handdator

Visa fullständig version : Varför duschar folk inte på gymmet?


Krokodil
2006-02-01, 22:14
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.

jakke
2006-02-01, 22:16
Jag har 100m hem. Förstår inte varför jag ska släpa med allt till gymmet då.

victor_n
2006-02-01, 22:16
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.


ja antingen skämms dom över något eller så är dom bara inte fräsha av sig :)

*duschar alltid på gymmet*

Jorgen
2006-02-01, 22:17
Vi delar omklädningsrum med en högstadieskola. Allt är mao sönderslaget och det ser ut som fan där. Plus att det tar mig två minuter att köra hem.

AFanatic
2006-02-01, 22:18
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.

Håller med, men tydligen är det så att det bara är soussar som duschar på gymmet. Alternativt så är killarnas duschrum "rent" generellt lr ska vi säga nationellt sett oftast väldigt skitiga?! Det är iaf den bilden jag får av situationen när man hör en del utsagor om ämnet.

Åse Columbus
2006-02-01, 22:19
fotsvamp är ngt av det vanligaste man kan smittas av i gymets dusch......

ja duschar aldrig heller där.....plus .... ja vill hem till ett varmbad med olja i
istället!

Fatalist
2006-02-01, 22:19
Underbart med flervalspoll! Jag valde allt.

Vi delar omklädningsrum med en högstadieskola. Allt är mao sönderslaget och det ser ut som fan där. Plus att det tar mig två minuter att köra hem.

Fräscht i bilen?

Piranha
2006-02-01, 22:19
Jag undviker det ut i det längsta , har gjort det en gång och fick sen behandla fötterna emot fotsvamp.

INTE fräsht!

Krokodil
2006-02-01, 22:21
Håller med, men tydligen är det så att det bara är soussar som duschar på gymmet. Alternativt så är killarnas duschrum "rent" generellt lr ska vi säga nationellt sett oftast väldigt skitiga?! Det är iaf den bilden jag får av situationen när man hör en del utsagor om ämnet.

Vi delar omklädningsrum med en högstadieskola. Allt är mao sönderslaget och det ser ut som fan där.
Kräv fräschare faciliteter! *grr*

Tomten
2006-02-01, 22:22
Jag undviker det ut i det längsta , har gjort det en gång och fick sen behandla fötterna emot fotsvamp.

INTE fräsht!

Precis. Det är väl snarare eftersom man bryr sig om sin hygein som man inte duschar på gymmet. ;)

Krokodil
2006-02-01, 22:25
Det verkar som jag är ensam om att duscha på gymmet... Angående fotsvamp så kör jag alltid med badtofflor och har klarat mig från obehagligheter hittills.

Kebab-Arne
2006-02-01, 22:25
Ibland duschar inte jag heller, men tar längre tid att duscha hemma än där så blir att jag duschar där för att spara tid. Sen är det ofta mer praktist om jag kommer direkt från skolan. Det störande om man duschar där och det är nära stängningsdags är att de gymanställda kollar om omklädningsrummet är tomt 10 min innan stäningsdags. En kvinnlig anställd slängde in huvudet när jag enbart stod i handduk. Inte för jag är nåt känslig av mig men stänger gymmet 21:00, borde jag få vara där till 21:00.

z_bumbi
2006-02-01, 22:25
En gammal vana då jag förr hade mycket närmare till gymet plus att det både är skönt att komma hem och att jag slippa släppa på ombyten/duschattiraljer.

Jorgen
2006-02-01, 22:26
Fräscht i bilen?
Jag har oftast kläder på mig när jag kör bil så det är ingen fara.

Pretender
2006-02-01, 22:26
Får alltid massiva eftersvettningar om jag duschat på gymmet, så att jag ofta måste duscha en gång till när jag kommer hem.

Inget stort fan av fotsvamp heller.

TCOG
2006-02-01, 22:26
för att dom vill gå hem & äta.

Lillgrabben
2006-02-01, 22:27
Det verkar som jag är ensam om att duscha på gymmet... Angående fotsvamp så kör jag alltid med badtofflor och har klarat mig från obehagligheter hittills.


Jag duschar nästan alltid på gymmet. Enda undantagen är om jag ska hem direkt efter träningen & skotta snö eller klippa gräsmattan. Vid de ganska lätträknade tillfällena blir det hemmadusch istället.

Larsson
2006-02-01, 22:27
Jag duschar på gymmet, tycker det e skönt att sitta en stund i bastun efteråt.

Berguven
2006-02-01, 22:27
För att de inte bryr sig om sin hygien. Det är nämligen det enda alternativet som inte stämmer in på mig, men jag duschar ändå.

Herkulez
2006-02-01, 22:27
promenerar hem, har ingen lust att dela dusch med massa andr. fan kan ju få fotsvamp och allt helvete samt att duschen alltid är så ofräsh där jag tränar.

tossefar
2006-02-01, 22:27
Jag kör hem, tar inte mer än 4 minuter.

Kebab-Arne
2006-02-01, 22:28
Risken för att få fotsvamp borde väl öka markant med ohygienska duschrum?

Jorgen
2006-02-01, 22:28
Kräv fräschare faciliteter! *grr*
Jo, men det är tyvärr inte så enkelt.
Skolan städar på morgonen så att det skall vara fräscht för eleverna. Sen är det inte lika trevligt för alla andra som använder hallarna och gymmet på kvällarna. Och komunen har självklart inte pengar att städa på eftermiddagen också.

