handdator

Visa fullständig version : Pyruvate


cdjs
2002-09-07, 14:48
Har hört mycket om pyruvate framförallt någon undersökning som de deklarerade i eiselts "kostguide".
Det stod att man hade gjort ett försök på 20 överviktiga amerikaner eller något liknande. Man hade satt 10 pers. på pyruvate och resten utan. Alla käkade de samma kost förövrigt och tränade 3ggr/vecka.. Resultaten efter 1 månad blev att de som gick på pyruvate gick ner 2,5 kilo fett och upp 0,8 kg muskler (!!), medans de andra 10 inte hade förändrats något större märkbart... Ok, att det skulle gå och gå ner 2,5 kilo (nyttigt) på en månad men samtidigt öka 0,8 kg i muskler genom vanlig träning känns "ganska" mycket, med tanke på att en första års gymmare i genomsnitt går upp 5 kg muskler på 1 år (om jag uppfattat allt rätt).:bpump:

Min fråga är: är pyruvate ett mirakelmedel eller är det bara lite över deklarerat? :D dessutom har jag hört att man inte ska käka en massa kolhydrater om man käkar pyruvate... Hur pass mycke mindre kolhydrater bör man käka då?

Tack på förhand / hängiven gymmare

Petrus
2002-09-07, 15:53
Pyruvate tycker jag är överreklamerat!
Du kan uppnå lika bra resultat med en bra kost... och du ska absolut inte tro att det är något "mirakelmedel"!!!

Vänligen,,,
Petrus

Fairing
2002-09-09, 12:05
Lägg pengarna på Kreatin Pyruvate (kreapyr).

Råvarutillverkarnas egna studier visar att Kreapyr är bättre som fettförbrännare än Kalcium bundet Pyruvate. (SKW Bioaktives)

Du kan även gå väldigt lågt på doseringen på Kreapyr och få bra fettförbrännande resultat samtidigt som styrkan ökar minst lika bra som med Kreatin Monohydrate

blunder
2002-09-09, 15:00
Originally posted by Fairing
Lägg pengarna på Kreatin Pyruvate (kreapyr).

Råvarutillverkarnas egna studier visar att Kreapyr är bättre som fettförbrännare än Kalcium bundet Pyruvate. (SKW Bioaktives)

Du kan även gå väldigt lågt på doseringen på Kreapyr och få bra fettförbrännande resultat samtidigt som styrkan ökar minst lika bra som med Kreatin Monohydrate

Definera låg dosering är du snäll :thumbup: