handdator

Visa fullständig version : Larionov i Brunflo!


Lalla
2006-01-24, 22:35
Såg just på fyrans sport att Igor Larionov lirat en match för Brunflo IK i div.1.
Roligt att se mina kompisar lira med honom, dessutom min moderklubb. *popcorn*

Var med och byggde hallen...*snyft* blir nästan lite sentimental så här på kvällskvisten.

Nåväl, roligt att BIK vann med 5-2. Två assist av Larionov, som jag förövrigt lirat med under somrarna ibland. :)

Dumleman
2006-01-24, 22:46
Fränt :). Backen i superfemman som Larionov var med i spelade väl ett tag i ett svenskt lag?

edgen_ÖSD
2006-01-24, 22:53
Kan bara säga hur nöjd jag är. Kommer se en legend spela!

Lalla
2006-01-25, 06:39
Fränt :). Backen i superfemman som Larionov var med i spelade väl ett tag i ett svenskt lag?

Det är mycket möjligt, kom inte ihåg vem...
Men Krutov lirade i Brunflo då jag fortfarande lirade där också. Han var väl iof. mer intresserad av tårtor o vodkaflaskorna än o lira.... ;)

skaparn
2006-01-25, 07:36
Det är mycket möjligt, kom inte ihåg vem...
Men Krutov lirade i Brunflo då jag fortfarande lirade där också. Han var väl iof. mer intresserad av tårtor o vodkaflaskorna än o lira.... ;)

Han slog en straff mot AIK vill jag minnas. Kommer inte ihåg varför AIK mötte Brunflo men det kan ha varit den anrika Brunflo Cup, eller så har jag bara dragit en Ohly och konstruerat det här minnet.
Hursomhelst skrinnade han i lååångsam takt fram mot Dick Andersson (tror jag det var) för att sedan blixtra till på ett sätt värdigt en mästare. Han var något korpulent.

Pingu kan säkert rätta mig ifall jag har fått det här helt om bakfoten, det var några år sedan och mitt minne är ett hopkok av verklighet, TV och serietidningar.


EDIT: nu blir jag alltmer osäker, kan jag ha fått det hela om bakfoten

Pingu
2006-01-25, 18:38
Han slog en straff mot AIK vill jag minnas. Kommer inte ihåg varför AIK mötte Brunflo men det kan ha varit den anrika Brunflo Cup, eller så har jag bara dragit en Ohly och konstruerat det här minnet.
Hursomhelst skrinnade han i lååångsam takt fram mot Dick Andersson (tror jag det var) för att sedan blixtra till på ett sätt värdigt en mästare. Han var något korpulent.

Pingu kan säkert rätta mig ifall jag har fått det här helt om bakfoten, det var några år sedan och mitt minne är ett hopkok av verklighet, TV och serietidningar.


EDIT: nu blir jag alltmer osäker, kan jag ha fått det hela om bakfoten


Har ingen aning men det stämmer säkert. Kan ju luska lite, Dick är ju farsans kusin :em:

puppas
2006-01-25, 18:58
vadå, kommer det nån sport gubbe hit till Jämtland eller ? big deal... *screwy*

Dumleman
2006-01-25, 18:59
vadå, kommer det nån sport gubbe hit till Jämtland eller ? big deal... *screwy*
*slap* Detta är lika stort som om gud själv skulle hålla i gudstjänsten på söndag i den lokala kyrkan :D.

puppas
2006-01-25, 19:03
Det är nog skitsamma det med eftersom att jag inte tror på den rackarn sirdu ;)

Lalla
2006-01-25, 19:11
Han slog en straff mot AIK vill jag minnas. Kommer inte ihåg varför AIK mötte Brunflo men det kan ha varit den anrika Brunflo Cup, eller så har jag bara dragit en Ohly och konstruerat det här minnet.
Hursomhelst skrinnade han i lååångsam takt fram mot Dick Andersson (tror jag det var) för att sedan blixtra till på ett sätt värdigt en mästare. Han var något korpulent.

Pingu kan säkert rätta mig ifall jag har fått det här helt om bakfoten, det var några år sedan och mitt minne är ett hopkok av verklighet, TV och serietidningar.


EDIT: nu blir jag alltmer osäker, kan jag ha fått det hela om bakfoten

Jo, jag tror det stämmer. Brunflo mötte AIK i Jämtland Hockey Cup som det hette då.
Var inte det året det var ett ryskt lag här o gav AIK så mycket stryk (fysiskt) att flera AIKare flydde ut på parkeringen med skridskor på, i ren panik?
Hallen släcktes ned och brandkåren kom och sprutade vatten på ryssarna så de skulle lugna sig. De fick sedan poliseskort ut ur Sverige och in in Finland.
Hur som helst var jag 2-3cm från att få en rysk klubba i huvudet, spelaren bara svingade den upp på läktaren... *screwy*

Sedan om Dick stod i AIK eller inte har jag ingen aning om... ;)

Lalla
2006-01-25, 19:14
vadå, kommer det nån sport gubbe hit till Jämtland eller ? big deal... *screwy*

Ungefär som att Coleman skulle köra ett pass eller två på Olympia...
Nått liknande iaf. ;)

blekfet2
2006-01-25, 19:34
eller om Anna Book skulle komma till boden och smeka renar....wow :D

skaparn
2006-01-25, 22:32
Jo, jag tror det stämmer. Brunflo mötte AIK i Jämtland Hockey Cup som det hette då.
Var inte det året det var ett ryskt lag här o gav AIK så mycket stryk (fysiskt) att flera AIKare flydde ut på parkeringen med skridskor på, i ren panik?
Hallen släcktes ned och brandkåren kom och sprutade vatten på ryssarna så de skulle lugna sig. De fick sedan poliseskort ut ur Sverige och in in Finland.
Hur som helst var jag 2-3cm från att få en rysk klubba i huvudet, spelaren bara svingade den upp på läktaren... *screwy*

Sedan om Dick stod i AIK eller inte har jag ingen aning om... ;)

Jag känner igen det där med arga ryssar, hette inte laget något i stil med Lokomotiv?

Allan
2006-01-25, 22:36
Jo, jag tror det stämmer. Brunflo mötte AIK i Jämtland Hockey Cup som det hette då.
Var inte det året det var ett ryskt lag här o gav AIK så mycket stryk (fysiskt) att flera AIKare flydde ut på parkeringen med skridskor på, i ren panik?
Hallen släcktes ned och brandkåren kom och sprutade vatten på ryssarna så de skulle lugna sig. De fick sedan poliseskort ut ur Sverige och in in Finland.
Hur som helst var jag 2-3cm från att få en rysk klubba i huvudet, spelaren bara svingade den upp på läktaren... *screwy*

Sedan om Dick stod i AIK eller inte har jag ingen aning om... ;)

Vandringssägen. De drack brännvin ihop efteråt. Jag tränade ihop med Matte Alba ett tag och han hade varit med där.


allan

skaparn
2006-01-25, 22:41
Alltså, det är dags att reda ut en viss begreppsförvirring här. Pratar Lalle om AIK eller Solna? Den senare har visst lagt till IF i slutet som ett led i utbrytningen från moderklubben.

Allan
2006-01-25, 22:43
Alltså, det är dags att reda ut en viss begreppsförvirring här. Pratar Lalle om AIK eller Solna? Den senare har visst lagt till IF i slutet som ett led i utbrytningen från moderklubben.

Vad? I Sverige finns det bara ett AIK, och de kommer från Solna. De där lapparna som spelar hockey heter Skellefteå eller nåt. Och Matte Alba var där men bara som publik.

IF finns med som en organisatorisk grej - det blev strul med kommunala bidragen sedan fotbollen bolagiserades. Kolla in hemsidan. Nån utbrytning är det inte fråga om.


allan

skaparn
2006-01-25, 22:55
Vad? I Sverige finns det bara ett AIK, och de kommer från Solna. De där lapparna som spelar hockey heter Skellefteå eller nåt. Och Matte Alba var där men bara som publik.

Jag kan faktiskt inte slingra mig ur det faktum att Solna knep namnet AIK ett par år innan Skellefteå gjorde det. Svenska ishockeyförbundet väljer detta skrivsätt, så får jag bifoga min favoritbild. Vad menas med A I K?

edgen_ÖSD
2006-01-26, 01:55
http://www.op.se/parser.php?level1=3