handdator

Visa fullständig version : Vad ska man göra med tjuvar?


m0gh
2006-01-30, 21:58
Om du nån gång får fast en tjuv/tjuvar, vad hade du gjort då?

Jag skulle till gymmet förut, så tog jag vägen om garaget för att kolla läget bara. Så ser jag att de är dammspår på pappas porsche(min moppe står bakom bilen) så jag kollade till moppen.. så ser jag att dom skruvat av mitt chromade avgasrör o.O De kostade iofs inte mer än 2000 men de är ändå irriterande eftersom jag hade tänkt o sälja de ( skall spara till bil ). Jag bor i lägenhet, med stort bilgarage under huset, och de är elektriska portar som man måste ha kort för att dom ska öppnas. Men ibland så lyckas små invandrarbarn bryta upp garaget(Annars vet jag inte hur dom skulle komma in) och smyga runt där nere.
Dom är ca 3 st.. ibland ända upp till 6 st. Allt från 13-16 år. Nu känner jag bara att ifall jag hade sett dom skulle jag inte vilja annat än att slå ner dom med ett basebollträ eller dyl.

Men frågan är vad man verkligen hade gjort ? de är många som bara säger: Ifall ngn hade gjort så mot mig, hade jag gått bärsärka gång. Men i själva verket står dom helt stelfrusna och vågar inte röra en fena..

Frågan är vad du hade gjort ifall du kommit på ngra sno något av dig.
Själv tror jag inte jag skulle tveka till att (försöka) puckla ner dom.

//Förbannad m0gh *grr*

Helena B
2006-01-30, 22:03
Vill bara påpeka att jag vet inte alls vad jag tänkte. Men jag fick min bil snodd en gång i Midsommakransen. Jag såg hur de försökte ta sig in från lägenheten och utan att tänka så springer jag ner. Men när jag kommer ner på gatan så åker de precis i väg. Vet inte vad jag hade gjort om de hade varit kvar, antar att jag kan vara glad för det. Men detta visar att det är svårt att veta vad man gör om en sådan situation uppstår, alla reagerar olika.

J.Saarela
2006-01-30, 22:03
Rätt sätt är väl att ringa polisen och det bör man göra.Personligen hade inte jag klarat av det hade nog mosat tjuven/tjuvarna.

delta_mats
2006-01-30, 22:10
Rätt sätt är väl att ringa polisen och det bör man göra.Personligen hade inte jag klarat av det hade nog mosat tjuven/tjuvarna.

Tuffing där! Men du får ju bara stryk när du slåss så det är nog bäst att ringa polisen ändå ;)

m0gh
2006-01-30, 22:11
Rätt sätt är väl att ringa polisen och det bör man göra.Personligen hade inte jag klarat av det hade nog mosat tjuven/tjuvarna.

Ja.. vad polisen nu ska göra o.o De är väl aktuellt ifall man får ngt värdefullare stulet än ett effektavgasrör.

//m0gh :MrT:

Fettecke
2006-01-30, 22:12
Bärserk troligen, när det gäller egna privata grejjer i ens eget hus så spelar det fan ingen roll om människan håller en kniv i handen...(eller nått?)

När det gäller full kontakt så är jag ganska säker på mig själv, smärta finns inte förnst efteråt... jag har ganska lätt att komma upp i adrenalin... och rädsla på det blir ingen bra hit ifall jag måste försvara mig...

Jag hade nog gått All-in... beroende på hur många det handlar om, är det 2-3 så hade jag nog inte tvekat, beroende på storleken då...

Det är lätt att säga, men känner jag mig själv rätt så hade det nog blivit så...

J.Saarela
2006-01-30, 22:12
Tuffing där! Men du får ju bara stryk när du slåss så det är nog bäst att ringa polisen ändå ;)


Alla är vi inte lika stora å starka som du är stenbärarn.

delta_mats
2006-01-30, 22:18
Alla är vi inte lika stora å starka som du är stenbärarn.

Nej vissa är till och med större och starkare.

Stoltz
2006-01-30, 22:19
En snubbe som försökte sno min cykel på stan en gång satte jag och en kompis verbalt på plats, har det nerskrivet här någonstans på Kolo.

När tre pundare gick in i vårt garage och försökte sno våra cyklar så såg mamma dem (ren tur, då hon vaknat och kännt ett behov av att gå på toaletten) och gick in och berättade för pappa vad som höll på att hända.

Samtidigt, på övervåningen, vaknar jag av en konstig känsla och går ner för trappan för att kolla iafall allt är okej i huset. Då ser jag pappa, helt naken, springa ut genom dörren, och jag följer efter, i nästan genomskinliga kalsonger, och ser vad som håller på att hända.

Ute på gatan blir en av snubbarna knock-outad av farsan med vi springer vidare efter de andra två, som springer in i ett område bara tio meter från vårt hus, där de höll på att bygga nya hus. I detta området låg väldigt många stålrör och plankor, och den risken tar man inte mitt i natten, med så mycket att gömma sig bakom som de hade. Så vi gick tillbaka med cyklarna de fått med sig men slängt när de såg att de jagades.

Tyvärr hade killen som vi tror var knock-outad vaknat och sprungit sin väg.

Men alla cyklarna kom tillbaka och killen som fick slaget har nog inte för snygg näsa nu, det var ett jävla slag farsen lyckades få in, trodde aldrig han hade det i sig :D

J.Saarela
2006-01-30, 22:20
Nej vissa är till och med större och starkare.



