handdator

Visa fullständig version : Stockholmare...


melancoolio
2006-01-28, 14:52
...håll er inomhus!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=516927&previousRenderType=2

En bild jag tog efter att några ungdomar slagit varandra i skallen med tillhyggen mitt framför ögonen på mig!

Krampus
2006-01-28, 14:53
Måste vara första bilden på nätet.
Det pågår just nu.

melancoolio
2006-01-28, 15:01
Måste vara första bilden på nätet.
Det pågår just nu.

Japp. Hände nyss! Kunde tagit fler bilder men jag blev nästan indragen i skiten då jag hade svart jacka, huvjacka, pösiga jeans, mörk mössa osv....

Kände inte för att få en sten i huvet så jag drog! Detta hände på drottninggatan en bit upp mot odenplan, från city sett!

Alexlindgren
2006-01-28, 15:07
vart är det?

bolt
2006-01-28, 15:09
vart är det?

"Mellan 200 och 300 demonstranter från NSF ställde upp sig på Norra bantorget för att marschera till Odenplan. Vid Odenplan skrek motdemonstranter till högerextremisterna som då började rusa mot dem."

Läs artikeln?

Farzan
2006-01-28, 15:25
Tack för varningen. Jag var nyss påväg dit, och med tanke på att jag är utländsk så kunde det ha gått illa.

Att folk aldrig lär sig...

egge
2006-01-28, 15:31
"- Jag gillar inte nazister så jag kom hit för att demonstrera. Men de som är här vill ju bara bråka. Det är helt värdelöst, så jag spelar i stället, säge han."

Skön kille. :thumbup:

Yankeee
2006-01-28, 15:38
Det jag blir mest trött på är idioterna i AFA och allt vad det heter som envisas med att motdemonstrera (aka bråka). Det är fort. tillåtet för tom nassar att demonstrera. Om sjalarna skulle låta dem vara istället skulle ingen bry sig öht.

Fartman
2006-01-28, 15:40
Det jag blir mest trött på är idioterna i AFA och allt vad det heter som envisas med att motdemonstrera (aka bråka). Det är fort. tillåtet för tom nassar att demonstrera. Om sjalarna skulle låta dem vara istället skulle ingen bry sig öht.

Förövrigt borde dom nog ta och tänka om angående namnvalet Anti-facistisk front, känns som att det inte riktigt är passande för en organisation som verkar använda våld hela tiden för att föra fram sitt budskap...

Yankeee
2006-01-28, 15:43
Förövrigt borde dom nog ta och tänka om angående namnvalet Anti-facistisk front, känns som att det inte riktigt är passande för en organisation som verkar använda våld hela tiden för att föra fram sitt budskap...


Ja men det är ju bara NÅGRA FÅ som använder folk. Resten är fredliga.

mister_power
2006-01-28, 15:45
Jag som ska ut snart o ta en öl med lumpen polarna fan att de här demostranterna ska förstöra jämnt. Jag som är så jävla bärssugen.

Tack för varningen

Farzan
2006-01-28, 15:46
Jepp. båda grupper är riktigt illa på sitt sätt. Bråk föder bara mer bråk.
Tror de verkligen att rasisterna komma sluta hata invandrare om en grupp människor (med bl.a. invandrare) Kommer och går emot dem och slår ner dem?
"Ja, han slog ner mig. nu förstår jag att det är fel med fördomar"

Säkert...

Jag tycker fortfarande att det är bra med motstånd, men det behöver inte vara våld. Jag lovar dig, Afa skulle få ut mer av att få stryk av rasisterna än att ge rasisterna stryk. Kolla bara på vad ghandi gjorde! Passivt motstånd.

Fartman
2006-01-28, 15:47
Ja men det är ju bara NÅGRA FÅ som använder folk. Resten är fredliga.
Jo, förvisso.. Men dessa några få är ju likt förbannat alltid på plats. Det kanske vore nånting för den seriösare delen av demostranterna att verkligen ta tag i, om dom öht vill betratas som annat än bråkstakar i dagstidningsläsande svenssons ögon (i mina ögon mao :) ).

Yankeee
2006-01-28, 15:48
Klart båda grupperna är körda i skallen. AFA vinner dock kampen med sin idiotstrategi.

Yankeee
2006-01-28, 15:49
Jo, förvisso.. Men dessa några få är ju likt förbannat alltid på plats. Det kanske vore nånting för den seriösare delen av demostranterna att verkligen ta tag i, om dom öht vill betratas som annat än bråkstakar i dagstidningsläsande svenssons ögon (i mina ögon mao :) ).

Skämtar bara, de säger ju alltid så när de har vandaliserat ett kvarter eller motsv :)

Fartman
2006-01-28, 15:50
Skämtar bara, de säger ju alltid så när de har vandaliserat ett kvarter eller motsv :)
Vadå, några få kan ju vara 99% också ;)

grisbil3n
2006-01-28, 16:15
Håhåjaja

Nejv
2006-01-28, 16:22
Förövrigt borde dom nog ta och tänka om angående namnvalet Anti-facistisk front, känns som att det inte riktigt är passande för en organisation som verkar använda våld hela tiden för att föra fram sitt budskap...

Menar du AFA... För det står för Antifascistisk Aktion. :P

Kimo
2006-01-28, 16:31
Förövrigt borde dom nog ta och tänka om angående namnvalet Anti-facistisk front, känns som att det inte riktigt är passande för en organisation som verkar använda våld hela tiden för att föra fram sitt budskap...

Det finns ingen som helst motsättning mellan antifascism och våldsanvändning, se till exempel på motståndsrörelserna i tex. Tyskland på 20-talet och Norge på 40-talet. Sen kan man hävda att AFA är odemokratiska, otaktiska eller har konstiga kläder men att likställa facsism och våldsutveckling är lika enkelt som korkat.

Kwon
2006-01-29, 00:10
"- Jag gillar inte nazister så jag kom hit för att demonstrera. Men de som är här vill ju bara bråka. Det är helt värdelöst, så jag spelar i stället, säge han."

Skön kille. :thumbup:

Hårdrockaren i honom talade! :D