handdator

Visa fullständig version : Serietävling1 Styrkelyft


z_bumbi
2006-02-01, 22:10
Var tävlar alla denna serieomgång?

Plats och tid så folk kan komma förbi och kolla.

Lillgrabben
2006-02-01, 22:17
Tja, jag börjar väl då.


Serietävling 1 i SL & Bänkpress för Norra Norrlands SF kommer att gå av stapeln i Skellefteå.

Tävlingsplats: B-Hallen i Eddahallen. Tävlingsstart kl 12.00 lördagen den 11/2 2006.

Lyftare från Öjeby AK, Skellefteå AK, Rönnskär Railcare IF, Umeå Power, Worldclass IF Kiruna, Luleå AK, Bergsvikens AK??, Bodens SK samt säkert ngn fler klubb kommer att ge sig i kast med vikterna.

Välkomna.

Erik__
2006-02-01, 22:22
Tja, jag börjar väl då.


Serietävling 1 i SL & Bänkpress för Norra Norrlands SF kommer att gå av stapeln i Skellefteå.

Tävlingsplats: B-Hallen i Eddahallen. Tävlingsstart kl 12.00 lördagen den 11/2 2006.

Lyftare från Öjeby AK, Skellefteå AK, Rönnskär Railcare IF, Umeå Power, Worldclass IF Kiruna, Luleå AK, Bergsvikens AK?? samt säkert ngn fler klubb kommer att ge sig i kast med vikterna.

Välkomna.

Folk från boden också :) inte så stor koll men våran klubb verkar ha varit "borta" från tävling rätt länge.

EDIT: om det inte framgick så tror jag att jag, jompi och catar ska tävla där, antar att det är samma tävling för ungdomar.

A.Pahkamaa
2006-02-01, 22:27
Jag kommer och bänkar i skellefteå.

Lillgrabben
2006-02-01, 22:28
Jag kommer och bänkar i skellefteå.

Jag också! :D

oggen
2006-02-01, 22:28
Tävlar på GKK i gbg.. vet inte tid än.. dom verkar strula.

z_bumbi
2006-02-01, 22:31
Kul att de flesta klubbarna verkar ha samlats på ett ställe inom distriktet, mer fart och mer "riktig" tävling över det hela då.

the_PL_man
2006-02-01, 23:42
Karlstads AK, Degerfors AK, Åmotfors AK, Säffle AK samt några av Västra AKs ungdomar kör i Karlstad lördag den 11/2.

Som det ser ut nu blir det ca 40 SLare och 15 bänkare.
Mer info kommer.

/the_PL_man

Nitrometan
2006-02-02, 11:01
Härnere i Sydöstar hörnet ska vi samla lyftare från TK Trossö, Ramdala IF och Kalmar AK... Tävlingen kommer att hållas i TK Trossös lokaler Norra Kungsgatan 6 (??), iaf backen ner från Ronnebygatan till Hoglands park (under Thai/Japan-restaurangen).

Invägning 8:00 - 9:30, första tävlingsstart 10:00.

Vi räknar med ca 40 SL-lyftare på plats (vi har runt 20 med alla nya, Kalmar skulle komma med 8 och Ramdala har mer än 10 tror jag)

Ska se om jag kan få in en kartbild...

Nitrometan
2006-02-02, 11:05
Glömde säga att det är i Karlskrona.

Sen skulle väl Malmö AK samla skånelyftarna?
Tyckte iaf att jwzrd sa nåt om att de från HAK skulle åka ner till Malmö AK och tävla.

z_bumbi
2006-02-02, 11:14
Eskilstuna och Katrineholm samlas i Katrineholm lördagen den 11/2.

Exakt plats och tid plus om det är fler klubbar involverade får jag återkomma med.

sweetkarolina
2006-02-02, 12:18
jag och borlänge AK + sundsvall och sandviken (vet inte om det är fler klubbar) ska till sandviken å tävla iaf.
tävlingen börjar 11.


bra att slå ihop tävlingar så här, mycket roligare att resa iväg nånstans och tävla, det känns större då :D

Lillgrabben
2006-02-02, 15:08
Tja, jag börjar väl då.


Serietävling 1 i SL & Bänkpress för Norra Norrlands SF kommer att gå av stapeln i Skellefteå.

Tävlingsplats: B-Hallen i Eddahallen. Tävlingsstart kl 12.00 lördagen den 11/2 2006.

Lyftare från Öjeby AK, Skellefteå AK, Rönnskär Railcare IF, Umeå Power, Worldclass IF Kiruna, Luleå AK, Bergsvikens AK??, Bodens SK samt säkert ngn fler klubb kommer att ge sig i kast med vikterna.

Välkomna.


Blir stor ganska tävling det här. 61 st anmälda änsålänge, 33 i bänk & 28 i SL. Kommer säkert någon eftersläntrare också.

Bönne
2006-02-02, 15:36
Glömde säga att det är i Karlskrona.

Sen skulle väl Malmö AK samla skånelyftarna?
Tyckte iaf att jwzrd sa nåt om att de från HAK skulle åka ner till Malmö AK och tävla.Vet inte riktigt om jag har hängt med, men ni snackar om den serien som går av nästa helg? Fast vi som deltar i b-sm/flugeby kan väl räkna resultaten där i från till serien?

Jompi
2006-02-02, 15:44
Blir stor ganska tävling det här. 61 st anmälda änsålänge, 33 i bänk & 28 i SL. Kommer säkert någon eftersläntrare också.

Verkar bli nice :thumbup:

Får jag visa mina enorma 70 kg's böjar :laugh:

Blir nog nice tävling:D

the_PL_man
2006-02-02, 15:45
Ja.

/the_PL_man

Vet inte riktigt om jag har hängt med, men ni snackar om den serien som går av nästa helg? Fast vi som deltar i b-sm/flugeby kan väl räkna resultaten där i från till serien?

polaren
2006-02-03, 21:07
Tävlingsplats: B-Hallen i Eddahallen. Tävlingsstart kl 12.00 lördagen den 11/2 2006.


Måste komma ihåg det, blev sugen på att fara och titta hur det går till på en tävling :)

bubbe
2006-02-03, 21:18
Västra götaland verkar lite struligt, har inte fått reda på så mycket än.

Ser ut som gkk ska köra SL tillsammans med gsk BP, vid stig center.

Någon som har mer information?

oggen
2006-02-03, 22:22
Västra götaland verkar lite struligt, har inte fått reda på så mycket än.

Ser ut som gkk ska köra SL tillsammans med gsk BP, vid stig center.

Någon som har mer information?

Det senaste jag hörde var att GKK och GSK skulle köra på olika tider och platser.. Att GKK skulle köra på fredag och GSK på lördag men att GSK inte har tillräkligt med dommare.. Fast jag är inte säker på vad som är buden nu.. ;)
Bubben ska du tävla i göteborg??

bubbe
2006-02-03, 22:54
Bubben ska du tävla i göteborg??

Kommer upp till BP.

oggen
2006-02-03, 23:05
Kommer upp till BP.

Okej trevligt *flex* På vilken klubb eller vad det nu blir??

Oskis
2006-02-04, 14:25
Ska tävla på GKK i Göteborg. Första tävlingen, ska bli skoj :)

oggen
2006-02-04, 15:31
Ska tävla på GKK i Göteborg. Första tävlingen, ska bli skoj :)


Fan va roligt.. Kommer också tävla där.. Vet du vilken dag det blir vi i Lerum har ingen större koll på det *popcorn*
Går du i 110:an också?? Fast du är junior nu eller?? *flex*

Oskis
2006-02-04, 15:39
Fan va roligt.. Kommer också tävla där.. Vet du vilken dag det blir vi i Lerum har ingen större koll på det *popcorn*
Går du i 110:an också?? Fast du är junior nu eller?? *flex*

De sa till mig att invägningen va 16:00 på fredag.
Kommer nog gå i 110an väger 102kg nu. Är 87a så förstaårs junior.

oggen
2006-02-04, 15:43
De sa till mig att invägningen va 16:00 på fredag.
Kommer nog gå i 110an väger 102kg nu. Är 87a så förstaårs junior.


Okej kan ju vara bra att veta vilken dag det är :P

Oskis
2006-02-04, 16:28
Okej kan ju vara bra att veta vilken dag det är :P

kan vara en fördel :D

oggen
2006-02-06, 18:56
Tänkte bara höra om hur många det är som ska vara med från GKK??

bubbe
2006-02-06, 19:01
Har nu fått reda på följande om västra götaland, invägning 12-14. sen skall BP delta samtidigt som SL när bänkpressmomentet utförs. Så det blir väl mycket folk kan jag tänka mig.