Vad är ditt problem? Var tyst nu om du inte har nå vettigt att säga.

iNCREDiBLE
2006-01-30, 22:26
Street justice.

delta_mats
2006-01-30, 22:26
Nej men seriöst. Ber om ursäkt för att jag retas med J. Saarela.
Min bil blev stulen en gång och jag hade nog slagits med tjuvarna om jag tagit dom på bar gärning, tyvärr gjorde jag inte det och tjuven/tjuvarna åkte inte fast för den stölden.

Herkulez
2006-01-30, 22:28
Nej men seriöst. Ber om ursäkt för att jag retas med J. Saarela.
Min bil blev stulen en gång och jag hade nog slagits med tjuvarna om jag tagit dom på bar gärning, tyvärr gjorde jag inte det och tjuven/tjuvarna åkte inte fast för den stölden.
jepp hade nog gått in i närstrid med dom jag med om jag bedömt att mina chanser att lyckas är bra.

Dumleman
2006-01-30, 22:33
Jag hade nog försiktigt sagt "Hallo ungar vad gör ni?".

Grahn
2006-01-30, 22:38
Vet inte om man vågar tampas med ungdomsbrottslingar, att dömma av informatioen på nätet har de alla bänkat 200kg, markat 500 och är dessutom stentuffa.

ArooN
2006-01-30, 22:38
Jag hade satsat allt, om jag bedömt att jag hade kunnat vinna.
Annars hade man försökt skrämt väck de bara.

En extra fråga då:
Säg att du är 2dm längre 20kg tyngre än killen som sitter i din bil/båt/hoj osv.
Du får ett övertag och sitter på han eller liknande.
Hade du då:

a) Pucklat på han
b) hållt fast han och bett nån ringa polis (om möjligt)
c) MÖRDAT HONOM!!!!

Jag hade nog gjort en lite påpuckling och sen gjort en nacksving och släpat han i näshåren till polisstationen!

andreas

Viveqa
2006-01-30, 22:39
Ja det beror väl helt på situationen och vem/vilka tjuvarna är...
Börjar bråka med ett knivbeväpnade ligistgäng gör man väl knappast för en sketgrej...

Men jag hade gärna velat ta typen som stal mina knälindor på gymmet på bar gärning... eller idioten som stal min tvätt :naughty:

Srednq
2006-01-30, 22:40
kan dom inte låta bli ens grejor ska de fan ha stryk... :smash:

m0gh
2006-01-30, 22:55
Ja de är väl vapen som är problemet.. Man tänker så: Nu jävlar ska jag slå ner dom. Men när man springer mot dom rycker en upp en kniv. Och dom j*vla cpbarnen tvekar ju inte en sekund för att hugga/mörda.

EDIT: Och de är ju inte direkt så att jag tänker så: Aha, dom vill ha knivfight.. visst. Så springer jag till köket och hämtar dom saftigaste knivarna.. då låter jag nog hellre dom sno de istället för att riskera att bli mördad/bli mördare.(Inte för att jag bryr mig om ett löst sludder som dom skulle dö men jag vill gjärna inte sitta i finkan)

Krokodil
2006-01-30, 23:04
Vad gör man med de här gossarna då? *screwy* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,770662,00.html

"Mamman och hennes tvåårige son var på lekplatsen när rånarna slog till.
De hotade pojken med kniv - och krävde hans mamma på pengar. "

Metal_boy_
2006-01-30, 23:14
Ja.. vad polisen nu ska göra o.o De är väl aktuellt ifall man får ngt värdefullare stulet än ett effektavgasrör.

//m0gh :MrT:


Som dessutom räknas som trim! :nono:

m0gh
2006-01-30, 23:14
Vad gör man med de här gossarna då? *screwy* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,770662,00.html

"Mamman och hennes tvåårige son var på lekplatsen när rånarna slog till.
De hotade pojken med kniv - och krävde hans mamma på pengar. "

Ja, när man läser sånt så spelar de ju igentligen ingen roll ifall man blivit bestulen.. undra hur fan samhället kommer att se ut i framtiden om vi inte gör någonting åt allting...~~

m0gh
2006-01-30, 23:15
Som dessutom räknas som trim! :nono:
Ja vet :D Jag har redan åkt fast en gång.. eller snuten sa: Aja.. skruva av det när du kommer hem. Ser jag dig med de en gång till så åker du dit. Aja.. life goes on.

Metal_boy_
2006-01-30, 23:18
Vad gör man med de här gossarna då? *screwy* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,770662,00.html

"Mamman och hennes tvåårige son var på lekplatsen när rånarna slog till.
De hotade pojken med kniv - och krävde hans mamma på pengar. "


Idiotjävel.

Metal_boy_
2006-01-30, 23:19
Ja vet :D Jag har redan åkt fast en gång.. eller snuten sa: Aja.. skruva av det när du kommer hem. Ser jag dig med de en gång till så åker du dit. Aja.. life goes on.


Dom kan inte haft mycket att göra, men du kanske hade annat trim som gjorde att det gick undan ordentligt?

Stoltz
2006-01-31, 08:37
Vad gör man med de här gossarna då? *screwy* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,770662,00.html

"Mamman och hennes tvåårige son var på lekplatsen när rånarna slog till.
De hotade pojken med kniv - och krävde hans mamma på pengar. "


...

Fanimig inte klokt...

Kwon
2006-01-31, 08:45
Vad gör man med de här gossarna då? *screwy* http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,770662,00.html

"Mamman och hennes tvåårige son var på lekplatsen när rånarna slog till.
De hotade pojken med kniv - och krävde hans mamma på pengar. "

Sånt där gör mig ledsen...

Vart är vi på väg?

Metal_boy_
2006-01-31, 09:10
Sånt där gör mig ledsen...

Vart är vi på väg?


Mig också :(


Jag vet inte vart jag ska, men du ser ut att vara påväg in i 2:an på nåns morsa.