handdator

Visa fullständig version : Vill ha hjälp med deff"maten" ??


Linusen
2006-01-23, 19:37
Jag vill Deffa... jag har läst grubbs guide flera ggr men tycker ändå det är skit svårt o veta exxakt HUR o när jag borde äta...

jag är rätt duktig o äta bra annars. men har ingen direkt koll på hur mycket protein/fibrer osv jag får i mig kanske :em: ..
Jag skulle vilja ha ett mat schema som jag skall följa tillsammans med den träning jag utför !! Men vet inte alls hur matschemat skall se ut för att de ska hända grejjor i kroppen :em:

kan kanske nån av er lägga upp ett matshema som kanske passar mig o min träning, vardag?

jag är 24 år.. väger 64 kg och är 170cm

mån-vila eller promenad 2 tim
tisdag- jogga 7 km
onsdag-jogga 5 km
torsdag -promenad 2 timme rask takt
fredag -styrketräning på morgonen 40
lördag- jogga ca 1 mil
söndag-jogga 5 mil

så fort de blir mer pengar på mitt konto ska jag köpa spinning kort, då läggs träningsschemat om... mer spinning o lite mindre jogging.. men så här ser det ut nu??¨

kan nån kanske knåa ihop hur jag skall äta :em: har "rent" protein pulver som jag tar från pojkvännen.. alltså ingen målersättning med påfyllnad efter träning kanske??

Hoppas på lite tips :D

userfriendly
2006-01-23, 19:52
kanske svårt att deffa utan styrketräning o nån grund att deffa ner sig till? varför ska du gå ner i vikt? du verkar inte direkt vara överviktig o jag tror inte du har en onormalt hög fett% med all den där cardion

Linusen
2006-01-24, 07:18
Jo jag har gått upp, brukar ligga på ca 60 prick , där ser jag lagom ut.. Nu väger jag ca 64-65 kg men har som sagt börjat träna igen efter ca 6 månaders uppehåll, för att då gå ner i vikt så vill jag testa o deffa samtigit som jag tränar så här.. visst kan tränings schemat se annerlunda ut ibland, men målet är att köra så där... har gjort de i en vecka nu o tyv¨ärr har ja åkt på en helvetes förkylning så denna vecka ligger jag på is.. men tänkte käka rätt iallafall ;) ???

nån som kan hjälpa mig med ett matschema :D

mela
2006-01-24, 07:21
kolla runt lite så ser du hur folk äter...

sundvall
2006-01-24, 09:25
Ska du deffa på 64kg på 170cm?? :P

Linusen
2006-01-24, 09:27
Japp.,.. jag är slapp i kroppen, ska gå ner till 60 prick runt i kring där.. inte mindre än 58 kg..