Dissector
2006-02-01, 22:28
Jag duschar ALDRIG på gymmet. Det har tre anledningar:
1. Jag bor 2 minuter från gymmet
2. Jag ogillar att duscha på offentliga platser med annat folk
3. Jag är hårdrockare

King Grub
2006-02-01, 22:29
Jag går hellre hem och duschar. På sommaren, när det är varmt ute, är det bara en fördel, annars blir man lika svettig igen på vägen hem. Dessutom är duschen på gymmet snuskig. Kläderna jag har till och från gymmet har jag bara vid det tillfället.

Kebab-Arne
2006-02-01, 22:30
Kläderna jag har till och från gymmet har jag bara vid det tillfället.

Blir det inte dyrt att behöva köpa nya kläder hela tiden?


:D

King Grub
2006-02-01, 22:30
Gör dig inte dummare än du ser ut. *slap*

Bite
2006-02-01, 22:30
Det tar mig nån minut att cykla eller köra hem. Jag har ingen lust att släpa runt en stor bag med handduk, duschkräm, deo, ombyte och eventuellt badtofflor. Då duschar jag hellre hemma där man tom har kvinnligt sällskap ibland :naughty:
Jag har överdragskläder som inte används till vardags..

jwzrd
2006-02-01, 22:31
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.

För att vi har saker att sätta igång när vi kommer hem, t ex matlagning. Gör man det så lagar maten sig själv samtidigt som man själv står i duschen. *slap*

trasan
2006-02-01, 22:32
Vad är det me denna fotsvampsnoja?

Jag har aldrig drabbats av fotsvamp, och jag har aldrig sett nån (om man nu kan se det :D ) med fotsvamp på gymet.

kelk
2006-02-01, 22:33
Nära hem/Inte allt för fräsch dusch/hårdrockare osv...

jakke
2006-02-01, 22:33
Kom på en till orsak: Orkar inte packa en väska varje gång+att jag är så slö på att packa upp den.

jwzrd
2006-02-01, 22:33
Vad är det me denna fotsvampsnoja?

Jag har aldrig drabbats av fotsvamp, och jag har aldrig sett nån (om man nu kan se det :D ) med fotsvamp på gymet.

Hur ser fotsvamp ut?

rQx
2006-02-01, 22:34
orkar inte ta med ombyte o.s.v. bekvämare att be mor hämta mig en tid och bara hem och duscha ;)

Piranha
2006-02-01, 22:35
Hur ser fotsvamp ut?


Jag brukar vrida av stjälkarna.

King Grub
2006-02-01, 22:35
Hur ser fotsvamp ut?

Bild-Googla "foot fungus", men ät klart först.

jakke
2006-02-01, 22:36
När jag duschade på badhuset en gång fick jag svinkoppor; det var inte så skoj.

bladhet
2006-02-01, 22:36
Går eller kör hem. Tar mig något att äta och sen kan man lungt hoppa in i duschen och stå där hur länge man vill.

Har aldrig duschat på gymmet.

jwzrd
2006-02-01, 22:36
Bild-Googla "foot fungus", men ät klart först.

Jag vet hur det ser ut, jag ville veta om nissen som inte fått det och inte fattade hur man kunde få det också visste.

Destra
2006-02-01, 22:36
Tar mig 10 min att gå hem, då hinner jag svetta av mig. Sen tar man en låååång duch hemma.

Cinna
2006-02-01, 22:37
Förutom att det är fräschare så är det betydligt enklare, man slipper släpa med halva badrumsskåpet, garderoben osv ...

Sen är det så otroligt skönt att slippa jeansen å få slinka ner i hemmakläderna!

Piranha
2006-02-01, 22:37
När jag duschade på badhuset en gång fick jag svinkoppor; det var inte så skoj.


Man kan åka på allt möjligt konstigt när man är naken i samma rum som andra människor... gör som Alquis ... låt bli.

Lepras
2006-02-01, 22:38
Brukar duscha på gymmet om jag tränar efter skolan, annars åker ja hemifrån med träningskläder på och åker hem när pass är klart-mindre att släpa på,,

Bönne
2006-02-01, 22:40
Trevligare att duscha hemma och så orkar jag inte ta med så mycket extra som det krävs, sedan brukar jag också cykla till och från gymmet, vilket är en 8km enkel väg, så måste ändå duscha när man kommer hem sen.

ugglan
2006-02-01, 22:47
hemma kan man duscha och och sjunga till musiken man har igång på samma gång, det räcker som anledning om man är hårdråkkare

Axon
2006-02-01, 22:47
hell no! Har bara 4-5min bilkörning hem. Skönare att duscha hemma.

bluelight
2006-02-01, 22:50
50-50, ibland duschar jag där, ibland inte. Kan vara skönt och lukta svett på bussen hem (det gör alla andra på min buss ändå :/ )

Metal_boy_
2006-02-01, 23:06
Jag duschar hemma för jag har så stor penis.

aliquis
2006-02-01, 23:06
Menar du varför JAG inte gör det eller de andra? Håller faktiskt inte koll på vilka av de andra som duschar, själv gör jag det inte för att är liten o klen och har liten penis o för att det är jävligt ofräsha omklädningsrum och för att jag lika gärna kan duscha hemma (vilket jag väldigt sällan gör direkt ändå).Jag duschar hemma för jag har så stor penis.(jag är rädd att hamna i duschen med metal)

Jishuku
2006-02-01, 23:08
Nää,, jag duschar hellre hemma i lugn och ro.. skönt att ta en varm dusch, sen sätta sig i badrocken å käka god mat å surfa på Kolo. ;)

^AzAzeL^
2006-02-01, 23:20
När jag duschade på badhuset en gång fick jag svinkoppor; det var inte så skoj.

Antibiotika på dig ;)

mini
2006-02-01, 23:23
Jag skulle gärna duscha hemma, speciellt då jag tränar på simhallen. Kollektiv nakenhet skrämmer mig. Tjocka nakna tanter skrämmer mig mer. Men nu faller det sig så att jag har en bit med buss/pendel hem och tänker på mina medtrafikanter, så jag duschar alltid på gymmet.

