handdator

Visa fullständig version : vilken ordning på becpesövningar???


Brattström
2006-01-29, 19:01
tja just nu på mitt becepspass kör jag

hammercurls 8*5 (bas)
sivstångscurls 6*4 (tungt)
koncetrationscurl med hantel 4*max (tömma ut det sista)

främst ute efter volym å sen styrka så borde jag ändra något rep, ordning eventuellt lägga till/ta bort övning(ar)?

tack för svar

Ninjasmurf
2006-01-29, 19:21
Hammer curl är väl knappast en "basövning"
skulle kört:
stång
hammer
konc

J.Saarela
2006-01-29, 19:22
Hammer curl är väl knappast en "basövning"
skulle kört:
stång
hammer
konc


Nog är väl hammercurl en basövning om den är utförd med hantel?Men för övrigt så gör den inte mycket åt bicepstillväxten tror jag.

Brattström
2006-01-29, 21:47
Hammer curl är väl knappast en "basövning"



menar att jag inte kör den nått speciellt utan rakt av 8*5.
skivstång först, några fler bud? sett att många kör cableövningen när man typ slå sig själv i huvudet(vet inte hur jag ska beskriva den övningen bättre) *slap* men verka som en onödig disco övning enligt mig ;)

krilleh
2006-01-29, 22:06
jag är också lite nyfiken kring cableövningen. verkar som alla kör den. Är den verklinge nödvändig när man kör som trådskaparen?

rQx
2006-01-29, 22:40
Stång
conc
hammer

=)

Greatness
2006-01-29, 23:39
Koncentrerad hantelcurl
Hammercurl
Skivstångscurl

aliquis
2006-01-29, 23:44
mark, böj, rodd, chins, eventuellt skivstångscurl ;D

pragmatist
2006-01-30, 01:10
Det var en himla massa övningar och set för en så liten muskel...

Anonym112
2006-01-30, 10:44
massor med skivstångscurl och sen preachercurl med stång för att få stretchen i slutet

Ulf A Big
2006-01-30, 12:52
Ronnie kör 5-6 set enarms scottcurl lite då och då....

Krille 87
2006-01-30, 15:07
Ronnie kör 5-6 set enarms scottcurl lite då och då....

Men han vill ju inte heller bygga på sina feta biceps mer viket Brattströms syfte verkar vara plus att han brukar köra biceps efter sitt ryggpass vilket inte är å leka med :hbang:

Ulf A Big
2006-01-30, 16:30
Men han vill ju inte heller bygga på sina feta biceps mer viket Brattströms syfte verkar vara plus att han brukar köra biceps efter sitt ryggpass vilket inte är å leka med :hbang:
Det kan du också göra... På tal om armträning så kör han bara en till två övningar för triceps också och det gör han efter att ha kört pecsen tungt och fint. Man kan kanske se ett mönster i hans upplägg.

Krille 87
2006-01-30, 17:21
Det kan du också göra... På tal om armträning så kör han bara en till två övningar för triceps också och det gör han efter att ha kört pecsen tungt och fint. Man kan kanske se ett mönster i hans upplägg.

Jo, men han har nog inte alltid kört biceps efter rygg.. Bara för att man kört t ex. bröst å rygg tungt så betyder det inte att man kan ta de lugnt med musklegruppen efter... Han triccar e ju flera dagar sämre än hans biccar.

Ulf A Big
2006-01-30, 17:34
Jo, men han har nog inte alltid kört biceps efter rygg.. Bara för att man kört t ex. bröst å rygg tungt så betyder det inte att man kan ta de lugnt med musklegruppen efter... Han triccar e ju flera dagar sämre än hans biccar.

Han har grymma tricepsr kanske inte lika välmarkerade som hos många andra men det handlar om genetik och inte träningsmetodik.

Krille 87
2006-01-30, 21:46
Han har grymma tricepsr kanske inte lika välmarkerade som hos många andra men det handlar om genetik och inte träningsmetodik.

Hmm, om man jämför med restens av hans fysik så e inte alls triceps grymma, samtidigt som de e flera klasser sämre än hans biceps.. Badell mosa ju han på Side triceps på Olympia t ex. :thumbup:

lauria
2006-01-30, 21:54
skulle kört:
stång
hammer
konc

Jepp..Ja med..

J.Saarela
2006-01-30, 21:57
mark, böj, rodd, chins, eventuellt skivstångscurl ;D



Byggde dom övningarna dina brutala biceps?

Ulf A Big
2006-01-31, 09:33
Hmm, om man jämför med restens av hans fysik så e inte alls triceps grymma, samtidigt som de e flera klasser sämre än hans biceps.. Badell mosa ju han på Side triceps på Olympia t ex. :thumbup:
Beror på hur man ser på det. Men det handlar mer om utseendet än storleken och badell har snyggare men betydligt mindre triceps.

aliquis
2006-01-31, 11:27
Jo, men han har nog inte alltid kört biceps efter rygg.. Bara för att man kört t ex. bröst å rygg tungt så betyder det inte att man kan ta de lugnt med musklegruppen efter... Han triccar e ju flera dagar sämre än hans biccar.Nej i sina unga dar körde nog ronnie bröst&triceps och glömde axlar ena dagen och rygg&biceps nästa med 200 set situps varje tillfälle, ben behövde han inte träna eftersom han gick till gymmet.

aliquis
2006-01-31, 11:30
Hmm, om man jämför med restens av hans fysik så e inte alls triceps grymma, samtidigt som de e flera klasser sämre än hans biceps.. Badell mosa ju han på Side triceps på Olympia t ex. :thumbup:http://www.neogym-online.com/fotos/leepriest1.jpg
http://www.muskulibg.com/fitness/coleman_ronnie_razgawane%20zad%20wrat%20za%20trice ps.jpg

Jämför övningsvalen (eftersom det är första träffarna på namn + triceps på google image så måste det ju visa vilka övningar de faktiskt kör...), viktigt att tänka på att man måste ha hängslen och solbrillor för bästa resultat också.

Fan vad stor ronnie är
http://mesorx.com/store/media/ronnie-coleman/30-1.jpg

Jag ber om ursäkt för mitt inlägg.

aliquis
2006-01-31, 11:32
Byggde dom övningarna dina brutala biceps?Det vet du mycket väl att jag inte har några.
Berätta hur du byggde dina istället.

Men för att svara på frågan, ja, de byggde mina inte alls brutala biceps ;)

Brattström
2006-01-31, 14:47
hahah jag överger den här tråden nu :P först kommer alla med olika bud sen diskuteras Ronnie som jag för övring inte har den blekaste om vem det är *popcorn*

får bli skivstångscurl
hammercurls
scottar