handdator

Visa fullständig version : Vad kan förbättras med min kost? Säkert mycket, så hilfe bitte.

hahavaffan
2006-01-29, 21:37
Tänkte be er om lite hjälp...

Jag har för ett par månader sen börjat träna mer seriöst än jag gjort tidigare, och även tagit kosten ganska så seriöst nu. Gav mig fan på att börja äta mer, främst större portioner varje gång. I början gick det trögt, men nu har jag nog nästan dubblat portionerna om man jämför med i somras. Gått upp från ca 77kg till 83 idag. Så helt fel gör jag nog inte...

Min vardag ser ut såhär just nu:
06:30 - Uppstigning
07:00 - Frukost. Tre grova mackor med smör, ost och kalkon/korv/skinka/kött och ett glas juice.
10:00 - Fika med tanterna på jobbet. En grov macka med pålägg, samma som på morgonen, och ett äpple och en banan. Företaget har en fruktkorg måndag-torsdag. :)
11:30 - Lunch. Varierar lite vad. Oftast typ [köttbullar, sås och potatis], [korv stroganoff], [pasta med kött-innehållande sås typ kyckling-BBQ-sås], [Kalkonbröst med ris och aioli] ja ni förstår. Lunchrestaurang-lunch helt enkelt. Ett äpple eller päron också, två-tre knäckebröd och ett par glas mjölk.
15:00 - Frukost-macka igen. Och nån frukt.
17:45 - Mammas lagade middag hemma. Oftast typ köttbullar sås och potatis, spagetti med köttfärssås, lövbiff med pommes, kyckling med ris, falukorv och potatismos. You get it... till detta dricker jag vatten.
ca18:30 - Koffeintablett och vatten.
19:00-20:30 - Styrketräning. Dricker ca 2 liter vatten under passet.
20:50 - Två skopor gainer och en halv liter mjölk. Eller om jag orkar, hoppar jag gainern och lagar till lite mat istället. Oftast pasta och köttbullar, för det är snabbt och gott.

Frågan är, vad kan jag förbättra? Säkerligen en hel del, men jag är lite fresh på det här med kost och sånt... så hjälp mig, snälla :)

hahavaffan
2006-01-30, 08:35
Okej. Eftersom att jag är en lowlife och ingen vill svara på mitt inlägg... så svarar jag själv :D

Till frukosten tänkte jag byta ut juicen mot mjölk, och en vitamintablett. Ska även gå upp lite tidigare så jag hinner äta en skål fil med flingor också. Har haft keso som pålägg innan, men gillar inte den korniga konsistensen, så byter det mot kesella och kör det som pålägg oftare.

Sen den första fikan, eller mellanmålet, flyttar jag en halvtimme tidigare, så intaget blir jämnare. Sen innan träning ska jag ta en gainer också, och efter enbart kolisar. Sen som tidig-kvällskäk tar jag en gainer till, och sen innan läggdags nån slags kesella-grej som folk här verkar otroligt kåta på.

Isabella
2006-01-30, 11:34
Köttbullar, pommes och potatismos är nog inte det bästa du kan käka. Ät de sällan och ät mer av t.ex kyckling, fisk, kalkon osv

jwzrd
2006-01-30, 11:38
Jag tycker det ser helt ok ut! Möjligtvis tycker jag målet runt 15 känns litet eftersom det är så långt från lunchen och så långt till mammas hemlagade. Men om du inte känner dig hungrig och seg så kör på det. Känner du dig pigg, alert och laddad inför träningspassen och ökar stadigt, men lagom, i vikt så är det bara att köra. Möjligtvis byta gainern mot ett rent protein och komplettera mellanmålen med en liten slurk?

Som sagt, äter du som du säger där så tror jag inte det står i vägen för dina resultat.