handdator

Visa fullständig version : Ryggen å vingarna


dannygbg
2006-01-30, 22:24
Tja!

Träningen går bra, kosten likaså. Har börjat med kreatin och även det har gett resultat!

Nu till min fråga samt mitt dilemma d.v.s ryggen. Lyckas aldrig få någon direkt kontakt, synnerhet i vingarna. Någon som har tips och trix på övningar eller tekniktips för bästa resultat!!

Kör en del marklyft, där gör sig träningsvärken gällande! Dock inte ofta bland övriga ryggövningar. :cryout:

Liten Men Fet
2006-01-30, 22:52
Tja!

Träningen går bra, kosten likaså. Har börjat med kreatin och även det har gett resultat!

Nu till min fråga samt mitt dilemma d.v.s ryggen. Lyckas aldrig få någon direkt kontakt, synnerhet i vingarna. Någon som har tips och trix på övningar eller tekniktips för bästa resultat!!

Kör en del marklyft, där gör sig träningsvärken gällande! Dock inte ofta bland övriga ryggövningar. :cryout:

Tunga latsdrag funkar för mig, 3-4 set med brett grepp, 6 reps till som minst 2 reps. Sen med tätt grepp 2-3 set. Kör skivstångsrodd också men det är väl dom som involverar latsen mest. Men bara för att jag tycker det är bra behöver det ju inte funka för dig.

Piranha
2006-01-30, 22:52
Jag skule nog rekomendera att du plockar av rätt rejält med vikt och börjar högreppa dem långsamt och strikt , labbar med vinklar och handtag och försöker hitta där du får bra träff i muskeln , sen succesivt öka på vikten efter hand.

För mig är de det så på rygg , ingen kontakt = ingen tillväxt.

Ryska_raketen
2006-01-30, 22:56
Jag skulle nog rekomendera att du plockar av rätt rejält med vikt och börjar högreppa dem långsamt och strikt , labbar med vinklar och handtag och försöker hitta där du får bra träff i muskeln , sen succesivt öka på vikten efter hand.

För mig är de det så på rygg , ingen kontakt = ingen tillväxt.


:thumbup: :thumbup: