Logga in

Visa fullständig version : Äta varje timma ?

Don_Kocke
2006-02-02, 19:14
Har hört att det är bra att äta varje timme i 3 timmar efter ett träningspass..Att man har rätt kraftigt förhöjd proteinsyntes i 3 timmar efter passet..stämmer detta ?

wo0b9n
2006-02-02, 19:25
jag har inte enaning men kan tro att det är bra, för att proteinsyntesen ska funka så måste du ha L-glutamin ikroppen och det hittar du i vanlig protein rik mat. Så jag tror inte det är dåligt:)

jwzrd
2006-02-02, 19:26
jag har inte enaning men kan tro att det är bra, för att proteinsyntesen ska funka så måste du ha L-glutamin ikroppen och det hittar du i vanlig protein rik mat. Så jag tror inte det är dåligt:)

Nu snackar du total dynga.

jwzrd
2006-02-02, 19:27
Har hört att det är bra att äta varje timme i 3 timmar efter ett träningspass..Att man har rätt kraftigt förhöjd proteinsyntes i 3 timmar efter passet..stämmer detta ?

Det finns massor av trådar i det ämnet. Titta runt lite så ser du. Sök på trådar som handlar om vassle-protein, aminosyror, EAA och t ex maltodextrin.

Jacksatan
2006-02-02, 19:31

Måste ni hålla på och svara på saker ni inte har en jäkla aning om? var tysta och låt folk med mer koll svara istället.

backen
2006-02-02, 19:54
L-glutamin hör till de aminosyror som inte behövs för proteinsyntesen :)