Corpobal
2006-02-01, 23:25
Vad är det för hemskheter man kan råka ut för förutom fotsvamp om man duschar i samma lokaler som andra? Har svårt att tro att det är nåt mer än det man lika gärna kan få ute i själva gymmet.

Jag duschar nästan alltid på gymmet, fast ett tag träna jag på ett ställe där det alltid stank urin i duscharna då vänta jag tills jag kom hem ibland.

Vic_1981
2006-02-01, 23:27
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.

Ja, undra varför..några mer intressant frågeställningar man kan klura på?

petersson
2006-02-01, 23:29
För att vi har saker att sätta igång när vi kommer hem, t ex matlagning. Gör man det så lagar maten sig själv samtidigt som man själv står i duschen. *slap*

Haha jag brukar duscha efter jag ätit. Blir alltid småsvettig av själva lagandet + att jag inte vill ta nya kläder och direkt utsätta dem för matos.

Metal_boy_
2006-02-01, 23:29
Vad är det för hemskheter man kan råka ut för förutom fotsvamp om man duschar i samma lokaler som andra? Har svårt att tro att det är nåt mer än det man lika gärna kan få ute i själva gymmet.

Jag duschar nästan alltid på gymmet, fast ett tag träna jag på ett ställe där det alltid stank urin i duscharna då vänta jag tills jag kom hem ibland.


Gubbar som sitter i fosterställning på golvet i bastun med en folköl i ena handen och pungen i den andra.

Rock'nRoll
2006-02-01, 23:33
Mitt gym har stora speglar i dushen. Jag blir mest deprimerad då jag ser mig själv i en spegel utan kläder därför avstår jag.

MilkmaN
2006-02-01, 23:37
Duschar alltid på gymmet / i idrottshallen. Hade jag haft närmre hem hade jag duschat på gymmet ändå. Duschar hemma 1-2 ggr månad, ibland ännu mer sällan. Ändå duschar jag dagligen eller oftare.

jakke
2006-02-01, 23:56
Antibiotika på dig ;)
jo, fick det.. Problemet är att det smittar där du kommer åt. Så jag fick lite överallt på kroppen. Naveln var jag mest stolt över.

Yes
2006-02-02, 00:01
* Jag skäms över min klena kroppsbyggnad
* Jag har liten penis
* Jag är så blek att jag skrämmer iväg folk
* Jag är rädd för överkåta roid-byggare och undviker duschen för att kunna freda min röv

Allvarligt så är jag inte den som badar i svett efter ett pass och om det då tar max 10 minuter hem väljer jag hellre det alternativet istället för att dela skabbig dusch med andra män. Men visst, jag dömer inte er som hellre duschar nakna tillsammans. ;)

HookersUnited
2006-02-02, 00:02
Duschar hemma, enda undantaget är om jag känner för att stirra ett tag i svettiga gubbpungar i bastun.

everete
2006-02-02, 00:02
eeeeh.... ja, visst borde väl alla föredra att duscha med främlingar i mögliga och kalla duschrum?

Varför ska man duscha på gymmet?!

High1ander
2006-02-02, 00:03
De flesta som jag vet är bara "rädda" helt enkelt, de vågar/vill inte duscha med andra.

Jag duschar alltid mer eller mindre på skolan/gymmet efter att ha tränat. Men jag är ju van också att duscha med andra sen man lira fotboll som liten osv. Märker att de som inte hållt på med lagsporter har mer problem att duscha med andra.

Som sagt, jag gillar att duscha i skolan även om jag bara har 5 min gång hem, det är min lilla ritual som följer träningspassen att ta en lång dusch...

capoje
2006-02-02, 00:03
Ni kanske ska lägga ut en extra slant och bli medlem på de lite mer fina gymmen hähä

Där jag tränar är det oftast i rent skick samt att duschen inte är öppen utan man står själv i sin lilla vrå , sen är ju bastu alltid trevligt : )

Spannmål
2006-02-02, 00:04
Man kan åka på allt möjligt konstigt när man är naken i samma rum som andra människor... gör som Alquis ... låt bli.

LOL :laugh:

Kwon
2006-02-02, 06:24
Folk vill undvika forsvamp, fotvårtor och annat liknande som sprids på allmänna duschar.

Det, i kombination med snabb resväg hem = Bättre tanke på hygien än om man skulle duscha där.

Duscha/bada när du kommer hem och du slipper andras fotsvampisar.

Det har nog INGET med att duscha med andra utan i 90 % är det av hygieniska skäl (fossingarna).

Frippe_L
2006-02-02, 06:50
Duschar alltid på gymmet efter träning eftersom det är så frsächt och rent där jämfört med hur det ser ut hemma hos mig! Sen har jag ingen bastu hemma heller som man gotta sig ibland, inget kakel och klinker med golvvärme heller för den delen.
Har inte fått fotsvamp och vet ingen som fått det där heller.
Nu är iofs mitt gym 2,5 år gammalt, lite skillnad mot källargym med mögeldoft.

Mn det finns killar och tjejer som inte duschar där heller, ant är det för de är lika välutrustade som Metal_Boy eller vill hem till sin välutrustade pojkvän...

Jense
2006-02-02, 06:57
Jag har oftast kläder på mig när jag kör bil så det är ingen fara.
:D


ja jag tror det är för att dom har antingen nära hem eller tycker sig vara taniga och små.


sen finns där dom som åker hem för att äta så snabbt som möjligt.

H.Emanuel
2006-02-02, 07:25
Jag har nära hem, så ibland går jag hem efter träningen och duschar, men det händer också att jag tar med ombytet och duschar på plats.

Noodles
2006-02-02, 07:43
Jag har några minuters gångväg hem och då känns det helt omotiverat att duscha på gymmet. Hade jag däremot varit tvungen att åka buss eller bil hem så hade jag valt att duscha på gymmet.

Har haft turen att aldrig drabbas av fotsvamp men det verkar tydligen vara rätt vanligt på gymmen. Kommer inte fotsvampen från en annan person som har drabbats av det? Betyder det att folk går runt med det utan att behandla?

Osten80
2006-02-02, 07:50
För att jag har 2 minuters väg hem.
För att duschen är riktigt ofräsch.
För att jag eftersvettas kopiöst.
För att jag inte orkar asa med mig ombyte.

emmzan
2006-02-02, 08:29
Slipper släpa duschgrejor och ffa slipper jag åka hem med blött hår efter duschen som skulle ta evigheter att torka innan hemgång.

Nina L
2006-02-02, 08:38
Jag har 100m hem. Förstår inte varför jag ska släpa med allt till gymmet då.Samma här. :thumbup:

Piranha
2006-02-02, 08:42
Nya tv serien Prisonbreak bättre nog inte dushstatistiken heller.

Kwon
2006-02-02, 08:47
Nya tv serien Prisonbreak bättre nog inte dushstatistiken heller.

:laugh:

hahavaffan
2006-02-02, 08:55
Räknas det med en spray-tan efter passet?

qubie
2006-02-02, 08:59
Alternativ 1, man vågar inte visa sin solariumbruna kropp
Alternativ 2, man vill inte bli erkänd homosexuell
Alternativ 3, man vill inte få fotsvamp

Piranha
2006-02-02, 09:05
Men det finns konstiga människor också .

Min polare Isse stog i dushen ( naken såklart ) , och en kille kommer fram med 20 kronor och frågar om han har växel på sig ..

Jamenar .. sånt blir man rädd för.

Genesis
2006-02-02, 09:09
Mycket bekvämare att duscha hemma. Dessutom skulle det bli 2 kr dyrare att parkera varje gång. :MrT:

raZmus
2006-02-02, 09:13
Jag frågar mig istället varför jag skulle duscha på gymmet?
Jag har en dusch hemma. Hemma har jag även mitt schampo, mitt balsam (ja, balsam) alla andra duschattiraljer, handdukar å allt jävelskap. Att släpa på blöta handdukar fram och tillbaka (okej kanske bara tillbaka) är inte min favoritsysselsättning :D

För mig hade det varit omständigt. Bara mina 0.3 D-mark.


Kass poll förövrigt. *slap*

z_bumbi
2006-02-02, 09:22
Men det finns konstiga människor också .

Min polare Isse stog i dushen ( naken såklart ) , och en kille kommer fram med 20 kronor och frågar om han har växel på sig ..

:laugh:

JustinCredible
2006-02-02, 09:27
Duschade alltid på gymmet. Jag har 1 mil hem och ingen bastu hemma. Om jag hade haft 5 minuter hem och bastu så hade jag nog duschat hemma.
Men det finns konstiga människor också .

Min polare Isse stog i dushen ( naken såklart ) , och en kille kommer fram med 20 kronor och frågar om han har växel på sig ..

Jamenar .. sånt blir man rädd för.
Ahhh det har hänt mig med. Stod i duschen åsså sticker det fram en skalle och frågar om jag har 3 spänn för han skulle "köpa en sån där choklad med protein i." Jag sa nää men att han säkert kunde få den för 33 spänn om han frågade blabla, sen efter 5 minuter när jag sitter i bastun så sticker han in skallen och säger att han fick den 3 kr billigare.

Jaha??! Låt mig va.

Kwon
2006-02-02, 09:32
Duschade alltid på gymmet. Jag har 1 mil hem och ingen bastu hemma. Om jag hade haft 5 minuter hem och bastu så hade jag nog duschat hemma.

Ahhh det har hänt mig med. Stod i duschen åsså sticker det fram en skalle och frågar om jag har 3 spänn för han skulle "köpa en sån där choklad med protein i." Jag sa nää men att han säkert kunde få den för 33 spänn om han frågade blabla, sen efter 5 minuter när jag sitter i bastun så sticker han in skallen och säger att han fick den 3 kr billigare.

Jaha??! Låt mig va.

Han ville söka kontakt, das ist alles.

elan
2006-02-02, 09:54
Jag duschar hellre hemma för det är enklare så, skönt att slippa släpa med sig så mycket grejer. Jag har ju i och för sig rätt nära till gymmet, bara ett par minuter på cykeln.

Undantag är nu på vintern om jag tränat något som framkallat så mycket svett att kläderna är genomblöta, typ spinning, då duschar jag på gymmet i alla fall. Annars blir det överdragskläder och dusch hemma. :)

mela
2006-02-02, 09:58
Jag har 800m hem..
Tar typ... 6 min att gå (2 med buss :D)

Känns onödigt att gå runt med blött
hår ute..
Sedan måste man ju ha med sig HUR mkt
som helst..
Plus att jag har mat i ugnen samtidigt osm jag duschar :D

Piranha
2006-02-02, 10:00
Jag har 800m hem..
Tar typ... 6 min att gå (2 med buss :D)

Känns onödigt att gå runt med blött
hår ute..
Sedan måste man ju ha med sig HUR mkt
som helst..
Plus att jag har mat i ugnen samtidigt osm jag duschar :D


Du går alltså 8 km på en timme. de är fan starkt !

larre
2006-02-02, 10:06
Jag duschar på gymmet när jag ska vidare till jobbet och äta.
Men vanligtvis så vill jag hem och äta DIREKT när jag har tränat.

Kwons avatar btw :laugh:

Kwon
2006-02-02, 10:13
Jag duschar på gymmet när jag ska vidare till jobbet och äta.
Men vanligtvis så vill jag hem och äta DIREKT när jag har tränat.

Kwons avatar btw :laugh:

Hur gammal är din mor? :naughty: :laugh: :thumbup:

mela
2006-02-02, 10:17
Du går alltså 8 km på en timme. de är fan starkt !

*mela rääääcer*

Juliette
2006-02-02, 10:39
På mitt förra gym som ligger i huset brevid där jag bor, så var duscharna och omklädningsrummen supersunkiga, dessutom var det mycket stölder där. Bara man lämnade schampoflaskan i duschen när man gick in i bastun så var den borta sen, så då nojade man jättemycket för att nån skulle sno nåt ur skåpet bara man vände ryggen till.

Att det var så extremt äckliga duschar var nog ändå det som gjorde att jag hellre duschade hemma, plus att jag hade ju så nära, och mycket skönare att ligga i sitt eget badkar och softa.

På mitt nya gym duschar jag alltid, är mycket fräschare där! Sen bor jag en bit ifrån så man vill ju inte åka hem på t-banan o vara alldeles svettig.

Juliette
2006-02-02, 10:43
Glömde lägga till att det var väldigt skönt att slippa släpa på allt man behöver för att byta om på gymmet. Skulle mitt nya gym ligga närmare så skulle jag nog duscha hemma ändå rätt ofta för att slippa släpa på alla grejer.

J.Saarela
2006-02-02, 11:07
PÅ med en ren och torr t-shirt,sen bilen hem sen dusch.

Metal_boy_
2006-02-02, 11:16
PÅ med en ren och torr t-shirt,sen bilen hem sen dusch.


Nästan det enda som behövs för att känna sig hyffsat torr på hemresan faktiskt. Jag brukar iof dra ner byxorna till mitten av låren när jag sitter i bilen och grilla stjärt och prostata lite. Mysigt som attan.

Jman
2006-02-02, 11:17
Byter om men duschar inte på gymmet. Händer ibland. Luktar dessutom blomma =) .. fast jag har inte frågat någon annans åsikt ...

Karl_alfred
2006-02-02, 11:27
Går hem på 5 minuter, cyklar hem på 2. slipper man packa duschgrejer o stuffs med! :)

Rocco
2006-02-02, 12:15
Det blir så jäkla trångt i omklädningsrummet när HenrY och Makk ska stå och posa hela tiden. Ja, det har till och med gått så långt att jag inte kan träna längre...

datorjaevel
2006-02-02, 12:17
Har ni märkt fenomenet också? Grabbar (oftast) som oavsett hur svettiga de är efter ett pass drar på sig jackan utanpå träningskläderna och stövlar iväg hemåt.

Undrar varför de inte vill duscha på gymmet? Jag tycker det är ganska obehagligt att åka hem dyngsvettig.


Jag har max 150 meter hem från gymmet, fan så mykke goare o duscha hemma.

tenchi
2006-02-02, 12:41
jag orkar inte släpa med mig allt till gymmet, sen om jag går hem så blir jag svettig likförbannat ändå. Så, det är ingen mening.

Visst, har jag kört ett spinningpass eller liknande så har jag alltid med mig en ny tröja åtminstonde.

Mel
2006-02-02, 12:52
Personligen av den anledningen att jag inte vill behöva packa en väska varje gång jag ska träna, föredrar att duscha hemma..

tinus
2006-02-02, 13:05
Skönt att slippa packa med sig saker och skönt att slippa trängas med alla andra i duschen. Bor dessutom 2 min från gymet så det är mycket smidigare att gå hem och duscha.

Slartibartfast
2006-02-02, 13:08
Skulle aldrig få för mig att ducha på gymmet.

Yankeee
2006-02-02, 13:09
Orka med att fixa med handduk, rena kläder, tvål osv osv varje gång man ska träna. Dessutom ska man packa och hänga upp skiten sen också.

Geek
2006-02-02, 13:20
Vi delar omklädningsrum med en högstadieskola. Allt är mao sönderslaget och det ser ut som fan där. Plus att det tar mig två minuter att köra hem.


Vänta nu här! Åker du bil till gymmet om det nu bara tar 2 minuter? Gå/cykla/jogga?

ZilSwe
2006-02-02, 14:39
Jag duchar på gymmet. Det är fräsht gymm och uppvärmd bastu. Sedan har jag en bit dit också samt att det känns skönt att vara by duchad och klar då man kommer hem.

Slartibartfast
2006-02-02, 14:49
Det är fräsht gymm och uppvärmd bastu. .

Bastu är dåligt efter träning. :nono:

Krokodil
2006-02-02, 14:51
Bastu är dåligt efter träning. :nono:
Men det är skönt! :)

Kwon
2006-02-02, 14:54
Jag duschar inte på gymet eftersom mitt mellannamn är "Stinky".

Nä, jag bor så nära gymet nu.

När jag tränade på Fitness Center så duschade jag där, det gjorde även han "Bindan" Bindefelt o Dr Laban + några andra.

Var en bit bort så det skulle ta en stund å komma hem.

Big Lou
2006-02-02, 15:00
Duschar alltid på gymmet fastän jag bara har 200 meter hem.
Varför inte? det är fräscht och fint i duschrummet, det finns bastu.... och man kan spana in massa nakna killar.....ehhhhhh :em: , var det därför ni går hem och duchar??