Bönne
2006-02-06, 19:07
En del kommer väl att tävla på MAK, ska själv dit på lördagen och kolla när en kompis och en från mitt lag lyfter.

Jompi
2006-02-06, 21:47
Serieomgång 1 Skellefteå STYRKELYFT kommer att gå på söndagen istället, dom ringde nyss, lite knäppt:S

oggen
2006-02-06, 22:01
Har nu fått reda på följande om västra götaland, invägning 12-14. sen skall BP delta samtidigt som SL när bänkpressmomentet utförs. Så det blir väl mycket folk kan jag tänka mig.


Vad jag hört kommer inte gsk och gkk tävla på samma dag..

Lillgrabben
2006-02-06, 22:38
Serieomgång 1 Skellefteå STYRKELYFT kommer att gå på söndagen istället, dom ringde nyss, lite knäppt:S


Tja, knäppt & knäppt.

Det är inte så mycket annat att göra än att dela på tävlingen, dvs bänkpress lördag & SL söndag.

Anledning

* Rejält stort antal deltagare i såväl bänk som SL gör att tävlingen inte hinner slutföras på 1 dag. Ingen vill väl tävla kl 22.30 en lördag kan jag tänka mig. ( Det är cirka 70 anmälda just nu & en "normal" serietävling brukar det komma cirka 25-35 deltagare till. Därav tidsaspekten.

* Det har visat sig att vi inte FÅR köra SL i B-hallen pga golvets sammansättning. Detta oavsett om vi lägger ut vårt stora tävlingspodie ovanpå gymnastikhallsgolvet eller inte. Detta var för oss helt ny information som kommit till vår kännedom efter att inbjudan skickades ut till alla klubbar.

Lokalen vi brukar använda för tävlingar ( där man får köra SL) är inte ledig på lördagen pga en "boxningsgala" som bokats lång tid i förväg. Egentligen är den även uptagen på söndag, men Guldstadens boxningsklubb har varit vänliga att avstå sin boxningsträning kommande söndag ( så att vi har möjlighet att genomföra även SL-delen av serietävling 1).

Jompi
2006-02-06, 22:41
Lillgrabben: Tack tack för infot !

Men tiden är väl densamma, invägning 10-11.30 på söndag då?

Samt är det väl fortfarande i Eddahallen?

O.W.
2006-02-06, 22:57
Lite coolt med 70 anmälda till en serietävling ändå. Har ni lagt ut någon anmälningslista på nätet?

Lillgrabben
2006-02-06, 23:00
Lillgrabben: Tack tack för infot !

Varsågod!

Men tiden är väl densamma, invägning 10-11.30 på söndag då?

Bänkpress Lördag kl. 12:00 (invägning 10:00-11:30)
Styrkelyft Söndag kl. 11:00 (invägning 09:00-10:30)

Samt är det väl fortfarande i Eddahallen?

Ja, fortfarande i Eddahallen. SL-tävlingen kommer att bedrivas i Judolokalen i källaren

:)

Lillgrabben
2006-02-06, 23:03
Lite coolt med 70 anmälda till en serietävling ändå. Har ni lagt ut någon anmälningslista på nätet?

Listan nedan är den enda jag har. Jag tror att det kommit till något fler namn....

Bänkpress

Damer

Klass 48 1. Vimala Rosén umeå power S

Klass -82,5 1. Cecilia Alenius umeå power S

Herrar

Klass 56 1. Jimmy Falk Jokkmokk U1

Klass 60 1. Johan Björk Rönnskär U
2. Mikael Westergren Rönnskär U
3. Patrik Granström Rönnskär U

Klass 67,5 1. Magnus Carlsson Öjebyn S

Klass 75 1. Rickard Johansson Jokkmokk U2
2. Erik Holmgren Skellefteå J
3. Anton Forsling Skellefteå J

Klass 82,5 1. Emil Johansson Umeå power J
2. David Öhman Umeå power S
3. Petri Räisänen Umeå power S

Klass 90 1. Patrik Hedqvist Umeå power S
2. Mattias Henriksson Skellefteå S
3. Jimmy Ragnarsson Umeå power U
4. Peter Brändström Umeå power
5. Emil Säfvenberg Umeå power J
6. Markus Lundbäck Rönnskär S
7. André Lidman Rönnskär J
8. Robert Koivuma Jokkmokk U




Klass 100 1. Andreas Pahkamaa Öjebyn S
2. Donald Hugosson Rönnskär S
3. Gary Miller Skellefteå S
4. Jens Sjåfjell Skellefteå S

Klass 110 1. Kent Fjärdbo Kiruna S
2. Tobias Blomfeldt Jokkmokk U
3. Daniel Larsson Rönnskär J
4. Jonatan Jonasson Skellefteå U

Klass 125 1. Johnas Karlsson Skellefteå J
2. Bernt Sundberg Öjebyn S

Klass +125 1. Fredrik Jansson Skellefteå S
2. Stefan Olofsson Skellefteå S

Styrkelyft

Damer

Klass -82,5 1. Malin Eriksson Umeå power S

Klass +82,5 1. Maria Johansson Umeå power J
2. Malin Wikberg Öjebyn S

Herrar

Klass 52 1. Robin Stendalen Kiruna U

Klass 60 1. Lars-Gunnar Hedlund Rönnskär S
2. Ingemar Olsson Kiruna J

Klass 67,5 1. Conny Töyrä Kiruna S

Klass 75 1. Tor Englund Umeå power S
2. Joel Hedlund Rönnskär J
3. Erik Lundholm Boden U

Klass 82,5 1. Jonathan Oja Boden U
2. Johan Westborg Boden U
3. Peter Markström Umeå power U
4. Marcus Westeberg Umeå power U
5. Peder Westeberg Umeå Power U
6. Kim Soursa Umeå power U
7. Robert Westberg Umeå power J
8. Mattias Westberg Umeå power J

Klass 90 1. Christer Högström Jokkmokk S
2. Andreas Dela Kiruna S





Klass 100 1. Niklas Gustavsson Öjebyn S
2. Robert Sjödin Öjebyn S
3. Kristofer Lundström Sundbyberg J
4. Marcus Olofsson Umeå power S
5. Patrik Westberg Umeå power S

Klass 110 1. Jens Sundgren Luleå S

Klass 125 1. Markus Larsson Kiruna S
2. Donald Bergman Kiruna S

the_PL_man
2006-02-07, 07:48
Här hittar ni nästan all information om Serieomgång 1 i Karlstad:
http://www.karlstadsak.se/sl/060211_pa2.htm

Mvh

the_PL_man

mystic[-_-]
2006-02-07, 10:01
11 Februari Örebro Idrottshuset lilla gymnastiksalen SL/BP

Invägning 10 och tävling 12. Uppvärmning sker i källaren nere på ÖKK

the_PL_man
2006-02-07, 10:06
Blir det ÖKK & Hallsberg ?

/the_PL_man

']11 Februari Örebro Idrottshuset lilla gymnastiksalen SL/BP

Invägning 10 och tävling 12. Uppvärmning sker i källaren nere på ÖKK

jwzrd
2006-02-07, 10:08
Glömde säga att det är i Karlskrona.

Sen skulle väl Malmö AK samla skånelyftarna?
Tyckte iaf att jwzrd sa nåt om att de från HAK skulle åka ner till Malmö AK och tävla.

Det stämmer, vi är 5-6 från HAK som ska ner.

mystic[-_-]
2006-02-07, 10:22
Blir det ÖKK & Hallsberg ?

/the_PL_man

Troligtvis så. Har tyvärr inte så bra koll vet bara när jag ska kolla och hjälpa till :em: Tyckte det såg ut att vara ganska många anmälda lyftare från ÖKK när jag sneglade mot listan.

the_PL_man
2006-02-07, 10:26
DM 2006 kommer nog att bli en tvådagarstävling, om utvecklingen i distriktet fortsätter så här! :hbang:

/the_PL_man

']Troligtvis så. Har tyvärr inte så bra koll vet bara när jag ska kolla och hjälpa till :em: Tyckte det såg ut att vara ganska många anmälda lyftare från ÖKK när jag sneglade mot listan.

