidigt inte uteslutande muskelberg som vistas här så det gäller att ta saker för vad de är. Vad vinner han på att bli hårdare än sådär ? SÅ jävla vältränad är han faktiskt inte precis som många många inklusive mig själv på det här forumet.
Att tala in honom på spåret att plocka mer skulle jag se som en björntjänst. Men det är ju bara min personliga åsikt.

Fatalist
2006-02-07, 20:39
Jag tycker att personer som säger att det är INGENTING kvar när det tydligt finns att plocka av saknar känsla för takt. För här är väl inte Viktväktarnas forum för viktnergång? Det är väl ett forum där folk strävar efter att se vältränade ut eller dylikt! Då måste man ju utgå från det. Att då säga att det inte finns nått fett kvar när man ser att personen som exempel innehar "lovehandles", det är ju bara att göra personen en björntjänst. Så kontentan av detta är att man inte ska överdriva åt nått håll, för jag tror personen i fråga vill veta sanningen och inget annat. För det skulle jag vilja veta iaf.

Sen vill jag bara tillägga att jag inte på något vis vill säga att det inte är bra gjort att gå ner så mycket, utan tvärt om att det är jätte bra gjort! Ser bättre ut nu än innan. Sen anser jag att det skulle se ännu bättre ut om han gick ner typ 4-5 kg till. Då skulle rutorna poppa fram, och det är ju aldrig fel!

mvh Boven

Okej, jag tänker inte skriva ett lika långt utlägg.

Jag är förbannat ärlig, det är därför jag skriver. Min poäng är att du (FredsAmiralen) riskerar att se spinkig ut om du deffar mer. Tror jag.

Jag skulle satsat på att köra vidare där du är nu, nu ligger du perfa i BF. Och nu har vi nog ungefär samma BF. Och jag vill inte att du går om. :D

Men, i slutändan är det ditt beslut och vill du likt förbannat vara benhård på stranden så ska du såklart göra det också!

SuperJohan
2006-02-08, 00:24
Tycker det ser riktigt bra ut, "bara" till att börja bygga upp musklerna nu ;)

Boven
2006-02-08, 12:03
Okej, jag tänker inte skriva ett lika långt utlägg.

Jag är förbannat ärlig, det är därför jag skriver. Min poäng är att du (FredsAmiralen) riskerar att se spinkig ut om du deffar mer. Tror jag.

Jag skulle satsat på att köra vidare där du är nu, nu ligger du perfa i BF. Och nu har vi nog ungefär samma BF. Och jag vill inte att du går om. :D

Men, i slutändan är det ditt beslut och vill du likt förbannat vara benhård på stranden så ska du såklart göra det också!

Skriv det i första hand då, och inget påhitt om att det inte finns nått fett kvar!

Mvh Boven

Boven
2006-02-08, 12:09
Nej det är inget viktväktarforum men det är samtidigt inte uteslutande muskelberg som vistas här så det gäller att ta saker för vad de är. Vad vinner han på att bli hårdare än sådär ? SÅ jävla vältränad är han faktiskt inte precis som många många inklusive mig själv på det här forumet.
Att tala in honom på spåret att plocka mer skulle jag se som en björntjänst. Men det är ju bara min personliga åsikt.

Vad folk tycker ser bra ut är ju väldigt personligt. Om du tycker det ser bra ut så ska du självklart säga det. Men det var inte det jag pekade på. Utan på att man inte ska skriva uppenbara lögner till folk, utan att man ska vara ärlig och hålla sig till sanningen. Allså inga obefogade ryggdunkar! Det tror jag alla tjänar på här inne.

mvh Boven

Löjtnant Blank
2006-02-08, 12:18
Allså inga obefogade ryggdunkar! Det tror jag alla tjänar på här inne.
"Obefogade ryggdunkar"? Killen har äntligen blivit av med sin övervikt, magrutorna börjar synas, han är nöjd, och vi berömmer honom. Är vårt beröm obefogat? Logga ut, tönt. Kom inte tillbaka.

Boven
2006-02-08, 12:37
"Obefogade ryggdunkar"? Killen har äntligen blivit av med sin övervikt, magrutorna börjar synas, han är nöjd, och vi berömmer honom. Är vårt beröm obefogat? Logga ut, tönt. Kom inte tillbaka.

Jag har väl aldrig sagt att berömmet om hur det ser ut är obefogat. Jag menade att obefogade ryggdunkar som att nån säger att personen är knallhård när personen uppenbarligen inte är det kan man hålla sig ifrån. Sen har jag i ett tidigare inlägg också berömt viktnergången. Så du kanske borde läsa alla mina inlägg och i dess helhet. Inte bara ta ut saker ur sitt sammanhang som då passar dina plattityder till inlägg. Sen kan du logga ut och komma tillbaka då du skaffat dig en jävla muskel, ditt lardass!

mvh Boven

Löjtnant Blank
2006-02-08, 12:49
Jag har väl aldrig sagt att berömmet om hur det ser ut är obefogat. Jag menade att obefogade ryggdunkar som att nån säger att personen är knallhård när personen uppenbarligen inte är det kan man hålla sig ifrån.
Så du menar på fullaste allvar att killen behöver gå ner ytterligare fem kilo? Vad blir då kvar av honom? Han ska inte gå ner ett gram till om han inte vill se undernärd ut.
Sen kan du logga ut och komma tillbaka då du skaffat dig en jävla muskel, ditt lardass!
Aj. Det där gjorde ont eftersom det var du som skrev det. Din avatar är så jävla het. Hur ska jag göra för att nå dina resultat?

Boven
2006-02-08, 13:07
Så du menar på fullaste allvar att killen behöver gå ner ytterligare fem kilo? Vad blir då kvar av honom? Han ska inte gå ner ett gram till om han inte vill se undernärd ut.


Nej, han behöver inte göra det. Men han skulle se bättre ut enligt mig, men det är ju bara min åsikt. Sen om han behöver gå ner just 5 kg är svårt att säga, men minst 3 kg iaf. Då har han en schysst sommar form, och på sommaren är det hårdheten som räknas. Men nu är det inte sommar, så om han kan lägga på sig lite muskler utan att gå upp onödigt med fett innan han gör en snabb vår-sommardiet så skulle det vara ännu bättre.

Jag skulle nog rekommendera honom att sluta dieta nu och hålla formen han innehar och då låta lipidnivåerna stabiliseras. Då vill jag tillägga att det går utmärkt att bygga muskler och hålla denna formen, man behöver inte bulka för att öka! För jag tror inte att han är nära sitt genetiska max direkt. Se bara till att träna smart!

mvh Boven

Jacksatan
2006-02-08, 15:37
Så du menar på fullaste allvar att killen behöver gå ner ytterligare fem kilo? Vad blir då kvar av honom? Han ska inte gå ner ett gram till om han inte vill se undernärd ut.

Aj. Det där gjorde ont eftersom det var du som skrev det. Din avatar är så jävla het. Hur ska jag göra för att nå dina resultat?

Du som bara skriver under "allmänt forum" och pokertrådar ska inte uttala sig angående om någon behöver gå ner i vikt eller inte...

För övrigt, bra jobbat Fredsamiralen!

Mago
2006-02-08, 15:55
Du som bara skriver under "allmänt forum" och pokertrådar ska inte uttala sig angående om någon behöver gå ner i vikt eller inte...


Relevansen är total. :)

Bra jobbat med viktnedgången Freds!

FredsAmiralen
2006-02-08, 19:28
Vill tacka alla som inser hur mycket jobb jag har lagt ner på detta. Era beröm värmer ordentligt.

Vad det gäller min nuvarande nivå och hurvida jag ska fortsätta deffa eller inte verkar det råda skillda mening om, vilket jag tycker är kul, tack för att ni säger vad ni tycker - det hjälper mig fatta beslut om fortsatt träning/deff.

Men jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag vill göra. Jag har aldrig legat på ett fullt energiintag och samtidigt tränat riktigt hårt. Är väldigt nyfiken på det samtidigt som jag inte vet om jag är färdigdeffad. Kanske är det bästa ändå att börja äta mer och träna på i några månader och sedan deffa bort de sista 3-5 kg när solen och värmen kommer? Jag vet ju hur man deffar nu, kanske dags o prova något annat.

Men om jag nu vill börja träna och äta mer, hur bör jag göra? Hur mycket bör jag äta, vad bör jag äta? Och träningen, vad tror ni är lämpligt? Nu kör jag många set (mellan 25 och 40 per pass) och reps (allt mellan 6 och 15) och ca 3 pass i veckan. Kör tredelat schema - dag 1 bröst, triceps, (mage imellanåt). dag 2 axlar, biceps, underarmar. dag 3 rygg och ben.

Kaboffastar
2006-02-08, 19:54
Vill tacka alla som inser hur mycket jobb jag har lagt ner på detta. Era beröm värmer ordentligt.

Vad det gäller min nuvarande nivå och hurvida jag ska fortsätta deffa eller inte verkar det råda skillda mening om, vilket jag tycker är kul, tack för att ni säger vad ni tycker - det hjälper mig fatta beslut om fortsatt träning/deff.

Men jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag vill göra. Jag har aldrig legat på ett fullt energiintag och samtidigt tränat riktigt hårt. Är väldigt nyfiken på det samtidigt som jag inte vet om jag är färdigdeffad. Kanske är det bästa ändå att börja äta mer och träna på i några månader och sedan deffa bort de sista 3-5 kg när solen och värmen kommer? Jag vet ju hur man deffar nu, kanske dags o prova något annat.

Men om jag nu vill börja träna och äta mer, hur bör jag göra? Hur mycket bör jag äta, vad bör jag äta? Och träningen, vad tror ni är lämpligt? Nu kör jag många set (mellan 25 och 40 per pass) och reps (allt mellan 6 och 15) och ca 3 pass i veckan. Kör tredelat schema - dag 1 bröst, triceps, (mage imellanåt). dag 2 axlar, biceps, underarmar. dag 3 rygg och ben.

När jag började träna igen efter min första deff så gick jag på ett 5 dagarsschema, en muskelgrupp per pass förutom axel/mage biceps/triceps.
Jag kör nästan uteslutande 8 reps 4 övningar 4 set per övning.
Tyckte att det fungerade bra och jag märkte resultat på den "korta" tid jag hade mellan deff ett, träningsuppehåll - deff två.

Vad gäller maten, räkna ut vad du ska ligga på och lägg dig sedan några hundra kcal över. Du har säkert god koll på hur din kropp fungerar vid det här laget så det tror jag inte ska bli några problem. :) lycka till hur som helst.

Löjtnant Blank
2006-02-09, 00:15
Du som bara skriver under "allmänt forum" och pokertrådar ska inte uttala sig angående om någon behöver gå ner i vikt eller inte...
Hur menar du nu, gullet? Att jag - bara för att jag inte skriver i träningsforumet längre - har tappat förmågan att se huruvida en smal kille behöver gå ner ytterligare fem kilo eller inte? Gå och lägg dig.

Boven
2006-02-09, 20:20
Vill tacka alla som inser hur mycket jobb jag har lagt ner på detta. Era beröm värmer ordentligt.

Vad det gäller min nuvarande nivå och hurvida jag ska fortsätta deffa eller inte verkar det råda skillda mening om, vilket jag tycker är kul, tack för att ni säger vad ni tycker - det hjälper mig fatta beslut om fortsatt träning/deff.

Men jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag vill göra. Jag har aldrig legat på ett fullt energiintag och samtidigt tränat riktigt hårt. Är väldigt nyfiken på det samtidigt som jag inte vet om jag är färdigdeffad. Kanske är det bästa ändå att börja äta mer och träna på i några månader och sedan deffa bort de sista 3-5 kg när solen och värmen kommer? Jag vet ju hur man deffar nu, kanske dags o prova något annat.

Men om jag nu vill börja träna och äta mer, hur bör jag göra? Hur mycket bör jag äta, vad bör jag äta? Och träningen, vad tror ni är lämpligt? Nu kör jag många set (mellan 25 och 40 per pass) och reps (allt mellan 6 och 15) och ca 3 pass i veckan. Kör tredelat schema - dag 1 bröst, triceps, (mage imellanåt). dag 2 axlar, biceps, underarmar. dag 3 rygg och ben.

Jag tycker du sak höja maten så pass att du inte går runt hungrig på dagarna, men inte mer. För om du börjar skena i väg med kosten nu när dina lipidnivåer är låga så kommer fettet som ett brev på posten. Du måste alltså känna och testa själv hur det känns. Själv ligger jag runt 3000 kcal och tränar då 4 styrkepass och ett cardiopass i veckan. Då kan jag tillägga att jag är 184cm lång och väger typ 83kg.

Sen angående täningen så skulle jag varmt rekommendera Bartoll´s träningupplägg som finns på BODY´s forum. Sen jag börjar på det har jag ökat väldigt bra. Då har jag INTE bulkat utan ätit normal husmanskost med extra protein(räknar alltså inte kalorier). Resultatet av detta kost- och träningsupplägg är att jag ökat stadigt, inte gått upp onödigt med fett, ätit god mat och aldrig gått hungrig. Nu säger jag inte att det är optimalt på nått sätt utan att det funkar för mig och jag tror att det skulle funka bra för andra med.

Mvh Boven

FredsAmiralen
2006-02-11, 11:43
Jag tycker du sak höja maten så pass att du inte går runt hungrig på dagarna, men inte mer. För om du börjar skena i väg med kosten nu när dina lipidnivåer är låga så kommer fettet som ett brev på posten. Du måste alltså känna och testa själv hur det känns. Själv ligger jag runt 3000 kcal och tränar då 4 styrkepass och ett cardiopass i veckan. Då kan jag tillägga att jag är 184cm lång och väger typ 83kg.

Sen angående täningen så skulle jag varmt rekommendera Bartoll´s träningupplägg som finns på BODY´s forum. Sen jag börjar på det har jag ökat väldigt bra. Då har jag INTE bulkat utan ätit normal husmanskost med extra protein(räknar alltså inte kalorier). Resultatet av detta kost- och träningsupplägg är att jag ökat stadigt, inte gått upp onödigt med fett, ätit god mat och aldrig gått hungrig. Nu säger jag inte att det är optimalt på nått sätt utan att det funkar för mig och jag tror att det skulle funka bra för andra med.

Mvh Boven

Låter intressant. Var kan jag läsa på om lipidninivå? Vet ingenting om det. Du har ingen länk till det där träningsupplägget?

Metal_boy_
2006-02-11, 13:44
Nej, han behöver inte göra det. Men han skulle se bättre ut enligt mig, men det är ju bara min åsikt. Sen om han behöver gå ner just 5 kg är svårt att säga, men minst 3 kg iaf. Då har han en schysst sommar form, och på sommaren är det hårdheten som räknas. Men nu är det inte sommar, så om han kan lägga på sig lite muskler utan att gå upp onödigt med fett innan han gör en snabb vår-sommardiet så skulle det vara ännu bättre.

Jag skulle nog rekommendera honom att sluta dieta nu och hålla formen han innehar och då låta lipidnivåerna stabiliseras. Då vill jag tillägga att det går utmärkt att bygga muskler och hålla denna formen, man behöver inte bulka för att öka! För jag tror inte att han är nära sitt genetiska max direkt. Se bara till att träna smart!

mvh Boven


Ge dig! Han skulle ge "Ripped to the bone" en helt ny innebörd. LB har rätt, hur jävla mycket poker han än spelar. Det är inte sunt att deffa ner sig så pass mycket med den mängden muskler som grabben har. Bodybuildare med mycket muskler är ju helt slut och slöa på extremt lågt Bf, men i värsta fall så har dom åtminstone gott om muskelenergi, för kroppen att förbruka när det tryter.

Boven
2006-02-11, 15:28
Låter intressant. Var kan jag läsa på om lipidninivå? Vet ingenting om det. Du har ingen länk till det där träningsupplägget?

Har ingen bra länk om lipidnivåer, men träningupplägget ligger här:
http://forum.body.se/showthread.php?t=83
Mycket intressant läsning!

mvh Boven

Boven
2006-02-11, 15:41
Ge dig! Han skulle ge "Ripped to the bone" en helt ny innebörd. LB har rätt, hur jävla mycket poker han än spelar. Det är inte sunt att deffa ner sig så pass mycket med den mängden muskler som grabben har. Bodybuildare med mycket muskler är ju helt slut och slöa på extremt lågt Bf, men i värsta fall så har dom åtminstone gott om muskelenergi, för kroppen att förbruka när det tryter.

Nu låter det på dig som att han skulle behöva gå nån tävlingdiet för att gå ner några kilo. Så hård är han inte. Så hård skulle han inte bli av att gå ner några kilo. Jag talar av egna erfarenheter så jag är inte helt ute poch cykler om du tror det.

mvh Boven

FredsAmiralen
2006-02-12, 11:26
Har ingen bra länk om lipidnivåer, men träningupplägget ligger här:
http://forum.body.se/showthread.php?t=83
Mycket intressant läsning!

mvh Boven

Verkar vara ett bra träningsupplägg. Kör du så nu? Hur ser ditt vecko-schema ut i så fall? Hur länge har du tränat enligt principen och hur funkar det?

hultman
2006-02-12, 14:08
Lipid är synonymt med fett. Således är lipidnivåer även betecknat som 'fettnivåer'.

FredsAmiralen
2006-02-15, 14:40
Nu har jag äntligen bestämt mig för att sluta deffa! Det känns som att jag har ca 5 kg kvar till superformen men de kan jag plocka bort senare, innan sommaren iaf.

Har börjat med helkroppspass nu, inspirerad av Bartolls träningsprincip som nämnts ovan. Äter nyttigt och ser till att bli mätt, måste säga att det känns asbra. Träningspasset igår fungerade utmärkt. Ska bli riktigt kul att se om det kan bli någon utveckling innan det är deffdags igen innan sommaren.

FredsAmiralen
2006-02-15, 14:40
rygg

tigerofsweden
2006-02-15, 14:52
Bra beslut, kommer bli suveränt detta :thumbup:

Fatalist
2006-02-15, 14:57
Bra beslut, kommer bli suveränt detta :thumbup:

x2! Se till att föra en ordentlig träningsjournal, det blir spännande att följa :thumbup:

FredsAmiralen
2006-02-15, 15:02
x2! Se till att föra en ordentlig träningsjournal, det blir spännande att följa :thumbup:

Jo, det borde jag fixa. Men vad ska en bra träningsjournal innehålla?

tigerofsweden
2006-02-15, 15:05
Jo, det borde jag fixa. Men vad ska en bra träningsjournal innehålla?

Din nuvarande status, ditt mål kanske?! Hur ditt träningsupplägg ser ut



SEN MASSA JEFLA HARDCOREPASS *flex* :D

FredsAmiralen
2006-02-15, 15:22
Träningsjournal finns nu här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=62812