handdator

Visa fullständig version : Goone kör igång på nytt!


Goone
2006-02-02, 20:30
Tjenare!

Detta blir min första träningsjournal, ge mig gärna synpunkter, skäll eller bara ett par piskslag på ryggen.

Efter en skada så har jag inte kunnat träna på 7 månader, i princip just när jag hade kommit igång riktigt med min träning.
Det är inte helt bra i handleden än så jag får köra igång lugnt och känna mig fram lite, marklyft, bänkpress och vissa triceps övningar flyger därför iväg för stunden :(

Min kost var strikt innan jag skadade mig men nu bor jag på internat och får ta det som erbjuds, dock är det relativt bra mat och mellanmålen kan jag iallafall laga till något. Blir ca 7-8 mål om dagen, 3g prot/kg/dag.
Ganska svårt att räkna ut iom "skolmat" men ett ca tal är bättre än inget.

Lite kort info om mig då.

Ålder: 20
Längd: 175
Vikt: 67.5
Fett: 12.8% , 8.6kg (i skrivandets stund)
Vattenmängd: 43.1 kg

När jag slutade träna repsade jag på:

Hantelpress 32.5kg
Axelpress 27.5kg (hantlar)
Bänk 80kg
Marklyft 140kg
Biccurl 20kg (hantlar)

Sen kom jag faktiskt inte riktigt ihåg spec mkt mer. Benpressen har jag för mig låg på 160, tricep hade jag aldrig spec stor koll på.



Som sagt blir det lugna pass men endå 5 gånger i veckan och hade tänkt lägga upp det såhär.

M - Bröst / mage
T - Rygg / underarmar (underarmar går bort tills jag vet att handleden funkar som den ska)
O - Axlar
T - Biceps / triceps
F - Ben

Förutom gym träningen så går jag en idrotts linje, så det brukar bli ca 5-10 timmar i veckan någon slags konditions idrott. Badminton, innebandy, basket, fotboll osv.


Snör in ett par före bilder som jag tog nyss, är inte direkt en posing gud så håll till godo, ja bju ,]~
Tog dock inga på benen mina, är så missnöjd över dem + att de e så satans mycke hår så det knappt går att se igenom buskarna men det kommer så småningom. ;)

Aja säg till om jag missat något, som sagt min första journal :hbang:

Avanger
2006-02-02, 20:38
10-15 timmar i veckan e fan Hardcore! Skönt iofs för då kan man ju käka mer än vad man själv vill. :eating:

Hade också problem med min handled i lumpen men det fixade sig efter någon månad. Hoppas din också gör d.

Goone
2006-02-02, 20:43
10-15 timmar i veckan e fan Hardcore! Skönt iofs för då kan man ju käka mer än vad man själv vill. :eating:

Hade också problem med min handled i lumpen men det fixade sig efter någon månad. Hoppas din också gör d.


Hehe, det är jävligt skönt att kunna käka och sen bli hungrig igen :D
Det jag saknade mest under min skadeperiod, förutom dom 6kg jag förlorade :)

Ska till en speciallist nu 14onde feb så ska dom ta en koll, läkare på sjukhus osv är ju helt lost på idrottsskador. Nu hoppas jag bara jag kan köra på lite lätt i början så jag kan komma tillbaka till min förra form.

Goone
2006-02-03, 19:33
Ja då var det fredag och ett benpass väntade.

Värmde upp med lite badminton, sissta set så stukar jag foten, självklart.
Inget benpass idag så jag körde mondagens bröst istället och det gick sisådär.

Eftersom jag inte kör bänk just nu så blev det hantelpress, första gången på 7 månader och förväntningarna var ju ganska låga.

Efter uppvärmnings set på
10kg 1x12
15kg 1x8
20kg 1x4

så körde jag lutad hantelpress
30kg 2x6, 1x4

Plan hantelpress
27.5kg 3x6

Nedåtlutad hantelpress
27.5 2x6, 1x4

Dips till utmattning.

Blev ganska förvånad att jag kunde pressa upp såpass "mycket" efter min viloperiod. Mycket nöjd förutom stukningen förståss.

Goone
2006-02-06, 22:35
Mondag bröst/mage. Eftersom jag körde bröst i fredags istället så blev det ett enkelt magpass med lite smårehab övningar för handleden och lite smått för foten också.