A.Pahkamaa
2006-02-07, 12:21
Listan nedan är den enda jag har. Jag tror att det kommit till något fler namn....

Bänkpress

Klass 100 1. Andreas Pahkamaa Öjebyn S

Står S för senior?

stahlberg
2006-02-07, 12:27
Lillgrabben : Hur kommer det sig att anmälningslistorna avviker så mycket från Umeå Powers uppgifter på deras hemsida?

Bönne
2006-02-07, 12:47
Det stämmer, vi är 5-6 från HAK som ska ner.Ska kasta in en påse ostbågar på scenen när du markar.

Lillgrabben
2006-02-07, 13:27
Står S för senior?

Ja, det brukar stå för senior.

Om man inte specat vilken klass man vill/ska tävla i brukar det automatiskt bli senior.

jwzrd
2006-02-07, 13:28
Ska kasta in en påse ostbågar på scenen när du markar.

Ja är man smalfet bland en massa styrkelyftare så förstår jag att man måste ta till exotiska metoder för att synas. :D

Lillgrabben
2006-02-07, 13:29
Lillgrabben : Hur kommer det sig att anmälningslistorna avviker så mycket från Umeå Powers uppgifter på deras hemsida?


Bra fråga!

Listan jag hade var den ursprungliga. Troligen har det kommit till förändringar i antalet deltagare etc sedan dess.

A.Pahkamaa
2006-02-07, 13:37
Ja, det brukar stå för senior.

Om man inte specat vilken klass man vill/ska tävla i brukar det automatiskt bli senior.

Spelar det någon roll att jag glömde skriva att jag är junior i anmälan?

Lillgrabben
2006-02-07, 13:41
Spelar det någon roll att jag glömde skriva att jag är junior i anmälan?

Nej, borde inte göra det.

Säg bara till sekretariatet att du även ska vara junior, före tävlingen börjar, så löser det sig säkert.

A.Pahkamaa
2006-02-07, 13:44
Nej, borde inte göra det.

Säg bara till sekretariatet att du även ska vara junior, före tävlingen börjar, så löser det sig säkert.

okej

Lillgrabben
2006-02-07, 13:48
Bra fråga!

Listan jag hade var den ursprungliga. Troligen har det kommit till förändringar i antalet deltagare etc sedan dess.

Jag har tittat in på Umeås hemsida. Den enda lista jag kan hitta där ( om de inte har en komplett lista också) är en lista på lyftare från Umeå Power, som ska deltaga i tävlingen.

På min lista finns det lyftare från alla deltagande föreningar.

stahlberg
2006-02-07, 14:05
Lillgrabben : Visst. Men enligt din lista så har Umeå Power t.ex fyra ungdomslyftare i klass 82,5 kg (däribland Marcus Westberg, som hela fjolåret tävlade u100 kg), medan Umeå enligt sin egen hemsida har bara en ungdomslyftare i den klassen (Peter Markström, som är den ende som stämmer överens med din lista).

Ungdomen Suorsa tävlar enligt Umeås lista u75. Men enligt din lista är han anmäld u82,5. Detta är förstås fullt möjligt (han kan vara anmäld i klass 82,5 men planera att tävla i 75). Däremot kan t.ex Marcus Westberg (som på din lista heter WestEberg) inte vara anmäld u 82,5 (som på din lista) och tävla u100 (som på Umeås lista).

Om anmälningarna är riktigt gjorda och rätt antecknade så kan ju Westberg inte tävla alls om han väger över 90,00 kg, om man är byråkratisk (vilket vi ska hoppas ni inte är). Men vore det en större tävling, t.ex SM, så vore det ju viktigt för deltagarna i de olika klasserna att kunna kontrollera vilka som är anmälda och i vilka klasser och kunna lita på att det är rätt.

Lillgrabben
2006-02-07, 15:02
Lillgrabben : Visst. Men enligt din lista så har Umeå Power t.ex fyra ungdomslyftare i klass 82,5 kg (däribland Marcus Westberg, som hela fjolåret tävlade u100 kg), medan Umeå enligt sin egen hemsida har bara en ungdomslyftare i den klassen (Peter Markström, som är den ende som stämmer överens med din lista).

Ungdomen Suorsa tävlar enligt Umeås lista u75. Men enligt din lista är han anmäld u82,5. Detta är förstås fullt möjligt (han kan vara anmäld i klass 82,5 men planera att tävla i 75). Däremot kan t.ex Marcus Westberg (som på din lista heter WestEberg) inte vara anmäld u 82,5 (som på din lista) och tävla u100 (som på Umeås lista).

Om anmälningarna är riktigt gjorda och rätt antecknade så kan ju Westberg inte tävla alls om han väger över 90,00 kg, om man är byråkratisk (vilket vi ska hoppas ni inte är). Men vore det en större tävling, t.ex SM, så vore det ju viktigt för deltagarna i de olika klasserna att kunna kontrollera vilka som är anmälda och i vilka klasser och kunna lita på att det är rätt.

Listan jag kopierat in här är den enda jag haft tillgång till & jag får väl förutsätta att den stämmer överens med verkligheten. Gör den inte det så får vi försöka lösa "problemet" till allas belåtenhet.

( Nu är det inte jag som haft anmälningarna till tävlingen som arbetsuppgift, men säkerligen har alla lyftare antecknats i den klass de anmälts i.)

Nitrometan
2006-02-07, 15:26
Stahlberg: En nyfiken formalitetsfråga. Stämmer det att ni i Finland inte får byta en klass upp eller ner på större tävlingar?

Isåfall, vad är din uppfattning om det? Är det bra eller dåligt?

stahlberg
2006-02-07, 15:53
Det är riktigt. Det lär ha funnits ett förslag till IPF någon gång (jag vet inte om det var Finlands förslag) att man skulle få tävla bara i den viktklass man anmält sig till. Förslaget gick inte igenom. Men Finlands styrkelyftsförbund (Suomen voimanostoliitto = SVNL) gjorde en nationell bestämmelse att det ska vara så i tävlingar i Finland.

Har jag förstått saken rätt gäller denna regel alla tävlingar. Men i mindre tävlingar brukar man inte vara så noga.

I FM däremot måste man tävla i den klass man är anmäld till. Detta har fördelen att man vet exakt vem som är motståndare, och nackdelarna att man inte kan vara taktiks angående viktklasser, samt att man inte alls får tävla om man väger in i fel klass.

hulken
2006-02-07, 17:29
Lillgrabben : Visst. Men enligt din lista så har Umeå Power t.ex fyra ungdomslyftare i klass 82,5 kg (däribland Marcus Westberg, som hela fjolåret tävlade u100 kg), medan Umeå enligt sin egen hemsida har bara en ungdomslyftare i den klassen (Peter Markström, som är den ende som stämmer överens med din lista).

Ungdomen Suorsa tävlar enligt Umeås lista u75. Men enligt din lista är han anmäld u82,5. Detta är förstås fullt möjligt (han kan vara anmäld i klass 82,5 men planera att tävla i 75). Däremot kan t.ex Marcus Westberg (som på din lista heter WestEberg) inte vara anmäld u 82,5 (som på din lista) och tävla u100 (som på Umeås lista).

Om anmälningarna är riktigt gjorda och rätt antecknade så kan ju Westberg inte tävla alls om han väger över 90,00 kg, om man är byråkratisk (vilket vi ska hoppas ni inte är). Men vore det en större tävling, t.ex SM, så vore det ju viktigt för deltagarna i de olika klasserna att kunna kontrollera vilka som är anmälda och i vilka klasser och kunna lita på att det är rätt.

Det blev lite fel då Umeå skickade in sin anmälan, en del var anmälda i fel klass osv...

Denna lista är den färskaste.

