handdator

Visa fullständig version : Massa-Styrka


Pepparkakssmurfen
2006-01-28, 00:58
Hur ska man träna om man prioriterar massa framför styrka? *flex*

JoelR
2006-01-28, 01:08
Sök och läs igenom en mängd trådar.

m0gh
2006-01-28, 01:18
Med massa kommer styrka.
-sök-
din gök

aliquis
2006-01-28, 03:14
äta?

Pepparkakssmurfen
2006-01-30, 01:24
Hmm.. hittar inga trådar i det ämnet?

Samboy
2006-01-30, 01:41
Hur ska man träna om man prioriterar massa framför styrka? *flex*

träna hårt äta rätt och mycket! och så klart ett av det viktigaste! Sova bra!

pragmatist
2006-01-30, 01:57
Hög träningsvolym (många set, hög frekvens) med 65-80% av 1RM.

polaren
2006-01-30, 01:58
Finns väl rätt så delade meningar angående hur man ska träna för att få massa. Endel förespråkar högreps, endel lågreps, endel vill träna samma muskel flera gånger i veckan med olika itensitet.

En sak som nog de flesta är överens om är att det är väldigt viktigt att du äter och sover ordentligt!

Pepparkakssmurfen
2006-01-30, 12:53
Ska man köra få reps men tungt eller många reps och lätt?

Jag har sett att många(stora killar) tränar "slarvigt" och snabbt,varför?

:confused:

Officer
2006-01-30, 17:43
Jag har sett att många(stora killar) tränar "slarvigt" och snabbt,varför?

:confused:


Vad sägs om "explosivt", och DISTANS?

Man får inte större muskler för att man skippar pommes (:D) eller sitter på bänken med sin mp3spelare och peppar upp sig med den nyfunne dödsmetallen osv.
Man KAN faktiskt gå runt och snacka skit en massa samtidigt som man tränar och ändå bli stark/grov. Kolla på allan, han är pratkvarn nummer ett på gymet men ändå funkar det.
Finns fler exemplar!

pragmatist
2006-01-31, 11:08
Ska man köra få reps men tungt eller många reps och lätt?

Ja. :D


Jag har sett att många(stora killar) tränar "slarvigt" och snabbt,varför?

:confused:

Många "stora" killar är stora på grund av gener och droger. Hur stor man är säger inte ett smack om hur mycket man kan om träning. Använder man de mängder droger som proffsbyggare använder så är träningen ganska sekundär faktiskt - inte så att man blir stor av att sitta hemma framför tv:n och trycka testo, men träningens relativa betydelse minskar om man har mer anabola hormoner i kroppen än 25 fullvuxna män året runt.

Pepparkakssmurfen
2006-02-01, 13:11
Så svaret är att det inte finns olika sätt att träna på om man hellre siktar på muskelmassa än styrka?

jwzrd
2006-02-01, 13:20
Så svaret är att det inte finns olika sätt att träna på om man hellre siktar på muskelmassa än styrka?

Svindlande slutledningsförmåga. Fysiologin i det hela uttrycks väldigt enkelt, det finns en miljard olika sätt som "ryms" i det. Det som fungerar för dig är det sätt (ett av miljarden olika) som ligger någonstans mellan 55 och 80% av 1RM på övningarn som är effektiva för dig och som du gillar att träna. Får du resultaten du söker så är det rätt.

Det enda som är fel är när någon säger: jag tränar si eller så och det fungerar svinbra, trots allt alla kan se och konstatera att inget hänt det senaste decenniet.

nossie
2006-02-01, 13:36
Svindlande slutledningsförmåga.

:laugh: :laugh: