handdator

Visa fullständig version : Nybörjare vill ha kommentarer


Miiix
2006-01-28, 00:06
Hejsan

jag har för en månad sen börjat träna på gym och jag tycker det har gått hur bra som helst, får flera kommentarer om min ökning i muskelmassa, men jag vill ändå kolla så att jag inte gör något stort fel i träningen.

Jag tränar hela kroppen 3 gånger i veckan på söndag, tisdag och torsdag. Enligt gyminstruktören skulle man helst låta kroppen vila en dag om man tränar hela kroppen så jag la upp schemat så.

Jag har även basketträningar måndag, tisdag och fredag, tror ni det påverkar negativt? på tisdagar kör jag gym efter skolan basketen är sent på kvällen.

Eftersom jag inte vet vad alla övningar heter så bifogar jag en bild:
http://putfile.com/pic.php?pic=1/2311291546.jpg&s=x4

jag kör övningarna 2-9 samt 12 + hantelcurl/press
Alla övningar kör jag 3x10 och vikterna har jag så att jag blir rejält trött efter varje set. Vad jag förstått ska man köra 6-8 reps om man vill bli stark och bygga stora muskler men jag vill även ha en viss uthållighet, dessutom rekommenderade gyminstruktören 3x10

Jag vill ha så mycket kommentarer och tips som möjligt!
tack på förhand / Max

Edit: är född 1990, är 186 cm lång och väger 80 kilo.

kallebanan
2006-01-31, 19:11
Edit: är född 1990, är 186 cm lång och väger 80 kilo.

Impresive, lika gamla 7CM längre och 3Kg tyngre än mig sådana brukar vi kalla BIEFFF i skolan :hbang:

kallebanan
2006-01-31, 19:15
Kan inte editera. Är inte så mycket för maskinerna på gymmet triceps press och chest press är sådär tycker inte det tar riktigt, kör hällre bänken.