handdator

Visa fullständig version : Streth protein


spinkoo
2002-09-02, 08:00
Sitter här på morgonkvisten och dricker vassle. Handlade igår streght Whey-protein. YEAH!:hbang:

Till frågan: Varför smakar dem mjöl? Varför klumpar den så mycket? Varför frågade jag inte så ni kunde varna mig innan jag köpte?

Övriga synpunkter på detta proteinuppskattas...

MVH/spinkoo

Fairing
2002-09-02, 08:06
Jadu Spinkoo.......

Svaret blir: du är snålast på Kolozzeum och trodde väl att du gjorde ett fynd prismässigt (skratt)och du får det du betalar för.

Om det är Stenght Whey du har köpt så kan man väl säga att Laktos & Fetthalten ä'r extremt hög och det är inte instatiserat därför klumpar det sig.

johan***
2002-09-02, 10:37
Jag har använt strenght whet ett bra tag nu...
Klumpar sig, har aldrig haft problem med det, köper bara chokladsmaken...

Fett halten...återigen anser jag att det lilla fett som finns i alla typer av whey proiteintillskott är försummbart över en hel dag med tanke på att de flesta äter "vanlig" mat, eller så äter man för lite fett om man äter kycklingfileer, pasta, ris, tonfisk och torsk...

Ett eller två gram extra fett, spec under höst och vinter lär ingen dö av !!!

:thumbup:

Fairing
2002-09-02, 11:19
Du vill väl bara betala för Protein inte fett & Laktos.

Fett är livsviktigt men ät då hellre nyttigt fett.

Fett i vassle är faktiskt en slaggprodukt. Hög fett halt = dåligt renat vassle.

johan***
2002-09-02, 15:01
Vill inte starta en jobbig diskussion så jag lägger sista inlägget på denna här nu:

Om man räknar på kronor/gram protein så hamnar strenghts väldigt bra.

Visst skall man äta nyttigt fett, själklart!! Men att det finns 2,5 g fett i en proteindrink kvittar rätt ordentligt för en icke tävlande byggare.

Ok, att reningsprocessen inte har separerat fetterna...Men vad gör väl det egentligen om man inte är rädd för de få g fett som finns i en portion. Är heller inte Laktos allergiker så det är åxå lugnt.


Som "hobby byggare" gör jag av med 3-4 kg proteinpulver/månad och då spelar priset en stor roll....



:kickass:

z_bumbi
2002-09-02, 15:33
Fett i vassle är faktiskt en slaggprodukt. Hög fett halt = dåligt renat vassle.

Fairing: Jo men också mindre yttre påverkan.

Sen om Strenght är bra eller dåligt vågar jag inte säga av två skäl:
1 Har inte använt det på länge.
2 Gör jag en sågning så får jag byta gym :)

j_p
2002-09-02, 16:02
Testade Strength vassle för ett tag sen och blev lite missnöjd. Först och främst är det för mycket fett och laktos för min smak. Köper jag kosttillskott är själva principen att jag bara vill få i mig en koncentrerad mänd näring av den typ jag är ute efter, inget annat. För det andra skummade den aldeles för mycket när jag använde shaker.

Smaken var dock bra.

spinkoo
2002-09-02, 17:04
Ok jag antar att jag får skylla mig själv denna gången. Fast jag har inte råd att leva på hydro, även om jag skulle vilja...:D
Finns det ingen liten smyg-rabbat Fairling för att jag hänger på kolozzeum så mycket...:rolleyes: ska vi säga vid över 500 inlägg:eek:

Fan vilket skit pulver, lika mycket fett och jäkelskap som whey-80:nono: .../spinkoo