handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännare som funkar


Skrollovicz
2006-02-02, 16:37
topic, vilka funkar och vilka är odugliga. Jag har aldrig använt fettförbrännare tidigare och är mkt tacksam för hjälp. CLA? Ala? Fiskolja? Vilket är bäst?

Jag ska ge mig på en deff om två månader och vill gärna planera lite :cool:

Fartman
2006-02-02, 17:13
koffein, men det är fortfarande kost och motion som kommer att göra jobbet.

mela
2006-02-02, 17:15
kryddstark mat är väl billigast i längden :D
och grönt te..

mangemani
2006-02-02, 17:19
finns inget tillskott som förbränner fettet(inget lagligt och hälsosamt iaf),men det finns tillskott som hjälper till vid viktnedgången,dvs sänker hungern(krom tex),ökar insulin känsligheten(ALA tex) osv.

grönt te och koffein rekomenderar jag.

Cerberus
2006-02-03, 07:28
Som sagt, om man vill deffa ner sig i fettvikt och inte gå upp speciellt mkt sen så är det ändrad kost och ökad motion som gäller.

GymTT
2006-02-03, 08:57
Koffein i tablettform skulle jag säga.
Men viljan är nog viktigare.

tenchi
2006-02-03, 09:44
motion är den bästa fettförbrännaren. Koffein hjälper till lite och piggar upp dig så du orkar. Resterande produkter (ALA, CLA, pyruvat osv) är bortkastade pengar.

Skrollovicz
2006-02-03, 09:48
Jag är knappast överviktig.. och jag motionerar regelbundet..
¨
Jag vill ha en fettförbrännare för att göra magrutorna extra synliga så att säga... vilken produkt ska man satsa på då?

Yes
2006-02-03, 09:56
Kallt vatten, 3-4l/dag. Dricks med fördel i små mängder utspritt över hela dagen.

tenchi
2006-02-03, 10:03
Jag är knappast överviktig.. och jag motionerar regelbundet..
¨
Jag vill ha en fettförbrännare för att göra magrutorna extra synliga så att säga... vilken produkt ska man satsa på då?

ingen produkt. Motionera MER (hårdare eller oftare, eller en kombination). Det är där det ligger.

Skrollovicz
2006-02-03, 10:36
Så det finns inga fettförbrännare som fungerar?

*screwy*

Pepz
2006-02-03, 10:47
Så det finns inga fettförbrännare som fungerar?

*screwy*

vissa produkter kan ha en liten effekt som kan hjälpa till, men det finns nga lagliga piller som "bränner fett" det får du faktiskt göra själv..
De flesta påstådda fettförbrännarna på marknaden fungerar inte alls..

Koffein
grönt te
kryddor
kan ge en liten effekt.. men du kan inte enbart förlita dig på dessa..

Skrollovicz
2006-02-03, 10:56
vissa produkter kan ha en liten effekt som kan hjälpa till, men det finns nga lagliga piller som "bränner fett" det får du faktiskt göra själv..
De flesta påstådda fettförbrännarna på marknaden fungerar inte alls..

Koffein
grönt te
kryddor
kan ge en liten effekt.. men du kan inte enbart förlita dig på dessa..
Nej.. jag dricker mkt vatten o äter mkt fisk.. tränar regelbundet osv.. men fiskolja då? det funkar väl, det är väl tillochmed bevisat att det bränner fett?

mela
2006-02-03, 11:13
Omega 3 bränner inte fett, det gör bara så att du får bra fett istället för dåligt fett i fettcellerna...

Motionera mer, du kanske får träna magen hårdare så att du får MER muskler som kan synas?

jwzrd
2006-02-03, 11:19
Någon här förklarade att den lilla del av hela förbränningen som kan påverkas av stimulanta som efedrin, koffein och andra är så liten att även om den skulle optimeras så att den effekten var 100% (vilket skulle leda till ohälsa och illamående) så skulle det fortfarande bara handla om några procents förbättring av energiåtgången. Möjligt att jag missförstod personen som förklarade dock.

Hur som helst, när man har träningen och kosten på plats så kan man använda koffein för att exempelvis motivera eller driva sig själv att fullfölja pass när energinivån går ut över orken. Men man måste vara medveten om att man eventuellt missar signaler som säger: nu jävlar Plucke är du trött, vila nu eller gå in i väggen i övermorgon.

mangemani
2006-02-03, 13:12
Så det finns inga fettförbrännare som fungerar?

*screwy*


i fettförbrännings syfte,nej...men som sagt,det finns dom som hjälper till och underlättar det hela,dvs sänker hungern osv,men det som står i vissa annonser,typ som "denna produkt skalar av fettet","denna produkt förbränner ditt fett" osv,det är bara skitsnack.

clbb
2006-02-08, 22:32
har själv testat San:s Tight! det står bl.a att den ska bränna fett fortare och koncentrationen skärpas men efter halva burken förbrukad är det inget jag har märkt av så det är väl mest säljsnack. Börjar köra HIIT säger jag : )

mangemani
2006-02-08, 23:17
har själv testat San:s Tight! det står bl.a att den ska bränna fett fortare och koncentrationen skärpas men efter halva burken förbrukad är det inget jag har märkt av så det är väl mest säljsnack. Börjar köra HIIT säger jag : )


mm....för inte allt för länge sedan så var man likadan "åhh,denna produkt förbränner fettet efektivast", "åhh,det står på burken/annonsen att denna produkt gör det och det för förbräningen", och man trodde på allt skitsnack som dom skrev.hyffsat mycket pengar man hade sparat om man hade lyssnat på farsan och dom här på forumet från början:p

så jag säger som du,det enda som gäller är motion samt kanske lite grönt te/koffein på sidan om.

Thy Butcher
2006-02-09, 19:52
Nej.. jag dricker mkt vatten o äter mkt fisk.. tränar regelbundet osv.. men fiskolja då? det funkar väl, det är väl tillochmed bevisat att det bränner fett?

Inte underhudsfett men lite fett runt organ och kolesterol.