handdator

Visa fullständig version : Framsteg


heffa
2006-02-01, 13:55
Jag har tränat målmedvetet i över 20 år men har sällan en period längre än 6 månader utan längre avbrott. Sedan maj 2005 har jag nu tränat regelbundet och tänkt på mat och tillskott. Det har gått hyfsat framåt. Jag har ökat ca 7 kg i kroppsvikt varav något måste vara muskler för jag har blivit starkare på alla övningar.

Nu känns det dock som det är stopp. Det går bakåt på vissa övningar och andra bara framåt lite grann. Vilken ökningstakt räknar ni med? och vad gör ni för att få nytändning för att komma vidare? Det blir ju lite tråkigt när det inte går framåt

pragmatist
2006-02-01, 14:08
Ingen kan göra framsteg på ett linjärt sätt i all oändlighet, men man kan alltid göra någon sorts framsteg (om man inte är typ 80 år gammal förstås). Man kan bli bättre på många olika sätt. Kört fast i ett visst lyft? Träna ett annat lyft. Blir du inte starkare? Satsa på att bli uthålligare eller orka fler set på samma tidsrymd. Maxstyrkan ökar inte? Träna explosivitet och spänst. O.s.v. Ofta kommer framstegen lättare när du sedan går tillbaka till att träna dina gamla lyft igen.