handdator

Visa fullständig version : "Nu går du till överdrift"


kallebanan
2006-01-24, 18:39
Jag brukar ofta säga åt min vänner och även i min familj att ta ner på onödigt fett och socker eftersom det kan ta till skada i större mängde kan ta ett exempel. 4 utav mina kompisar brukar dra på lunchen och köpa 2-3 st godis påsar / chokladkakor var. Och struntar i att äta skolmat/köp lunch(mat) då "klagar" jag lite på dom och får oftast denna kommentar "Men går du inte till överdrift med din kost och träning?". Skulle vilja ha ett bra svar på den frågan, har aldrig lyckats klämma fram nåt bra. :naughty:

keffat_liv
2006-01-24, 18:41
testa med ett nej? ... eller så bara sliter du sönder tröjan och flexar biceps.

Fartman
2006-01-24, 19:02
Brista ut i skratt är ett finr svar. tycker någon att man tar man sin kost för allvarligt för att man tycker att det är urbota trögt att äta godis istället för käk så borde dom verkligen ta en fin funderare...

Baha
2006-01-24, 19:21
sköt dig själv och skit i andra.

försök aldrig övertyga andra om dina åsikter, helt meningslöst

Yankeee
2006-01-24, 19:52
försök aldrig övertyga andra om dina åsikter, helt meningslöst

En av de bästa sakerna att ha i bakhuvudet :thumbup:

Lizzie
2006-01-24, 21:29
Alla tar ansvar för sin egen hälsa!
Ofta får man höra gliringar från kompisar att 'man måste ju leva oxå' och 'man måste ju få unna sig någon gott ibland'...
Jag har lärt mig att ofta handlar det om att de andra vill ändra på sin livsstil men har inte kunskapen eller disciplinen som behövs. De är rent av avundssjuka. Argumenter inte för mycket med dem, de kommer komma till dig senare när de har bestämt sig att leva sundare.

kallebanan
2006-01-24, 21:30
sköt dig själv och skit i andra.

försök aldrig övertyga andra om dina åsikter, helt meningslöst

Det stämmer nog, får väll visa dom i sommar vem som är uptodate kroppsmässigt och vem som är finnig/mullig *kissass*

MyungChul
2006-01-24, 21:33
Du umgås med naivt folk.

Bönne
2006-01-24, 22:23
Ähh, så kan väl jag också göra, att folk alltid är så rädda för att inte vara hälsosamma, att käka så någon gång i veckan är inte katastrof. Knappast hälsosamt, men det är mycket som inte är hälsosamt...

Upp till var och en att bestämma, något som de flesta dock har gemensamt är att ingen vill höra tjat från den andra parten.

zanzi
2006-01-24, 22:26
Tycker det är du som gör fel när du lägger dig i och klagar över vad andra äter. Stör mig så otroligt mycket på de som lägger sig i och försöker övertala en till det ena eller andra när det gäller kost (speciellt efter att man redan för tionde gången förklarat att det inte finns något negativt i det man gör och trivs med!).

Pez
2006-01-24, 22:49
Alla tar ansvar för sin egen hälsa!
Ofta får man höra gliringar från kompisar att 'man måste ju leva oxå' och 'man måste ju få unna sig någon gott ibland'...
Jag har lärt mig att ofta handlar det om att de andra vill ändra på sin livsstil men har inte kunskapen eller disciplinen som behövs. De är rent av avundssjuka. Argumenter inte för mycket med dem, de kommer komma till dig senare när de har bestämt sig att leva sundare.
För mig är det tvärtom - efter ett par cigg och minst lika många kaffe på rasten så säger arbets/studiekamraterna "Du som tränar så mycket, är det verkligen bra att röka då...?":
"Man måste ju leva också.." ;)

Nej - det är inte bra att röka, röka är skadligt och otrevligt. Men jag gillar det.
Ja - en hel del av alla som tränar och är medlemmar på Kollo tar saker för seriöst, att tjata på sina vänner är inte ett bra sätt att göra sig omtyckt på. Och nej - de är fan inte avundsjuka, kanske lite ångestfyllda för en sekund när dom tänker på det där nyårslöftet etc.. men avundsjuka? Knappast. Varför skulle dom vara det? Vad man ska tänka på är att dom som inte är lika insnöade som "vi" är här, dom värderar inte träning och sin fysiska framtoning på samma sätt som "vi" gör. Varför skulle dom? Dom har ju ffs andra intressen som dom väljer att definiera sig genom, som "vi" inte förstår oss på.

jwzrd
2006-01-24, 23:00
Nånting som är vagt anknutet är ändå: "Du som tränar så mycket, ska du verkligen äta den där chokladbiten?". Hur fan tänker dom då? Det är väl just jag som KAN äta den, jag som tränar och rör på mig?!

Pez summerar det ypperligt sen. Det finns _INGET_ mer irriterande än en 17-åring som just tränat sina första 5 månader, fått en liten ärta på överarmen och ett par iskuber till rattar, en begynnande inflammation i armhålorna,. avancerade proteinpulver och SNACKET. Detta eviga snack med alla i närheten om 3x12 i bänkpressen, 47g protein 55 minuter efter passet, ingen runk två veckor innan bänkmaxningen (jag ska ta 85kg nu ffs!). Fårfackssäjq: ingen bryr sig!

Axon
2006-01-24, 23:04
sköt dig själv och skit i andra.

försök aldrig övertyga andra om dina åsikter, helt meningslöst

så jävla bra skrivet :hbang:

Yankeee
2006-01-25, 04:48
Pez summerar det ypperligt sen. Det finns _INGET_ mer irriterande än en 17-åring som just tränat sina första 5 månader, fått en liten ärta på överarmen och ett par iskuber till rattar, en begynnande inflammation i armhålorna,. avancerade proteinpulver och SNACKET. Detta eviga snack med alla i närheten om 3x12 i bänkpressen, 47g protein 55 minuter efter passet, ingen runk två veckor innan bänkmaxningen (jag ska ta 85kg nu ffs!). Fårfackssäjq: ingen bryr sig!

:laugh: :thumbup:

Lizzie
2006-01-25, 09:22
Och nej - de är fan inte avundsjuka, kanske lite ångestfyllda för en sekund när dom tänker på det där nyårslöftet etc.. men avundsjuka? Knappast. Varför skulle dom vara det? Vad man ska tänka på är att dom som inte är lika insnöade som "vi" är här, dom värderar inte träning och sin fysiska framtoning på samma sätt som "vi" gör. Varför skulle dom? Dom har ju ffs andra intressen som dom väljer att definiera sig genom, som "vi" inte förstår oss på.
Nu pratade vi inte om att tjata ihjäl sina vänner om att börja träna, utan vad det beror på att vänner klagar på den som väljer att äta sunt när de själva väljer några godispåsar till lunch. Där tror jag att det ligger mycket avundssjuka - kan bara prata av egen erfarenhet. Flera av mina vänner som är lite mulliga och har ursel kosthållning - de är rent av avundssjuk på mig som kan äta sunt, som tränar regelbundet och inte behöver 'banta ner mig för nästa bikinisäsong' (VARJE VÅR likadant!!)
Sen om man väljer att röka och bälja i sig kaffe så är det upp till var å en...som sagt...Var och en tar ansvar för sin egen hälsa!

Visst hör man titt som tätt 'får du äta det där, du som är en såndär hälsomänniska..' men det tar jag gärna.

Pez
2006-01-25, 09:34
Nu pratade vi inte om att tjata ihjäl sina vänner om att börja träna, utan vad det beror på att vänner klagar på den som väljer att äta sunt när de själva väljer några godispåsar till lunch. Där tror jag att det ligger mycket avundssjuka - kan bara prata av egen erfarenhet. Flera av mina vänner som är lite mulliga och har ursel kosthållning - de är rent av avundssjuk på mig som kan äta sunt, som tränar regelbundet och inte behöver 'banta ner mig för nästa bikinisäsong' (VARJE VÅR likadant!!)
Sen om man väljer att röka och bälja i sig kaffe så är det upp till var å en...som sagt...Var och en tar ansvar för sin egen hälsa!

Visst hör man titt som tätt 'får du äta det där, du som är en såndär hälsomänniska..' men det tar jag gärna.
Jag vet inte om det är du eller bara dina vänner - men nånstans där blandar du ihop träning för hälsa och träning för att bygga muskler/styrka.
Mitt vanliga svar på frågan om hälsa vs. rökning vs. träning är att jag tränar inte för att må bra - jag mår bra av att träna. Jag tränar inte för hälsan, jag tränar för att jag gillar att lyfta saker, att bygga muskler, att bygga styrka.
Hade jag tränat för hälsan så hade jag fanimej varken rökt eller ätit massa skräpmat... hade min träning varit inriktad på hälsa och välmående så hade jag kört "kissande hunden", gått på gympapass på friskis och ätit grönsaker. :D

Lizzie
2006-01-25, 09:43
Jag vet inte om det är du eller bara dina vänner - men nånstans där blandar du ihop träning för hälsa och träning för att bygga muskler/styrka.
Mitt vanliga svar på frågan om hälsa vs. rökning vs. träning är att jag tränar inte för att må bra - jag mår bra av att träna. Jag tränar inte för hälsan, jag tränar för att jag gillar att lyfta saker, att bygga muskler, att bygga styrka.
Hade jag tränat för hälsan så hade jag fanimej varken rökt eller ätit massa skräpmat... hade min träning varit inriktad på hälsa och välmående så hade jag kört "kissande hunden", gått på gympapass på friskis och ätit grönsaker. :D
Vi pratar nog om olika saker hör jag. Du tränar för att få muskler, jag tränar för att må bra - och ja' jag går på Yoga, går på Friskis pass (håller väl till i gymmet en del med) och äter grönsaker.

GymTT
2006-01-25, 11:45
Äh, sånt där hör man ju dagligen, jag har slutat bry mig vad andra äter och gör på det viset.

Bättre att inte kommentera.

Absinteh
2006-01-25, 16:45
Seriöst. Jag måste avprogramera mig att tjata på folk.
Är så grymt frestande att klaga på folks matvanor, men man känner ju hur störande det låter *grr27*

Chopsuey
2006-01-25, 16:58
Pez summerar det ypperligt sen. Det finns _INGET_ mer irriterande än en 17-åring som just tränat sina första 5 månader, fått en liten ärta på överarmen och ett par iskuber till rattar, en begynnande inflammation i armhålorna,. avancerade proteinpulver och SNACKET. Detta eviga snack med alla i närheten om 3x12 i bänkpressen, 47g protein 55 minuter efter passet, ingen runk två veckor innan bänkmaxningen (jag ska ta 85kg nu ffs!). Fårfackssäjq: ingen bryr sig!


Fan vad du är häftig.

Bönne
2006-01-25, 17:11
Äh, sånt där hör man ju dagligen, jag har slutat bry mig vad andra äter och gör på det viset.

Bättre att inte kommentera.Hade jag haft en polare som skrev en tråd på Kolozzeum om rädslan för att äta lite pommes vid en högtid, så hade jag jävlar mig inte kunna hålla mig från att släppa en kommentar - poäng; är inte konstigt ifall folk anmärker på din kosthållning GymTT ;)

:)