handdator

Visa fullständig version : Proteinbars?


mistermr
2006-02-02, 19:09
Det finns så himla många olika sorter. Jag undrar vilka är bra och när skall man unna sig en sådan?

Är de ngt att ha överhuvudtaget?

MVH

mysassygirl
2006-02-02, 19:29
Det finns så himla många olika sorter. Jag undrar vilka är bra och när skall man unna sig en sådan?

Är de ngt att ha överhuvudtaget?

MVH

Jag gillar Eiselt coconut. Smakar gott och bra proteiner. Jag hade en låda med mig när jag var ute och reste, funkar bra som mellanmål & är mkt lättare att få i sig när shaken är för omständig att ta fram. Skippar helt de som finns på 7-Eleven och satsgymmen, innehåller kollagen.

mistermr
2006-02-02, 19:30
Jag gillar Eiselt coconut. Smakar gott och bra proteiner. Jag hade en låda med mig när jag var ute och reste, funkar bra som mellanmål & är mkt lättare att få i sig när shaken är för omständig att ta fram. Skippar helt de som finns på 7-Eleven och satsgymmen, innehåller kollagen.

Så de ersätter inte en måltid?

mysassygirl
2006-02-02, 19:46
Så de ersätter inte en måltid?

Jag skulle aldrig ersätta en hel måltid med en bar, det är för lite mat för mig. Väger ca 56kg så jag antar att för en kille är en bar istf en måltid inte ens att tänka på. Jag använder det som mellanmål/snack när jag inte kommer åt att äta sen äter jag vanlig mat så fort jag kommer åt vettig sådan.

userfriendly
2006-02-02, 19:52
fairing bars är bland de bästa jag testat iaf.. men kör dem som godis eller innan/efter träning

stenis
2006-02-02, 19:55
Så de ersätter inte en måltid?

ett kosttillskott som bars etc. ska ALDRIG ersätta en måltid! utan ska bara vara just ett _TILLSKOTT_..

mistermr
2006-02-02, 19:56
ett kosttillskott som bars etc. ska ALDRIG ersätta en måltid! utan ska bara vara just ett _TILLSKOTT_..

Jag menade mer om man tex inte hinner äta lunch en dag eller liknande.

MVH

HenrY
2006-02-02, 19:59
ett kosttillskott som bars etc. ska ALDRIG ersätta en måltid! utan ska bara vara just ett _TILLSKOTT_..

Ja?
Om man tänker som du, varför överhuvudtaget köpta kosttillskott?
Jag skulle gärna äta riktig mat istället för att dricka en shake, men har tillfällen då jag inte har möjlighet till det. DÅ är kosttillskott bra!

stenis
2006-02-02, 20:00
Jag menade mer om man tex inte hinner äta lunch en dag eller liknande.

MVH

som sagt, ett kosttillskott kan aldrig i närheten uppfylla de behov som en riktig måltid ger.. Givetvis är de bättre att trycka i sig en bar än ingenting, de säger ju sig självt, men som sagt, inte i närheten att täcka de behov en måltid ger!

GymTT
2006-02-02, 20:29
Jag skulle hellre köpa mer bra mat, men har man inte tid, ork, lust el dylikt så visst!

King Grub
2006-02-02, 20:36
Är de ngt att ha överhuvudtaget?

MVH

Proteinrikt godis.

mistermr
2006-02-02, 20:40
Proteinrikt godis.

Jo, jag märkte det häromdagen. Innehåller vit choklad mm

Men grejen är att jag inte vanligtvis gör så, utan att tex igår så hanna jag ej äta lunch efter träningspasset. Därför åt jag istället en banan samt en proteinbar. Jag undrade om det är ett bra alternativ i en sådan situation?

MVH

King Grub
2006-02-02, 20:41
Jämfört med vad? Att inte äta? Javisst i sådana fall.

stenis
2006-02-02, 20:42
Ja?
Om man tänker som du, varför överhuvudtaget köpta kosttillskott?
Jag skulle gärna äta riktig mat istället för att dricka en shake, men har tillfällen då jag inte har möjlighet till det. DÅ är kosttillskott bra!

ja jag sa oxo att det är bättre med en bar lr shake än ingen mat alls.. men har man tillgång till att äta så ska du ALDRIG jämföra de med ett jävla kosttillskott, aldrig ska de jämföras o har du problem me de "so fine" men de hoppas jag du fattar själv oxo.

Annars kan du ju ta de me grub eller någon annan som du har mer "tillit" till kankse.. (?)

Lizard
2006-02-02, 20:44
Femtiofem dryga mil mellan Halmstad och Stockholm och enda sällskapet är repriser på P1. I höjd med Jönköping stannar jag för att få något att äta och en kopp kaffe eller fem. Rotar runt i kyldisken på bensinmacken och ger upp. Går bort mot cafeterian och stirrar med avsmak på industriköttbullar och industripyttipanna lagat av en oinspirerad, lågmotiverad stekbordsansvarig. Tillbaka vid bensinkassan tjatar jag till mig av småländskan bakom kassan att hon ska värma en ostkaka jag hittade i kyldisken, köper en liter lättmjölk och några mörka bröd. Med kaffemuggen i stället på instrumentbrädan äntrar jag E4 och kör vidare i mörkret. Efter ett par mil har kaffet svalnat och jag öppnar handskfacket och pillar fram en ProComplex-bar och tänker att det inte är så dumt att ha all tid i världen, vägen framför sig, en varm kopp kaffe och en chokladbar som fyller mina vener med aminosyror trots allt.

-------------------------

Du ska läsa den yttepyttelilla texten på baksidan av baren väldigt noga.
Står det "collagen" eller "gelatin" i någon form (brukar gömmas inom en parantes som följer på ett mystiskt namn som "Specially Patented Protein Formula" eller liknande) bland de första ingridienserna är det bortslängda pengar. "Glycerin" eller "glycerol" kan däremot förekomma för att få ned sockerhalten och är inget att oroa sig för.
I övrigt ska den smaka gott och det tycker jag Fairings gör. ABB's Steel Bar smakar ännu godare.


Lizard

hum
2006-02-02, 21:37
Brukar också ha bars i bilen. Recovery och Swebar är dom jag testat, gillar nog Rapid bäst. Swebar ser billiga ut.

Skrollovicz
2006-09-07, 15:06
Hur länge är en proteinbar duglig?? Om jag köper några nu, är de fortfarande ätbara vid jul/nyår?

Tacksam för hjälp.

L-Sami
2006-09-07, 15:07
Hur länge är en proteinbar duglig?? Om jag köper några nu, är de fortfarande ätbara vid jul/nyår?

Tacksam för hjälp.


Det brukar stå bäst före i förpackningarna...

tuben
2006-09-07, 15:14
Hur länge är en proteinbar duglig?? Om jag köper några nu, är de fortfarande ätbara vid jul/nyår?

Tacksam för hjälp.

Jag köpte nyss bars för ett tag sen från koloshopen och eiselts hade till maj nästa år och fairing till juni nästa år så dom räcker ett tag :)

Skrollovicz
2006-09-07, 15:20
Jag köpte nyss bars för ett tag sen från koloshopen och eiselts hade till maj nästa år och fairing till juni nästa år så dom räcker ett tag :)
Sjyst!! Tack för hjälpen. :hbang:

Doktorn
2006-09-09, 08:09
. I höjd med Jönköping stannar jag för att få något att äta och en kopp kaffe eller fem.
Lizard

Hehehe :D