handdator

Visa fullständig version : Kreatinkur eller inte till beachen ?


Anonym112
2006-01-28, 12:51
Hur gör ni till sommarn när ni är deffade till beachen ?
Har ni kreatin i er eller inte ?

Skulle det se bättre ut med kreatin eller inte (på samma vikt dvs)

t.ex : väga 65 med kreatin. eller väga 65 utan kreatin ?

Vad ger bättre intryck?
Och hur gör ni?

Tack :)

Snake
2006-01-28, 13:25
Jag ligger i vassen varje år, det ger bäst intryck.

Jacksatan
2006-01-28, 14:12
Hur gör ni till sommarn när ni är deffade till beachen ?
Har ni kreatin i er eller inte ?

Skulle det se bättre ut med kreatin eller inte (på samma vikt dvs)

t.ex : väga 65 med kreatin. eller väga 65 utan kreatin ?

Vad ger bättre intryck?
Och hur gör ni?

Tack :)

Spelar väl roll om det är muskler eller fett som skiljer. 65kg med 3kg vatten från kreatin ser sämre ut än 65kg med 3kg extra muskler.

Anonym112
2006-01-28, 18:16
Spelar väl roll om det är muskler eller fett som skiljer. 65kg med 3kg vatten från kreatin ser sämre ut än 65kg med 3kg extra muskler.

Amen jag tänkte om man ska ner till t.ex 65 från 75. Skulle det se bättre ut om man hade kvar kreatinet i kroppen (65 med kreatin) eller att man låter kreatinet flöda ut (65 utan kreatin) ?

Brukar ni ta kreatin när ni är i beachformen ? Vad är o föredra?

jwzrd
2006-01-28, 18:17
Nej det kommer inte att synas skillnad. Ingen kommer att kunna skilja en sparv från en lärka.

Anonym112
2006-01-30, 10:43
bump

haiduc
2006-01-30, 11:10
Om jag var tvungen att välja så hade jag hellre tagit nåt kg mer muskler än nåt extra kg vatten i kroppen ;)

Anonym112
2006-01-30, 11:15
Om jag var tvungen att välja så hade jag hellre tagit nåt kg mer muskler än nåt extra kg vatten i kroppen ;)

Det är inte frågan om extra muskler, utan samma muskelvikt+kroppsvikt fast med kreatin, eller utan kreatin.
:confused:

jwzrd
2006-01-30, 11:19
Det kommer som sagt inte synas någon skillnad. Använd du kreatin för att kunna prestera bättre på gymmet. Hur du ser ut beror helt och hållet på hur hårt du pallar träna, hur mycket och bra mat du kan äta och hur mycket fett du har.

Piranha
2006-01-30, 11:44
Nej det kommer inte att synas skillnad. Ingen kommer att kunna skilja en sparv från en lärka.


Inte på en Flodhäst å en Noshörning heller va ?

jwzrd
2006-01-30, 11:45
Inte på en Flodhäst å en Noshörning heller va ?

Exakt, du är helt med på vad det handlar om. Jag kommer att visa mig i samma gladpack som vanligt :D

aliquis
2006-01-30, 13:38
Du får väl jämföra typ 66.5kg med kreatin mot 65kg utan eller något eftersom det binder vätska. Tror ingen märker någon skillnad åt något håll dock.

J.Saarela
2006-01-30, 13:40
Nej det kommer inte att synas skillnad. Ingen kommer att kunna skilja en sparv från en lärka.




:laugh:

Pepz
2006-01-30, 14:17
65kg... fan min syrra väger typ det och hon är enbart vältränad..

som övriga. använd kreatin som prestationshöjare och strunta i den yttepyttelilla skillnaden som ingen kommer att upptäcka,

zanzi
2006-01-30, 15:52
65kg... fan min syrra väger typ det och hon är enbart vältränad..

Vi kan alltså konstatera att du tycker att din syster väger för lite? Det hjälper knappast trådskaparen som mycket väl kan vara en 140 cm lång dam (eller en man för den delen).

Personligen så tycker jag att alla borde låta bli att oroa sig så mycket om "beachformen" och detaljer (eller rättare sagt dårskap) som "Kommer träningen vara bortkastad om det tar mig 6.87 minuter innan jag får i mig mina eftertränings-kolisar?" och koncentrera sig mer på att överhuvudtaget träna i mer än fyra månader (inte tvunget riktat mot trådskaparen som varit registrerad sen -03).

Alltså, "saknar" man kroppen så kommer knappast en kur kreatin hjälpa.

Sen för att svara på sista frågan: Nej, jag använder inte kreatin (överhuvudtaget). Jag har bara tränat i ett år och är fortfarande inne i "inkörningsfasen" men jag kanske kommer prova på det om fem år, eller så, när jag har fått känna lite mer på träningsformen (styrketräning).
Vid den tiden kommer jag förmodligen ha bestämt över huruvida styrketräning är något för mig (kommer alltså vara värt att lägga ner lite mer för att få det där extra). Jag kommer då också ha mer kunskaper om hur min kropp fungerar och då kunna veta om det är värt att använda kreatin (vanlig deff kontra "kreatin-deff").

RassK
2006-01-30, 16:06
Vattnet som binds av kreatin binder sig innuti musklerna.
Det kommer ju verkligen inte få en att se fet ut!
Musklerna blir större (marginellt) men du har samma bf.
Din bf% blir ju till och med mindre eftersom du väger mer och har lika mycket fett som innan :d