handdator

Visa fullständig version : Deffupplägg?


Alexlindgren
2006-01-23, 17:19
Tänkte börja min deff den 7e Mars, dagen när jag kommer hem från sportlovet.

Varje vardagsmorgon tänkte jag pallra mig upp klockan 6 och dra en joggingrunda på cirkus 20 minuter i halvhögt tempo som succsesivt ökar.

Maten ska bestå av detta.

Frukost:
2 mackor polarbröd med skinka
1 skål fil med hemmagjorda flingor (havregryn, torkad frukt)

Lunch:
1 portion av skollunchen (är totalt sämst på att uppskatta vikt, så vet inte hur mycket kött respektive ris/potatis jag käkar)

Mellanmål:
1 skål fil med hemmagjorda flingor

Middag:
Samma som lunch men då hemmalagat, inte för fet mat, morsan tänker på vad vi äter ;)

Kvällsmål
1 macka polar extem med en skiva skinka.

Kommer köra 3 pass i veckan och efter dom passen blir det en drink med 1dl malto och 1dl proteinpulver (whey-80)


På antingen lörda eller söndag tänkte jag unna mig att gå till t.ex. Mc-donalds eller äta en pizza. Detta är inte ett måsta utan händer kanske bara någon helg ibland om polarna känner för det. Om det inte blir donken så blir det kanske nån liten godispåse. För övrigt ska jag försöka undvika godis och läsk så gott jag kan. Blir mycket mjölkdrickande nu ;).



Nu till min fråga, vet att det kanske är mycket begärt, men skulle någon kunna räkna ut vad detta blir i kcal per dag? Är totalkass på att räkna ut sådant som sagt.


Jag är 175cm lång och väger 71kg i dagsläget. Planerar att väga cirka 73kg till deffen och gå ner till cirkus 69.

Snälla skippa kommentarerna om att jag inte ska deffa, har ställt in mig på den här deffen och vill verkligen ha bort det här fettet som jag har på mig just nu. Har tänkt att inte ligga på bulk hela vintern och sedan deffa bort det utan ligga på ett ungefärligt +-0 värde.

MVH. Alex

Em1l
2006-01-23, 17:41
kommer säkert komma något mycke bättre svar på detta snart.. jag är verkligen ingen expert i ämnet.. sen beror de ju lite på hur långt du är villig att gå.

men höjer väl insulinvärdena i kroppen rätt mycke? så jag hade bytt ut filen till gröt.

vet inget om mackorna, men antar att de är grovt bröd och inget vitt skräp?

Alexlindgren
2006-01-23, 17:42
Jag fick värdet "1 830.4" som man sedan ska gångra med 1.2-2.0 för olika mycket ansträngning per dag, jag kan ta siffrorna då.

2 196.48 - En dag framför datorn
2 379.52
2 562.56
2 745.6
2 928.64
3 111.68
3 294.72
3 477.76
3 660.8 - En idrottsmans dag inom en konditionsgren


Undrar nu hur ansträngande det är för dom här dagarna:

Skola, sedan hem och sedan dator
Skola, gym, dator
Skola, tennis/fotbollsträning
Skola, medelintensiv idrottslektion i skolan, dator
Skola, medelintensiv idrottslektion i skolan, gym, dator


Ber om ursäkt för mina frågor om dom är idiotiska, men är lite på nybörjarfronten angående detta.

Alexlindgren
2006-01-23, 17:44
kommer säkert komma något mycke bättre svar på detta snart.. jag är verkligen ingen expert i ämnet.. sen beror de ju lite på hur långt du är villig att gå.

men höjer väl insulinvärdena i kroppen rätt mycke? så jag hade bytt ut filen till gröt.

vet inget om mackorna, men antar att de är grovt bröd och inget vitt skräp?

Hm okej, detta var något nytt, visste inte att filen hade högt GI värde :)

Men det är sant, kanske skulle kunna byta ut filen mot gröt på morgonen då jag blir såpass hungrig efter att jag har sprungit innan frukost.

Något förslag på vad jag kan äta som mellanmål då?

Alexlindgren
2006-01-23, 17:48
Fan va mycket jag får skriva, jag ändrar frukosten till gröt då så det blir såhär:

Frukost:
2 mackor polarbröd med skinka
1 portion havregrynsgröt

Lunch:
1 portion av skollunchen (är totalt sämst på att uppskatta vikt, så vet inte hur mycket kött respektive ris/potatis jag käkar)

Mellanmål:
1 skål fil med hemmagjorda flingor

Middag:
Samma som lunch men då hemmalagat, inte för fet mat, morsan tänker på vad vi äter

Kvällsmål
1 macka polar extem med en skiva skinka.


Men jag behöver någon proteinkälla till mellanmålet också, men har inte någon bra idé..nå tips? :)

TheGovernator
2006-01-23, 21:12
Mer protein till kvällsmålet skulle jag rekommendera.
Exempelvis kvarg eller en proteindrink.

Alexlindgren
2006-01-23, 21:14
okej, varför då? :) lite nyfiken bara

vi säger en keselladrink då :)

agahowa22
2006-01-23, 22:15
keasin hindrar proteinnedbrytningen tro ja de va :)

Alexlindgren
2006-01-23, 22:16
keasin hindrar proteinnedbrytningen tro ja de va :)


så att mer proteinintag på kvällen hindrar proteinnedbrytningen menar du?

Var det bra annars då? hur många kcal är det cirkus? *popcorn*

jakke
2006-01-23, 22:48
så att mer proteinintag på kvällen hindrar proteinnedbrytningen menar du?

Var det bra annars då? hur många kcal är det cirkus? *popcorn*
Står ju inga mängder alls. En skål fil tex. det kan ju vara allt från 2dl till 1l.

Alexlindgren
2006-01-23, 23:18
Frukost:
1 macka polarbröd med skinka
1 sopptallrik havregrynsgröt med 1dl mjölk

Lunch:
1 portion av skollunchen (är totalt sämst på att uppskatta vikt, så vet inte hur mycket kött respektive ris/potatis jag käkar)

Mellanmål:
1 sopptallrik gröt med 1 dl mjölk, banan.
(också något proteinrikt, har dock ingen idé)

Middag:
Samma som lunch men då hemmalagat, inte för fet mat, morsan tänker på vad vi äter

Kvällsmål
250g kesella med frusna bär och lite saft.

J.Saarela
2006-01-24, 09:04
Ut och promenera med hunden varje morgon!En tur genom skogen så blir det ordentlig kardio.

Runda Grodan
2006-01-24, 10:38
Tycker inte du ska deffa. Vad är det du hade tänkt deffa bort? Musklerna kanske? Du har ju inget fett på bilderna, dessutom är du ju bara femton år. Ta tillvara på att du växer så det knakar i den åldern istället. *flex*

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=57941

Alexlindgren
2006-01-24, 11:01
det var lite mer än en månad sen och 3,5 kilo sen *innocent*


Men det fett jag har syns knappt på bilderna, vill få bort det bara. Vet att jag kanske är en idiot men så är det bara. Vill ha ungefär som Sällen här på forumet har.

Alexlindgren
2006-01-24, 20:16
Frukost: (364 Kcal)
1 macka polarbröd med skinka (ca: 100 g = 170kcal)
1 sopptallrik havregrynsgröt med 1dl mjölk (ca: 275 gram,1 portion enligt livsmedelsdatabasen = 147kcal + 1dl mjölk = 47kcal)

Lunch: (Ingen aning! Hur mycket kan en portion vara om det är typ hälften ris/potatis, ett par köttbitar, lite sås och lite grönsaker? Behöver hjälp :))
1 portion av skollunchen

Mellanmål: (296 Kcal)
1 sopptallrik gröt med 1 dl mjölk, banan.
(också något proteinrikt, har dock ingen idé) (ca: 275 gram,1 portion enligt livsmedelsdatabasen = 147kcal + 1dl mjölk = 47kcal + 1 banan = 102kcal)

Middag: (Ingen aning! Men antagligen samma på lunchen fast lite mer)
Samma som lunch men då hemmalagat, inte för fet mat, morsan tänker på vad vi äter

Kvällsmål (268 kcal)
250g kesella med frusna bär och lite saft.(188+ca 40kcal för frusna bär och ca 40kcal för saften)


Detta blir då 928 UTAN lunchen och middagen, skulle någon kunna räkna ut detta till mig? :)

agahowa22
2006-01-24, 22:04
räkna ut vad? förstår itne riktigt hur mcyek cal du ska äta på middag lunch?

Alexlindgren
2006-01-25, 16:57
Jag kan inte uppskatta hur mkt man äter till lunch/middag, det är det jag behöver hjälp med + hur många kcal detta blir då.

Alexlindgren
2006-01-26, 20:29
ingen som kan hjälpa mig att uppskatta mängden man käkar för en portion till lunch i skolan, alltså en hyffsat stor portion? och sedan uppskatta hur många kcal denna måltid blir också.

GymTT
2006-01-26, 20:52
Men, har du mycket fett ens? :) Du såg väl ut att ha bra bf? eller?

Alexlindgren
2006-01-26, 20:59
Magrutorna syns inte om man inte "drar" ner huden så att säga, och det är jag inte nöjd med, har alltid haft de där jobbiga lilla fettet, vill få bort skiten, så ser man resultaten bättre sen också.

GymTT
2006-01-26, 21:01
Magrutorna syns inte om man inte "drar" ner huden så att säga, och det är jag inte nöjd med, har alltid haft de där jobbiga lilla fettet, vill få bort skiten, så ser man resultaten bättre sen också.


Sant, är du inte nöjd klart du ska prova en deff, jag är mycket mer nöjd just nu med min kropp, ändå bara tappar kanske 3kg än så länge!
Lycka till

Alexlindgren
2006-01-26, 21:13
jag vet, de är inte mycket kilo som krävs för att det ska se så mycket bättre ut.

Tackar, lycka till du med!

Allan
2006-01-26, 21:31
Om du är under arton ger du fan i att deffa. Så enkelt var det med det.


allan

Alexlindgren
2006-01-26, 21:32
förlåt allan :em:

Rockhard
2006-01-26, 23:04
ingen som kan hjälpa mig att uppskatta mängden man käkar för en portion till lunch i skolan, alltså en hyffsat stor portion? och sedan uppskatta hur många kcal denna måltid blir också.

Det är ju helt omöjligt att veta hur stora dina portioner är. Sen får ni väl olika mat på luncherna så det skiljer. Du får väl väga lite hemma och räkna hur mycket det blir så du får lite känsla för det där.