Bänkpress

Damer

Klass 48 1. Vimala Rosén umeå power S

Klass -82,5 1. Cecilia Alenius umeå power S

Herrar
Klass 52 1. David Johansson Bergsviken S

Klass 60 1. Johan Björk Rönnskär U
2. Mikael Westergren Rönnskär U
3. Patrik Granström Rönnskär U

Klass 67,5 1. Magnus Carlsson Öjebyn S

Klass 75 1. Rickard Johansson Jokkmokk U2
2. Erik Holmgren Skellefteå J
3. Anton Forsling Skellefteå J
4. Joel Hedlund Rönnskär J


Klass 82,5 1. Emil Johansson Umeå power J
2. David Öhman Umeå power S
3. Petri Räisänen Umeå power S

Klass 90 1. Patrik Hedqvist Umeå power S
2. Mattias Henriksson Skellefteå S
3. Jimmy Ragnarsson Umeå power U
4. Peter Brändström Umeå power
5. Emil Säfvenberg Umeå power J
6. Markus Lundbäck Rönnskär S
7. André Lidman Rönnskär J
8. Robert Koivuma Jokkmokk U
9. Sven Törngren IFK Umeå S




Klass 100 1. Andreas Pahkamaa Öjebyn J
2. Donald Hugosson Rönnskär S
3. Gary Miller Skellefteå S
4. Peter Lundgren Bergsviken S
5. Marcus Westeberg Umeå power U

Klass 110 1. Kent Fjärdbo Kiruna S
2. Tobias Blomfeldt Jokkmokk U
3. Daniel Larsson Rönnskär J
4. Jonatan Jonasson Skellefteå U

Klass 125 1. Johnas Karlsson Skellefteå J
2. Bernt Sundberg Öjebyn S
3. Mattias Westberg Umeå power J

Klass +125 1. Fredrik Jansson Skellefteå S
2. Stefan Olofsson Skellefteå S

















Styrkelyft

Damer

Klass -82,5 1. Malin Eriksson Umeå power S

Klass +82,5 1. Maria Johansson Umeå power J
2. Malin Wikberg Öjebyn S

Herrar

Klass 52 1. Robin Stendalen Kiruna U

Klass 60 1. Lars-Gunnar Hedlund Rönnskär S
2. Ingemar Olsson Kiruna J

Klass 67,5 1. Conny Töyrä Kiruna S

Klass 75 1. Tor Englund Umeå power S
2. Erik Lundholm Boden U
3. Kim Soursa Umeå power U

Klass 82,5 1. Jonathan Oja Boden U
2. Johan Westborg Boden U
3. Peter Markström Umeå power U


Klass 90 1. Christer Högström Jokkmokk S
2. Andreas Dela Kiruna S








Klass 100 1. Niklas Gustavsson Öjebyn S
2. Robert Sjödin Öjebyn S
3. Kristofer Lundström Sundbyberg J
4. Marcus Olofsson Umeå power S
5. Patrik Westberg Umeå power S
6. Peder Westeberg Umeå Power U


Klass 110 1. Jens Sundgren Luleå S

Klass 125 1. Markus Larsson Kiruna S
2. Donald Bergman Kiruna S
3. Robert Westberg Umeå power J

O.W.
2006-02-07, 23:04
Lillgrabben : Hur kommer det sig att anmälningslistorna avviker så mycket från Umeå Powers uppgifter på deras hemsida?

På våran sida är bara våra lyftare med men jag såg på den listan som Lillgrabben hade att våra lyftare hade hamnat fel viktklassmässigt.

I Sundbyberg kommer STK och Täby AK köra första omgången tillsammans nu på lördag, blir nog hyfsat många lyftare. Några stycken från forumet gissar jag.

O.W.
2006-02-07, 23:36
Tokigt med mitt svar där allt verkar ju ha varit klarlagt redan.

Viktklasserna på serien spelar ju störst roll för själva planeringen av tävlingen eftersom det oftast inte delas ut några priser i viktklasserna.

På nordiska mästerskap är det också klassfast anmälan och har varit så i några år om jag kommer ihåg rätt.

Bönne
2006-02-07, 23:48
Ja är man smalfet bland en massa styrkelyftare så förstår jag att man måste ta till exotiska metoder för att synas. :DVar det jävligaste.

Vilka tider är det som gäller på MAK?

Tänkte peppa en i laget (som inte kunde lyfta förre helgen i Nässjö), samt en kompis som ska lyfta då också. Fast vill ju glo på Jense, Mart|n och så klart Wennerberg som tävlar i Lödde, blir väldigt tight känns det som.

Nitrometan
2006-02-08, 14:01
Det är riktigt. Det lär ha funnits ett förslag till IPF någon gång (jag vet inte om det var Finlands förslag) att man skulle få tävla bara i den viktklass man anmält sig till. Förslaget gick inte igenom. Men Finlands styrkelyftsförbund (Suomen voimanostoliitto = SVNL) gjorde en nationell bestämmelse att det ska vara så i tävlingar i Finland.
Jo, jag har för mig att det förslaget kom från Finland.

Flera av de bra förslagen till IPF:s konferenser de senaste 10 åren har kommit från Finland...

I FM däremot måste man tävla i den klass man är anmäld till. Detta har fördelen att man vet exakt vem som är motståndare, och nackdelarna att man inte kan vara taktiks angående viktklasser, samt att man inte alls får tävla om man väger in i fel klass.
Som coach, vad tycker du om det?
Det är ju bra att veta vilka din lyftares motståndare blir. Men om man nu skulle vara en lyftare/coach-kombo som gillar att byta klass (eller har hand om en lyftare som bara växer) kan det ju medföra att man inte får lyfta.

Jag vet att jag tycker att det verkar bra.

Å andra sidan var det rent skrattretande på ett SM i Borlänge för en massa år sen. Jörgen Ljungberg var anmäld i 110:an (hans klass på den tiden). Massor av lyftare vägde över och under (har för mig att det bara blev 4-5 kvar i 110:an). Sen kom Jörgen till invägningen och vägde 111,4 och vann 125:an istället! :D

Domaren som skötte invägningen blev jätteförvånad och frågade om han ville försöka igen. "Nä, låt det va'" svarade Jörgen.

Sån stor humor vill jag inte vara utan...

z_bumbi
2006-02-08, 14:08
Å andra sidan var det rent skrattretande på ett SM i Borlänge för en massa år sen. Jörgen Ljungberg var anmäld i 110:an (hans klass på den tiden). Massor av lyftare vägde över och under (har för mig att det bara blev 4-5 kvar i 110:an). Sen kom Jörgen till invägningen och vägde 111,4 och vann 125:an istället! :D

Domaren som skötte invägningen blev jätteförvånad och frågade om han ville försöka igen. "Nä, låt det va'" svarade Jörgen.

Sån stor humor vill jag inte vara utan...

:D

mystic[-_-]
2006-02-08, 14:19
:D

I second that :D

stahlberg
2006-02-08, 21:09
Jag tycker egentligen det är BRA. Det ger inte utrymme för så mycket viktklass-taktik, men det ger ordning och reda.

Det kan alltid hända att man "taktiserar" bort medaljerna också. Exempelvis hade jag en gång en lyftare anmäld i FM i klass 90. Klass 90 såg ut att vara en lätt klass medan klass 100 verkade vara ett getingbo. Lyftaren vägde av taktiska skäl just över 90,00. Han hade alltså enligt detta tävlat i det väntade getingboet klass 100. Han "tog bort" vikten till 90,00 medan jag "spanade in" alla lyftare som kom (största delen hade ju redan kommit). Alla de farliga anmälda i klass 100 kom, så min lyftare gick på vågen, vägde 90,00 och kunde alltså tävla i -90. Tyvärr visade det sig att flera andra fått samma tanke att gå från 100 till den på förhand sett lättare 90-klassen. Så min lyftare blev utan medalj, men hade blivit trea i -100 (detta var på den tiden man hade lyftare som inte nödvändigt tog medalj på FM, det har alla mina lyftare efter 1993 gjort).

En gång blev en lyftare från min klubb - min f.d adept, vi hade avbrutit samarbeter då han för en kort tid övergick till bodybuilding, och ett avbrutet samarbete ska man inte återuppta - finsk mästare i bänkpress av viktklasstaktiksa skäl (fast det var MOTSTÅNDARNAS förtjänst och inte hans). Detta var FM i bänkpress u23 år. Min lyftare var anmäld i klass -100. ALLA ANDRA lyftare i klass 100 "flydde" till antingen klass -90 eller -110, för att undvika den på förhand sett överlägsne (numera ganska kände) Ove Lehto från Åland. Lyftaren från min klubb var ingen bänkspecialist, så han iddes inte byta klass. MEN LEHTO KOM ALDRIG. Så lyftaren som inte bytte klass blev ensam i sin klass, fick resultat och tog sin enda FM-titel någonsin (trots många medaljer).

Ofta "taktiserar" man ju rätt, för all del. Men systemet att man ska tävla i den klass man är anmäld tycker jag är bra.

