handdator

Visa fullständig version : Fördelning.


Absinteh
2006-01-26, 22:47
Ja om man inte ska göra ett sk strangbygge så kör man ju hela kroppen.
Detta innebär att dem vanliga "spännismusklerna" verkar hänga efter litegrann.
I mitt fall så får jag ju en mycket bättre rygg än strandtränarna, bättre ben, mage, etc.
Men Bicep, tricep. Armarna i allmänhet blir nästan lite efter.
Ska man curla lite hemma med en hantel mellan passen? Ska man hitta något och göra dips emellan mellan passen. För att på något sätt komma ikapp. Eller kommer detta bara leda till sämmre utveckling?
Ifall ni inte förstår så får jag väll utveckla mig lite :P

Spannmål
2006-01-26, 22:59
Det finns ingen anledning till att du inte skulle utveckla samtliga muskler lika bra som eller bättre än dina discobyggande kamrater.

Menar du att de har möjlighet att träna oftare och/eller tyngre pga att de utesluter vissa muskler?

Absinteh
2006-01-26, 23:06
Alltså. De kan bygga Bicep och bröst på ett bättre sätt genom att kanske köra det två ggr i veckan. Eller har jag fel?
Men jag vet inte. Är armar generellt slöare på att få massa än ben och rygg?

Spannmål
2006-01-26, 23:15
Mer är inte alltid bättre. Och det är väl inte omöjligt att köra hela kroppen två gånger per vecka?

Absinteh
2006-01-26, 23:23
heh, Det är rätt tungt. Men eftersom jag aldrig får träningsverk i bicep längre. Kan jag curla lite i mellan passen, eller är bara nedbrytande? Same goes for tricep?

BigForre
2006-01-26, 23:36
Biceps är en förbannat liten muskel, triceps är en ganska liten muskel men dubbelt så stor som biceps. Jag tror att de flesta lägger ner för mycket tid på framförallt biceps i början av sin karriär. Just eftersom det är en liten muskel kommer den inte växa så förbannat fort, ha tålamod armarna kommer...och du kommer i stutändan vara glad att du tränar hela kroppen...

Absinteh
2006-01-27, 07:30
Tack det lät bra :)

Lodiz2
2006-01-27, 09:26
biceps tar tid .... man ska helt klart se till att inte träna dom för mycket eftersom det är en liten muskel, tråkigt med överträning så att resultaten står stilla

Jacksatan
2006-01-27, 10:27
Eftersom man kör rygg också så skulle jag absolut inte rekomendera att köra med biceps än en gång i veckan. Det blir i princip 2pass för biceps då eftersom rygg tar väldigt mycket på biceps. mina armar ökar som mest nu när jag slutat köra armar helt och bara kör rygg och bänk stenhårt 2ggr i veckan.

mistermr
2006-01-27, 12:07
Mer är inte alltid bättre. Och det är väl inte omöjligt att köra hela kroppen två gånger per vecka?

Jag kör tre helkropps i veckan och till sommaren skall jag försöka att utöka till 4 helkroppspass. Jag tycker att 3 funkar bra.

MVH

pragmatist
2006-01-27, 17:26
Armarna får som sagt en hel del stryk när du kör bröst, rygg och axlar så det får man hålla i minnet när man lägger upp sin armträning. Men att periodvis köra lite mer armar (i fyra veckor eller liknande) ser jag ingen fara med, så länge de får chansen att återhämta sig ordentligt emellanåt. T.ex. kan du skippa det vanliga armpasset och lägga in ett par armövningar i slutet på dina övriga pass för resten av kroppen, dock inte oftare än varannan dag.

Absinteh
2006-01-27, 17:49
Har alltid trott det ska ge sämmre resultat än att köra ordentligt en gång i vevkan?