handdator

Visa fullständig version : Träningsshema för tjejer


blondie
2006-01-27, 19:00
Någon som har ett bra tips på ett träningsshema för att få en snygg, fast och feminin kropp utan att få alltför stora muskler?

Jorgen
2006-01-27, 19:07
Har du tränat innan? Vad isåfall?

Program: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

Övningar: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071

Risken att du skall få för stora muskler är inte så stor. Det tar tid att bygga muskler. :)

Sniggel
2006-01-27, 19:08
Vilket bra träningsschema som helst, fast ändra på rutinerna först när du fått så pass stora muskler du vill ha.
Nog ingen risk att du vaknar upp en dag och säger "Ooops, vilka stora manliga muskler jag fått *cry* "
Rom byggdes inte på en dag.

edit: sen för att få en "fast kropp" så innebär det oftast en kombination av att skaffa muskler/bli av med kroppsfett.

autowah
2006-01-27, 21:34
Det är nästan omöjligt för en tjej att få stora muskler, så träna på du. Lägger du dessutom in konditionsträning så får du en fast kropp. Man måste äta massor och träna jättehårt för att det ska bli lite större muskler.

Helena B
2006-01-27, 22:42
Det är nästan omöjligt för en tjej att få stora muskler, så träna på du. Lägger du dessutom in konditionsträning så får du en fast kropp. Man måste äta massor och träna jättehårt för att det ska bli lite större muskler.

Nästan omöjligt är det väl ändå inte? Okej att det krävs att man långsiktigt sköter kost, träning och sömn.

Glöm inte muskler på burk...kvarg :D

Pez
2006-01-27, 23:22
Nästan omöjligt är det väl ändå inte? Okej att det krävs att man långsiktigt sköter kost, träning och sömn.

Glöm inte muskler på burk...kvarg :D
Om inte ditt mål är att få "för mycket muskler" så lär du heller aldrig behöva oroa dig för det.. det krävs blod, svett och tårar samt en jävla massa tid för att bygga ordentligt med massa.

Helena B
2006-01-28, 00:34
Om inte ditt mål är att få "för mycket muskler" så lär du heller aldrig behöva oroa dig för det.. det krävs blod, svett och tårar samt en jävla massa tid för att bygga ordentligt med massa.

Jag oroar mig inte över att få för mycket muskler, oroar mig isf att inte få några muskler alls. En massa tid, nej det har jag ju inte *rolleyes*

apa_ola
2006-01-28, 13:46
en liten intressant fråga bara: vilka övningar bör en tjej välja bort (alt. lägga till), jämfört med killen, om det gäller att få en "snygg" kropp (snackar inte om bodybuilding-bitig utan om vad som anses vara snyggt och vältränat. Jag vet att alla har sina egna åsikter, men nu ska vi generalisera :D )

kan tänka mig att tjejer inte borde (borde och borde, ni fattar) köra för mkt framsida axlar för att undvika gorilla-looken. Kanske inte heller så mycket traps (jag gillar halsar) :em:

vad tror ni?

Jorgen
2006-01-28, 13:52
Jag tror att tjejer skall köra samma övningar som killar. Och träna på samma sätt.

pragmatist
2006-01-28, 13:56
en liten intressant fråga bara: vilka övningar bör en tjej välja bort (alt. lägga till), jämfört med killen, om det gäller att få en "snygg" kropp (snackar inte om bodybuilding-bitig utan om vad som anses vara snyggt och vältränat. Jag vet att alla har sina egna åsikter, men nu ska vi generalisera :D )

kan tänka mig att tjejer inte borde (borde och borde, ni fattar) köra för mkt framsida axlar för att undvika gorilla-looken. Kanske inte heller så mycket traps (jag gillar halsar) :em:

vad tror ni?

Jag tycker inte någon ska träna så man får en gorilla-look, oavsett om man är kille eller tjej. :D

Generellt tycker jag inte det är någon större skillnad på vad som bygger en snygg tjejkropp och vad som bygger en snygg killkropp. Däremot brukar ju tjejer har lite mer långsamma fibrer än killar och kan ha större nytta av att träna med lite fler repetitioner av den anledningen (har alltså inget med fettförbränning att göra som många tjejer verkar tro).

mini
2006-01-28, 13:57
En tjej ska inte ta bort några övningar för att bli snygg. För att se ut som en fotomodell ska hon väl sluta äta, typ. Det är som att fråga vad en kille bör träna för att bli snygg och få svaret biceps, bröst och mage.

blondie - träna på med allsidig träning, hela kroppen, ta i och ansträng dig. Som flera har sagt - du kommer inte vakna upp som biff en dag utan att ha sett det komma. Den feminina kroppen (vad du nu menar med det) har mer med din genetiska disposition att göra än något annat. Ligg inte för lågt i fett för att bevara formerna är väl ett tips där.

BigForre
2006-01-28, 14:11
Det är det här som är så synd att det finns en rädsla hos tjejer att träna gym, och när de väl gör de så håller de igen pga av rädslan att vakna upp med en "okvinnlig kopp". Som nämnts tidigare tar det sådan förbannad tid och man får slita förbannat hårt innan det äns märks att man tränar.

På mitt gym som ligger bredvid en gymnasieskola är det rätt jobbigt att träna mellan 13-16, eftersom de som går på gymnasiet tränar gratis fram till 16, de gånger man är där får man uppleva just detta fenomen. Blev rörd till tårar för någon månad sedan när man var nere vid den här tiden och finner en liten söt brud med underbart tight kropp så och mata tunga böj...

