handdator

Visa fullständig version : Nycklarna till en lyckad viktnedgång.


fonzie
2006-01-29, 16:05
Jag kämpar i deffen. SKulle behöva lite tips från er som dietat förut med lyckat resultat. Några grundläggande riktlinjer liksom.

Alexlindgren
2006-01-29, 16:05
håll inte för hårt, ät något gott ibland, annars blir du psykiskt skadad, det blir jag i alla fall.

lägg upp en ät-dagbok, lättare att hålla koll isf.

Jay-Z
2006-01-29, 16:07
Exakt vad är det du kämpar med? Motivation? Hänglåset på glassboxen (sorry, Stumpis man :D)?

Har du läst Deffguiden?

Antosh
2006-01-29, 16:38
Stressa inte. Gå inte ut för hårt i början, låt det ta den tid de tar. Spring inte runt och tänk på de hela tiden utan försök fokusera på annat i tillvaron så ska du se att rätt som det är har de gått ett par månader och du väger 10kg mindre.

fonzie
2006-01-29, 16:48
Exakt vad är det du kämpar med? Motivation? Hänglåset på glassboxen (sorry, Stumpis man :D)?

Har du läst Deffguiden?

Haha. Nej men jag är rädd för att förlora muskler. En känsla som plågar mig ständigt. Har väl inga direkta problem att hålla karaktären. Mer att det tar så lång tid och jag är rädd för att göra något fel. Finns det några vanliga fel folk brukar göra?

HenrY
2006-01-29, 16:54
Haha. Nej men jag är rädd för att förlora muskler. En känsla som plågar mig ständigt. Har väl inga direkta problem att hålla karaktären. Mer att det tar så lång tid och jag är rädd för att göra något fel. Finns det några vanliga fel folk brukar göra?

Du påpekade nog precis ett vanligt fel, om du tänker efter lite!;)

fonzie
2006-01-29, 16:55
Du påpekade nog precis ett vanligt fel, om du tänker efter lite!;)

Hmm :D

HenrY
2006-01-29, 16:57
Hmm :D

Jaa du går o tänker och oroar dig för mycket!
låt det ta tid, och stirra dig inte blind på vågen oså, utan gå mer efter spegeln! Sen kan du väga dig lite då och då, så kommer du märka större skillnad. Samma sak med spegeln...Kolla inte hela tiden, utan vänta ett tag mellan. Då kommer du uppleva större skillnader!
Du har väl deffat ett tag nu med?
Det blir ju svårare ju längre man deffat att gå ned i vikt.

Jay-Z
2006-01-29, 17:03
Haha. Nej men jag är rädd för att förlora muskler. En känsla som plågar mig ständigt. Har väl inga direkta problem att hålla karaktären. Mer att det tar så lång tid och jag är rädd för att göra något fel. Finns det några vanliga fel folk brukar göra?

Om du håller proteinintaget tillräckligt högt behöver du nog inte oroa dig så länge du inte är nere i tävlingsform.

Alexlindgren
2006-01-29, 17:43
kom ihåg att träna under deffen också!

2 pass i veckan räcker för att bibehålla de muskler du har :)

Ryska_raketen
2006-01-29, 17:43
kom ihåg att träna under deffen också!

2 pass i veckan räcker för att bibehålla de muskler du har :)


ja men plz, bara för man deffar innebär det ju inte att man inte kan träna på som vanligt!

gustavk
2006-01-29, 19:21
Assså jag vet, JÄTTEKLYSCHA, men Lyssna på din kropp. När jag började gick jag ut för hårt, fick återfall och tyckte fan itne att de var värt att plåga sig. Jag fick tillbaka motivationen någon dag efter och tänkte att jag inte skullle varit så extrem första dagarna. Jag hade helt rätt och deffen började gå strålande. Tipsen är väl att köra mycket cardio, gärna 5-800 kcal åt gången, på så sätt kan du äta 3-400 efter och bli mätt på det samt brännt bort 400 utan problem. När deffen går som bäst är jag inte ens sugen på godis och annat snask, äter man bara mättande mat och gör långa förbränningpass blir det aldrig några problem! Iaf inte för mig kanske man bör tillägga.. :)

fonzie
2006-01-29, 19:24
Assså jag vet, JÄTTEKLYSCHA, men Lyssna på din kropp. När jag började gick jag ut för hårt, fick återfall och tyckte fan itne att de var värt att plåga sig. Jag fick tillbaka motivationen någon dag efter och tänkte att jag inte skullle varit så extrem första dagarna. Jag hade helt rätt och deffen började gå strålande. Tipsen är väl att köra mycket cardio, gärna 5-800 kcal åt gången, på så sätt kan du äta 3-400 efter och bli mätt på det samt brännt bort 400 utan problem. När deffen går som bäst är jag inte ens sugen på godis och annat snask, äter man bara mättande mat och gör långa förbränningpass blir det aldrig några problem! Iaf inte för mig kanske man bör tillägga.. :)

Ett cardiopass på 500-800 kcal. :eek:
Jag står på trappmaskinen i 30-40 min och det tar högst 400 kcal. :(
En annan grej, jag äter alltid efter cardio, inte för att jag är särskligt hungrig, men jag vill få i mig protein.

gustavk
2006-01-29, 19:50
Haha, jajemenn! knatar/joggar om vartannat i dryga timmen :D kanske inget som är särskilt kul i längden men fettet rasar iväg och jag slipper vara hungrig! Brukar köra först 400 kcal o tänka , jahapp det var ca: 100 gr kolisar, sen dricker jag vatten, stretchar och hoppar på igen..

gustavk
2006-01-29, 19:54
edit: Självklart käkar man efter cardion, man är ju hungrig som tusan! därför gillar jag att tänka i kolisar, "cardifierar" jag 800 blir jag garanterat mätt på 400 efter. Bränner jag bara 400 är inte alls säkert att jag nöjer mig med 200. Långa pass föredrar jag, blir mätt oavsett hunger före på 4-600 kcal om jag äter rätt sorts mättande mat. Amena 7 kokta medelstora potatisar (80gram styck) landar på typ 100 kolisar och det mättar som tusan!

Cerberus
2006-01-29, 20:56
Jag tror det är viktigt att man får en distans till deffandet och inte bli besatt av det(som jag har blivit), finns faktiskt viktigare saker i livet...

fonzie
2006-01-29, 21:13
Jag tror det är viktigt att man får en distans till deffandet och inte bli besatt av det(som jag har blivit), finns faktiskt viktigare saker i livet...

Precis. Fast det är ju så det känns, finns inget viktigare i mitt liv atm.

Axon
2006-01-31, 01:27
vad ligger du på kalori underskott/dag?

Cerberus
2006-01-31, 02:50
Precis. Fast det är ju så det känns, finns inget viktigare i mitt liv atm.

Precis så känns det för mig också, men jag har också en störd självbild. Behöver ett jobb, eller vad som helst :P