handdator

Visa fullständig version : Att träna på en måndag...


kapten-lars
2006-02-01, 22:16
Ohoj!

Är det så på era gym också att det alltid är mest folk på måndagar?

Jag har en teori om att de flesta har sånt dåligt samvete från helgens fylla&svulla! Iofs ska man inte dra alla över en kant men men!

Piranha
2006-02-01, 22:17
Japps, lätt måndagar är total kaos.

Utöver det är vissa årstider värre än andra.

Frammåt en mars ungefär får "deltids" gymmarna för sig att komma i form.

Ifs dem bokar mest cardiomaskinerna och vi går mest ute.

Dumleman
2006-02-01, 22:17
Det är onsdag idag så du vet.

kapten-lars
2006-02-01, 22:19
ja, men internetansultningen är så seg så det blir fördröjning! :D

Kebab-Arne
2006-02-01, 22:20
Har aldrig märkt av det. Finns absolut ingen struktur när det är mycket folk på gymmet. Eller nåja, kl 5 en vardag är väl kanske inte att rekommendera men det kan likväl vara toklugnt som kaos. Just nu skulle jag tippa på att det är minst folk mellan 11-14. Innan 11 är det skiftarbetare och en massa pensionärer.

Dagar har jag ingen koll på. Det märks då inte.

Larsson
2006-02-01, 22:25
Måndag eftermiddagar är det totalt kaos. Speciellt sent på eftermiddagen. Är helt fullt i omklädningsrummet.

King Grub
2006-02-01, 22:29
Tisdagkvällar är alltid värst på KAC Gym Norrtälje. Den dagen lägger jag in ett morgonpass, om jag kan.

Johan86
2006-02-01, 22:30
måndag är lätt den sämsta dagen att träna på.fullt med folk samt man är sliten efter helgen

Krokodil
2006-02-01, 22:31
Januari och en bit in i Februari invaderas alla gym av nyårslöftena innan de ger upp.

Som alla vet tränar de 3 ggr/vecka, Måndag, Onsdag Fredag (för det har de läst är optimalt) :D

Cinna
2006-02-01, 22:39
Japp peaken infaller på måndagar för att sedan mattas av successivt för varje dag.
Att folk aldrig tröttnar på måndagsångesten *screwy*

gustavk
2006-02-01, 22:41
Ambitiösa Jag samt två allierade gör ett projektarbete (gymguiden) över skellefteå. Vi har intervjuat gymägarna i stan och alla säger att det alltid är flest besökare i början av vekcan och sen avtar det. Även flest på lunchen samt kvällstid....

Alla har ångest över helgens fetttpålägg? :D

edit: Fan, var inte först med ångest förslaget.. :)

stenis
2006-02-01, 22:43
som pirahna säger, frammåt mars där börjar de bli jobbigt, då kommer 15-16års killarna in i flockar för att göra en total makover a lá brad pitt, och detta under tiden mars, april maj, och sen juni, BRYYYDAR HÄR KOMMER VI!!

Piranha
2006-02-01, 22:51
Bästa årstiden är sommaren, eftersom jag mfl här tränar på Universitetet så är det helt folktomt , AC´n går på fullt , dem varmaste dagarna längtar man att komma in på ett svalt gym och köra.

oksiv1
2006-02-01, 23:03
Smart som man är har man vilodag på måndagar :thumbup:

Dissector
2006-02-01, 23:25
Jajemen! Måndagar är helt klart fullast. Trodde inte det var så på mer än mitt gym :D Lite roligt att höra faktiskt

Fartman
2006-02-02, 01:14
Ja nu är det jävligt flockat från ungefär 18 och framåt... funderar på att lägga en vilodag på måndagen istället då jag allt oftare inte kan träna på dagen

mangemani
2006-02-02, 02:25
måndag och fredag så är det i stort sätt bara oseriösa fjortisar på gymmet mitt.
dom brukar vara där vid 16:00 nått så jag försöker att undvika den tiden eller åtminstånde hinna träna klart tills dess.

Noodles
2006-02-02, 08:00
Måndag eftermiddag/kväll är överfullt på gymmet. Nu i januari är det dessutom värre än vanligt. Det är väl bara vänta på att folk ska tröttna på "sin nya livsstil" och komma tillbaka för beachträningen i april/maj. Det är oftast en tendens i vad folk väljer att träna också. Efter nyår är det i princip bara cardio. Vet inte hur många som halvhjärtat trampar på en cykel och sedan byter till crosstrainern efter ett tag. Det är inte en chans att de blir svettiga heller. När beachtränarna kommer så byter de i stället till biceps/bröst och hundra varianter på magövningar. Tänk den som gjorde en dokumentärfilm om ett år på gymmet. Det finns mycket att se. :D

Även om det är jobbigt när det blir för trångt så tröstar jag mig med att de köper gymkort som knappt utnyttjas och det håller nere priset på mitt eget kort.

östen
2006-02-02, 08:04
Kl 17.00 vilken dag som helst är värst, man ska antingen vara där vid 21.00 eller före 16.00

Loke
2006-02-02, 08:29
Tja, manga gor ju scheman efter veckans dagar ocksa och da ar det ju naturligt att ha det forsta passet pa veckans forsta dag, medans de andra dagarna har storre chans att vara vilodagar. Sen blir ofta det forsta passet i schemat det roligaste for manga, vilket leder till att alla ska kora bankpress pa mandagar, varfor mandagar ar perfekt for benpass ;)

sorry for bristen pa svenska vokaler...

zanzi
2006-02-02, 08:45
Japp peaken infaller på måndagar för att sedan mattas av successivt för varje dag.

För att sen ha en liten peak på fredag. *rolleyes*

Cinna
2006-02-02, 09:01
För att sen ha en liten peak på fredag. *rolleyes*

Japps å då är det vanligtvis uppumpning av krogmuskler som gäller *flex*

Piranha
2006-02-02, 09:02
Japps å då är det vanligtvis uppumpning av krogmuskler som gäller *flex*


Ben ? eller är det kanske knipövningar inför ?

Cinna
2006-02-02, 09:10
Ben ? eller är det kanske knipövningar inför ?

:laugh:


Varför tror du jag ser så fokuserad ut under passet ;)

Juliette
2006-02-02, 10:55
Va, är det sant? På mitt gym brukar jag vara nästan helt ensam på måndagar, minst folk på hela veckan.
Nu tränar jag ju iof vid 07:30 så jag vet inte hur resten av dan ser ut.

En teori kanske är att alla är så morgontrötta just på måndagar, så då kommer de senare och då verkar det vara ännu mer då. Eller så morgontrötta att de förirrar sig till alla andra gym där ni andra är och ökar på eran måndagstatestik :D

daja
2006-02-02, 11:55
Va, är det sant? På mitt gym brukar jag vara nästan helt ensam på måndagar, minst folk på hela veckan.
Nu tränar jag ju iof vid 07:30 så jag vet inte hur resten av dan ser ut.

En teori kanske är att alla är så morgontrötta just på måndagar, så då kommer de senare och då verkar det vara ännu mer då. Eller så morgontrötta att de förirrar sig till alla andra gym där ni andra är och ökar på eran måndagstatestik :D
07:30 en måndag? Ja där har vi nog förklaringen till att du är rätt ensam där.

I övrigt avskyr jag att träna måndagar. Antingen har man haft en lugn helg med träning både lör-sön och då passar de bra med en vilodag på måndagen. Eller så har man haft en tung helg med en del festande och då är man på tok för seg för att orka prestera på gymmet efter 8 timmar på jobbet.

Big Lou
2006-02-02, 12:04
Måndagar är en av få dagar som man kan räkna till tvåsiffrigt i gymmet....
Så måndagssyndromet är inget problem direkt.
Däremot är det problem ibland på lördagen att man är ensam! lite olustigt att köra tungt om ingen finns i närheten om nåt skulle gå snett.

Johan86
2006-02-02, 12:12
träna lördag och söndag eftermiddag :thumbup: väldigt sällan folk på gymmet

Jtor
2006-02-02, 12:43
Fredagar kl 20 är gött, lördag mårnar också. Då har man mycket för sig själv.