handdator

Visa fullständig version : jag får fan damp, hade ni callat det?


keffat_liv
2006-01-26, 17:44
Jag är sist att agera i en turnering. BB är 2000. Jag sitter med JJ och alla har endast callat. 3 stycken tror jag det var. Så jag bestämmer mig för att chansa lite och går all in med mina 26000. Även om alla skulle lägga sig skulle jag ändå varit glad för blindsen. Men så är det en idiot med dam kung som callar och träffar en damjävel på floppen. Hade ni callat det? Visst han hade 20000 mer i marker, men ändå. hur fan kan man calla.

Sve
2006-01-26, 17:50
Jag är sist att agera i en turnering. BB är 2000. Jag sitter med JJ och alla har endast callat. 3 stycken tror jag det var. Så jag bestämmer mig för att chansa lite och går all in med mina 26000. Även om alla skulle lägga sig skulle jag ändå varit glad för blindsen. Men så är det en idiot med dam kung som callar och träffar en damjävel på floppen. Hade ni callat det? Visst han hade 20000 mer i marker, men ändå. hur fan kan man calla.

chansade kanske?

keffat_liv
2006-01-26, 17:52
chansade kanske?

modig jävel då.... man chansar fan inte på det. Kanske om han först hade allat och chansat på så sätt men fan inte när en har raisat, eller allat 26000 redan..... fuck no... blä

Fartman
2006-01-26, 17:54
Nej, ty jag sysslar icket med hasardspel.

Dumleman
2006-01-26, 18:09
Ja jag har sagt det förr, det är den mystiska och högst ovetenskapliga turen som avgör :D.

Helena B
2006-01-26, 18:13
Precis, bara trycka på någon ruta. Jag hade nog callat.

TheGovernator
2006-01-26, 18:16
Ja, jag hade callat.

Catstyle
2006-01-26, 18:18
Troligtvis inte, men man vet aldrig.

Oerhört korkat att gå allin preflop med JJ dock, vad fan tänkte du?
Förutsätter att du inte var på en väldig shortstack?

keffat_liv
2006-01-26, 18:29
Troligtvis inte, men man vet aldrig.

Oerhört korkat att gå allin preflop med JJ dock, vad fan tänkte du?
Förutsätter att du inte var på en väldig shortstack?

brydde mig inte så mkt. var uppe på 40000 ett tag sen ner på 26000 så var förbannad o tänkte att nu går jag all in och går det åt helvete så går jag o duschar i stället. Fast nu blev jag istället sur som fan när jag förlorade :)

Nej jag var absolut inte shortstack. Hade förmodligen kunnat gå mkt längre med mer tålamod, aja.

Catstyle
2006-01-26, 18:32
Aja thats life.
Bara att ta lärdom av det och gå vidare.

Baha
2006-01-26, 18:35
DEt finns inga rätt eller fel som jag ser det, det viktiga är väl att man vinner

Dumleman
2006-01-26, 18:36
Aja thats life.
Bara att ta lärdom av det och gå vidare.
Vadå för lärdom? Är situationen den samma nästa gång och han gör likadant så kan han lika gärna vinna eftersom det behövs så lite som att damen hade hamnat 3 placering högre upp i kortleken.

Catstyle
2006-01-26, 18:37
DEt finns inga rätt eller fel som jag ser det, det viktiga är väl att man vinner
Va?
Du vinner inte om du inte tar rätt beslut, det är det som poker handlar om.

Endast den som inte kan poker skulle påstå att det enbart handlar om tur.

Mental
2006-01-26, 18:37
Hur hög var insatsen i turneringen, ju mindre av eget kapital man går in med, destomer chansar folk. Sätter man sig vid ett playmoneybord så gäller inga logiska pokerregler längre :p

Så en freeroll eller en turnering med billig buyin drar till sig chansare.
Han tyckte sig ha en bra hand och trodde du signalerade styrka endast för en blidsteal och bestämde sig för att chansa då insatsen var låg.

Catstyle
2006-01-26, 18:38
Vadå för lärdom? Är situationen den samma nästa gång och han gör likadant så kan han lika gärna vinna eftersom det behövs så lite som att damen hade hamnat 3 placering högre upp i kortleken.
Spelar han mot folk som har en aning vad de sysslar med får han bara syn av en bra hand.

Att gå allin med JJ är inte rätt i speciellt många lägen.

keffat_liv
2006-01-26, 18:39
Hur hög var insatsen i turneringen, ju mindre av eget kapital man går in med, destomer chansar folk. Sätter man sig vid ett playmoneybord så gäller inga logiska pokerregler längre :p

Så en freeroll eller en turnering med billig buyin drar till sig chansare.
Han tyckte sig ha en bra hand och trodde du signalerade styrka endast för en blidsteal och bestämde sig för att chansa då insatsen var låg.

det var endast en freeroll. En 1000$ och vi var bara 99 kvar av 5000 något. Aja whatever. En 25000$ freeroll om 1 timme, får prestera bättre där då.

carloskar
2006-01-26, 18:54
Våghalsig syn av honom.
Dock skulle du betat kraftigt istället för att gå allin, eller det är iaf vad jag skulle gjort. Aja.. var glad att det va en freeroll =)

Cypher
2006-01-26, 19:17
Aldrig att jag hade gått all-in med J-J preflop. Eventuellt 3ggr BB men inte mer i det där läget.

