handdator

Visa fullständig version : Hur många övningar på benträning?


il_Duce
2006-01-30, 14:47
Kör ben en gång i veckan, och undrar hur jag ska köra...
Nu kör jag 2 maskiner på framsida lår, 2 maskiner på baksida lår och 2 maskiner på vaderna...
Ibland händer det att jag kör 3 framsida lår, 1 baksida lår och 2 vader...
Man kanske ska köra mer framsida än baksida eller hur ligger det till???
tacksam för svar...

hahavaffan
2006-01-30, 15:33
Ganska individuellt, men jag kör knäböj, benpress, benspark och bencurl.

Wennerberg
2006-01-30, 15:38
Jag kör böj och benpress,ibland raka mark

nirre
2006-01-30, 15:40
svårt o gissa för mig, alla svarar olika men iaf hatat benpressen o brukar skippa den, o sitället köra typ 7set knäböj istället. räcker det? eller tror ni man måste köra mer set,övningar för framsida lår? sen gilalr jag inte hellet så mkt stela marklyft, därför kör jag endast lårcurl för baksidan, sen får dom ju lite pisk av vanliga marklyft o lite i knäböj, räcker det med eller bör jag köra dom mer?

Sonny
2006-01-30, 15:41
Tror mer det är set-antalet än övningsantalet som spelar störst roll.

Jacksatan
2006-01-30, 16:16
jag kör en övning, benböj. Tycker det är utmärkt. Men visst kan man köra lite annat också. Hacklift, benböj frampå, benpress och utfall är väl de övningar jag skulle förespråka.

Liten Men Fet
2006-01-30, 19:22
Nu flikar jag in en fråga här:

Jag tänkte köra knäböj, benpress, raka mark och lårcurl samt vader i smith räcker det för mig jag är ändå ganska nybörjare när det gäller att träna ben ordentligt?

Frågan är egentligen om jag missar något, någon muskelgrupp som inte får sitt så att säga.

Apos78
2006-01-30, 19:52
Delar upp ben på 3 tillfällen: baksida lår, framsida lår och vader. Kör 2-3 övningar på varje, lite varierande med set men oftast 4*8 på varje. Slänger in några övningar för in- och utisda ibland också...

Sonny
2006-01-30, 20:06
Nu flikar jag in en fråga här:

Jag tänkte köra knäböj, benpress, raka mark och lårcurl samt vader i smith räcker det för mig jag är ändå ganska nybörjare när det gäller att träna ben ordentligt?

Frågan är egentligen om jag missar något, någon muskelgrupp som inte får sitt så att säga.Jag tycker det räcker gott och väl, och vilken muskel skulle inte få sitt, du tränar framsida/baksida lår samt vaderna?

Johan O
2006-01-31, 00:13
Nu flikar jag in en fråga här:

Jag tänkte köra knäböj, benpress, raka mark och lårcurl samt vader i smith räcker det för mig jag är ändå ganska nybörjare när det gäller att träna ben ordentligt?

Frågan är egentligen om jag missar något, någon muskelgrupp som inte får sitt så att säga.

Ser bra ut.

autowah
2006-01-31, 07:47
Så brukar jag köra ben, lägger till någon annan övning ibland.