handdator

Visa fullständig version : friskis och svettis pass


oggen
2006-01-24, 17:21
Är det någon som har något bra bodypump eller friskis och svettis pass med musik till... Ska ha en sån lektion i skolan.. :D

m0gh
2006-01-24, 22:32
Är det någon som har något bra bodypump eller friskis och svettis pass med musik till... Ska ha en sån lektion i skolan.. :D
Nej, de ända jag vet är att dom ser roliga ut och att man brukar fnissa lite när man ser dom spatsera.

Helena B
2006-01-24, 22:55
Jag rekommenderar Body Workskivorna, finns allt från 96 till 145 BPM.

Kebab-Arne
2006-01-24, 23:14
Oj, frivilligt?

Kan nämligen inte vara det lättaste saken att göra när man ska hålla i en idrottslektion.
Nu förstör jag din tråd dock.

oggen
2006-01-24, 23:20
Oj, frivilligt?

Kan nämligen inte vara det lättaste saken att göra när man ska hålla i en idrottslektion.
Nu förstör jag din tråd dock.

Nepp inte frivilligt.. man måste göra det för att få betyg typ :S
Det är rätt tråkigt att göra speciellt när man är en gamal gymräv...

oggen
2006-01-24, 23:20
Jag rekommenderar Body Workskivorna, finns allt från 96 till 145 BPM.


Tack för tippset :thumbup:

Pudzianovski
2006-01-24, 23:28
Kan rekommendera Dark Funerals "Attera totus sanctus" också. 260-280 BPM.

Tolkia
2006-01-25, 00:04
Det är rätt tråkigt att göra speciellt när man är en gammal gymräv...
Nej, det är kul. :D
Hur lång tid har du på dig? Det spelar ju viss roll för vad du hinner/bör ta med.

Tolkia
2006-01-25, 00:07
Urk, låååååångsam att editera ... :em:

Ett litet observandum ang. Body Work-skivorna är att låtarna är hopmixade efter tempo; kan vara bra att veta från början, eftersom det begränsar möjligheterna lite (min åsikt; beror antagligen på vad man är van) när man sätter ihop passet.

Helena B
2006-01-25, 01:17
Urk, låååååångsam att editera ... :em:

Ett litet observandum ang. Body Work-skivorna är att låtarna är hopmixade efter tempo; kan vara bra att veta från början, eftersom det begränsar möjligheterna lite (min åsikt; beror antagligen på vad man är van) när man sätter ihop passet.

Det är det som är bra. Finns låtar till uppvärmningen, huvudpasset och till nervarvningen. Bara anpassa koregrafin efter låtarna.

Tolkia
2006-01-25, 10:20
Det är det som är bra. Finns låtar till uppvärmningen, huvudpasset och till nervarvningen. Bara anpassa koregrafin efter låtarna.
Eller dåligt ... :D Jag stör mig på att det inte är låtar en och en utan "block" av hopmixade dito; jag tycker att det blir svårt att få till någon konsekvent "koreografi". Men det beror som sagt mest på vad man är van från början, tror jag (BodyWork-skivorna är väl också tänkta för aerobics, tror jag; misstänker att jag skulle gilla dem bättre om jag hade hållit på med det). Om jag fick välja skulle jag vilja ha hela låtarna, men behålla mixningen/tempojusteringen (eller ha ett bättre ljudredigeringsprogram till datorn ...).

z_bumbi
2006-01-25, 10:54
Kan rekommendera Dark Funerals "Attera totus sanctus" också. 260-280 BPM.

Och efter uppvärmningen?

:D