handdator

Visa fullständig version : Muskelbristning i bröstfästena på bröstbenet?


Gripparn
2006-02-01, 15:29
Hej!

Körde bröstdips för några dagar sedan med vad jag tror var alltför stor framåtlutning av kroppen. Jag fick ganska ont mitt emellan brösten på bröstbenet. Dagen efter detta kände jag ingenting så dum som man är så trodde jag att det var fritt fram för lite tricepsdip. Men då fick jag ont på samma ställe igen. Jag känner av det fortfarande efter 2 dagar. Antagligen var jag för dåligt uppvärmd och stretchad innan passet.

Någon som törs sig på en gissning vad det kan vara. Förstår att det är väldigt svårt och veta vad jag har lyckats med. Om det skulle vara en bristning i fästena till pecsen hur lång tid brukar det ta att läka samt hur kan man påskynda läkningen.

Hur skulle en muskelbristning kännas. Gör det väldigt ont hela tiden. För mig är det mer som ett tryck över bröstet.

MVH

Yip_man
2006-02-01, 21:39
Fästena har antagligen fått lite stryk. ge det en vecka så är det nog över. Brukar ha lika on själv när jag kör bröst oftast för att det blir lite neg reps.

Gripparn
2006-02-01, 22:25
Jag hoppas verkligen du har rätt.

Samboy
2006-02-02, 15:53
Hej!

Körde bröstdips för några dagar sedan med vad jag tror var alltför stor framåtlutning av kroppen. Jag fick ganska ont mitt emellan brösten på bröstbenet. Dagen efter detta kände jag ingenting så dum som man är så trodde jag att det var fritt fram för lite tricepsdip. Men då fick jag ont på samma ställe igen. Jag känner av det fortfarande efter 2 dagar. Antagligen var jag för dåligt uppvärmd och stretchad innan passet.

Någon som törs sig på en gissning vad det kan vara. Förstår att det är väldigt svårt och veta vad jag har lyckats med. Om det skulle vara en bristning i fästena till pecsen hur lång tid brukar det ta att läka samt hur kan man påskynda läkningen.

Hur skulle en muskelbristning kännas. Gör det väldigt ont hela tiden. För mig är det mer som ett tryck över bröstet.

MVH


jag fick samma som du igår efter bröstträningen i pecsen...det sved lite o smärtade lite i en viss position..men det är helt över idag..stretcha brösten lite så ska det nog hjälpa lite..tror bara du råka sträcka muskeln lite.

Gripparn
2006-02-02, 17:15
Idag känns det mycket bättre men jag har fortfarande lite känningar så jag får nog ta det lugnt ett tag till. Att strtcha brösten har jag provat och det känns väldans skönt måste jag säga.