handdator

Visa fullständig version : Min mat...Bra eller Dålig?


Fancynr1
2006-01-25, 11:32
Jag undrar, eftersom jag försöker gå ner i vikt..igen...

Frukost: 1 dl havregrynsgröt + en banan i gröten, lite kanel, o lite mjölk i gröten
1 kapsel fiskolja, 1 tab zink, 1 "en var dag" vitamin m.m
*Det händer att man kanske tar en fullkornsmacka till med Becelsmör. Dock inget jag gör varje dag.

Mellanmål: Diet-pro shake

Lunch: En vanlig lunch, skär ner på potatis, pasta m.m.

Mellanmål: Protein shake

Kvällsmål:Protein shake

E detta en bra meny? Eller e de nåt man borde tänka på mer?
Jag e allergisk mot fisk så det e uteslutet.

Förrutom maten så styrketränar jag 4-5 ggr i veckan. Och brukar köra lite kondis en halvtimme efter träningen.
:bow: Tackar för alla svar

Fancynr1
2006-01-25, 11:35
Tänkte bara säga också att jag brukar gå ut o gå en timme på morronen o ta grönt te före, men eftersom de e minusgrader på morronen o snö blir man inte särskilt motiverad av att gå ute då =( väntar tills snön e borta.

robert86
2006-01-25, 11:36
tur att man inte är på diet, jag skulle svimma av utmattningen om jag livnärde mig på protein shake ;)

GymTT
2006-01-25, 11:48
Tycker du verkar äta lite, speciellt om du är offseason, byt ut en av protte drinkarna mot ris och kyckling?

Cykelmannen
2006-01-25, 12:09
Du lär ju gå ner fritt mycket i vikt med den där kosten. Frågan är väl hur länge du kommer att orka :S

blekfet2
2006-01-25, 12:26
det där bör väl ligga runt max 1200kcal...inte mycket, inte mycket alls. Försök att ligga på 3 riktiga måltider (frukost,lunch,middag) och sedan fyll ut med mellanmål för att uppnå önskad fördelning utav kolhydrater,protein och fett.

Btw. MER Omättat fett, du får juh knappt i dig något förutom vid din lunch (ev.)


Helt klart du som avgör hur du vill äta, men jag skulle då göra om hela det där "upplägget". ;)

Fancynr1
2006-01-25, 12:35
Diet pro e ju som en vanlig måltid, fast mindre kolisar