handdator

Visa fullständig version : Fingerleder/Grippers.


Bondlurk
2006-01-23, 17:13
Jag har ett litet problem, och det är att jag konstant "knakar" med mina fingrar, försöker sluta med det men det har inte lyckats så långt.

Så här kommer frågorna, när jag kör med grippers så knakar det i mina knogar och fingrar. Och det i sig stör mig inte särsklit mycket, men jag vill inte skada mina leder.

Så frågan är, kan det skada lederna att köra med grippers? Eller bygger man bara upp dom?

Sonny
2006-01-23, 18:10
Allt jag kan säga är att mina fingrar/knogar knakar som fan när ja jag kör grippers om jag inte har kört nåra lättare uppvärmnings set innan.

Bondlurk
2006-01-23, 18:15
Okej, gör det ont på dig? Har du kört länge?

Samboy
2006-01-23, 18:24
Jag har ett litet problem, och det är att jag konstant "knakar" med mina fingrar, försöker sluta med det men det har inte lyckats så långt.

Så här kommer frågorna, när jag kör med grippers så knakar det i mina knogar och fingrar. Och det i sig stör mig inte särsklit mycket, men jag vill inte skada mina leder.

Så frågan är, kan det skada lederna att köra med grippers? Eller bygger man bara upp dom?

om det knakar så är det förlite ledvätska i lederna.

Svedberg
2006-01-23, 18:54
Värm upp riktigt så knakar det inte, iaf inte för mig.
Bra uppvärmning förutom lättare set är att skölja händerna i så varmt vatten du klarar av i 1 minut, en del klagar att det mjukar upp huden innan men det har jag aldrig lidit av precis

Bondlurk
2006-01-23, 18:55
Okej, kan knakandet skada en då?

Svedberg
2006-01-23, 18:57
Ska då iaf inte jag uttala mig om, men för mig gör det ont om det knakar när man klämmer grippers så det kan ju inte vara så nyttigt

Sniggel
2006-01-23, 19:05
Jag tror inte någon har kunnat fastställa ännu vad som händer när det knakar, eller om det är skadligt.
Själv knakar jag fingrarna, ryggen, nacken, käken och de flesta lederna som finns i kroppen :)
Får hoppas på att man inte får problem av det i framtiden.
Jag har hållt på i drygt 10 år och än har jag inte märkt av något, kanske tar längre tid innan (om) problem uppstår.

Zakath
2006-01-23, 19:17
Det fanna ju någon forskningsrapport King Grub postade för något år sedan som visade att personer som "knäckte" sina fingrar regelbunded hade ca. 75% av normalstyrkan i kontrollgruppen, men jag vet inte riktigt hur det var med trovärdigheten i de resultaten.

Bondlurk
2006-01-23, 20:23
Hmm, jag har nog hyffsat starka nypor för att aldrig tränat grippers, ligger på snudden till att klämma ihop min HG 250 gripper. Och jag har knakat i hela mitt liv.

Sonny
2006-01-23, 22:04
Okej, gör det ont på dig? Har du kört länge?Det gör inte ont, bara låter/känns obehagligt. Har tränat grippers i en månad snart (alltså inte länge)