handdator

Visa fullständig version : Vad föredrar ni? Ute eller inne?


Maskinisten
2006-01-23, 12:48
Som topicen vad föredrar ni? Gillar ni att gå ute i det fria andas vinterluft och avgaser eller går ni hellre och luktar på nån svettig karl på löpbandet brevid er på gymmet?

JJ
2006-01-23, 12:50
Jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att ta en promenad på ett löpband, fy fan vad tråkigt.

grisbil3n
2006-01-23, 12:52
Ute såklart, men sålänge man har sjysst musik i lurarna så kan de väl funka på löpband med. Om det är svinkallt ute lr nått. Har aldrig provat dock.

Jman
2006-01-23, 12:52
Inte mycket val. Vid minusgrader så klarar inte mina andningsvägar av den ökade andningstakten vid löpning. Sen gör underlaget så här års det allt annat än optimalt för löpning. Benen blir för trötta för snabbt.
Däremot en promenad på en timme eller mer i vackert vinterlandskap är en hit. Jag är inte rädd för några minusgrader.

Davil
2006-01-23, 12:57
Det är alltid trevligast att promenera utomhus, speciellt med sällskap och i fin natur.

Tomten
2006-01-23, 13:01
Tur man läser frågan ordentligt. Trodde ni menade om man var ute och gick i vinterkylan... Då säger jag nog nej. Om man ska motionera så gör man det givetvis ute om vädret tillåter.

skaparn
2006-01-23, 13:02
Enda gången jag använder ett löpband är när jag provar skor. Det måste vara den tydligaste manifestationen av teknikmissbruk när vi inte längre löper utomhus, trots att man 360 av årets 365 dagar knappast hindras av vädret.

hangatyr
2006-01-23, 13:23
inte för att jag skulel ställa mig och promenera på ett löpband, mend et behöver inte betyda att jag gillar att vara ute. natur är bäst på tv.

Cinna
2006-01-23, 13:34
Självfallet ute!
Finns inget bättre än morgonprommisar i det fria. Va kanske lite väl kyligt igår, men vanligtvis så är det inga problem.

Visst kan det bli en kortare sväng på bandet efter passet, men då handlar det max om 20 min.

Karl_alfred
2006-01-23, 13:38
Att gå på ett löpband :sleep: Irriterande är de då de faktiskt finns folk som vill träna, så är de upptagna av folk som går på dem *screwy*

Maskinisten
2006-01-23, 13:41
Själv så går jag ute när det är bra väder och skönt. är det kallt som fan, snöar, blåser och är allmänt jävligt går jag hellre 1 timme inomhus på ett löpband och faktiskt går än att inte ta mig "ut" på en promenad.

Jax
2006-01-23, 13:43
Gå som träning? *screwy*

...och att man vid ett sådant tillfälle skulle få för sig att använda löpband? Ja jävlar, det finns folk till allt.

mangemani
2006-01-23, 15:12
avgaser?där jag går luften så frisk och go att andas.
finns en sjö där jag bor där det finns en lång gångväg runtomkring,långt bort ifrån alla bilar och oväsen,väldig fin miljö att motionera i,speciellt på sommrarna.
nu på vintern så är alla ängar som finns i närheten av sjön ett mycket bra allternativ att motionera vid,mycket snö och mycket uppförs backar gör det hela lite bättre och när man är på toppen av en av ängarna så kan man vila några sekunder medans man tittar ner mot sjön,väldigt fin utsikt.

så ute blir nog att föredra för min del.

Metal_boy_
2006-01-23, 15:51
Ute på landet.

AFanatic
2006-01-23, 16:05
Att pulsa runt i 1,5 h i 30 cm djup snö runt Elljusspåret var inga problem alls - speciellt inte i gympadojjor. Den roligaste promenaden jag har gått.

Nina L
2006-01-23, 16:08
Cardio utomhus? Visst, om det är lagom varmt vilket det nästan aldrig är. Det är mycket pålitligare inomhus. Man kan klä sig svalt, man ställa vattenflaskan bredvid och man slipper risken att springa ut framför bilar eller in i träd. Praktiskt. :) Jag går eller springer gärna på löpband.

JustinCredible
2006-01-23, 16:11
Jag går aldrig utanför huset om det är kallt ute (över 10 minus). Aldrig. Never ever. Jag tål bara inte kyla.

På sommarn gillar jag att vara ute hela dagen.

Edit: Haha goddamnit vem har bytt min avatar? :D

ugglan
2006-01-23, 16:49
Går helst på band när det blåser och är allmänt jävligt ute, blir dessutom jävligt trött i fötterna på ojämnt underlag, snö etc - plattfot ftw!

Ryska_raketen
2006-01-23, 16:52
Att pulsa runt i 1,5 h i 30 cm djup snö runt Elljusspåret var inga problem alls - speciellt inte i gympadojjor. Den roligaste promenaden jag har gått.


Du måste ha haft mycket skoj i livet!





Ute helt klart!! :thumbup:

AFanatic
2006-01-23, 17:53
Du måste ha haft mycket skoj i livet!





Ute helt klart!! :thumbup:


Det gäller att hitta de små ljusglimtarna i varje stund. :D







Ungefär som att åka 18 mil ToR för att träna på julafton.