Nitrometan
2006-02-09, 09:13
OK, då vet jag. Jag håller med dig. Man ska tävla i anmäld klass.

Den senaste lyftaren jag har coachat på U/J-SM har vunnit tre bronsmedaljer på tre försök. Alla gångerna har det mer eller mindre berott på att motståndarna har bytt klass. Då menar jag inte att de skulle ha varit rädda för min träningskompis. Det var snarare så att det fanns en favorit i nån av klasserna och folk flydde. Medan vi valde att stanna och tog en medalj.

Det är givetvis mer inblandat. Men har man en plan ska man hålla sig till den.

Tack för dina synpunkter!

stahlberg
2006-02-09, 10:58
Ibland kan det vara till taktisk fördel att anmäla sig i en viktklass och tävla i en annan. Då ska man förstås utnyttja den fördelen om reglerna tillåter det.

I nationella mästerskap kan man nog i viss mån vara taktisk gällande viktklasser också fastän man måste tävla i den klass man är anmäld. Om det finns tillförlitlig statistik att tillgå så kan man rätt bra räkna ut vilka lyftare som ska tävla i resp. klasser, och anmäla sig till den lättare (om detta behövs för att få bättre placering).

Så gjorde jag för övrigt själv med min ungdomsadept ifjol. Jag hade halvt om halvt lovat honom att han skulle bli finsk mästare för 17-åringar (i klass 90 kg). Men så skadade han ryggen på hösten (han fick en kniv i den), och en stor del av den viktiga träningen inför FM uteblev, plus att vi måste börja lätt. Så vi bantade ner honom till den på förhand sett betydligt lättare klass 82,5 kg, och han fick sin FM-titel i den klassen istället, med ett synnerligen medelmåttligt resultat.

z_bumbi
2006-02-09, 11:08
Duveholmshallen i Katrineholm
Katrineholm AK
Ask Eskilstuna
(Det kan vara fler som tävlar men det vad jag vet om.)

Bänkarna börjar tävla kl 11 och styrkelyftet börjar kl 1.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=12224469;;Duveholmshallen;V%E4stg%F6tag.%2 033;;;64180;KATRINEHOLM;0150;570%2005;;;1522300;65 40354;1;1;&mapstate=5;1522300;6540354;0;0;0;0;0;&ax=&click_id=GulaSidorna_ToMap

the_PL_man
2006-02-09, 11:11
Skall inte Köpings AK köra med er ?

/the_PL_man

Duveholmshallen i Katrineholm
Katrineholm AK
Ask Eskilstuna
(Det kan vara fler som tävlar men det vad jag vet om.)

Bänkarna börjar tävla kl 11 och styrkelyftet börjar kl 1.

http://kartor.eniro.se/query?what=map&mapcomp=12224469;;Duveholmshallen;V%E4stg%F6tag.%2 033;;;64180;KATRINEHOLM;0150;570%2005;;;1522300;65 40354;1;1;&mapstate=5;1522300;6540354;0;0;0;0;0;&ax=&click_id=GulaSidorna_ToMap

z_bumbi
2006-02-09, 11:23
Skall inte Köpings AK köra med er ?

/the_PL_man

Jag har bara koll på när vi ska vara där, sen vet jag inte så mycket mer. :)

Chopsuey
2006-02-09, 11:37
Köping ska till Katrineholm ja...

z_bumbi
2006-02-09, 11:39
Köping ska till Katrineholm ja...

Kul!

Jompi
2006-02-09, 12:31
Börjar närma sig nu:D

chidde
2006-02-10, 11:48
nån från kolozzeum som kommer till malmö atletklubb?

jag lär hamna i -56 kg, kommer nog inte bli så många där men vi ska nog ha kul ändå :)

jwzrd
2006-02-10, 11:48
nån från kolozzeum som kommer till malmö atletklubb?

jag lär hamna i -56 kg, kommer nog inte bli så många där men vi ska nog ha kul ändå :)

Bao-Bao om hon får plats i bilen!

A.Pahkamaa
2006-02-10, 11:59
Börjar närma sig nu:D

Nervös? :D

chidde
2006-02-10, 12:05
Bao-Bao om hon får plats i bilen!

är det en hund? :)

vilken viktklass blir det för din del?

jwzrd
2006-02-10, 12:07
är det en hund? :)

vilken viktklass blir det för din del?

Haha nej det är min sambo :)

Det blir 125:an för mig. Jag kommer att väga in på runt 122.

Bönne
2006-02-10, 12:43
nån från kolozzeum som kommer till malmö atletklubb?

jag lär hamna i -56 kg, kommer nog inte bli så många där men vi ska nog ha kul ändå :)Jag ska inte tävla, men lär dyka upp där och kolla när en kompis ska tävla.

Jompi
2006-02-10, 12:57
Nervös? :D

Aooo:D

bubbe
2006-02-10, 12:59
Aooo:D

prata inte så där, jag är ju inte alls nervös. Men om alla andra håller på och psykar så blir man ju klart påverkad och får för sig att det är värsta grejen.

Jompi
2006-02-10, 13:01
prata inte så där, jag är ju inte alls nervös. Men om alla andra håller på och psykar så blir man ju klart påverkad och får för sig att det är värsta grejen.


hahaha nä så farligt känns de inte för mig heller,em ne första tävling åska bli kul=)
Lycka till för digl !


men min" enorma" serie på 100-120-100 är ändå inte nåt att vara nervös för=)

[MUPP]Animal
2006-02-10, 15:05
På våran sida är bara våra lyftare med men jag såg på den listan som Lillgrabben hade att våra lyftare hade hamnat fel viktklassmässigt.

I Sundbyberg kommer STK och Täby AK köra första omgången tillsammans nu på lördag, blir nog hyfsat många lyftare. Några stycken från forumet gissar jag.

Jupp jag ska tävla i sumpan. tror vi blir ca 10 lyftare från Täby iaf. Ska du vara med också Olof?

KRILLE!
2006-02-11, 12:31
Hehe ska bli intressant denna omgång. Varit skadad ett halvår så ska bli en liten mjuk comeback tihi. Blyga kolozzeumare får gärna hälsa på han som går runt med en grön trasig t-shirt som det står sundbybergs tk på :D

Daniel Mattusch
2006-02-11, 16:00
Hehe ska bli intressant denna omgång. Varit skadad ett halvår så ska bli en liten mjuk comeback tihi. Blyga kolozzeumare får gärna hälsa på han som går runt med en grön trasig t-shirt som det står sundbybergs tk på :D

Krille drar du 221 imorn så slår du mig *screwy*

O.W.
2006-02-11, 18:07
Ja Krille jag hoppas du tar det lugnt i din comeback, hur mycket utrustning ska du använda? Kanske dags att skaffa dig en ny t-shirt ;)


Daniel är nära dig nu 240 rätt övertygande i böj men på 250 blev det lite tveksamt på annars hade han tagit dig i böjen.

Japp jag tävlade i sumpan det blev serien 75-220-125.

stahlberg
2006-02-11, 18:46
Hoppas resultaten kommer upp här i sin helhet. Det är alltid svårt att hitta svenska resultat.

z_bumbi
2006-02-11, 18:53
Emmzan gjorde: 90-67.5-130 (PB med 10kg)

Börje H
2006-02-11, 19:18
Lite rörliga bilder från dagens tävlingar i Skellefteå:
http://media.putfile.com/Serie-1
Lyft från 82,5 kg till + 125 kg´s klassen
Förmodligen stämmer inte alla vikter, men men..

Erik__
2006-02-11, 20:10
Lite rörliga bilder från dagens tävlingar i Skellefteå:
http://media.putfile.com/Serie-1
Lyft från 82,5 kg till + 125 kg´s klassen
Förmodligen stämmer inte alla vikter, men men..

Trevlig film!

ska du dit imorn också??

Börje H
2006-02-11, 21:08
Trevlig film!

ska du dit imorn också??
Nej, jag gjorde mitt idag. Imorgon blire skoteråkning :D

the_PL_man
2006-02-11, 22:03
Bästa resultat idag:

Mathias Lindh (född 89) vägde in på 96, böjde 270 med mersmak, bänkade 152,5 två ggr, fick det i tredje försöket(totalt max denna dag).
Drog 250, missade 260.
Totalt 672,5, ser bra ut inför USM(45 kg över gällande svenska rekord)!

Mvh

the_PL_man (något sliten tävlingsledare, ca 40 SL + 14 bänk på 7 timmar)

oggen
2006-02-11, 23:36
Bästa resultat idag:

Mathias Lindh (född 89) vägde in på 96, böjde 270 med mersmak, bänkade 152,5 två ggr, fick det i tredje försöket(totalt max denna dag).
Drog 250, missade 260.
Totalt 672,5, ser bra ut inför USM(45 kg över gällande svenska rekord)!

Mvh

the_PL_man (något sliten tävlingsledare, ca 40 SL + 14 bänk på 7 timmar)



FYYY Fan!!! Det va det värsta!! Kan ju säga att jag är glad över att slippa honom på USM :P

KRILLE!
2006-02-12, 01:33
Jorå Olof, blir 100 kg i böj. bänk kan bli vad som helst, vet inte vilken tröja jag ska ha. Och marken blir vad som helst över 200. Kör så länge det är lätt men lägger av om det blir för jobbigt. Tänker inte göra något slitlyft i marken iaf. Jävlar nu är det sängdags också hoeahhuah

z_bumbi
2006-02-12, 07:59
Lite rörliga bilder från dagens tävlingar i Skellefteå:
http://media.putfile.com/Serie-1
Lyft från 82,5 kg till + 125 kg´s klassen
Förmodligen stämmer inte alla vikter, men men..

Kul film!

stahlberg
2006-02-12, 17:53
M Lindh tycks (precis som jag redan länge förutspått) gå en strålande säsong till mötes. Alla som möter honom kommer i ungdomsklassen i Sverige kommer att få problem. Har även förutspått att Sundström pga ryggproblem gör ett dåligt SM (och kanske inte ens vinner sin klass), hoppas jag har fel om detta, vilket är helt möjligt eftersom jag bara vet vad jag läst på internet.

Trevlig film. Fast jag tycker herr Börje själv hade en aning dåligt stopp, och dessutom flyttade foten före domarens signal. Pahkamaas lyft såg jag inte så tydligt, men jag tyckte det såg BRA ut.

Erik__
2006-02-12, 19:39
Kom nyss hem från skellefteå, riktigt trevligt! gick aningen bättre än väntat även om jag fick 2-1 rött i sista böjen, dock var dommarna mkt trevliga och förklarade det för mig efteråt då de märkte att det var första gången :P (stod inte i rätt ställning efter lyftet, djupet och så var ok)

tack till alla tervliga människor som hjälpte till :)

Jompi
2006-02-12, 19:53
Ja tack skellefteå och folket, kul o givande var det !

Börje H
2006-02-12, 20:04
M Lindh tycks (precis som jag redan länge förutspått) gå en strålande säsong till mötes. Alla som möter honom kommer i ungdomsklassen i Sverige kommer att få problem. Har även förutspått att Sundström pga ryggproblem gör ett dåligt SM (och kanske inte ens vinner sin klass), hoppas jag har fel om detta, vilket är helt möjligt eftersom jag bara vet vad jag läst på internet.

Trevlig film. Fast jag tycker herr Börje själv hade en aning dåligt stopp, och dessutom flyttade foten före domarens signal. Pahkamaas lyft såg jag inte så tydligt, men jag tyckte det såg BRA ut.
Stoppet var på håret det håller jag med om. Det var svårt att lyfta tekniskt rätt när man bara vågar trycka på med 80-85%, pga skada. Foten?? Jisses, hade jag inte ens sett, men visst rörde den sig.

Lillgrabben
2006-02-12, 20:07
Jag tror att Börje måste ha haft vidvinkelobjektiv på sin kameratelefon... Annars hade det nog varit svårt att få med hela min fetma på samma bildruta. :)


Fan vad trött jag var igår afton.

Jag lade mig i sängen då jag kom hem efter tävlingen kl 18.00 & vaknade i morse 0700. Då jag vaknade kändes det som om jag blivit överkörd av en traktor, hade nackspärr, rejält ont i ryggen, hade täta bihålor & var otroligt trött. Blir nog nån vilodag för mig nu, eventuellt lite träning på onsdag.

the_PL_man
2006-02-13, 00:14
Alla resultat omg 1 i Karlstad:
http://www.karlstadsak.se/sl/serie_1_2006_pa1.htm

Mvh

the_PL_man

Damien Thorne
2006-02-13, 00:36
Lite rörliga bilder från dagens tävlingar i Skellefteå:
http://media.putfile.com/Serie-1
Lyft från 82,5 kg till + 125 kg´s klassen
Förmodligen stämmer inte alla vikter, men men..

Ahhh... Hjälten :bow:

Jag hoppades att någon skulle spela in när Umeåpojkarna lyfte. :thumbup:

stahlberg
2006-02-13, 10:44
The_PL-Man : Tackar!!!!

Börje : Det är ingen fara med foten, om inte domarna heller såg det.

Daniel Mattusch
2006-02-13, 10:56
Alla resultat omg 1 i Karlstad:
http://www.karlstadsak.se/sl/serie_1_2006_pa1.htm

Mvh

the_PL_man

Grymma resultat av Lindh. Vad har hänt med Andrè, kom ihåg att han gjorde runt 590 förra SL-SM?

the_PL_man
2006-02-13, 11:14
Om jag inte missminner mig så var han småskadad och lätt omotiverad (med lite träning) under förra sommaren.
Dock så böjde han 250 lätt nu, men snålade på djupet. finns nog 260-270 i den kroppen när självförtroende är med.
Likadant så vra marken på 250 nära.
Så räkna med 600+ på USM.

Mvh

the_PL_man

Grymma resultat av Lindh. Vad har hänt med Andrè, kom ihåg att han gjorde runt 590 förra SL-SM?

stahlberg
2006-02-14, 13:30
Ingenstans kan jag hitta resultaten från ALLA tävlingar i serieomg 1. Har inte Svenska styrkelyftsförbundet någon koll på dessa tävlingar?

O.W.
2006-02-14, 13:41
Tyvärr finns det ingen sammanställning dit alla resultat skickas, det är dock en bra idé om det skulle vara så. Som det är nu får man vänta tills rankingen är uppdaterad för att se varje lyftaresresultat på ett ställe.

the_PL_man
2006-02-14, 13:41
Jo, alla skickar in dem på papper, som sedan används för att uppdatera rankingen...........

/the_PL_man

Ingenstans kan jag hitta resultaten från ALLA tävlingar i serieomg 1. Har inte Svenska styrkelyftsförbundet någon koll på dessa tävlingar?

Nitrometan
2006-02-14, 13:42
Det borde de ha. Alla klubbar skickar in resultat.

Men jag vet inte hur det ska presenteras mer än i rankingen.

J.Saarela
2006-02-14, 13:42
Fan va brutalt å kunna ens hålla balansen med 1 ben :bow: tyckte det såg ut som rövlyft i hälften av pressarna?

Nitrometan
2006-02-14, 13:43
Hahahahahahaha!!!!!!!

Alla på en gång... *screwy*

z_bumbi
2006-02-14, 13:51
Men jag vet inte hur det ska presenteras mer än i rankingen.

Det är ett hästjobb att få ut alla resultat på webben om det ska vara något så när snyggt, även om man bara skulle scanna det så blir det enormt mycket arbete.

jwzrd
2006-02-14, 13:53
Det är ett hästjobb att få ut alla resultat på webben om det ska vara något så när snyggt, även om man bara skulle scanna det så blir det enormt mycket arbete.

Jag var inne och kikade nyss och nog finns det uppdaterade siffror allt.

Börje H
2006-02-14, 13:56
Fan va brutalt å kunna ens hålla balansen med 1 ben :bow: tyckte det såg ut som rövlyft i hälften av pressarna?
Hulken är brutalstark :hbang: En av de få på kollo som bänkar +200 raw. Dessutom helt utan möjlighet till brygga eller rövlyft.

HookersUnited
2006-02-14, 14:00
Kul film!
Word!
Hulken är brutal!

J.Saarela
2006-02-14, 14:05
Hulken är brutalstark :hbang: En av de få på kollo som bänkar +200 raw. Dessutom helt utan möjlighet till brygga eller rövlyft.


Helt sjukt att han är på dom vikterna,djupt imponerad.

z_bumbi
2006-02-14, 14:15
Jag var inne och kikade nyss och nog finns det uppdaterade siffror allt.

Japp. Bästa lyft för de flesta lyftarna är inne och seriesystemet verkar klart. (Det var tillräckligt slitigt för kanslit bara det.)

