handdator

Visa fullständig version : Nya Body


Pudzianovski
2006-01-26, 16:18
Det var en DVD skiva med på köpet, är den ngt att ha eller vad är det på en?
såg tidningen lite hastigt i en affär...stod inte så mycket hur lång dvd var osv osv.....

:confused:

tp_88
2006-01-26, 16:19
Det var en DVD skiva med på köpet, är den ngt att ha eller vad är det på en?
såg tidningen lite hastigt i en affär...stod inte så mycket hur lång dvd var osv osv.....

:confused:
Jag fick hem den iförrgår, är från FF-05, 1h har jag för mig att det var ungefär. Har inte kollat på den än dock.

TheGovernator
2006-01-26, 16:21
Ja, den var från FF-05 i Göteborg. En massa intervjuer med profiler och så visar de en hel del från tävlingarna där.

tp_88
2006-01-26, 16:30
Kollade igenom lite snabbt nu, helt ok.

muddler
2006-01-26, 22:36
same here ger samma betyg som tp :thumbup:

Krampus
2006-01-26, 22:41
DVDn var av överaskande hög kvalitét! :thumbup:
Inte som Magnus Samulesson DVDn direkt... :(

mini
2006-01-26, 22:48
Fitness-special, ganska trista reportage om profilerna, men kul att se (och läsa naturligtvis!) från DC och Lucia.
Filmen sparar jag till jag är uttråkad någon dag.

Alex
2006-01-27, 13:26
Fitness-special, ganska trista reportage om profilerna, men kul att se (och läsa naturligtvis!) från DC och Lucia.
Filmen sparar jag till jag är uttråkad någon dag.


Fråga kolon

Menar du att individerna som gestaltas är tråkiga, eller att sättet på vilket vi gjort det är det?

Vill gärna veta.



mvh

Alex

Kwon
2006-01-27, 13:29
Kollade igenom skivan, men det första jag tänkte efter jag sett den var...

Var fasiken är Melish?!?!?! :thumbup:





JK! Har inte sett, men 1h DvD gör det ju nästan värt att köpa tidningen! :thumbup:

Kwon
2006-01-27, 13:30
Fråga kolon

Menar du att individerna som gestaltas är tråkiga, eller att sättet på vilket vi gjort det är det?

Vill gärna veta.

mvh

Alex

Mini menar nog att reportagen var trista, inte individerna.

Hon menar alltså att man kanske kunde ha gjort reportagen på ett annat sätt.

Jag är ingen expert på mini, men jag är 90 % säker på att det var så hon menade (om jag känner Mini rätt).

Sättet som det är gjort på alltså, inte personerna.

hangatyr
2006-01-27, 13:32
Mini menar nog att reportagen var trista, inte individerna.

Hon menar alltså att man kanske kunde ha gjort reportagen på ett annat sätt.

Jag är ingen expert på mini, men jag är 90 % säker på att det var så hon menade (om jag känner Mini rätt).

Sättet som det är gjort på alltså, inte personerna.


menar du alltså att sättet reportagen är gjorda på är tråkiga eller personerna? jag hänger itne med riktigt.. :D

Pudzianovski
2006-01-27, 14:36
Sett dvd:n nu. Den var faktiskt helt okej.

Mattias Holmström
2006-01-27, 14:46
Vad heter den här grymma byggaren som var med i filmen, bara 25 bast och slog många stora namn, 2:a platsen på Lucia classic?

GymTT
2006-01-27, 14:49
Tyckte DVDn var rolig och intressant att kolla på.

OggeP
2006-01-27, 14:52
Vad heter den här grymma byggaren som var med i filmen, bara 25 bast och slog många stora namn, 2:a platsen på Lucia classic?

Henrik Jansson. :bow:

mini
2006-01-27, 15:56
Nej nej Alex, jag menar inte alls att ni har gjort ett dåligt jobb, jag är bara inte intresserad av fitness varför det är trist att ett helt nummer innehåller enkom detta. Dessutom undrar jag vilken artikel ni syftar på med blänkaren Bränn Fett på omslaget.
Trevligt med reportage och många fina bilder från både DC och Lucia.
Nåväl, jag får längta till nästa nummer och hoppas att ni har med en riktigt bra tjej i det tunga byggarnumret. Kanske kan man vänta sig ett reportage med Stina Bodén i framtiden?

Alex
2006-01-28, 12:26
Nej nej Alex, jag menar inte alls att ni har gjort ett dåligt jobb, jag är bara inte intresserad av fitness varför det är trist att ett helt nummer innehåller enkom detta. Dessutom undrar jag vilken artikel ni syftar på med blänkaren Bränn Fett på omslaget.
Trevligt med reportage och många fina bilder från både DC och Lucia.
Nåväl, jag får längta till nästa nummer och hoppas att ni har med en riktigt bra tjej i det tunga byggarnumret. Kanske kan man vänta sig ett reportage med Stina Bodén i framtiden?

OK, I fatt. Fitness=Tråkigt, eller? Den hållningen kan jag respektera. Alla kan ju inte vara intresserade av samma sak.

Stina Bodén, ja. Hon är plåtad i grym form och det lutar åt att reportaget om henne kommer i aprilnumret. Har fö reportage på gång med Lili André, Åsa Löthbom, Caroline Wigert och Camilla Öhman – bara för att nämna några av de byggartjejer vi har på g.




mvh

/A

mini
2006-01-28, 12:53
Haha, jao, fitness = inte lika kul som byggning. Om man nu ska vara lite diplomatisk, och det ska man ju vara.

Ser fram emot att se många stora fina tjejer i Body framöver. Dambyggningen verkar få lämna allt mer plats åt fitnessgrenarna i antalet utövare. Det är tråkigt, och jag ser Body som ett viktigt medium för att visa fram och öka intresset för svenska byggartjejer.

Alex
2006-01-28, 12:56
Dambyggningen verkar få lämna allt mer plats åt fitnessgrenarna i antalet utövare. Det är tråkigt, och jag ser Body som ett viktigt medium för att visa fram och öka intresset för svenska byggartjejer.

Agree. Det är så oerhört tråkigt att kvinnliga byggare numera betraktas som att tillhöra B-laget. Så vi gör vad vi kan. Men samtidigt måste vi ju också spegla intresset från våra läsare.


mvh

Alex

Jorgen
2006-01-28, 12:59
Det är inte lätt att vara alla till lags.

Ni får lägga till ytterligare 100 sidor per nummer kanske? :D

Alex
2006-01-28, 13:03
Det är inte lätt att vara alla till lags.

Ni får lägga till ytterligare 100 sidor per nummer kanske? :D

Hehe... i varje nummer skulle det bli rätt svårt, men till årets sommarutgåva kommer vi att slå alla tidigare omfångsrekord. Den blir FEEEET!


mvh

/A

Kaboffastar
2006-01-28, 13:03
Nu ska jag dra å köpa tidningen för första gången. grattis ! :D

/ Kenny.

Jorgen
2006-01-28, 13:06
Hehe... i varje nummer skulle det bli rätt svårt, men till årets sommarutgåva kommer vi att slå alla tidigare omfångsrekord. Den blir FEEEET!

mvh

/A
Det ser jag fram emot. :thumbup:

Det finns en massa profiler man vill läsa mer om och så lite plats känns det som. :)

mini
2006-01-28, 13:06
Agree. Det är så oerhört tråkigt att kvinnliga byggare numera betraktas som att tillhöra B-laget. Så vi gör vad vi kan. Men samtidigt måste vi ju också spegla intresset från våra läsare.


mvh

Alex
Ja, jag håller med. Självklart ska ni lyssna på läsarna. Ändå finns det kanske en poäng i att behålla en tidnings profil trots att det kanske inte är vad den stora massan önskar? Ni skulle säkert utöka er läsekrets om ni skulle gå än mer åt Slitz-håller exempelvis. Jag hoppas ni väljer att fortsätta vara en tidning för byggare. Kanske kan systertidningen Fitness fånga upp fler av de fitnessintresserade?

Metal_boy_
2006-01-28, 13:07
Jag gillar Body mer nu faktiskt. Det enda som jag skulle önska(om man fick det) är lite mer om käk, samt en spalt i byggarreportagen om vad dom äter offseason också. Skulle också vara skoj om det var nått reportage varje månad som visar lite av landets gymkultur. Typ "Månadens Gymbesök", med lite skojiga bilder och småintervjuer med folk runt om i sverige som kämpar för att bygga muskler.

Jorgen
2006-01-28, 13:13
Skulle också vara skoj om det var nått reportage varje månad som visar lite av landets gymkultur. Typ "Månadens Gymbesök", med lite skojiga bilder och småintervjuer med folk runt om i sverige som kämpar för att bygga muskler.
Det där håller jag med om. Kan ju finnas vissa logistiska och ekonomiska problem med att få något sådant att funka.
Nu är jag ju rätt gammal så mitt minne är inte det bästa, men visst kördes det en reportageserie där en kille körde runt och tränade med div profiler. Det tyckte jag var väldigt roligt att läsa om iallafall.

Pudzianovski
2006-01-28, 13:14
Det finns väl numer ett antal tidningar som är inriktade på hälsa/fitness ?

Body är väl och borde väl hålla kvar vi byggning och kraftsport.....iof kanske inte lika säljande...

En prioriteringsfråga alltså.

Personligen tycker jag att framförallt bildrepotagen är alldels för polerade. Det ska vara så perfekt...känns som "hardcore" känslan ibland försvinner.

På bilden nedan till vänster ser man vad jag saknar och till höger ser man vad jag inte vill se....(och då menar jag känslan)

Alex
2006-01-28, 13:24
Nu ska jag dra å köpa tidningen för första gången. grattis ! :D

/ Kenny.

Kalas!

(förresten – grattis du med!) ;)



Alex

Metal_boy_
2006-01-28, 13:27
Det där håller jag med om. Kan ju finnas vissa logistiska och ekonomiska problem med att få något sådant att funka.
Nu är jag ju rätt gammal så mitt minne är inte det bästa, men visst kördes det en reportageserie där en kille körde runt och tränade med div profiler. Det tyckte jag var väldigt roligt att läsa om iallafall.


Absolut, visst kan det finnas det. Ja det var nog före min tid som BODY/B&K-läsare tror jag, annars har jag också dåligt minne trots min ringa ålder :D

Kaboffastar
2006-01-28, 13:29
Kalas!

(förresten – grattis du med!) ;)



Alex

Ser bra ut när jag bara har bläddrat igenom tidningen lite fort, skrämmande va mycket man känner igen :D

Först läste jag ledaren - Sedan läste jag om Jimmy Axelsson ett par sidor senare om honom och hans debut i Vårpokalen. hmm.

Alex
2006-01-28, 13:31
Ja, jag håller med. Självklart ska ni lyssna på läsarna. Ändå finns det kanske en poäng i att behålla en tidnings profil trots att det kanske inte är vad den stora massan önskar? Ni skulle säkert utöka er läsekrets om ni skulle gå än mer åt Slitz-håller exempelvis. Jag hoppas ni väljer att fortsätta vara en tidning för byggare. Kanske kan systertidningen Fitness fånga upp fler av de fitnessintresserade?

Man ska aldrig glömma sitt ursprung. Vi är en bodybuildingtidning, och inget annat. Men i takt med att byggar- och fitnessindustrin utvecklas, så måste vi också göra det. Annars blir vi bara en bakåtsträvande dinosaurie. Och en sådan vill ingen läsa.

När det gäller fitness i Fitness Magazine, så har de som policy att inte ha med tävlingsinslaget i fitness – även om många profiler kanske skulle platsa även där.

Vi har lite av ett definitionsproblem här också. Fitness som livsstil är, speciellt för tjejer, en helt annan grej än fitness som tävlingsform. Det förra innefattar gruppträningsarter som step, body pump, yoga etc, medan det vi menar med fitness till absolut största del handlar om styrketräning.


mvh

Alex

Alex
2006-01-28, 13:35
Jag gillar Body mer nu faktiskt. Det enda som jag skulle önska(om man fick det) är lite mer om käk, samt en spalt i byggarreportagen om vad dom äter offseason också. Skulle också vara skoj om det var nått reportage varje månad som visar lite av landets gymkultur. Typ "Månadens Gymbesök", med lite skojiga bilder och småintervjuer med folk runt om i sverige som kämpar för att bygga muskler.


Kul!

Kanske kan jag få äran att glädja både dig och Jörgen genom att berätta att vi just nu genomför en typ "Nedslag i Spenaten"-serie, där vår utsände tar pulsen på ett antal lokala gym.

Det första reportaget i den serien kommer faktiskt redan nu, i marsnumret. Då var vi i Skåne...


Häpp!


/A

Jorgen
2006-01-28, 13:38
Kul!

Kanske kan jag få äran att glädja både dig och Jörgen genom att berätta att vi just nu genomför en typ "Nedslag i Spenaten"-serie, där vår utsände tar pulsen på ett antal lokala gym.

Det första reportaget i den serien kommer faktiskt redan nu, i marsnumret. Då var vi i Skåne...


Häpp!


/A
Kul. :thumbup:

Och självklart börjar ni i rätt ända av landet, frågan är bara hur ni skall kunna toppa det? :D

Alex
2006-01-28, 13:40
Nu är jag ju rätt gammal så mitt minne är inte det bästa, men visst kördes det en reportageserie där en kille körde runt och tränade med div profiler. Det tyckte jag var väldigt roligt att läsa om iallafall.

Du minns bra, vännen.

Vi hade en kille, som då gick under epitetet "den vanliga killen" :cool: , som tränade med både Roger Zapfe, Jostein Ödegåården, Johan Oldenmark och Helene Hoby.

Det har framförts flera högljudda önskemål om att bringa liv i den reportageserien igen. Så det är på g.

Sen måste bara "den vanliga killen" komma i fotoduglig form, förstås.

;)

/A

Metal_boy_
2006-01-28, 13:42
Kul!

Kanske kan jag få äran att glädja både dig och Jörgen genom att berätta att vi just nu genomför en typ "Nedslag i Spenaten"-serie, där vår utsände tar pulsen på ett antal lokala gym.

Det första reportaget i den serien kommer faktiskt redan nu, i marsnumret. Då var vi i Skåne...


Häpp!


/A

Det låter ju kanon! :thumbup: :bpump:

Alex
2006-01-28, 13:43
På bilden nedan till vänster ser man vad jag saknar och till höger ser man vad jag inte vill se....(och då menar jag känslan)

Tro mig, det är betydligt större chans att du får se det till vänster i tidningen, om du också kan acceptera det till höger.



mvh


Alex

mini
2006-01-28, 13:44
Kanske är dags för ännu en tidning med fitnessinriktning? Eller, som Jörgen säger, utöka Body till att bli tjockare och med mer innehåll. Ta vara på hälsovågen som sköljer över oss, absolut, men gör det inte på byggarnas bekostnad.

Krampus
2006-01-28, 13:44
Kul!

Kanske kan jag få äran att glädja både dig och Jörgen genom att berätta att vi just nu genomför en typ "Nedslag i Spenaten"-serie, där vår utsände tar pulsen på ett antal lokala gym.

Det första reportaget i den serien kommer faktiskt redan nu, i marsnumret. Då var vi i Skåne...


Häpp!


/A

...och det är inte omöjligt att man kommer att hitta flertalet forumkändisar på bild i dessa reportage..? Har jag hört..


-KÖP BODY-
Din dragrem bland byggarblaskor!

Metal_boy_
2006-01-28, 13:48
Du minns bra, vännen.

Vi hade en kille, som då gick under epitetet "den vanliga killen" :cool: , som tränade med både Roger Zapfe, Jostein Ödegåården, Johan Oldenmark och Helene Hoby.

Det har framförts flera högljudda önskemål om att bringa liv i den reportageserien igen. Så det är på g.

Sen måste bara "den vanliga killen" komma i fotoduglig form, förstås.

;)

/A

Just ja, det mins ju t.o.m jag! Du körde rygg med Jostein va? Eller var det i ett reportage om bara honom? Har för mig han körde nån rodd bakom ryggen i smithen?

Alex
2006-01-28, 13:53
Kanske är dags för ännu en tidning med fitnessinriktning? Eller, som Jörgen säger, utöka Body till att bli tjockare och med mer innehåll. Ta vara på hälsovågen som sköljer över oss, absolut, men gör det inte på byggarnas bekostnad.

As I said: byggning och tävlingsformen fitness har betydligt fler beröringspunkter än vad livsstilsdefinitionen av fitness och tävlingsformen av densamma har.



/A

Alex
2006-01-28, 13:55
[QUOTE=Krampus]...och det är inte omöjligt att man kommer att hitta flertalet forumkändisar på bild i dessa reportage..? Har jag hört..


hehe... det är heller inte garanterat att man kan hålla sig för skratt när man läser reportagen. Denna journalist, som också är initiativtagaren, har både stor humor och en pedagogisk förmåga att förlänga den i skrift.

I love that guy!


/A

Jorgen
2006-01-28, 13:59
hehe... det är heller inte garanterat att man kan hålla sig för skratt när man läser reportagen. Denna journalist, som också är initiativtagaren, har både stor humor och en pedagogisk förmåga att förlänga den i skrift.

I love that guy!


/A
Haha. Nu ser man ju ännu mer fram emot det nya numret. *popcorn*

Krampus
2006-01-28, 14:01
hehe... det är heller inte garanterat att man kan hålla sig för skratt när man läser reportagen. Denna journalist, som också är initiativtagaren, har både stor humor och en pedagogisk förmåga att förlänga den i skrift.

I love that guy!


/A


Måste handla om den alltid uppdaterade och så förstående - Fredrik "Internetforum tar död på tävlingsbyggningen" Age.
Bra karl! :thumbup:

Alex
2006-01-28, 14:04
Måste handla om den alltid uppdaterade och så förstående - Fredrik "Internetforum tar död på tävlingsbyggningen" Age.
Bra karl! :thumbup:

Age i Skåne? No way!

Bättre kan du, Kramis!



/A

Bite
2006-01-28, 14:10
[QUOTE=Krampus]...och det är inte omöjligt att man kommer att hitta flertalet forumkändisar på bild i dessa reportage..? Har jag hört..


hehe... det är heller inte garanterat att man kan hålla sig för skratt när man läser reportagen. Denna journalist, som också är initiativtagaren, har både stor humor och en pedagogisk förmåga att förlänga den i skrift.

I love that guy!


/A
Herregud, är det Zone? :hbang:

Alex
2006-01-28, 14:11
[QUOTE=Alex]
Herregud, är det Zone? :hbang:

Nä, även han skorrar för lite.


/A

OggeP
2006-01-28, 14:13
Hmmm vem kan det vara?

Jorgen
2006-01-28, 14:16
Hmmm vem kan det vara?
Mystiken tätnar.

OggeP
2006-01-28, 14:19
Mystiken tätnar.

Ja visst gör den.


Det blir väl till att hålla sig tills mars om man inte kan lägga ihop 1+1 :D

Metal_boy_
2006-01-28, 14:34
Möllerström gissar jag på. Eller Big P som han kallas.

mystic[-_-]
2006-01-28, 14:53
Gissar på George(?) Fever

Jay-Z
2006-01-28, 14:57
Jag tror han är jävligt grov iaf. *flex*

Helena B
2006-01-28, 17:28
Efter att ha prenummererat på Fitness i 5 år så har jag nu gått över till Body (börjar gilla den tidningen mer och mer). Men det är just fitnessbiten som jag gillar och som jag saknade i Fitness magazine. Kanske som mini säger att det borde finnas en tidning för fitness och en för byggare. Tyvärr finns det inte många svenska tidningar utan många är på engelska.

Jag tycker det var intressant att läsa om Cecilia Benjaminsson och Petra Lundin. Häftigt att Petra är 40 och i kanonform. Kul att ni även skrev mycket om Fitnessfestivalen eftersom man missade den.

Alex
2006-01-28, 17:54
Just ja, det mins ju t.o.m jag! "DEN VANLIGA KILLEN" körde rygg med Jostein va? Eller var det i ett reportage om bara honom? Har för mig han körde nån rodd bakom ryggen i smithen?

Axlar. Baksida i smithen. Svår övning.



/A