handdator

Visa fullständig version : varför jävlas alltid vattenkranarna?


apa_ola
2006-01-30, 14:05
varje gång (speciellt utmärkande när man har bråttom av ngn anledning) man ska ha varmvatten får man stå och vänta en minut för att vattnet ska gå från kallt till varmt, och när man ska ha kallvatten är det alltid varmt först...
varför?

Löjtnant Blank
2006-01-30, 14:06
http://www.murphys-laws.com/

Bite
2006-01-30, 14:08
http://www.murphys-laws.com/
Ja exakt, har man tappat en macka nångång vet man *grr*

Piranha
2006-01-30, 14:09
För att vattnet i ledningarna i huset ( de första som spolas fram ) är rumstempererat .

Coldsmith
2006-01-30, 14:41
Finns nåt som är ännu mer irriterande. När INKOMPETENSJÄVLARNA HAR VARIT FRAMME och tillverkat kranen. Vi fick nyss nya kranar installerade (så kunde dom höja hyran med 19kr...), såna här sväng-kranar, inte skruvkranar. Den har en rörlighet på 180 grader. Dom första 90graderna är det iskallt. Sen om man vrider ytterligare 5 grader så går den till pissljummet.. en grad till till vänster så är det kokhett. Jäääävligt bra kran alltså. Man kan välja mellan iskallt och kokhett. Nånstans mittemellan finns det nån sorts mellanting. Man får toucha kranen lätt lite grand åt gången för att hitta mellanläget. Och detta ska jag betala 19 spänn för i månaden. Dom gamla kranarna fungerade 10 ggr bättre.

INKOMPETENSJÄVLAR!

Piranha
2006-01-30, 14:42
Finns nåt som är ännu mer irriterande. När INKOMPETENSJÄVLARNA HAR VARIT FRAMME och tillverkat kranen. Vi fick nyss nya kranar installerade (så kunde dom höja hyran med 19kr...), såna här sväng-kranar, inte skruvkranar. Den har en rörlighet på 180 grader. Dom första 90graderna är det iskallt. Sen om man vrider ytterligare 5 grader så går den till pissljummet.. en grad till till vänster så är det kokhett. Jäääävligt bra kran alltså. Man kan välja mellan iskallt och kokhett. Nånstans mittemellan finns det nån sorts mellanting. Man får toucha kranen lätt lite grand åt gången för att hitta mellanläget. Och detta ska jag betala 19 spänn för i månaden. Dom gamla kranarna fungerade 10 ggr bättre.

INKOMPETENSJÄVLAR!


Bara å klaga hos värden.

Coldsmith
2006-01-30, 14:45
Bara å klaga hos värden.

så dom kommer och byter alla kranar i hela hyreshuslängan? Lär inte hända hos ett kommunalt bolag :D.

Dom har dessutom varit och inspekterat det hela, både representant från bostadsföretaget och det företag som gjorde jobbet. Och det godkändes utan anmärkningar. Suck...

Och tvn har gått sönder idag också... så jag är på klagohumör :)

Piranha
2006-01-30, 14:46
så dom kommer och byter alla kranar i hela hyreshuslängan? Lär inte hända hos ett kommunalt bolag :D.

Dom har dessutom varit och inspekterat det hela, både representant från bostadsföretaget och det företag som gjorde jobbet. Och det godkändes utan anmärkningar. Suck...

Och tvn har gått sönder idag också... så jag är på klagohumör :)


Nej men din kanske .. om man inte klagar (HOS DEM) så lär de inte hända något iaf.

MasterChief
2006-01-30, 14:55
Finns nåt som är ännu mer irriterande. När INKOMPETENSJÄVLARNA HAR VARIT FRAMME och tillverkat kranen. Vi fick nyss nya kranar installerade (så kunde dom höja hyran med 19kr...), såna här sväng-kranar, inte skruvkranar. Den har en rörlighet på 180 grader. Dom första 90graderna är det iskallt. Sen om man vrider ytterligare 5 grader så går den till pissljummet.. en grad till till vänster så är det kokhett. Jäääävligt bra kran alltså. Man kan välja mellan iskallt och kokhett. Nånstans mittemellan finns det nån sorts mellanting. Man får toucha kranen lätt lite grand åt gången för att hitta mellanläget. Och detta ska jag betala 19 spänn för i månaden. Dom gamla kranarna fungerade 10 ggr bättre.

INKOMPETENSJÄVLAR!

Du har ju en CD12:a...Då upphör ens rätt att klaga på taskiga vattenkranar och hyresökningar på 19kr. :D

Rockhard
2006-01-30, 19:38
Det är ju vinter. På vintern är vattnet kallare.

Yankeee
2006-01-30, 19:45
Det är ju vinter. På vintern är vattnet kallare.

Källa?

Rockhard
2006-01-30, 19:48
Källa?

Jag kan dra en gammal anekdot som mer än väl räcker som bevis.

En polare drack kaffe för några år sedan på vintern sen blev han törstig på vatten och gick och drack direkt ur kranen. Då sprack ena hörntanden av den stora värmeskillnaden.

Yankeee
2006-01-30, 19:49
Jag kan dra en gammal anekdot som mer än väl räcker som bevis.

En polare drack kaffe för några år sedan på vintern sen blev han törstig på vatten och gick och drack direkt ur kranen. Då sprack ena hörntanden av den stora värmeskillnaden.

Har han gjort samma sak under annan årstid?

Jag har en polare som har liten snorre, det borde enligt ditt resonemang betyda att du också har det.

Rockhard
2006-01-30, 19:50
Har han gjort samma sak under annan årstid?

Okej jag ljög. Men poängen var att det inte hade hänt på sommaren.

Men jag tycker faktiskt vattnet känns är kallare på vintern.

Rockhard
2006-01-30, 19:51
Jag har en polare som har liten snorre, det borde enligt ditt resonemang betyda att du också har det.

Haha, inte jag, det är ju din polare.

Yankeee
2006-01-30, 19:52
Men jag tycker faktiskt vattnet känns är kallare på vintern.

Har du sett is på sjöarna i juni?

Helena B
2006-01-30, 19:52
Tycker iofs att när man har bråttom så j*vlas allt. Man hittar inte nycklarna, cykeln har frusit fast, keson är gammal men man hinner inte upptäcka det. Idag spillde jag ett glas vatten på datorn eller rättare sagt tappa ett glas vatten. Att stressa är aldrig bra, man kan få magsår av det *flex*

aliquis
2006-01-30, 20:01
Ja exakt, har man tappat en macka nångång vet man *grr*Inte då, i mythbusters provade de med rostad franska och minimalt med smör och då tror jag tom smöret oftast hamnade uppåt... men riktigt så bredde ju inte jag mina mackor (rejält lager som ligger OVANPÅ mackan så borde man ju få ett annat resultat, eller en massa pålägg..)