handdator

Visa fullständig version : Moralpoll: Om det vore lagligt, skulle du?


Ninjasmurf
2006-01-24, 12:51
Om AAS vore helt lagligt men alla risker (fysiska och psykiska fanns), skulle du använda?



(detta säger inte att ni använder/har använt, utan det är bara en moralisk fråga)

Griip
2006-01-24, 12:55
Njae, vet för lite om det för att kunna svara tror jag. Har knappt nån aning alls om dem negativa delarna, och hur "bra" det egentligen är.

Nitrometan
2006-01-24, 12:55
Nej.

wreka
2006-01-24, 12:58
För absoluta alternativ i pollen.
Men troligen inte. Hade jag dock inte haft dom medicinska förutsättningar jag har så hade jag nog gjort det. Har inga moraliska invändningar mot det.

GymTT
2006-01-24, 12:59
Nej, fortfarande för stor risk för skada.

Runda Grodan
2006-01-24, 13:00
Är rätt säker på att jag inte skulle det fast man kan ju aldrig veta.

Edit. Kryssade "nej".

Pudzianovski
2006-01-24, 13:01
Skulle det vara lagligt hade väl kanske utveckling av AAS och användningen av AAS hastigt förbättras.

Piranha
2006-01-24, 13:01
Ja ... antagligen.

Davil
2006-01-24, 13:03
Nej !

Pga alla biverkningar och jag skulle inte kunna känna mig stolt över de styrkeökningar jag då ev. skulle få.

Och diabetes+AAS= Dålig kombo.

jwzrd
2006-01-24, 13:04
Svårt att säga, sprit nyttjar jag för att det är lagligt, men i mycket måttliga mängder eftersom jag inte är förtjust i att vara full. AAS skulle jag nog ställa mig lika till, anledningen till att jag inte använder det är knappast lagligheten.

puppas
2006-01-24, 13:05
Alla biverkningar ? Det fanns väl inga rapportet om att det skulle vara "farligt" på vuxna män va ? Nån postade ju en länk med en film för nån månad sen, där dom tog upp just det. Säger inte att det är så, men bara undrar ?


Kryssade nej, jag vill köra mitt race, inte "fuska". *flex*

JJ
2006-01-24, 13:07
anledningen till att jag inte använder det är knappast lagligheten.

Samma här. För min del är det hälsan som är det övervägande skälet samt att jag faktiskt tror att träningen i längden skulle bli tråkigare.

Lillgrabben
2006-01-24, 13:08
Nope, inte det minsta intresserad.

Nitrometan
2006-01-24, 13:11
Alla biverkningar ? Det fanns väl inga rapportet om att det skulle vara "farligt" på vuxna män va ? Nån postade ju en länk med en film för nån månad sen, där dom tog upp just det. Säger inte att det är så, men bara undrar ?
Tror du att det är nån forskare som får anslag för att testa det?

Yes
2006-01-24, 13:12
Inte för att jag ser det moraliska i frågan, men jag är inte särskilt sugen på AAS och det lär inte förändras med dess tillgänglighet.

Metal_boy_
2006-01-24, 13:12
Nej, det är biverkningarna jag är rädd för. Hade det varit olagligt men utan biverkningar, så hade jag nog mer övervägt att använda det än i det här fallet.

Ninjasmurf
2006-01-24, 13:13
Svara på min egen poll. Nej skulle inte göra det, målet med min träningen är inte att bli störst snabbast....

Jay-Z
2006-01-24, 13:14
Alla biverkningar ? Det fanns väl inga rapportet om att det skulle vara "farligt" på vuxna män va ? Nån postade ju en länk med en film för nån månad sen, där dom tog upp just det. Säger inte att det är så, men bara undrar ?


Rapporter vet jag inte om det finns, men det är vedertaget att det helt klart finns biverkningar, mer eller mindre allvarliga.

Pollsvar: Nej, med ett litet mja, som betyder att om det var både riskfritt och lagligt hade jag gjort det.

Ninjasmurf
2006-01-24, 13:14
Inte för att jag ser det moraliska i frågan, men jag är inte särskilt sugen på AAS och det lär inte förändras med dess tillgänglighet.

Moraliska är: Är det laglydigheten som hindrar dig får att ta aas, eller är det rädslan för biverkningar...eller att inte "fuska"..

mangs
2006-01-24, 13:15
Samma här. För min del är det hälsan som är det övervägande skälet samt att jag faktiskt tror att träningen i längden skulle bli tråkigare.

Yes, håller med JWZRD och JJ i denna frågan. Jag är inte intresserad av AAS men det beror på andra saker än att det inte är lagligt. Eventuelle biverkningar mm samt som JJ sade att det säkerligen blivit tråkigare.

Hur kul skulle det vara mellan kurerna när man tappar mycket det man byggt upp? Deppresion och nedstämdhet ligger nog inte så långt borta då. jag vet hur jag mår när jag inte kan prestera i närheten av mina personliga rekord. Jag tror nog att risken att man lägger av med träningen är större om man får resultaten för snabbt och om man sedan går tillbaka.

Bättre att bygga upp kroppen metodiskt och få långsamma kontinuerliga ökningar. :thumbup:

Yes
2006-01-24, 13:47
Moraliska är: Är det laglydigheten som hindrar dig får att ta aas, eller är det rädslan för biverkningar...eller att inte "fuska"..
Jag ser inte hur svaret säger något om ens moraliska dygd, såvida man inte är tävlande under något reglemente som förbjuder AAS.

Ludvika
2006-01-24, 13:49
Skulle aldrig bli en fuskare som vissa andra på denna brädan, inga namn sagda...

jwzrd
2006-01-24, 13:50
Skulle aldrig bli en fuskare som vissa andra på denna brädan, inga namn sagda...

Nu gällde tråden bruk om AAS vore LAGLIGT. Dvs: skillnaden mellan kreatin och metandrostenolon vore effekten.

Slartibartfast
2006-01-24, 13:58
Nej. Skadligt och för dyrt.

Ludvika
2006-01-24, 13:58
Nu gällde tråden bruk om AAS vore LAGLIGT. Dvs: skillnaden mellan kreatin och metandrostenolon vore effekten.

Du trackar mej hela tiden *cry* låt mej vara din mobbare *innocent*

slappe
2006-01-24, 14:03
Nja jag har fobi för att stoppa i mig läkemedel, buhu *spy*

kelk
2006-01-24, 14:04
Inte helt otänkbart.

Mattiasbiff
2006-01-24, 14:52
Verkligen inte...

aliquis
2006-01-24, 15:06
Lagligt är väl inte problemet, om det vore hälsosamt är ju mer intressant. Nej, om det är farligt men lagligt skulle jag inte ta det, om det vore ofarligt men olagligt vet jag inte, om det vore ofarligt och lagligt visst, självklart.

aliquis
2006-01-24, 15:08
Snygg förnekelse med att säga att det inte alls är farligt..

Dissector
2006-01-24, 15:09
Förmodligen faktiskt. Men inte sålänge jag bor hemma och riskerar att nita mammsen i ett roidrage eller så.

blasr
2006-01-24, 15:09
Skulle aldrig bli en fuskare som vissa andra på denna brädan, inga namn sagda...

Röstade inte du "Ja" i pollen om man hade använt AAS?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/poll.php?do=showresults&pollid=1211

jwzrd
2006-01-24, 15:09
Givet att AAS vore lagligt, hur många av er som partar med sprit skulle fortfarande säga: "nejffs inga roidas för miglol11, det är teh farligaste11"? Skicka PM med adress så ska jag posta t-shirt med Årets hycklare tryckt över ryggen.

hobbitar
2006-01-24, 15:10
Om alla andra hade tagit hade jag troligen också gjort det.

Om det hade varit lagligt så tror jag folk hade varit mindre "rädda" för det också.

