handdator

Visa fullständig version : ger gluteus-träning snygg röv?


apa_ola
2006-01-31, 17:30
ja?
eller är det genetiskt och bf-betingat?
Är alltså en vältränad glutte en snygg röv?

Fatalist
2006-01-31, 17:36
Ja för fan. :thumbup:

Mycket hänger ju på hur brett bäcken du har, och hurdana dina proportioner är.

Krille 87
2006-01-31, 17:38
ja?
eller är det genetiskt och bf-betingat?
Är alltså en vältränad glutte en snygg röv?

Bara för att man har en musklig rumpa betyder inte det att man har en fin rumpa, är ju upp till var och en.. Samtidigt som proportionerna mellan musklegrupperna är viktig så att du t ex. har en musklig röv men inga hamstrings. Då kommer det att se ut som du har en skitstor röv :) ..

Krille 87
2006-01-31, 17:41
Nån hann före *grr27* :D..

egge
2006-01-31, 19:00
Ehh...alla har vi väl olika uppfattningar om vad som är snyggt, eller?

Baan
2006-01-31, 19:09
ja?
eller är det genetiskt och bf-betingat?
Är alltså en vältränad glutte en snygg röv?

har för mig att det är omöjligt träna gluteus specifikt utan att det är en hjälpmuskel. ser sällan folk som är otränade i lår och resten av kroppen för övrigt som har en lyckad gluteus, oftast hänger det ihop med lyckade lår och resten av kroppen med för den delen :)

om det är snygg med vältränad gluteus så är svaret ja, men självklart rippad gluteus är mer snyggt ur ett byggarperspektiv än ur ett sexuellt perspektiv, men i mer "normala" fall så kan muskler ge röven en lyft hehe

lauria
2006-01-31, 21:07
ja?
eller är det genetiskt och bf-betingat?
Är alltså en vältränad glutte en snygg röv?

Visst lite är det genetiskt och hur mkt bf man har. Men jag har alldeles på tok för mkt massa på röven, då spelar det ingen roll om jag är i bra eller dålig form. För att den är ändå på tok för stor :)

Fatcan
2006-01-31, 21:32
Vill inte att min röv ska växa mera, byggröv är inte snyggt. Men då måste man ju ge upp benträningen och marklyft i princip.

larre
2006-02-01, 10:39
Som tidigare sagt, det beror på vad man själv gillar, jag tycker att stor röv på killar är nononono men stor röv på brudar är :thumbup:

Nina L
2006-02-01, 10:45
Ehh...alla har vi väl olika uppfattningar om vad som är snyggt, eller?Otränad röv är i alla fall fult. Det kan vi väl enas om? :)

apa_ola
2006-02-01, 11:04
Otränad röv är i alla fall fult. Det kan vi väl enas om? :)

japp, röven bör åtminstone sitta ovanför knävecket ;)

Apos78
2006-02-01, 11:14
Otränad röv är i alla fall fult. Det kan vi väl enas om? :)

Precis!!
Men många verkar missa det här (främst tjejer enligt egen erfarneheter). Det handlar inte så mycket om storleken på den kära bakdelen. En liten, smal bak som är helt otränad är fan inte snyggt alls. Däremot så kan det vara j**la snyggt med en större och mer vältränad bakdel.

Det ska synas att man är van att stå med stången på axlarna :)

Piranha
2006-02-01, 11:17
Bigger is better :)

Djuuuuuuuuuuupa knäböj, sen så sitter hockeyröv tacklingarna som en smäck också.

larre
2006-02-01, 11:18
Otränad röv är i alla fall fult. Det kan vi väl enas om? :)
Ja fan inge snack om den saken.

apa_ola
2006-02-01, 11:21
ok, kollo går i bräschen för vältränade rövar...

men då är frågan, ska den tränas separat?

alltså förutom djupa böj, ska man lägga till lite utfall? får själv knappt träningsvärk av böjen, men så in i helvete av utfallen...

MrBoris
2006-02-01, 11:28
ok, kollo går i bräschen för vältränade rövar...

men då är frågan, ska den tränas separat?

alltså förutom djupa böj, ska man lägga till lite utfall? får själv knappt träningsvärk av böjen, men så in i helvete av utfallen...

Får du inte träningsvärk i rumpan av böjen säger du?

apa_ola
2006-02-01, 11:30
nix, eller iaf väldigt lite..och jag fuskar inte heller....å andra sidan är man ju hockeyspelare, det heter ju knappast hockeyröv för intet :thumbup:

larre
2006-02-01, 12:54
ok, kollo går i bräschen för vältränade rövar...

men då är frågan, ska den tränas separat?

alltså förutom djupa böj, ska man lägga till lite utfall? får själv knappt träningsvärk av böjen, men så in i helvete av utfallen...
Det beror juh lite på vilken röv man har i dagsläget.
En bra övning är att ta djupa steg med vikt, antingen hantlar eller stång.

aliquis
2006-02-01, 16:29
lätt

vhailor
2006-02-01, 16:39
snygg och snygg. om stor=snygg.