/ Cypher

Edde_1
2006-01-26, 19:26
Hade aldrig gått all in med JJ pre-flop. ALDRIG!

Catstyle
2006-01-26, 19:29
Hade aldrig gått all in med JJ pre-flop. ALDRIG!
Inte ens om du sitter på finalbordet på SB med shortstack och ruskiga blinds och alla har foldat preflop?

Ok.

egge
2006-01-26, 19:44
Precis, bara trycka på någon ruta. Jag hade nog callat.

:bow:

Catstyle
2006-01-26, 19:48
Vi väntar alla med spänning på herr Blanks eminenta svar.

Edde_1
2006-01-26, 19:54
Inte ens om du sitter på finalbordet på SB med shortstack och ruskiga blinds och alla har foldat preflop?

Ok.
JO. Men så var inte fallet här, eller?

Catstyle
2006-01-26, 20:02
Hade aldrig gått all in med JJ pre-flop. ALDRIG!
Jag som missförstått ordet aldrig?
Eller du kanske syftade specifikt på detta fallet?

Lodiz2
2006-01-26, 20:04
klart man måste chansa ibland även om det är farligt annars är det ju inge kul *screwy*

Edde_1
2006-01-26, 20:07
Eller du kanske syftade specifikt på detta fallet?
Japp :cheers:

tigerofsweden
2006-01-26, 20:07
Om det var en freeroll så var det ju "skitsamma", där går ju folk all-in till höger o vänster.... Var är det du spelar?

Catstyle
2006-01-26, 20:08
klart man måste chansa ibland även om det är farligt annars är det ju inge kul *screwy*
Skillnad på att chansa och på att göra dumma drag.

dice
2006-01-26, 20:11
Jag är sist att agera i en turnering. BB är 2000. Jag sitter med JJ och alla har endast callat. 3 stycken tror jag det var. Så jag bestämmer mig för att chansa lite och går all in med mina 26000. Även om alla skulle lägga sig skulle jag ändå varit glad för blindsen. Men så är det en idiot med dam kung som callar och träffar en damjävel på floppen. Hade ni callat det? Visst han hade 20000 mer i marker, men ändå. hur fan kan man calla.

Visst, är det frirulle så kan det ju vara jävligt svårt att sätta folk på vissa kort. Men hade du haft bra kort så hade du velat ha med någon i potten, det representerar du inte med att gå all in. Satte han dig på lågt pp eller vad som, så kanske han tyckte att en coinflip var bra nog. Om jag hade synat vet jag inte, då vill jag veta mer hur du har spelat tidigare händer.

keffat_liv
2006-01-26, 20:14
Visst, är det frirulle så kan det ju vara jävligt svårt att sätta folk på vissa kort. Men hade du haft bra kort så hade du velat ha med någon i potten, det representerar du inte med att gå all in. Satte han dig på lågt pp eller vad som, så kanske han tyckte att en coinflip var bra nog. Om jag hade synat vet jag inte, då vill jag veta mer hur du har spelat tidigare händer.

Vissa allar med bra kort, för att motståndaren ska tro att man har dåliga och calla.

Men iaf. Även om han trodde att jag hade 7 2 off suit så hade jag själv nog aldrig vågat calla hälften av mina marker med kung dam off.

edgen_ÖSD
2006-01-26, 20:37
brydde mig inte så mkt. var uppe på 40000 ett tag sen ner på 26000 så var förbannad o tänkte att nu går jag all in och går det åt helvete så går jag o duschar i stället. Fast nu blev jag istället sur som fan när jag förlorade :)

Nej jag var absolut inte shortstack. Hade förmodligen kunnat gå mkt längre med mer tålamod, aja.


Men du var ju redo för att åka ur. Har du inte kalkulerat riskerna med en all in på JJ ska du inte spela poker. Och eftersom det verkar som att du var beredd på att åka ur får du helt enkelt acceptera det.

Griip
2006-01-26, 21:13
Det du ska ta lärdom av på detta är:

JJ mot KQ är cirkus 50/50
Som bäst med bara högst(2 överkort ingen har par) kort har du cirkus 70% att vinna, alltså tjänar du på sådana all-in i långa loppet. Men, detta var inget långt lopp, detta var turnering, vilket innebär att man förr eller senare åker ut om man spelar så. That's poker.