Piranha
2006-01-24, 15:14
Om alla andra hade tagit hade jag troligen också gjort det.

Om det hade varit lagligt så tror jag folk hade varit mindre "rädda" för det också.


Ummmmmmm där har vi det igen ... åäö .. men endast på sista raden.

hobbitar
2006-01-24, 15:19
Ummmmmmm där har vi det igen ... åäö .. men endast på sista raden.

Men lägg ner det nu!!!!

Det där kommer förfölja mig resten av livet eller? :)

Pudzianovski
2006-01-24, 15:20
Givet att AAS vore lagligt, hur många av er som partar med sprit skulle fortfarande säga: "nejffs inga roidas för miglol11, det är teh farligaste11"? Skicka PM med adress så ska jag posta t-shirt med Årets hycklare tryckt över ryggen.

Jag skulle gärna vilja ha en sån t shirt. Om du får någon över kan du väl skicka en. Tack.

aliquis
2006-01-24, 15:24
Givet att AAS vore lagligt, hur många av er som partar med sprit skulle fortfarande säga: "nejffs inga roidas för miglol11, det är teh farligaste11"? Skicka PM med adress så ska jag posta t-shirt med Årets hycklare tryckt över ryggen.Nu skall du inte försöka tänka logiskt och riktigt.

"Alla" dricker alkohol, alltså får alla i sig det, alltså är riskerna precis som för alla andra, alltså är de inte förhöjda om jag med dricker alkohol!

aliquis
2006-01-24, 15:24
Ummmmmmm där har vi det igen ... åäö .. men endast på sista raden.Jag har aldrig förståt åäö-snacket, någon som kan förklara i ett pm?

Piranha
2006-01-24, 15:26
Jag har aldrig förståt åäö-snacket, någon som kan förklara i ett pm?



Använd sökmotorn min understimulerade vän "åäö".

:thumbup:

Ludvika
2006-01-24, 15:30
Röstade inte du "Ja" i pollen om man hade använt AAS?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/poll.php?do=showresults&pollid=1211

Tryckte fel förstås ;)

Noodles
2006-01-24, 15:35
Nej. Den främsta anledningen till att jag är ren är knappast den juridiska biten. Jag vill inte ta av moraliska skäl (det känns mer rätt om mina gränser i träningen sätts av annat) och av hälsomässiga skäl. Jag skulle vara rädd för de bieffekter som kan komma. Sedan kan förespråkarna tjafsa på bäst de vill om att några bieffekter inte är bevisade. Jag tycker det skulle vara en onödig risk att ta. Av samma anledning röker jag inte på, trots att det enligt en del man har träffat är "nästintill ofarligt".

Vad gäller Jwzrds resonemang om alkohol så har du en poäng. Även fast jag knappast är nykterist så var det länge sedan jag var full eller festade på det sättet.

mela
2006-01-24, 15:35
Njea, vill inte se ut som Simone Ruhl :eek:

Tomten
2006-01-24, 15:38
Bryr mig inte ett dugg om att det är olagligt, är ju för biverkningarnas skull som man inte tar skiten.

Slartibartfast
2006-01-24, 15:47
Den juridiska förbudet tar jag ungefär lika hårt på som fildelningsförbudet. Inte speciellt, med andra ord.

vhailor
2006-01-24, 16:14
Jajemen. Ryssfemmor i stora lass!

grisbil3n
2006-01-24, 16:39
Skulle kunna tänka mig att testa en liten kur, men det är rätt döfött när man är såpass ung och outvecklad muskulärt iofs om jag hajat de hela rätt.

grisbil3n
2006-01-24, 16:43
Snygg förnekelse med att säga att det inte alls är farligt..

Jävligt mycket här i världen som är farligt, handlar väl mest om definitioner.

Fatalist
2006-01-24, 16:46
Det som skrämmer mig mest är att jag inte vet vad jag vill svara *slap*

Nina L
2006-01-24, 16:48
Troligen. De främsta orsakerna till att jag inte har testat är att jag inte kan med tanken på att ljuga för mamma mfl och att jag inte tycker om tanken på att det är olagligt. Vore det lagligt och därmed socialt accepterat så vore det en annan femma.

JJ
2006-01-24, 16:53
Troligen. De främsta orsakerna till att jag inte har testat är att jag inte kan med tanken på att ljuga för mamma mfl och att jag inte tycker om tanken på att det är olagligt. Vore det lagligt och därmed socialt accepterat så vore det en annan femma.

Jag tror du får läsa på biverkningarna för kvinnor lite mer, jag tror faktiskt du skulle avstå även om det vore lagligt.

jwzrd
2006-01-24, 16:54
Jag tror du får läsa på biverkningarna för kvinnor lite mer, jag tror faktiskt du skulle avstå även om det vore lagligt.

Hur ställer du en förstorad klitoris mot ett par moobs egentligen?

tossefar
2006-01-24, 16:55
Hur ställer du en förstorad klitoris mot ett par moobs egentligen?

En förstorad klitoris kan ju vara positivt. Då slipper hon ju ha penisavund :thumbup:

JJ
2006-01-24, 16:56
Hur ställer du en förstorad klitoris mot ett par moobs egentligen?

Jag tänkte mer på basrösten faktiskt, lite mer av det goda är väl inte hela världen.

jwzrd
2006-01-24, 16:58
Jag tänkte mer på basrösten faktiskt, lite mer av det goda är väl inte hela världen.

Kanske läge för en poll i stil med:

Vilka AAS-biverkningar som drabbar kvinnor vill du minst ha:
( ) Förstårad klitoris
( ) Basröst
( ) Skäggväxt
( ) Lidl/Valfri moderator

Nina L
2006-01-24, 17:00
Jag tror du får läsa på biverkningarna för kvinnor lite mer, jag tror faktiskt du skulle avstå även om det vore lagligt.Exakt hur det ligger till med risken för biverkningar och kvinnor är svårt för mig att veta. Jag gissar att det inte är så farligt som det kan verka (Det brukar vara så med olagliga saker.) men jag har inte satt mig in i det. Jag är dock nöjd med både mitt röstläge och storleken på min klitoris och jag skulle inte vilja riskera en förändring där oavsett laglighet.

JJ
2006-01-24, 17:00
Kanske läge för en poll i stil med:

Vilka AAS-biverkningar som drabbar kvinnor vill du minst ha:
( ) Förstårad klitoris
( ) Basröst
( ) Skäggväxt
( ) Lidl/Valfri moderator


Glöm inte "Bulliga/Bådybildar muskler"

Perscitus
2006-01-24, 17:01
Hade jag haft viljan att uppnå något som är svårt utan AAS samt beslutat att jag är beredd att ta riskerna hade jag tagit det i dagsläget fastän det är olagligt, lagligheten påverkar således inte mitt beslut. Jag röstade nej för jag vill inte ta AAS, men jag respekterar de som gör det. Blir förbannad på folk som tar ifrån de som tagit AAS all deras rätt att få beröm för deras prestation och säger att de fuskat. Jag tycker självklart det är fel om en deltagare i en tävling där AAS är förbjudet förbigår reglerna, då är det förstås fusk. Det är ju inget mirakelmedel, det tillåter dig bara nå högre nivåer med hård träning. Förvisso enklare, men om man verkligen vill bli riktigt stor, varför bara bli hälften så stor som man kan bli?

jwzrd
2006-01-24, 17:02
Glöm inte "Bulliga/Bådybildar muskler"

Ingår särskrivningen i det alternativet då? Något slags ickebildningsval? :)

Edit: Jag ser att jag redan tillfört ickebildningsvalet :)

Nina L
2006-01-24, 17:02
Vilka AAS-biverkningar som drabbar kvinnor vill du minst ha:
( ) Förstårad klitoris
(X) Basröst
( ) Skäggväxt
( ) Lidl/Valfri moderator

JJ
2006-01-24, 17:02
och jag skulle inte vilja riskera en förändring där oavsett laglighet.
Precis, och då går AAS bort direkt för dig. Det är inte jämlikt, men så är det.

Perscitus
2006-01-24, 17:03
Skulle aldrig bli en fuskare som vissa andra på denna brädan, inga namn sagda...
Varför skulle de vara fuskare?

mela
2006-01-24, 17:03
( ) Förstårad klitoris
(X) Basröst
( ) Skäggväxt
( ) Lidl/Valfri moderator


Hellre basröst än skäggväxt..
Blir bara mer lik min pappa då *cry*

Nina L
2006-01-24, 17:08
Precis, och då går AAS bort direkt för dig. Det är inte jämlikt, men så är det.Om det är så, så stämmer det. Jag utgår i mitt tänkande från att det - om det vore lagligt - skulle finnas varianter av AAS för tjejer där risken för röstförändringar, skäggväxt osv skulle var försumbara. Så vitt jag vet har det en del att göra med halveringstiden och det skulle kunna forskas på. Om det vore lagligt så skulle man också kunna testa sina hormonnivåer och veta att man låg på en bra nivå. Jag spekulerar lite...

Men det går bra utan också. :)

Mela: Det kan man ta bort med laser.

Mago
2006-01-24, 17:37
Skulle aldrig bli en fuskare som vissa andra på denna brädan, inga namn sagda...

Psst. Om det skulle vara lagligt så skulle det ju inte vara fusk att använda.

För att svara på frågan, lite iaf.. med största sannolikhet, nej.

Antn
2006-01-24, 17:57
Tveklöst nej. Farliga biverkningar.

Blev ärligt lite förvånad över antalet som kunde tänka sig att använda AAS om det blev lagligt...

jwzrd
2006-01-24, 17:59
Tveklöst nej. Farliga biverkningar.

Blev ärligt lite förvånad över antalet som kunde tänka sig att använda AAS om det blev lagligt...

Trots att det är frukstansvärt många som testar AAS idag när det är olagligt?

Osten80
2006-01-24, 18:04
Trots att det är frukstansvärt många som testar AAS idag när det är olagligt?


Jag blir förvånad över att just själva lagbrottet hindrar en del folk. Jag trodde inte att folk brydde sig så mycket om det.

Antn
2006-01-24, 18:09
Trots att det är frukstansvärt många som testar AAS idag när det är olagligt?

Hehe jamen på kollo är det ju bara hyvens personligheter och ingen som använder sådana preparat, förmodar jag. ;) Därav min förvåning.

Garnax
2006-01-24, 18:42
Nix.

Onödiga bieffekter, finns mer i livet än maximall muskelvolym

Kwon
2006-01-24, 18:44
Nej!

Slopa bieffekterna , gör dom lagliga o billiga o vi kan snacka igen Ninjasmurf :D

keffat_liv
2006-01-24, 18:44
nä verkligen inte. Är inte lagen som stoppar mig, det är de möjliga bieffekterna.

Yankeee
2006-01-24, 18:56
Nä, skiter fullständigt i om det är lagligt eller inte. Det är inte värt det enligt mig.

Don_Kocke
2006-01-24, 18:59
Inte fan bryr man sig om AAS är lagligt eller ej är väll fan inte någon intelligent person som skulle köra på AAS om det blev lagligt..det är väll biefekterna folk är oroliga för..alla som håller på med AAS blir personlighetsförändrade, deprimerade, impotenta med tidet och slutar oftast sina liv med självmord

Yankeee
2006-01-24, 19:00
alla som håller på med AAS blir personlighetsförändrade, deprimerade, impotenta med tidet och slutar oftast sina liv med självmord

:eek:

Don_Kocke
2006-01-24, 19:08
:eek:


DEt är iaf dem erfarenheterna jag fått av folk jag känt och träffat

keffat_liv
2006-01-24, 19:09
DEt är iaf dem erfarenheterna jag fått av folk jag känt och träffat

så massa folk du kännt har tatt aas, blivit deprimerad och sedan begått självmord?

Yankeee
2006-01-24, 19:09
DEt är iaf dem erfarenheterna jag fått av folk jag känt och träffat

Och du har träffat alla?

Kwon
2006-01-24, 19:12
Och du har träffat alla?

Alla? Alla as in All the people all over teh wörld?

bluelight
2006-01-24, 19:17
Om det skulle varit lagligt en längre tid (innan jag var född) så skulle jag nog kura, men om det skulle bli lagligt nu så vetefasiken.

Som någon sa skulle nog utvecklingen utav AAS bli bättre och det skulle troligtvis bli mindre biverkningar. (Nej, jag vill inte legalisera det).

Don_Kocke
2006-01-24, 19:20
Alla? Alla as in All the people all over teh wörld?


Nej men alla som pysslat med skiten en längre period har råkat ut för dem flesta av biverkningarna jag nämnde..För övrigt förstår jag inte varför man skulle vilja ta AAS..Man är inte man om man är stolt för att ha fått en bra fysik med hjälp av en massa steroider

Don_Kocke
2006-01-24, 19:22
så massa folk du kännt har tatt aas, blivit deprimerad och sedan begått självmord?


Inte massa och inte folk som är nära till mig ..men annars några stycken ja

keffat_liv
2006-01-24, 19:22
Nej men alla som pysslat med skiten en längre period har råkat ut för dem flesta av biverkningarna jag nämnde..För övrigt förstår jag inte varför man skulle vilja ta AAS..Man är inte man om man är stolt för att ha fått en bra fysik med hjälp av en massa steroider

Våga säga det till cutler o grapparna.

ugglan
2006-01-24, 19:28
Jag tror du får läsa på biverkningarna för kvinnor lite mer, jag tror faktiskt du skulle avstå även om det vore lagligt.

Sen finns det ju faktiskt lite "snällare" (mindre androgena) prepp som kvinnor kan bruka i lägre doser utan att löpa speciellt stor risk för virilisering.

Trance
2006-01-24, 19:37
Givet att AAS vore lagligt, hur många av er som partar med sprit skulle fortfarande säga: "nejffs inga roidas för miglol11, det är teh farligaste11"? Skicka PM med adress så ska jag posta t-shirt med Årets hycklare tryckt över ryggen.

Nej? De påverkar ju inte ens kroppen på samma sätt så hur skulle det vara samma sak?

JJ
2006-01-24, 19:49
Sen finns det ju faktiskt lite "snällare" (mindre androgena) prepp som kvinnor kan bruka i lägre doser utan att löpa speciellt stor risk för virilisering.
Jag vet, men de tvingas ta väldigt låga doser för att risken skall räknas som liten. Så små att resultaten blir därefter.

Johan O
2006-01-24, 19:57
Nej!
Har sett med egna ögon vad som kan hända, så jag kommer aldrig röra skiten.

Ryska_raketen
2006-01-24, 19:59
Ja

Jorgen
2006-01-24, 20:15
Nej. Det är inte värt det.

Bronkitkorv
2006-01-24, 20:31
Nej jag känner folk som blivit ännu mera puckade av det, en är narkoman idagens läge en annan ser ut som ett monster i kroppen. Men jag antar att det finns relativt ofarliga doser och att riskerna inte är jättejätte stora MEN faktum är att jag gillar att ta mej en öl eller två ibland och det är inte en bra kombination det vet jag utan att läsa forskarrapporter.

tossefar
2006-01-24, 21:03
Är det inte dags att ge don_kocke pris för bästa medlem under 150 posts? Han förgyller min dag.

raZmus
2006-01-24, 21:08
Nej, det skulle jag inte. Skulle jag vilja ta, hade det faktum att det inte är lagligt inte hindrat mig.