Så programmet som Jorgen skickade till dig är helt klockrent, sliter du hårt med det sköter din kost och vila ett längre tag kommer du att få en bra kropp och så kommer pojkar som jag bli glada när vi ser det på gymmet också :)

Bondlurk
2006-01-28, 19:42
Om jag tycker tjejer ska satsa lite annorlunda är det i så fall dessa saker:

Mer baksida axlar istället för framsidan.
Mer vader än quads.

Arne Persson
2006-01-28, 19:58
Du hittart kanske lite här med.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=59081&page=1&highlight=Mitt+bidrag

arnold2k5
2006-02-01, 20:32
Finns inge värre än tanter på gymmet som sitter i bröstpressen och kör på 5 kilo samtidigt som dom snackar med varandra. . helt patetiskt. .fan sitt i soffan hemma och kör samma rörelse. .ger ju fan nästan lika mycket.. och om man nu e så jävla rädd för att få stora muskler kör inte låg reps utan ligg på kanske 12 reps/ per sett. . och så tungt du bara kan!

(obs. de ännu mer tragiska är ganska stora snubbar (antagligen naturligt stora)som står och kör bicepscurl med 5 kg hantlar medans dom snackar med varandra. . vad tror dom ska hända. . ska dom få en snygg och välslimmad kropp? fan dom får ju mer muskler av o bära hem matkassen från ica)

Ähh åthelvete med mesvikter och superhögreps.(typ 20-25 st)
FÄRRE REPS OCH TYNGRE VIKTER ÅT FOLKET FFS!

mini
2006-02-01, 20:40
Finns inge värre än tanter på gymmet som sitter i bröstpressen och kör på 5 kilo samtidigt som dom snackar med varandra. . helt patetiskt. .fan sitt i soffan hemma och kör samma rörelse. .ger ju fan nästan lika mycket.. och om man nu e så jävla rädd för att få stora muskler kör inte låg reps utan ligg på kanske 12 reps/ per sett. . och så tungt du bara kan!

(obs. de ännu mer tragiska är ganska stora snubbar (antagligen naturligt stora)som står och kör bicepscurl med 5 kg hantlar medans dom snackar med varandra. . vad tror dom ska hända. . ska dom få en snygg och välslimmad kropp? fan dom får ju mer muskler av o bära hem matkassen från ica)

Ähh åthelvete med mesvikter och superhögreps.(typ 20-25 st)
FÄRRE REPS OCH TYNGRE VIKTER ÅT FOLKET FFS!
Och det värsta av allt är kaxiga snorungar som inte har hunnit eller velat skaffa den ödmjukhet inför träning som ålder alternativt långvarig träning ger. Jag hoppas du har en kropp som kan matcha din attityd.

Jorgen
2006-02-01, 21:47
Finns inge värre än tanter på gymmet som sitter i bröstpressen och kör på 5 kilo samtidigt som dom snackar med varandra. . helt patetiskt. .fan sitt i soffan hemma och kör samma rörelse. .ger ju fan nästan lika mycket.. och om man nu e så jävla rädd för att få stora muskler kör inte låg reps utan ligg på kanske 12 reps/ per sett. . och så tungt du bara kan!

(obs. de ännu mer tragiska är ganska stora snubbar (antagligen naturligt stora)som står och kör bicepscurl med 5 kg hantlar medans dom snackar med varandra. . vad tror dom ska hända. . ska dom få en snygg och välslimmad kropp? fan dom får ju mer muskler av o bära hem matkassen från ica)

Ähh åthelvete med mesvikter och superhögreps.(typ 20-25 st)
FÄRRE REPS OCH TYNGRE VIKTER ÅT FOLKET FFS!
HARDCOOOOOOOOORRRREEEEEE.

Titta lite utanför din egen lilla sfär, alla som tränar gör det inte för att lägga på sig maximalt med muskler, eller vara lika hardcore som du. Det är bättre att dom tränar på vad som enligt dig är mesvikter än att dom inte tränar alls.

Men grattis till att ha fått med flest svordomar i en och samma post. :thumbup:

arnold2k5
2006-02-03, 20:02
HARDCOOOOOOOOORRRREEEEEE.

Titta lite utanför din egen lilla sfär, alla som tränar gör det inte för att lägga på sig maximalt med muskler, eller vara lika hardcore som du. Det är bättre att dom tränar på vad som enligt dig är mesvikter än att dom inte tränar alls.

Men grattis till att ha fått med flest svordomar i en och samma post. :thumbup:

tack tack :D

ähh jag vet att alla inte tränar för att lägga på sig maximalt med muskler. . men de skadar inte att ta i lite iallafall eller hur!

Jorgen
2006-02-03, 20:05
tack tack :D

ähh jag vet att alla inte tränar för att lägga på sig maximalt med muskler. . men de skadar inte att ta i lite iallafall eller hur!
Nej, det gör det inte.
Men vill man inte det så är det ok. Att hålla på och fjanta sig som du gjorde är bara löjligt. Det finns garanterat massor som tränar bra mycket hårdare än vad du gör, betyder det att du tränar som en mes och är patetisk då?

mini
2006-02-03, 20:22
Det finns garanterat massor som tränar bra mycket hårdare än vad du gör, betyder det att du tränar som en mes och är patetisk då?
Ja?