Magpasset blev som följande.

Situps med 20kg vikt på bröst
3x25.

Cablecrossen (cablecrunches?)
3x12 (hade ingen koll på vikten)

Situps sidan
3x12 på båda sidor med 15kg vikt på bröst


Känndes som en halvmatt dag, tog på ganska bra men är inte helt nöjd.
Taggar inför axlar imorgon, min favvo! :hbang:

Makrills - keso mackor + mjölk väntar som kvällsfika! mumma.

Goone
2006-02-07, 19:32
Tisdag - Rygg / underarmar, eftersom underarmarna är borta under tiden jag är osäker om handleden så drog jag in axlar idag också och tar en 'vilodag' med löpning imorgon.

Kör en uppvärmnings vecka till innan jag börjar köra med tyngre vikter.

Uppvärmning 2 timmar badminton, käk.

2 timmar senare gym.

Rygg

efter uppvärmning

Lätta marklyft på 100kg 3x10
Rygglyft, med 10kg'os vikt 3x12

Rodd 3x10 (kollade aldrig vikten, börjar göra det efter dessa uppvärmningsdagar)
Chins 1x17, 1x15, 1x12
Latsdrag till bröst 3x6 (Kollade ej vikter här heller men det var ganska lätt.)

Axlar

Hantelpress 3x10 @ 20kg, känndes relativt enkelt.
Hantellyft framåt 3x10 @ 10kg
Baksida axlar cablecrossen, 3x8 @ 15kg.
Bänk bak i nacken 3x8 @ 45kg

Känndes nästan för lätt, hade velat stanna längre och köra tyngre men får ta det lite lugnt i början :) svårt när man är taggad till tusen!

Nu blire de bigbrother och lite käk :cool:

Goone
2006-02-08, 19:49
Inget gym idag så ja kommer in i schemat igen.

Istället blev det badminton 1 timme + innebandy 1 timme.

appropå bananer så tryckte jag förövrigt 3.5 hamburgare idag och känner mig som en valross.

Goone
2006-03-21, 21:17
Ja nu var det ett tag sen jag uppdaterade, har gått över till anteckningsblock istället i brist på internet. Men jag tänkte uppdatera mina bedrifter på 2 månader iallafall.

Hantelpress(bröst) 35 kg (3x6) - Ökning även sedan jag slutade.
Axelpress 27.5kg (3x8 hantlar) - Ökning även här på repsen
Bänk (Kör jag fortfarande inte pga handleden)
Marklyft 140kg - Kommit till där jag slutade sisst.
Biccurl 20kg (hantlar) - Kommit till där jag slutade sisst.
Benpress 220kg 3x8

Ska även fettväga mig nästa vecka men för 2 veckor sedan var jag uppe i 71kg.
Dvs en ökning från 67.5 - 71 på 2mån, börjar känna mig lite mullig :hbang:

Man kan väll säga att jag har överträffat det jag tidigare körde innan jag var tvungen att sluta träna i 7mån, på 2 månader. Så det känns ju possitivt.

Uppdateringar gällande handleden så är det så att minisken i handleden ligger i kläm, operation är det enda möjliga men jag kör på tills det gör ont men utmanar inte ödet. Gör det ont så skuttar jag på operationsbordet och skär bort skiten.

Goone
2006-03-30, 14:35
Ja då har jag ställt mig på fettvågen igen efter nästan exakt 2 månader.
Första ägde rum 1feb, 09.00, 2006.
Idag 30 mars 09.00 igen och nu ser det ut såhär.

Ålder: 20
Längd: 175
Vikt: 72.0 (Med kläder 73, räknade -1 för kläder)
Fett: 13.9% , 10kg
Vattenmängd: 45.4 kg
Impedance: 466ohm (Skrev inte de förra gången men förra var 513ohm)

Reps på följande vikter nu:

Hantelpress 35kg 3x6
Bänk 80kg 3x6 (Vill inte öka här pga handleden)
Marklyft 140kg 3x8
Biccurls stång 47.5kg 3x6
Hantelpress (axlar) 30kg 3x6
Militärpress 55kg 3x6
Benpress 240kg 3x7-8

Mer taggad än förut, still going strong :]
Kmr fortsätta uppdatera ökningar, men som sagt i brist på internet så sköter jag resten på papper.