handdator

Visa fullständig version : köttfärs


Milia
2006-01-30, 21:55
Anser ni att köttfärs är "bra" mat? Trots det relativt höga fettinnehållet...det är ju inte bra sorts fett heller, men är det en försumbar mängd eller tycker ni man ska skippa köttfärs om man tänker på formen? :confused:

oxenia
2006-01-30, 22:00
nöttfärs är kanon....se upp för släskfärsen

oksiv1
2006-01-30, 22:00
Jag äter nästan uteslutande köttfärs under min deff.
Bra? Funkar för mig iaf.

King Grub
2006-01-30, 22:00
Så länge du har plats energimässigt och har en totalt sett bra fettsyrefördelning i din kost går det bra att äta nötfärs både under uppbyggnad och deff, som en del av ett kostupplägg.

Cerberus
2006-01-31, 00:04
Går också att koka bort några fettprocent, dock blir det helt omöjligt att göra ngt annat än köttfärssås efter man gjort det.

Radiohead
2006-01-31, 00:34
Går också att koka bort några fettprocent, dock blir det helt omöjligt att göra ngt annat än köttfärssås efter man gjort det.

nej där har du fel. arla har ett antal olika goda (hyfsat energisnåla) soppor. Bland annat: tomat, orientalisk, sparris osv. De två förstnämnda är väldigt goda att blanda med köttfärs. Nu blev det här lite fel forum men jag ska genast springa iväg och skämmas. hej hej

Cerberus
2006-01-31, 00:41
nej där har du fel. arla har ett antal olika goda (hyfsat energisnåla) soppor. Bland annat: tomat, orientalisk, sparris osv. De två förstnämnda är väldigt goda att blanda med köttfärs. Nu blev det här lite fel forum men jag ska genast springa iväg och skämmas. hej hej

tror du missuppfattade mitt inlägg lr nåt, köttet blir så oklibbigt att det inte går att göra köttbullar eller biffar på det utan att skiten ramlar isär.

Milia
2006-01-31, 09:42
Jag äter bara bra fetter annars och bara nötfärs 10%, så då kanske jag kan fortsätta med det då... tack för svaren :hbang:

Cerberus
2006-01-31, 17:53
Jag äter bara bra fetter annars och bara nötfärs 10%, så då kanske jag kan fortsätta med det då... tack för svaren :hbang:

:) Jag gör sällan köttfärssås eftersom jag är så lat, men biffar och köttbullar skulle man ju kunna göra..

sissa
2006-01-31, 17:55
:) Jag gör sällan köttfärssås eftersom jag är så lat, men biffar och köttbullar skulle man ju kunna göra..


köttbullar e ju jobbigare att göra än köttfärssås.

köttfärssås är ju plättlätt i jämförelse

:-)

Cerberus
2006-01-31, 18:02
köttbullar e ju jobbigare att göra än köttfärssås.

köttfärssås är ju plättlätt i jämförelse

:-)

JASSÅ?! SKA VI SLÅSS OM DET!!

skojar :D iof på ett sätt e d jobbigare för jag blir kladdig om händerna av allt rullande :D men jag e så less på köttfärssås.

sissa
2006-01-31, 18:08
JASSÅ?! SKA VI SLÅSS OM DET!!

skojar :D iof på ett sätt e d jobbigare för jag blir kladdig om händerna av allt rullande :D men jag e så less på köttfärssås.


http://www.cheesebuerger.de/images/midi/sportlich/a014.gif


:)