Nästa tävling så kommer rankingen att bygga på bästa lyft från två eller flera tävlingar (En del tävlar t ex SM vilket ger tre tävlingar.)

Om man vill veta vad jwzrw gjorde för resultat på serietävlingen så får man ringa och fråga dig eller kanske klubben, särskilt om man vill se om du bommade en vikt osv.

Jag har för mig Finland har en bra sida med massor av info från varje tävling men det finns ingen som gör samma jobb i Sverige.

jwzrd
2006-02-14, 14:17
Japp. Bästa lyft för de flesta lyftarna är inne och seriesystemet verkar klart. (Det var tillräckligt slitigt för kanslit bara det.)

Nästa tävling så kommer rankingen att bygga på bästa lyft från två eller flera tävlingar (En del tävlar t ex SM vilket ger tre tävlingar.)

Om man vill veta vad jwzrw gjorde för resultat på serietävlingen så får man ringa och fråga dig eller kanske klubben, särskilt om man vill se om du bommade en vikt osv.

Jag har för mig Finland har en bra sida med massor av info från varje tävling men det finns ingen som gör samma jobb i Sverige.

Ahh, kanske något man borde offerera på :)

Erik__
2006-02-14, 14:26
Hm, jag har bättre resultat än de som finns i rankingen i min viktklass i böj, mark och sammanlagt, och ändå finns jag inte med, det var uppdaterad den 14e och vårat lag finns med i tabellen också :confused:

z_bumbi
2006-02-14, 14:32
jwzrd: Jobbar du gratis så har troligtvis stor chans att få jobbet. Ska jag framföra det som ett förslag? :D

jwzrd
2006-02-14, 14:35
jwzrd: Jobbar du gratis så har troligtvis stor chans att få jobbet. Ska jag framföra det som ett förslag? :D

Hehe, helst inte gratis men jag lär ju inte kräva 800k för det direkt :)

Börje H
2006-02-14, 14:41
Hm, jag har bättre resultat än de som finns i rankingen i min viktklass i böj, mark och sammanlagt, och ändå finns jag inte med, det var uppdaterad den 14e och vårat lag finns med i tabellen också :confused:
Det brukar ta ett bra tag innan rankingen är komplett. Massvis av individuella resultat saknas än. Tabellerna är dock uppdaterade. Vi ligger 4:a i elitserien i bänk :D

hulken
2006-02-14, 15:05
Bra film Börje :hbang: tack alla för dom orden, det värmer :thumbup: nu har man ju hållit på ett antal år så man har väl fått lite bättre kordination och balans, men men...måste ändå vara skärpt till 110% på dom vikterna för det behövs så lite för att man ska vingla till lite, men i helgen så gick det ju bra.

emmzan
2006-02-14, 15:59
Det brukar ta ett bra tag innan rankingen är komplett. Massvis av individuella resultat saknas än. Tabellerna är dock uppdaterade. Vi ligger 4:a i elitserien i bänk :D

Och ASK-s damlag ligger 3a i SL och 2a i bänk. :hbang:

bubbe
2006-02-14, 16:06
jwzrd: Jobbar du gratis så har troligtvis stor chans att få jobbet. Ska jag framföra det som ett förslag? :D

borde ju vara ganska enkelt för en ansvarig i klubben att siffrorna matas in i en hemsida som samlar upp all data istället för att den skall manuellt knappas in från papper som har skickats från resp klubb.

Det enda man måste checka av är ju så inmatade resultat stämmer överens, till detta kanske pappret skulle skickas in för att efterhand kontrolleras, dock är det ju en bråkdel av tiden jmf med det andra.

stahlberg
2006-02-14, 17:39
De finska resultaten skickas numera oftast in via internet. Sedan kommer resultat från varje nationell tävling på hemsidan.

Förut skötte Jari Tähtinen - gammal sverigebekant - om resultat, ranking och statistik. Tähtinen är ju en klagare av stora mått, men han skötte detta PERFEKT. Det fanns tillförlitliga resultat och tillförlitlig statistik.

Sedan slutade Tähtinen, och hans efterföljare har inte lyckats lika bra. Men resultaten från tävlingarna finns fortfarande på hemsidan, för VARJE tävling som ordnas i Finland.

jwzrd
2006-02-14, 17:42
De finska resultaten skickas numera oftast in via internet. Sedan kommer resultat från varje nationell tävling på hemsidan.

Förut skötte Jari Tähtinen - gammal sverigebekant - om resultat, ranking och statistik. Tähtinen är ju en klagare av stora mått, men han skötte detta PERFEKT. Det fanns tillförlitliga resultat och tillförlitlig statistik.

Sedan slutade Tähtinen, och hans efterföljare har inte lyckats lika bra. Men resultaten från tävlingarna finns fortfarande på hemsidan, för VARJE tävling som ordnas i Finland.

Sverige har en del att lära av Finland när det gäller "online-närvaro" faktiskt.

stahlberg
2006-02-14, 17:46
Jag var in och kollade på Sveriges hemsida. Den är nog mer uppdaterad nu, men många resultat saknas. T.ex i ungdomsklassen (där kolomedlemmarna Erik och Jompi tävlade) saknas båda dessa - och flera till. Kan inte heller se M Lindhs resultat bland ungdomarna.

bubbe
2006-02-14, 18:17
Jag var in och kollade på Sveriges hemsida. Den är nog mer uppdaterad nu, men många resultat saknas. T.ex i ungdomsklassen (där kolomedlemmarna Erik och Jompi tävlade) saknas båda dessa - och flera till. Kan inte heller se M Lindhs resultat bland ungdomarna.

Falkenbergs resultat är inte med ännu heller.

z_bumbi
2006-02-14, 18:33
Jag vet varför uppdateringarna dröjer något så innan någon får lust att mailbomba förbundet så ha lite is i magen ett tag till.
Nu ska iofs ingen som skriver i tråden kännas sig utpekad som mailbombare :D men det är nog flera som letar efter sina resultat och om varje person skickar ett mail så blir det en del.

Onlinerapportering verkar vara en vettig utveckling.

bubbe
2006-02-14, 18:38
Onlinerapportering verkar vara en vettig utveckling.

Det är ju bra att vi har programmerare här på kolo, bumbi kan inte du vidarebefodra jwzrds kontaktuppgifter samt hans önskemål om att skriva ett rapporteringssystem till SSF? (naturligtvis jobbar han ideellt)

jwzrd
2006-02-14, 18:45
Det är ju bra att vi har programmerare här på kolo, bumbi kan inte du vidarebefodra jwzrds kontaktuppgifter samt hans önskemål om att skriva ett rapporteringssystem till SSF? (naturligtvis jobbar han ideellt)

Jag vill gärna ha en guldfärgad glansig trikå med tillhörande rosa boa som betalning :D

bubbe
2006-02-14, 18:56
Jag vill gärna ha en guldfärgad glansig trikå med tillhörande rosa boa som betalning :D

VAAA, det har ju jag, det skulle vara plagiering....(lägg till paljetter så blir det exakt som min)

z_bumbi
2006-02-14, 18:58
Jag vill gärna ha en guldfärgad glansig trikå med tillhörande rosa boa som betalning :D

Räcker det inte med ett rosa lyftarbälte från Wahlander?

Självklart med äkta strass.

Lillgrabben
2006-02-14, 23:37
Räcker det inte med ett rosa lyftarbälte från Wahlander?

Självklart med äkta strass.


VILL HA VILL HA. . . . :em:

the_PL_man
2006-02-15, 07:50
Grejen är att rankingen uppdateras när tävlingsprotokollen inkommer, och eftersom mina gick med posten igår så kommer de inte in förrän idag. Därav att du saknar bl a Lindhs resultat.

Skall se hur det gick med videofilmandet av lyften från tävlingen, kanske fick med Lindhs alla lyft. Isåfall lägger jag upp dem.

Mvh

the_PL_man

Jag var in och kollade på Sveriges hemsida. Den är nog mer uppdaterad nu, men många resultat saknas. T.ex i ungdomsklassen (där kolomedlemmarna Erik och Jompi tävlade) saknas båda dessa - och flera till. Kan inte heller se M Lindhs resultat bland ungdomarna.

Nitrometan
2006-02-15, 13:10
Onlinerapportering verkar vara en vettig utveckling.
Verkar som om det förslaget måste komma från rätt person. Jag vet att det har föreslagits flera gånger.