AFanatic
2006-02-02, 15:05
Olika, bland duschar jag på gymmet och ibland hemma istället. Har skåp på gymmet så behöver inte packa ner många grejer varje gång, sen är det skönt att komma hem duschad och klar. Beror dock lite på vad jag ska göra efter styrketräningen, löpning, promenix osv - då går man knappast tbx till gymmet för att duscha.

Pingu
2006-02-02, 15:07
Duschar aldrig på gymmet för jag eftersvetts så förbannat mycket att jag ändå skulle måsta göra det igen när jag kommer hem. Sen är duscharna riktigt skabbiga, silverfiskar och annat skit *spy*

Kwon
2006-02-02, 15:09
Sen är duscharna riktigt skabbiga, silverfiskar och annat skit *spy*

USCH!!!!

Markus H
2006-02-02, 15:40
För att jag går hem, duschar inna man går till sängs eller innan man går ut på stan elelr innan man går till jobbet, ja ni fattar...

Pepparkakssmurfen
2006-02-02, 16:26
Gillar inte att gå ut i kylan(nåja..) direkt efter att jag har duschat. :em:

Fartman
2006-02-02, 16:51
Största anledningen är att det är jobbigt att packa en väska med grejer, skönare att bara slänga på sig mjukisoverallen och köra igång, när jag ska hem drar jag bara på mig långtröjan så att den svettiga t-shirten inte svettar ner jackan.
Sen om jag duschar på gymmet (har hänt ett par gånger) så slutar det alltid med att jag är svettigare än före duschen då jag eftersvettas så mycket.
Jag är inte speciellt rädd för allmänna duschar efter flera år fotboll och hockey som yngre och dessutom var jag en riktigt flitig badare som liten.
Fotsvamp och sånt har jag inte ens tänkt på men efter den här tråden är nog chansen att jag duschar på gymmet ännu mindre än tidigare

kneger
2006-02-02, 16:57
luktar alltid kattpiss i duschen.. dushar där bara enstaka gånger, oftast duschar jag hemma där man trivs bättre! =)

Grisen
2006-02-02, 17:28
Kom på en till orsak: Orkar inte packa en väska varje gång+att jag är så slö på att packa upp den.


Samma här, vi är tidsbesparare helt enkelt.

rolf
2006-02-02, 17:35
Jag duschar alltid på gymmet. Nej, det är inte speciellt fräscht duschrum. Ja, jag får ena jävla eftersvettningar när jag sedan går hem. Varför gör jag det då?

Att duscha borta kostar inget. :devil:

*snål studerande*

tuben
2006-02-02, 19:38
Har väl 200 meter till gymmet så ser ingen anleding att duscha där när man har en fräschare dusch hemma.
Iofs jobbigt att trycka ner kopplingen när man kört ben :(

Trance
2006-02-02, 19:42
Mest för att jag inte orkar bära med mig en massa skit dit och jag har rätt nära, samt fotsvamp som jag lyckats få en gång.

Har duschat på fotboll och även på mitt förra gym och då var jag ännu mindre om möjligt så det är inte direkt att man skäms.

Genesis
2006-02-02, 19:59
Har väl 200 meter till gymmet så ser ingen anleding att duscha där när man har en fräschare dusch hemma.
Iofs jobbigt att trycka ner kopplingen när man kört ben :(
*screwy*

userfriendly
2006-02-02, 20:02
jag har en väääldigt liten penis :D

Kwon
2006-02-02, 20:03
jag har en väääldigt liten penis :D

:laugh:

Piranha
2006-02-02, 20:20
jag har en väääldigt liten penis :D


Nu sitter ungefär 250 kollousers och jävligt fundersamma.

Jense
2006-02-02, 20:22
Nu sitter ungefär 250 kollousers och jävligt fundersamma.


ja, för om hon har liten penis måste det betyda att de 250 personerna har väldigt stor. går alla och tror att de är välhängda nu?

Piranha
2006-02-02, 20:25
ja, för om hon har liten penis måste det betyda att de 250 personerna har väldigt stor. går alla och tror att de är välhängda nu?


Ja de är ju också en variant på att boosta andras självförtroende.

Ascent
2006-02-02, 20:25
Jag duschar i stort sett alltid hemma främst för att jag eftersvettas som f*n, och att sitta och vänta ut eftersvettningarna i omklädningsrummet i tjugo minuter inte är så roligt. Framförallt inte sommartid när jag ändå skulle börja svettas under promenaden hem. Sen har jag inte så långt till gymmet och min dusch hemma är väldigt mycket trevligare än gymmets. Dessutom använder jag en massa schampon och annat som skulle vara ruskigt jobbiga att behöva packa ner i en väska stup i kvarten. Sen att jag inte har en väska stor nog att rymma allting är en annan femma (min gamla gymväska är sig inte lik efter att jag glömde ett gäng bananer i den under obestämd tid men det blev en fin bananflugeodling i den åtminstone), jag är dessutom för snål för att köpa en ny.

Däremot duschar jag på gymmet om jag skall göra något annat än ta mig direkt hem till fots. Ska jag på föreläsning, åka buss, gå och handla eller något annat ser jag till att få duschat först. Att dra på mig ett par byxor och en tröja som jag bara har som transportklädsel och vandra hemåt lite smått svettig är inte mer "äckligt" eller vad man nu vill kalla det för omgivningen än att stöta på någon som är ute på en svettig joggingrunda.

J.Saarela
2006-02-02, 20:25
jag har en väääldigt liten penis :D

Taskigt att gå ut med att killen din inte är välhängd :(

Piranha
2006-02-02, 20:27
Taskigt att gå ut med att killen din inte är välhängd :(


Det är dock helt okej att kompensera med överdrivet mycke muskler.

Lodiz2
2006-02-02, 20:28
dåliga alternativ ....

kan lika gärna vara dåligt hygien i duscharna på gymmet
kanske har bråttom hem
kanske bor jättenära
kanske är fullt med folk i omkl rummen jämt
osv....

duschar ofast på gymmet beroende på vad jag ska göra efter om jag ska direkt hem och åker bil har det hänt att jag duschat hemma då det är skönare och man slipper all trängsel osv...

Lodiz2
2006-02-02, 20:30
Jag duschar alltid på gymmet. Nej, det är inte speciellt fräscht duschrum. Ja, jag får ena jävla eftersvettningar när jag sedan går hem. Varför gör jag det då?

Att duscha borta kostar inget. :devil:

*snål studerande*

kostar inget att duscha hemma heller ..

sweetkarolina
2006-02-02, 20:42
jag duschar sällan sällan på gymmet.
inte för att det tar 2 min att gå hem, utan för att det tar 45 minuter. så när jag kommer hem är jag mer svettig än jag är när jag går.

Metal_boy_
2006-02-02, 21:16
Har väl 200 meter till gymmet så ser ingen anleding att duscha där när man har en fräschare dusch hemma.
Iofs jobbigt att trycka ner kopplingen när man kört ben :(


Hur mycket lättare blir kopplingen efter en dusch på gymet då?

Helena B
2006-02-02, 21:20
Jobbigt att ta med sig hela badrummet (blir en extra väska bara för det) bara för att gå nyduschad i 10 minuter. Jag är duschar inte, har så pass nära och när jag har duschat direkt efter ett pass så har jag ändå inte hunnit svalka av mig så efter en dusch är jag fortfarande varm. Sedan får jag leka privat med mina badankor när jag duschar hemma.

userfriendly
2006-02-03, 07:53
hahah...
Jag har så liten penis att jag inte ens ser den... eller jag kanske inte har nån alls förresten?
ibland glömmer man nästan det om man bara umgås med män... :D
ni vet, snoppar här, snoppar där.. snoppar överallt :laugh:

haha, o jag skulle inte direkt säga att jag äger min pojkväns..

Ninjasmurf
2006-02-03, 07:56
Det är dock helt okej att kompensera med överdrivet mycke muskler.

Nu har ju inte jag så mycket muskler ;)

Tricklev
2006-02-03, 09:20
Gymmet delar omklädningsrum med badet, vilket betyder att det är fullt med småbarn där hela tiden.

Kort sagt: Duscharna stinker urin.

Edit: Därför går jag hem och duschar.

Perfect Beast
2006-02-03, 11:35
1. Många med lite större volym har grymma eftersvettningar ( i alla fall jag) upp till 30min efter passet så finns ingen mening med att duscha!

2. Man skall ju ha sin proteindrink skönt att ta den hemma i lugn och ro utan att behöva släpa med skiten till gymmet!

3. Man vill börja laga mat när man kommer hem.

4. Jag bort 5min från gymmet med bilväg ( 40minuter om jag skall gå då jag får gå en jävla omväg om jag skall hem då jag inte har någon större lust att gå på en 90km/h väg för att spara tid)

5. Man äter i lugn och ro sen kan man duscha och fräscha till sig!

bubbe
2006-02-03, 11:50
Duschar oftast inte på gymet, vill snabbt komma hem då familjen väntar. samt sitta ner en timme, äta mat och lugna ner mig innan tvagning är dom främsta anledningarna. (måste ju även skynda mig rapportera passet på kolo eller hur???)

andreaz
2006-02-03, 12:27
För att jag är en av de som inte sjunger i duschen. :)

Destra
2006-02-03, 12:49
För att jag är en av de som inte sjunger i duschen. :)

Hahahah :laugh:

pilt77
2006-02-03, 13:11
Coleman duschar inte på gymet

Callister
2006-02-03, 14:56
Coleman duschar inte på gymet
Något om än viktigare är att King Grub inte heller duschar på gymmet.

Kwon
2006-02-03, 14:57
Något om än viktigare är att King Grub inte heller duschar på gymmet.

That's it! :thumbup:

egge
2006-02-03, 15:26
Duschar alltid på gymmet.
Tycker folk här verkar vara lite "fisförnäma". :D

haiduc
2006-02-10, 12:00
För egen del så dushar jag bara om jag ska vidare direkt, går dock hellre hem. Dels av samma anledningar som redan tagits upp men också för att alla är så pratglada där jag går.. Vill inte stå och prata väder och vind med andra nakna män..Iaf om jag inte känner dem..

trauma
2006-02-10, 12:23
duschar inte där för att dusch rummet är skit äckligt, jag har personligen sett hur folk går och urinerar i duschen när toaletten var upptagen, detta gör att det inte känns särskilt frächt att tänka på att duscha på gymmet gör det hellre hemma.

Piranha
2006-02-10, 12:25
duschar inte där för att dusch rummet är skit äckligt, jag har personligen sett hur folk går och urinerar i duschen när toaletten var upptagen, detta gör att det inte känns särskilt frächt att tänka på att duscha på gymmet gör det hellre hemma.


Och sen åker "tuulipukun" på igen ?

bengdoktor
2006-02-10, 12:27
Det finns inget bättre än att duscha tokvarmt precis efter passet med en gainer i handen.. öjöjöj vilket göj göj göj

trauma
2006-02-10, 12:28
Och sen åker "tuulipukun" på igen ?

hähä den var bra :hbang:

nä ingen jävla tuulipuku för mig, våga inte anklaga mig för denna dåliga smak :)

Gabber
2006-02-10, 12:48
Sjäklv har jag 30 sekunders promenad till gymet nu och duschar ändå där. Varför?

Därför att jag inte orkar komma hem och stöka till där när allting kan skötas där det ska skötas och sen är det klart för att gå hem och gosa.

Men jag har drabbats av fotsvamp också och det är inte alltid det är fräscht eller lugnt där så jag förstår er som drar hem.

Brukar dra hem när jag har bråttom iväg nånstans, kan duscha snabbare hemma.

T-train
2006-02-10, 17:07
utan att ha svarat på pollen o läst igenom svaren så kan jag iaf ge en hint om en anledning som inte fanns med som svarsalternativ..eftersvettning..jag är en sådan själv som itne svettas så ruskans mycket under själva passet..men dessto mer en stund efteråt. Mao, smartare att duscha när jag kommer hem o har svettats klart. *whatever*

Mighty
2006-02-10, 17:10
Varför duscha på gymmet om man har nära hem och kan duscha hemma istället?
Antingen har trådskaparen långt hem från gymmet eller också gillar han att titta på andra mäns nakna kroppar i duschen...

Själv duschar jag hemma, ser ingen anledning att göra det på gymmet när jag ändå inte har långt hem.

hultman
2006-02-10, 18:19
Liten penis.

Jag duschar hemma :D

Corpobal
2006-02-10, 18:45
Efter läsning av min tarotkort så kan jag nu avslöja den riktiga anledningen till att folk inte vill duscha på gymmet... Dom har komplex för att visa sin "feta" kropp när dom egentligen tar upp två duschar med sina breda muskulösa axlar!

nirre
2006-02-10, 19:52
Rädd att tappa tvålen :em: :booty:

Metal_boy_
2006-02-10, 19:59
Är det bara jag som inte duschar på gymet för att jag har så stor penis? Jag vet ju att bolio antagligen är inne på samma problem.

Likt en kätting som hoppar i fogarna på kakelplattorna. Det går åt enorma mängder med kallvatten.

Krokodil
2006-02-10, 20:02
Är det bara jag som inte duschar på gymet för att jag har så stor penis? Jag vet ju att bolio antagligen är inne på samma problem.

Likt en kätting som hoppar i fogarna på kakelplattorna. Det går åt enorma mängder med kallvatten.
Nej jag har samma problem.

Fast det är bra om man ska på maskerad, bara klä av sig naken... köra in k*ken i örat och vips är man en bensinpump. :D

Metal_boy_
2006-02-10, 20:04
Nej jag har samma problem.

Fast det är bra om man ska på maskerad, bara klä av sig naken... köra in k*ken i örat och vips är man en bensinpump. :D


Eller så stoppar du den i munnen och skriver "Super Ghey Fuel" i pannan.

Nejv
2006-02-11, 01:58
Jag duschade nyss på gymmet (badtofflor :D ) men det jävla varmvattnet tog slut!#!"¤%

fy fan man bara chippar efter andan när man duschar i kallt, USCH :P

Metal_boy_
2006-02-11, 02:00
Jag duschade nyss på gymmet (badtofflor :D ) men det jävla varmvattnet tog slut!#!"¤%

fy fan man bara chippar efter andan när man duschar i kallt, USCH :P


Nu blev du ju inte ren under fötterna. *grr27*

Nejv
2006-02-11, 02:01
Nu blev du ju inte ren under fötterna. *grr27*

Det är sant, men det blir man väl ändå aldrig? Det är ju aldrig rent på golvet, och man står ju alltid barfota på golvet efter en dusch!

Metal_boy_
2006-02-11, 02:04
Det är sant, men det blir man väl ändå aldrig? Det är ju aldrig rent på golvet, och man står ju alltid barfota på golvet efter en dusch!


Sant! Dessutom så går du hem med 7 sorters urin under fötterna.

Nejv
2006-02-11, 02:07
Sant! Dessutom så går du hem med 7 sorters urin under fötterna.

Nu tycker jag att du tänker irrationellt! För det är ju bara på gymmet det finns sånt. Och DÄR har jag ju faktiskt badtofflor.

Jag pratar ju om när man är hemma! :)

Metal_boy_
2006-02-11, 02:23
Nu tycker jag att du tänker irrationellt! För det är ju bara på gymmet det finns sånt. Och DÄR har jag ju faktiskt badtofflor.

Jag pratar ju om när man är hemma! :)


Trodde du pratade om att du hade badtofflor på gymet. Då sa jag att du inte blir ren under fötterna, så sa ju du att man inte blir det ändå bara? :)

Men det är sant även barfota hemma så ställer man sig på golvet och så kanske(fan va trött jag är blääähhhää)

JAg brukar stå på en handduk iof :)

Toker
2006-02-11, 03:00
varför duscha på gymmet när man ändå ska hem, har 7min gångväg till gymmet å typ 3 min med bilen, ser inte nöjet med att så i en sannitär olägenhet.

vad är de för ofräscht att gå från gymmet svettig har inte förstått de å varför stressa, va fan gör de om de går 1timme innan man duchar ja tror inte du dör.

cam
2006-02-18, 14:09
Jag har en helt annan anledning. Duschade för några år sedan på gymmet, men har slutat. På mitt förra gym var det mest rehab-tanter eller kroppsfixerade dokusåpe-fjortisar som tränade (av den kvinnliga halvan alltså). Eftersom kvinnor idag ska ha råkoll på varandras kroppar så blir man i detalj studerad från topp till tå när man klär av sig i tjejernas omklädningsrum, särskilt av ovanstående kategorier. Tröttnade på att bjuda ut min kropp till allmän beskådan utan att begära entré-avgift av publiken, så jag började duscha hemma. På mitt nya gym (har flyttat till annan ort) är det lite annat klientel men fortsätter duscha hemma.

Man borde duscha i killarnas istället. Om inte annat skulle dom låta bli att glo av genans.

Btw, jag gillar Arne Anka-citatet :laugh: