handdator

Visa fullständig version : Tillräckligt ?


pertan
2006-01-25, 16:29
Jag tränar styrka 1 gång i veckan, och då endast armar och överkropp och med så tunga vikter som möjligt, allt för att bygga på mig några extra kilon.

Däremot behövs det ju tillräckligt med protein, men frågan är om jag får i mig tillräckligt ?

Frukost--> lunch--> styrketräning-->super gainers fuel+middag inom 1 timme efter styrketräningen--> lättare mål på kvällen.

Ser att en portion Super gainers fuel innehåller 38 G protein men jag väger 72 Kg och behöver väl få mig 150 Gram Protein, får jag i mig så pass mkt tror ni ??

Har ju inte redogjort för exakt vad jag äter men jag äter ofta lunch ute och har på så sätt ingen direkt koll på näringsvärdena och hur mkt jag får i mig.

Så svaren jag är ute efter är om jag får i mig tillräckligt med protein på träningsdagen? Och de dagar jag inte tränar styrka,behövs det då lika stort proteinintag ?

Tack på förhand!

Alexlindgren
2006-01-25, 17:09
Dessa sommartränare *rolleyes*

Ja du får i dig tillräckligt med protein, man ska ha ungefär 0,5 g protein per kilo och 1g snabba kolhydrater per kilo. Ta det här med en nypa salt, detta är bara dom riktmåtten jag utgått ifrån.

Tänk inte som du gör nu, antar att du tränar för att få in sommarformen så att säga. Träna underkroppen också, sen så ska du se att du får en bra kropp till 07 också ;). Inget snygg med en biffig överkropp sen ett par tändstickor som ben. Men det är du som avgör.

/Alex

pertan
2006-01-25, 17:15
Ok tack för svaret, ne jag glömde säga att jag tränar fotboll 5 ggr i veckan och tycker mig få mkt träning för benen där. Därför kör jag 1 gång i veckan för armar och överkropp. Och samma muskelgrupper ska man väl vad jag förstått inte träna mer än 1 gång/vecka ??

Alexlindgren
2006-01-25, 17:18
du får inte speciellt jättehård träning i benen av fotbollen, tycker iaf inte jag. En muskel borde vila 48timmar innan den tränas igen.

pertan
2006-01-25, 17:38
Jaha det var något nytt för mig! De "experter" jag pratat med tidigare har sagt att du bör bara köra en muskelgrupp per vecka.

Nej iofs, men jag är lite "rädd" att träna benen och lägga på mig massa långsamma muskler, det man behöver i fotbollen är ju explosiva, och hur man tränar upp explosiva samtidigt som de ökar i volym har rätt dålig koll på, kanske någon här som vet ??

GymTT
2006-01-25, 17:49
Jaha det var något nytt för mig! De "experter" jag pratat med tidigare har sagt att du bör bara köra en muskelgrupp per vecka.

Nej iofs, men jag är lite "rädd" att träna benen och lägga på mig massa långsamma muskler, det man behöver i fotbollen är ju explosiva, och hur man tränar upp explosiva samtidigt som de ökar i volym har rätt dålig koll på, kanske någon här som vet ??


Man kan träna samma muskelgrupp fler gånger än så, om man får tillräcklig och bra vila, om du vill träna benen för fotbollens skulle skulle jag tippa att långsamt - ned- snabbt upp är bra, explovivitet, utfall?

MVH