handdator

Visa fullständig version : Massage


H.Emanuel
2006-01-26, 06:23
Igår passade jag åt en snubbe när han körde bänkpress. Sedan sa han att han ville göra mig en gentjänst då han jobbar som massör. Han bad mig att lägga mig på mage på en brits och slappna av och så började han trycka skithårt över ryggen så jag trodde den skulle gå av. Sen sa han åt mig att jag måste börja stretcha efter passen, särskilt ryggmusklerna. Måste säga att det känns bra som fan i ryggen idag. jag fick smak för massage, gick på det tidigare. Nån här som går på massage?

Obs. Naturligtvis väntar jag mig diverse homoerotiska skämt om det där med att lägga sig på mage på britsen

bubbe
2006-01-26, 08:00
Naprapat går jag till, får massage samt ifall det är någon låsning så kan han manipulera lederna. Bra att fråga och snacka med om alla möjliga muskelkrämpor.

Har bokat in 1 ggr i kvartalet.

Tolkia
2006-01-26, 08:32
Nån här som går på massage?
Jag gjorde det en period när jag hade svårartat ont i en axel - det gjorde ont som fan under tiden, men kändes VÄLDIGT bra efteråt. Tror att det är bra både för muskler och blodgenomströmning och för det allmänna välbefinnandet (oxytocinfrisättning etc.). Borde definitivt gå oftare; lite :whipped: åt mig själv för att jag är så dålig på att få tummen ur och boka tid.

ZilSwe
2006-01-26, 10:10
När jag gick i mellanstadiet för typ 20 år sedan så fick halva klassen masera den andra halvan i c:a 15 minuter sedan så byttes man av. Vi fick lära oss hur man maserade osv... låter kanske konstigt men det va skit bra, vi körde detta en gång i veckan :) Nu är det ju så förspänt att min svägerksa är sjukgymnast och masör så knodar på en ibland :)

Tips: Hör av er på sådana ställen där dom har massageutbildning, ibland behöver de folk att öva på och då är man ju inte sen med att ställa upp... De stackars små liven måste ju få öva lite :em:

Semiramis
2006-01-26, 10:10
Går på Thai-massage var 3-4:e vecka, gör rejält ont bitvis men gör gott för hela kroppen.