Men förbundet har alltid gnällt om nåt och nekat.

jwzrd
2006-02-15, 13:12
Verkar som om det förslaget måste komma från rätt person. Jag vet att det har föreslagits flera gånger.

Men förbundet har alltid gnällt om nåt och nekat.

Vad brukar man från förbundets sida gnälla om?

Bönne
2006-02-15, 13:31
Vad brukar man från förbundets sida gnälla om?Handlar väl om att alla protokoll ska skrivas under av de som dömt, ska man sedan föra över det till en dator, så kanske någon fuskar - eller av misstag råkar fylla i fel.

jwzrd
2006-02-15, 13:43
Handlar väl om att alla protokoll ska skrivas under av de som dömt, ska man sedan föra över det till en dator, så kanske någon fuskar - eller av misstag råkar fylla i fel.

Vet du att det handlar om det eller spekulerar du bönne?

the_PL_man
2006-02-15, 14:42
Jag var själv med och undertecknade en motion för 5 år sedan i detta ämne.
Dock skall man komma ihåg att det var en helt annan styrelse då än nu (och ni som är insatta vet vems om var bromsklossen nummer 1).

Är det någon som kan sätta ihop ett vettigt förslag (ex vis att alla klubbar får en egen kod, man använder en databas i botten, genererar statistik över många med start från nu osv, alla klubbar matar in resultaten osv via en websida) och presentrar det för ansvariga, och ev hjälper till att implementera det så ser jag inte att det skall vara ett problem.

Det finns inga "vi"(vanliga aktiva) och "dom"(aktiva som fått axla en roll som ideell ledare), utan det finns bara VI(alla SL intresserade).

Innan man börjar klaga och gnälla utan att erbjuda sin hjälp, så bör man tänka på om man själv är beredd att lägga 30-40 h/vecka på förbundsjobb (vilket vår förre ordförande gjorde).

Men är man själv beredd att hjälpa till så hamnar saken i en helt annan dager.

mvh


the_PL_man
Verkar som om det förslaget måste komma från rätt person. Jag vet att det har föreslagits flera gånger.

Men förbundet har alltid gnällt om nåt och nekat.

Bönne
2006-02-15, 14:59
Vet du att det handlar om det eller spekulerar du bönne?Fyllesnack.

Nitrometan
2006-02-15, 14:59
Handlar väl om att alla protokoll ska skrivas under av de som dömt, ska man sedan föra över det till en dator, så kanske någon fuskar - eller av misstag råkar fylla i fel.
Men om man skickar in protokollen också, så kan ju nån sitta och kontrollera siffrorna. Borde dessutom gå snabbare än att samma person ska mata in alla siffror.

Innan man börjar klaga och gnälla utan att erbjuda sin hjälp, så bör man tänka på om man själv är beredd att lägga 30-40 h/vecka på förbundsjobb (vilket vår förre ordförande gjorde).
Vet inte om du syftade på mig. Jag har lagt ett antal hundra timmar på arbete i distriktet genom åren. Dock inte de senaste tre åren eller så eftersom jag har prioriterat annat. Jag räknar alltså inte de timmar jag lägger på klubbens verksamhet. Den nya styrelsen är säkert bättre men jag kände att från de flesta föregånde styrelser har det funnits en jobbig attityd gentemot medlemmarna. Där man bara begravde förslag från en del personer. Men det är passerat. Nån kan väl skriva ihop ett bra förslag och skicka till styrelsen. Rapporteringen kan förbättras.

Sen tycker jag personligen att det skulle vara kul att kunna gå tillbaka i statistiken och titta vad lyftare gjorde förra året och inte bara se årets siffror.

the_PL_man
2006-02-15, 15:32
Nej, jag samlade ihop ett stort gäng internetsnackare i den beskrivningen.;)
Du vet vem jag tänker på, och det är inte du.

Jag hoppas att den tiden när man begravde saker beroende på personliga motsättningar är passerad.

Att saker tar tid förstår oftast inte folk, men betänker man att förbundsstyrelsemedlemmarna oftast själva är lyftare/domare, sitter i klubbstyrelse samt ev i distriktsstyrelse samt är heltidsarbetande med familj dessutom, så kanske förståelsen ökar ?

Mvh

the_PL_man


Vet inte om du syftade på mig. Jag har lagt ett antal hundra timmar på arbete i distriktet genom åren. Dock inte de senaste tre åren eller så eftersom jag har prioriterat annat. Jag räknar alltså inte de timmar jag lägger på klubbens verksamhet. Den nya styrelsen är säkert bättre men jag kände att från de flesta föregånde styrelser har det funnits en jobbig attityd gentemot medlemmarna. Där man bara begravde förslag från en del personer. Men det är passerat. Nån kan väl skriva ihop ett bra förslag och skicka till styrelsen. Rapporteringen kan förbättras..


Kan inte annat än att hålla med. :)

Sen tycker jag personligen att det skulle vara kul att kunna gå tillbaka i statistiken och titta vad lyftare gjorde förra året och inte bara se årets siffror.

bubbe
2006-02-15, 15:45
Det som är vettigt är ju om det finns resurser som med rätt enkla medel kan förenkla saker och ting för ALLA, men även om detta då går att bygga ut när man anser sig ha resurser över för detta.

Jompi
2006-02-16, 21:22
Dom som sitterp å kansliet för förbundet måste väl fan ha det som ett jobb?

z_bumbi
2006-02-17, 05:59
Dom som sitterp å kansliet för förbundet måste väl fan ha det som ett jobb?

Det är en person och inte flera.
Är det att resultaten inte är införda ännu eller något annat du tänker på?

Jompi
2006-02-17, 12:23
Det är en person och inte flera.
Är det att resultaten inte är införda ännu eller något annat du tänker på?

öhm, 2 stycken? COnny och Helene? styrkjelyft.se-->kansli

the_PL_man
2006-02-17, 12:31
Conny 50%.

/the_PL_man

öhm, 2 stycken? COnny och Helene? styrkjelyft.se-->kansli

the_PL_man
2006-02-17, 14:16
Från SSFs senaste möte:
§ 107 Föregående mötesprotokoll
§87 B Helene Johage rapporterar att Roland Bäcklin på RF påbörjat arbetet med nya databasen med bl.a. resultatrapporteringsprogram, som förhoppningsvis skall prövas på Elitserielagen ht 2006.

/the_PL_man

aliquis
2006-02-17, 14:30
Det stämmer, vi är 5-6 från HAK som ska ner.Ska kasta in en påse ostbågar på scenen när du markar.Vad rolig den blev så här i efterhand :D
jwzrd markar 260 - http://bearny.no-ip.org/jwzrd260kg.AVI
Bönne markar treor på 180 - http://bearny.no-ip.org/wbt/hur-man-skaffar-diskbrack-101.MOV

aliquis
2006-02-17, 15:01
:D+1

aliquis
2006-02-17, 15:04
Kul film!Kanske, wmv ju *grr*

aliquis
2006-02-17, 15:30
Hulken är brutalstark :hbang: En av de få på kollo som bänkar +200 raw. Dessutom helt utan möjlighet till brygga eller rövlyft.Tyngdlyftarerik på ökk böjer 250 utan utrustning.

aliquis
2006-02-17, 15:35
Och ASK-s damlag ligger 3a i SL och 2a i bänk. :hbang:Vi har nog inga damer? :/

z_bumbi
2006-02-17, 16:35
öhm, 2 stycken? COnny och Helene? styrkjelyft.se-->kansli

Det stämmer, jag missade Connys halvtid.

Jompi
2006-02-17, 16:57
Det stämmer, jag missade Connys halvtid.

aha ok:) då är ja me.

z_bumbi
2006-02-17, 17:06
aha ok:) då är ja me.

Svaret på den spännade frågan när alla resultaten kommer vet jag dock inte.

Jompi
2006-02-17, 17:13
Okok, kommer väl snart=)

the_PL_man
2006-02-22, 10:58
Lagledarens rapport från omgång 1 för Karlstads AK hittar ni här:
http://www.karlstadsak.se/sl/060211_rapport.html

Video på unge herr Lindhs lyft finns här:
http://www.karlstadsak.se/media/videos/060211_mathias.wmv

mvh

the_PL_man

the_PL_man
2006-02-27, 12:30
Lite bilder från Karlstad:
http://www.karlstadsak.se/sl/bilder_omg_1_2006.htm

/the_PL_man