handdator

Visa fullständig version : Dubbla budskap


H.Emanuel
2006-02-04, 10:10
Nån mer som undrat över detta? 1.Att bygga muskler tar tid, ge det upplägg du valt en ordentlig chans (5-6 månader)
2. Du märker ganska snabbt om ditt upplägg ger något eller ej.

Mig gör det aningen förvirrad. Kan någon vänlig träningsvan reda ut begreppen? Finns antagligen andra sådana här "dubbla budskap" om träning, kommer inte på nåt just nu

aliquis
2006-02-04, 11:54
Jag tycker det är svårt att dra några som helst slutsatser om programmet man kör, mer än hur sliten man blir kanske.

pragmatist
2006-02-04, 13:45
Bägge två stämmer på sätt och vis - framsteg kommer långsamt, men inte linjärt. Men ett program som inte fungerar kommer inte plötsligt börja fungera efter ett halvår.

Samboy
2006-02-04, 14:15
allt är ju från person till person..mitt schema funkar hur underbar som helst men sen är det mer hur bra du tränar "Teknink" och "Styrka" som avgör en hel del. sen är det Mat och Sömn som göt det mesta! så ska man börja köra seriöst så ska man äta bra , träna hårt , och sova underbart! "dvs" Ligga i koma :P

Sonny
2006-02-04, 14:17
Skönast är att inte ha nått program alls, gå till gymmet o veta att det är rygg som gäller, ha nåra övningar man brukar köra o träna tungt tills man är slut. Är det någon övning man inte känner för byter man ut den. Otroligt skönt imo.

Samboy
2006-02-04, 14:23
Skönast är att inte ha nått program alls, gå till gymmet o veta att det är rygg som gäller, ha nåra övningar man brukar köra o träna tungt tills man är slut. Är det någon övning man inte känner för byter man ut den. Otroligt skönt imo.


nu kör du allt Cottrell Porter Style där ;)

Sonny
2006-02-04, 15:07
nu kör du allt Cottrell Porter Style där ;)Vet knappt vem människan är, grejjen är att man tröttnar juh på alla specefika program.

polaren
2006-02-04, 15:45
Vet knappt vem människan är, grejjen är att man tröttnar juh på alla specefika program.

Kör som dig, vill inte heller slaviskt följa ett program (förutom MM2K nu, men snart är jag ju klar :D)

Sonny
2006-02-04, 21:05
Kör som dig, vill inte heller slaviskt följa ett program (förutom MM2K nu, men snart är jag ju klar :D)Du och jag mot världen =)

Samboy
2006-02-04, 21:35
Du och jag mot världen =)

jag tröttnar aldrig på mitt schema men om jag nu körde som du skulle jag nog köra brösten varje dag :P det är ju en vavvo..men nu när man har schema så är det underbart o köra ex. ben o säga fan asså jag vill köra bröst så tänker man ...yes jag kör ju det imorrn...då har man nått att sakna hela tiden ;)

polaren
2006-02-04, 21:39
jag tröttnar aldrig på mitt schema men om jag nu körde som du skulle jag nog köra brösten varje dag :P det är ju en vavvo..men nu när man har schema så är det underbart o köra ex. ben o säga fan asså jag vill köra bröst så tänker man ...yes jag kör ju det imorrn...då har man nått att sakna hela tiden ;)

Tror inte han menar så, tror han menar att han inte har nå speciella övningar bestämda bara... han kör den övning han känner för, men har fortfarande bestämda dagar :) så menar jag iaf :naughty:

Samboy
2006-02-04, 21:41
Tror inte han menar så, tror han menar att han inte har nå speciella övningar bestämda bara... han kör den övning han känner för, men har fortfarande bestämda dagar :) så menar jag iaf :naughty:

ok men jag kör alla övningar som finns..typ kör jag bröst kör jag alla övningar på den samma dag jag kör bröst ;)

Jorgen
2006-02-04, 21:49
ok men jag kör alla övningar som finns..typ kör jag bröst kör jag alla övningar på den samma dag jag kör bröst ;)
Hur långa blir dina pass?
Kör du Bänkpress, Hantelpress, Flyes, Lutande bänkpress, Lutande hantelpress, Lutande bänkpress i Smith, Bröstdips, Peckdeck, Bröstpress i maskin, Cable cross over och Pullover på samma pass?

polaren
2006-02-04, 22:37
ok men jag kör alla övningar som finns..typ kör jag bröst kör jag alla övningar på den samma dag jag kör bröst ;)

Jag brukar bara köra bänkpress, hantelpress och hantelflyes. Ibland kör jag lutande hantelpressar :)

Samboy
2006-02-04, 22:54
Hur långa blir dina pass?
Kör du Bänkpress, Hantelpress, Flyes, Lutande bänkpress, Lutande hantelpress, Lutande bänkpress i Smith, Bröstdips, Peckdeck, Bröstpress i maskin, Cable cross over och Pullover på samma pass?

jag kör Bänkpress , Lutande Hantelpress / liggande hantelpress , pecdec , flyes , lutande calbleflyes. och jag kör 2-3 muskelgrupper per pass. typ Bröst - Triceps och axlar på 1 och samma pass..mina pass kan variera mellan 1½ - 2 timmar beroende på hur mycket folk det är på gymmet..och om maskinerna är upptagna.. på varje övning kör jag 4*10

Jorgen
2006-02-04, 23:23
jag kör Bänkpress , Lutande Hantelpress / liggande hantelpress , pecdec , flyes , lutande calbleflyes. och jag kör 2-3 muskelgrupper per pass. typ Bröst - Triceps och axlar på 1 och samma pass..mina pass kan variera mellan 1½ - 2 timmar beroende på hur mycket folk det är på gymmet..och om maskinerna är upptagna.. på varje övning kör jag 4*10
Ca 60 set på max två timmar plus uppvärmning. Du måste hålla ett bra tempo.

Samboy
2006-02-04, 23:56
Ca 60 set på max två timmar plus uppvärmning. Du måste hålla ett bra tempo.

ja då. jag kör konstant 30sek-1minut vilotid mellan setten. värmer upp gör jag snabbt--typ ska jag köra lastdrag o kör 70kg i de så kör jag uppvärmingen på 30kg 10-12reps sen kör jag bara på. sen efter jag är klar och ska gå brukar jag köra ett Super-Set på delarna..

bubbe
2006-02-05, 08:27
ja då. jag kör konstant 30sek-1minut vilotid mellan setten. värmer upp gör jag snabbt--typ ska jag köra lastdrag o kör 70kg i de så kör jag uppvärmingen på 30kg 10-12reps sen kör jag bara på. sen efter jag är klar och ska gå brukar jag köra ett Super-Set på delarna..

Här har jag ett litet paket med trådar till DIG, hoppas du har nytta av dessa.
Jag tycker dom har varit väldigt inspirerande och givande i min träning iaf.
Lås inte upp dig för mycket på superset, failure, 10x4 osv. Utan håll dig till
basic, basövningar. Tänk tung böj och mark är kung. Nåja, du fattar när du har läst!


http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=46607
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=22967
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=27684
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=127213&postcount=21
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1143189&postcount=22