handdator

Visa fullständig version : Lite frågor angående trådlös router


Noodles
2006-02-01, 11:50
Hade tänkt skaffa en router för trådlöst nätverk och tänkte utnyttja datorkunnandet här. *kissass*

Både jag och min sambo har varsin laptop med trådlöst nätverk inbyggt (802.11g). Det största krav som finns är egentligen att det ska finnas en printserver och bra driftsäkerhet. Den jag har hittat är:

http://se.pricerunner.com/computing/networking/broadband-gateways/187891/details

Vad tror ni om den? Jag har bara hört gott om Netgears prylar och att D-link kan ha problem. En annan sak jag undrar över är brandväggen i routern. Stämmer det att en brandvägg där är betydligt säkrare än en vanlig mjukvarubrandvägg? Kör Zonealarm idag. Om jag förstått det rätt är Netgears rätt smidig att konfigurera om man bara vill öppna upp vissa portar.

Andra förslag mottages gärna. Det viktigaste kravet är som sagt printserver.

Löjtnant Blank
2006-02-01, 12:18
He, he. Jag sitter och parasitsurfar på ett trådlöst nätverk kallat "D-LINK" as we speak. Var snäll mot omvärlden, köp en sådan router och lämna den okrypterad.

Noodles
2006-02-01, 13:50
He, he. Jag sitter och parasitsurfar på ett trådlöst nätverk kallat "D-LINK" as we speak. Var snäll mot omvärlden, köp en sådan router och lämna den okrypterad.

Det är just därför jag tänker se till att den är krypterad. Vill inte att sådana som du ska hitta på dumheter från mitt IP-nummer. :)