handdator

Visa fullständig version : Nu jävlar


r90
2002-09-06, 16:51
ska här byggas muskler med Aftonbladets mega-träning...
:D :D

Fan alla är så dumma, dom fattar inte att träningen måste vara trendig :


http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,199158,00.html



:rolleyes:

robertk
2002-09-07, 17:42
Ang den artikeln! Provat på SATS' Core två gånger senaste veckan.. maken till träningsvärk i magen har jag då aldrig varit med om =). Värt ett test! Skall påpeka att jag vanligen är snudd på religiös motståndare till aerobics och sånt trams! Detta var dock en mycket trevlig överraskning.

mvh, r

spinkoo
2002-09-07, 18:04
Träningsvärk är överskattat...tycker jag iallfall...:rolleyes:

z_bumbi
2002-09-07, 18:32
Capoeira verkar kul ! Gör som kungahuset och stöd denna kampsport.

Latinaerobics ? Vad är det för fel på salsa och tango nu då ??
Man kan uppfinna hjulet igen men då är det svårt att skaffa licensrättigheter så vi kallar det för Aerohjulet istället.

Core, betala för att få rehabträningen i grupp istället för att få ett personligt program ? Ja det funkar säkert bra, om man vill tjäna pengar på sina kunder vill säga.
Trodde det var det här som alla instruktörer skulle syssla med ?

Aquajogg, heter vattengympa och det har det gjort ett bra tag. Är nog kul och även relativt skonsamt men man blir ju blöt. (Total badkruka.)

Kijympa, min favorit av träningsdicipliner. Man tar vissa övningar från en mängd av kampsporter och får på sätt inte ett dugg nytta av det man lärt sig...andra exempel är a-box, bodycombat osv osv

"En del av träningen påminner om taiji och qigong med avslappningsövningar, balans och precision, men det finns också inslag av kampsport med sparkar och slag.!

Sist jag pratade med någon som tränar Tai Chi Chuan så var det ganska mycket slag och sparkar.
Undrar vad som är aftonbladets syn på kampsport ? Veva hej vilt ?

Varför har jag nu gjort detta ? Jo för att kunna berätta att Gula Sidorna..

Seriöst så hade jag lite tråkigt.

robertk
2002-09-07, 22:20
Känner ett snudd på perverst behov av att försvara detta lite, fråga mig INTE varför! Känner mig som en moderat i miljöpartistled nästan! :D

z_bumbi: Troligen har du provat på alla dessa eftersom du ger oss en analys, oder? Alternativet är att du utgår från Aftonbladets uppgifter... och det är föga smickrande i så fall! Core, måste jag bara påpeka, är långt från rehab. Och vem har sagt att man betalar något - och OM man nu gör det, kostar i så fall inte en privat lektion mångfalt mer än i så fall samma övningar i grupp?

Spinkoo: Exakt! Enligt ditt tycke. Träningsvärk är för mig, å andra sidan, ett kvitto på ett lyckat pass. Magen är den muskelgrupp jag har svårast att "träffa" och blev därför mycket positivt överraskad över detta 30-minuters pass och den brutala 4-dagars träningsvärk den medförde! Överskattat? Tja, kanske... kanske inte.

mvh, r

spinkoo
2002-09-07, 22:26
robertk: Vad är ett lyckat pass för dig då. Ett lyckat pass för mig kan jag inte veta förens en vecka senare då jag står med samma pass i handen och mer vikter i händerna. Då har det varit ett lyckat pass. För det behövs ingen träningverk (läs: för mig) Nu är jag inte insatt i det som du sa att du hade tränat. Hur gör man framsteg inom det??!

Skönt med ifrågasättning/spinkoo:)

robertk
2002-09-07, 22:37
spinkoo: Hehe, dagens snabbaste svar? =)

Givetvis har du rätt. Att lyckas med att träna progressivt är väl de flestas mål.. om man lyckas med det utan träningsvärk så är det bara att gratulera! Det har inte riktigt jag upplevt (tyvärr)!

Hur man gör framsteg med att träna Core? Jaa du, troligen genom att klara passet bättre helt enkelt. Nu är jag ingen fitnesstok, detta är faktiskt de enda pass jag någonsin gjort inom denna genre (förutom ETT spinningpass för 2 år sen) så jag är nog så novis man kan vara.

Jag är nog nöjd med Core och slutar med det när jag inte gör framsteg längre helt enkelt.. tills dess ersätter jag mina magpass med Core. Prova det om ni har möjlighet.

mvh, r

ps. Visst ÄR det kul med ifrågasättande!