handdator

Visa fullständig version : Deff utan fettförbrännande träning?


cardio
2006-01-31, 02:44
Jag deffar förtillfället, tränar innebandy 3-4 ggr i veckan + styrka 1-2 ggr i veckan, förutom styrkan som ligger i innebandypassen.

Utöver det så sitter jag mest still :)

Men jag kör ingen direkt fettförbrännande träning, typ morgonpromenader eller lågintensiv joggning.

Hur mycket skulle jag tjäna på att lägga in nån form av daglig fettförbrännande träning i min deff?

Och vad är nackdelarna med att inte göra det?

Cerberus
2006-01-31, 02:53
Fördelen med att köra kardio utöver det du redan gör: du kommer antagligen gå ner i fettvikt om du äter på som vanligt.

Nackdelar med kardio: tråkigt? Kan bli det efter ett tag tycker jag iaf.

Milia
2006-01-31, 10:05
Jag tror inte du behöver köra någon lågintensiv träning för att uppnå optimal fettförbränning. När du tränar innebandy eller annan konditionsträning så förbränner du lika mycket fett som under ett lågintensivt pass eftersom du har en högre efterförbränning vis tuffa konditionspass.

King Grub
2006-01-31, 10:47
När du tränar innebandy eller annan konditionsträning så förbränner du lika mycket fett som under ett lågintensivt pass eftersom du har en högre efterförbränning vis tuffa konditionspass.

Man förbrukar även mer fett under själva passet vid intensivare konditionsträning.

Cerberus
2006-01-31, 21:57
Bättre att dra ut o springa istället för att va hemma o lira wow med andra ord :D